Baltic Air Policing jm liitlaste lennud

Vasta
tommy
Liige
Postitusi: 3638
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Baltic Air Policing

Postitus Postitas tommy »

Leedu poliitikud seda, kus missioon tulevikus paiknema hakkab, ei otsusta.
Arvaku nad endast mida tahes...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40142
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Baltic Air Policing

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Noh, kui see taevamanna meile Ämarisse sattub, siis sügav respect.
Samas tõstab see päris kindlasti lauale tagasi multifunktsionaalse transpordivõimekuse.

Ma ise mõtlen, et miks Stenbockis pole taibatud tõsiasja, et kui võtta kätte õhuturve siin (st soetada või rentida selleks vajalik) ja loobuda liitlaste teenetest rahuaja - vajadusel loobuda mõnest mõttetust ehituspompöössusest tsviilsektoris - siis selle lükkega muutub Eesti automaatselt Baltikumis nr 1 tegijaks ja Brüssel hakkab ikka esmalt Tallinna helistama, mitte Vilniusse. Et muutuda Balti riikide ühemõtteliseks liidriks, selle nimel pole ju palju korra riigieelarves laiemalt ringi vaadata.

Et mitte suhted kellegiga ei tee meid suureks, vaid suureks saab end teha vaid ja ainult ise.

Seda ei tee küll miskit moodi selgeks, miks on nelja lennuki SAR-iks (üks avarii 10-15a kohta) vaja 5-6 SAR kopterit Eestis - see on lihtsalt räme ülekindlustamine.
Ei ole ka seal lennukite omanikriikides nii, et lennukite lendude turvamiseks pannakse lennukitega sama palju koptereid valvesse.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
hillart
Liige
Postitusi: 3281
Liitunud: 07 Jaan, 2005 15:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Baltic Air Policing

Postitus Postitas hillart »

Et mitte suhted kellegiga ei tee meid suureks, vaid suureks saab end teha vaid ja ainult ise.
Respect.
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)

Stellung halten und sterben!!
Kasutaja avatar
Actual
Liige
Postitusi: 539
Liitunud: 13 Mär, 2008 11:47

Re: Baltic Air Policing

Postitus Postitas Actual »

Mismoodi, Ämari Air Polising paneks Brüsseli Tallinnasse helistama jääb arusaamatuks, Brüsseli ja Ämari ja Air Polising seos jääb üldse arusaamatuks.
Et mitte suhted kellegiga ei tee meid suureks, vaid suureks saab end teha vaid ja ainult ise.
Ma ei oleks nii kategooriline, eriti kui ajalugu vaadata - kasvõi II ms kontekstis, kas liitlassuhted tegid võidu võimalikuks ja võitja koalitsiooni suureks, vist oli märgatav mõju. Kas tänapäeva kontekstis okupatsioonimissioonid Iraagis-Afganistanis on mõjutatud liitlassuhetest või võinuks ka Eesti need ette võtta ilma suheteta, tehes end ainult ise suureks :D

võibolla oli Ämari pompöösne militaarobjekt viga ja arusaamatu ning raskestipõhjendatav kulutus.
vk1
Liige
Postitusi: 1609
Liitunud: 02 Juul, 2007 22:18
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Baltic Air Policing

Postitus Postitas vk1 »

lihtsalt huvist, kas keegi teab/oskab juhatada, kui suur killavoor tegelikult 1 eskadrilliga või poole eskadrilliga kaasas käib? kui suur osa on meil niikuinii host nation supportiga vaja hankida/olemas (nt. mingid hapnikugeneraatorid, puksiirid, jäätõrjeseadmed)

ainus, mis ma suutsin praegu leida on, et rootsi hajutatud baasi toetusüksus (basbat 04) on 122 ohvitseri, 550 sõdurit, 42 tsivilisti ja see on mõeldud 1 hävitajaeskadrilli jaoks, ning vajadusel jaguneb üksus pooleks (poole eskadrilli jaoks?)
One of the main features of BAS 04 is that it's fully independent of infrastructure, apart from runways of course, nothing else is needed where it will operate. This means it's not as tied in to specific locations as BAS 90 and precessors was. As a result of this, it's also suited for international operations as everything is mobile and it's easier to upgrade to more modern equipment as needed, and should the threat become more serious it's easier to enhance the organization with more resources.

