Kas ma saan nüüd aru asjast nii, et mõni mees lahingusse ei lähe, kui MRAPis kütet talvel sees ei ole?
Sellel probleemil on praktilist tähendust niipalju, et ilma kütteta jäätuvad aknad seespoolt üsna kiirelt ära ja ei näe sõita.
Kaob ka MRAPi selline põhimõtteline eelis APC ees nagu parem vaadeldavus masina seest, sest soomusklaasist aknapinda on seal lausa kuninglikult võrreldes nt Pasiga.
Aga küte pole seal teema, nagu paljud asjad - on see tahtmise korral lahendatav ka Eesti pinnal.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet kirjutas:Lihtsalt uudishimust- Paside puhul tasus?
Jah sest pasil on suurem mahutavus, parem läbivus ja nad on lihtsama ülesehitusega. Hoolduskulude kohapealt pead ei julge anda aga eksperdid ja tehased on igaljuhul lähemal kui MRAP'il.
Lemet kirjutas:Lihtsalt uudishimust- Paside puhul tasus?
Jah sest pasil on suurem mahutavus, parem läbivus ja nad on lihtsama ülesehitusega. Hoolduskulude kohapealt pead ei julge anda aga eksperdid ja tehased on igaljuhul lähemal kui MRAP'il.
MRAP-e on nii palju erinevaid, et see "suurem mahutavus" ei pruugi kehtida.
Lemet kirjutas:Lihtsalt uudishimust- Paside puhul tasus?
Jah sest pasil on suurem mahutavus, parem läbivus ja nad on lihtsama ülesehitusega. Hoolduskulude kohapealt pead ei julge anda aga eksperdid ja tehased on igaljuhul lähemal kui MRAP'il.
MRAP-e on nii palju erinevaid, et see "suurem mahutavus" ei pruugi kehtida.
Isegi need kuueteljelised MRAP'id on seest kitsamad kui PASI. Maastikuläbivus jääb ikka nõrgaks, parimad on MATV tüüpi mis on sisuliselt pika kerega GD mahutavusega. Lisaks on enamikul veel ka äärmiselt kõrge raskuskese, hullem kui Unimogil.
Ka see lihtsama ehituse jutt tekitab pisut kahtlust. Millist übertehnikat seal MRAPi juures kasutatakse,mille puudumine Pasi lihtsaks teeb? Läbivus on siis põhiline, mille poolest Pasi tasuvam on.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Lemet kirjutas:Ka see lihtsama ehituse jutt tekitab pisut kahtlust. Millist übertehnikat seal MRAPi juures kasutatakse,mille puudumine Pasi lihtsaks teeb? Läbivus on siis põhiline, mille poolest Pasi tasuvam on.
Põhimure on kogu selles elektroonikas mis sinna sisse topitud
TTA kirjutas:
Jah sest pasil on suurem mahutavus, parem läbivus ja nad on lihtsama ülesehitusega. Hoolduskulude kohapealt pead ei julge anda aga eksperdid ja tehased on igaljuhul lähemal kui MRAP'il.
MRAP-e on nii palju erinevaid, et see "suurem mahutavus" ei pruugi kehtida.
Isegi need kuueteljelised MRAP'id on seest kitsamad kui PASI. Maastikuläbivus jääb ikka nõrgaks, parimad on MATV tüüpi mis on sisuliselt pika kerega GD mahutavusega. Lisaks on enamikul veel ka äärmiselt kõrge raskuskese, hullem kui Unimogil.
Nii. Ja seetõttu on MRAP näiteks Kaitseliidule või reservile halvem valik kui presentsoomus? Tuletame meelde, et Pasi-sid neile ei jagu ju.
Lemet kirjutas:Ka see lihtsama ehituse jutt tekitab pisut kahtlust. Millist übertehnikat seal MRAPi juures kasutatakse,mille puudumine Pasi lihtsaks teeb? Läbivus on siis põhiline, mille poolest Pasi tasuvam on.
Põhimure on kogu selles elektroonikas mis sinna sisse topitud
Ja kui see elektroonika ei tööta juhtub täpsemalt mis?
Kilo Tango kirjutas:
MRAP-e on nii palju erinevaid, et see "suurem mahutavus" ei pruugi kehtida.
Isegi need kuueteljelised MRAP'id on seest kitsamad kui PASI. Maastikuläbivus jääb ikka nõrgaks, parimad on MATV tüüpi mis on sisuliselt pika kerega GD mahutavusega. Lisaks on enamikul veel ka äärmiselt kõrge raskuskese, hullem kui Unimogil.
Nii. Ja seetõttu on MRAP näiteks Kaitseliidule või reservile halvem valik kui presentsoomus? Tuletame meelde, et Pasi-sid neile ei jagu ju.
Kui kogu KL oleks presentsoomuse all ja meil raha oleks siis jah, poleks paha. Aga praegu pigem võtaks tõepoolest ühe mrap'i asemel kolm veokit sest neid suudetakse hooldada ja käigus hoida ka. Vähemalt rohkem kui toda MRAP'i