Compared to BAS 90 the numerically smaller personell, 122 officers, 550 soldiers and 42 civilians, is based more concentrated, but not necessarily in the same place over time, and is more mobile within the bases.

BAS 04 has one main task to support one fighter squadron. Additionally it can also as a secondary task support transport and liason flights.

The organization is designed to be split up in order to sustain operations simultaneously on two different airbases, while still being led as a single unit. It's capable to withstand attack in shorter term than BAS 90, but to otherwise sustain operations indefinitely.
http://www.x-plane.org/home/urf/aviatio ... asing.html


see on ikkagi päris suur meeskond 6-12 hävitaja opereerimiseks. mis seal tegelt on, kui palju ja mida, ei oska ma leida, ainus mis veel kuskilt loetust meeles on, et jas-39 maapealne tiim on 1 elukutseline allohvitser + 6 ajateenijat. võimalik, et see rahvasumm on mõeldud 2 või 3 vahetusega teenindama? lisaks radarid-lennujuhid-jms.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40142
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Baltic Air Policing

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mismoodi, Ämari Air Polising paneks Brüsseli Tallinnasse helistama jääb arusaamatuks, Brüsseli ja Ämari ja Air Polising seos jääb üldse arusaamatuks.
See tähendab, et Eesti positsioneerib end ISE kui regiooni sõjaline liider ja raskuspunkt. Mitte kelgunöör (mis Eesti roll täna NATOs tegelikult on). Millega seal sõjalises liidus ikka fame'i koguda kui sõjaliste võimalustega.

Ikkagi perspektiivikam teema kui rahuarmastava Afganistani ülesehitus, mis mõne aasta pärast Talibanile jääb.

Kes täna on Põhjalas selge nö julgeolekuliider? Jah, õigus, Soome, kellel on Skandinaaviamaade võimsaim armee. Kui külma sõja ajal oli see vähe lääne pool, siis täna on Skandinaavia julgeolekukeskuss selgelt Helsinkis. Norra ja Rootsi saavad läbi viia massilisi armee kärpeid tänu sellele, et Soome võitlusvõime on täna selgelt väljaspool kahtlust.
veel kuskilt loetust meeles on, et jas-39 maapealne tiim on 1 elukutseline allohvitser + 6 ajateenijat.
Ei maksa svenssonite reklaamivahtu nii südamesse võtta. :wink:
ainus, mis ma suutsin praegu leida on, et rootsi hajutatud baasi toetusüksus (basbat 04) on 122 ohvitseri, 550 sõdurit, 42 tsivilisti ja see on mõeldud 1 hävitajaeskadrilli jaoks, ning vajadusel jaguneb üksus pooleks (poole eskadrilli jaoks?)
See, mis youtube videotes Saab reklaamib kui väike personalivajadus ei näita ju neid vendi, kes maantee puhastavad, liikluse tõkestavad, tegutsemispaika julgestavad, kuskilt kaugelt tsisterniga petrooli veavad jne jne.

Reklaamis on ju nii tore näidada rakettide laadimist ja kahurimürskude trumlisse kerimist, eks reaalselt tuleb ka Gripeni puhul see maanteelõik enne harjaga üle käia ning kindlaks teha, et lähima kilomeetri raadiuses metsas kutsumata külalisi pole.

ENSV ajal kuulus Eestis asunud iga hävituslennuväe polgu (36 lennukit) juurde üksik lennuvälja teeninduspataljon.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
tommy
Liige
Postitusi: 3638
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Baltic Air Policing

Postitus Postitas tommy »

vk1 kirjutas:lihtsalt huvist, kas keegi teab/oskab juhatada, kui suur killavoor tegelikult 1 eskadrilliga või poole eskadrilliga kaasas käib? kui suur osa on meil niikuinii host nation supportiga vaja hankida/olemas (nt. mingid hapnikugeneraatorid, puksiirid, jäätõrjeseadmed).
Kamp kes nende nelja lennukiga Leedus kaasas käib, on üldiselt ju teada. Nii sajameheline mansa.
Lisaks (enamjaolt kohalikest) maapealne seltskond..
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40142
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Baltic Air Policing

Postitus Postitas Kapten Trumm »

K
amp kes nende nelja lennukiga Leedus kaasas käib, on üldiselt ju teada. Nii sajameheline mansa.
http://www.f-16.net/varia_article6.html
F-16 maapealne hooldusmeeskond on tegelikult nii 6 meest lennuki peale.
Kes teevad jooksvaid kontrolle, relvastavad, tangivad jne.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
vk1
Liige
Postitusi: 1609
Liitunud: 02 Juul, 2007 22:18
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Baltic Air Policing

Postitus Postitas vk1 »

ega see 7 meest per gripen ongi ju nagu vormeli boksimeeskond, mitte kogu tiim kes etapil kaasas on. niiiii sinisilmne ma nüüd ka pole.

lihtsalt üritaks mingitki pidi kokku saada palju neid sahalükkajaid-tuletõrjujaid-meedikuid-relvureid-lennujuhte-mitmete-setmete olluste tasemete mõõtjaid jne vaja on? trummi lingi eest aitäh, kuid ma prooviks veidi suuremat pilti saada. nt. lennuvälja turvamiseks kl-i valvekompanii suurune üksus? jne.jne
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40142
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Baltic Air Policing

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Otsige sissejuhatuseks vene OBAO ehk üksiku lennuvälja teeninduspataljoni (otdelnõi batalion aerodromnovo obsluzivania) struktuur (mul nt pole vene klahvistikku).
Näiteks ei tea, kas lennukimehhaanikud kuulusid sinna või hoopis mingisse lennuväe polku. Tõesti ei tea :dont_know:

Selline tehniline pataljon ise on mõnisada nägu, selle taustal 100 nägu 4 lennuki juurde (millest vast 2 on lahinguvalmis) - selge ülepingutamine ja RA mugavus.
Kui videoid vaadata, siis lennuki lendulaskmisel osaleb maapealseid 2, max 3 nägu per lennuk missiooni hulgast, kes tuuakse angaaride juurde ühke mikrobussiga, mida "piloteerib" kohalik ning protseduur juures osaleb veel 2 puksiirmasinat (kummalgi 1 juht, need näisid ka kohalikud).

Seega 4 ühekohalist F-16 tüüpi hävitajat, millel pole vaja teha täielikku combat turnaroundi vajavad väga mugavas rahuaja rutiinis enamik ajast 15 min valmisolekus olemiseks (1 ööpäev tööl, 3 ööpäeva vaba) kokku maksimaalselt 16 pilooti ja 24 maapealset mehhaanikut (2 hooldusmeeskonda 4 masina peale 24/7) ehk kokku 40 inimest. Kui vaadata igal pool netis leiduvaid missioonide grupipilte, siis neid aviaatoreid on enamasti vähem näha.

Kui vaadata sellelt f-16.net lehelt maapealse meeskonna funktsioonikirjeldusi, siis nendest töödest on seal julgesti 80% teostatavad ajateenijatest reameeste või allohvitseride poolt. Tõkiskingade paigaldamine, avade kinnikatmine ja avamine, rehvide-pidurite kontroll jne. Ka relvastuse paigutamine vanemallohvitseri juhendamisel. See on rohkem "euroopalik traditsioon" maksta igale kütusevoolikut hoidvale reamehele "euroopa keskmist" - st mõttetu raha põletamine. Kutselist seltskonda läheb siis vaja kui lennukil midagi viga on või lahingus pihta saanud on.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19936
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Baltic Air Policing

Postitus Postitas Lemet »

...mul nt pole vene klahvistikku
http://translit.ru/
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40142
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Baltic Air Policing

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Lätlased on asunud eestaste püüdlusi saboteerima
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=64935062
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
tommy
Liige
Postitusi: 3638
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Baltic Air Policing

Postitus Postitas tommy »

Nagu siis poolakate jutust selgus, läheb 48 F-16 hävitaja opereerimiseks vajaliku süsteemi toimimiseks vaja 2500 inimest....
Lennukite ostuleingus nähakse ette USA poolne väljaõpe vaid 49 piloodile ja 183 inimesele tehnilisest personalist. Nagu te ise ütlesite, on kogu süsteemi teenindamiseks vaja 2500 inimest. Kas on võetud vastu otsused nende ettevalmistamiseks Poolas
Seega eskadrillile üle 700 näo.....
Võib siis rootslaste andmeid uskuda...
ainus, mis ma suutsin praegu leida on, et rootsi hajutatud baasi toetusüksus (basbat 04) on 122 ohvitseri, 550 sõdurit, 42 tsivilisti ja see on mõeldud 1 hävitajaeskadrilli jaoks, ning vajadusel jaguneb üksus pooleks (poole eskadrilli jaoks?)
Lemet
Liige
Postitusi: 19936
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Baltic Air Policing

Postitus Postitas Lemet »

Ei maksa nüüd nendest poola numbritest niiväga meie kontekstis leili minna, sest nemad aretasid/aretavad endale täielikku võimekust välja. Mis hõlmab ka mootorite ja lennukite täismahus komplekteerimist ja remonte jms. Nagu oli lugeda, käivad sinna sisse ka tehased jne. Sama eduga võib rootsude SAABi tehase rashva südamerahuga arvestada samuti Grippenite opereerimiseks vajaliku infra hulka. Samas aga on kuulda olnud plaanidest näiteks sellesama väljaõppekeskuse rajamist mitmete Euroopa riikide peale(mis ilmselgelt F-35 saabumisel ka teoks tehakse), kus ühte tüüpi lennukite operaatorid kulusid ühiselt kannavad.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
tommy
Liige
Postitusi: 3638
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Baltic Air Policing

Postitus Postitas tommy »

Lemet kirjutas:Ei maksa nüüd nendest poola numbritest niiväga meie kontekstis leili minna, sest nemad aretasid/aretavad endale täielikku võimekust välja. Mis hõlmab ka mootorite ja lennukite täismahus komplekteerimist ja remonte jms. Nagu oli lugeda, käivad sinna sisse ka tehased jne. Sama eduga võib rootsude SAABi tehase rashva südamerahuga arvestada samuti Grippenite opereerimiseks vajaliku infra hulka. Samas aga on kuulda olnud plaanidest näiteks sellesama väljaõppekeskuse rajamist mitmete Euroopa riikide peale(mis ilmselgelt F-35 saabumisel ka teoks tehakse), kus ühte tüüpi lennukite operaatorid kulusid ühiselt kannavad.
Keda siis tõsiselt võtta.....??
Kes annab täpsemad numbrid....
Siis ikka kogu süsteemi kohta..
Ok.
Põhjalik lähenemine poolele eskadrillile (4-6 masinat) on 300-350 nägu...
Mittepõhjalik, ehk kitsam/lihtsam/piiratum õhk-õhk võimekusega lüli siis äkki mingi 150-200 kärssa...
No selline seltskond (ca. 120-150 nägu) käibki Leedus nende lennukitega kaasas. Olenemata riigist.
Kõlab tõepäraselt...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist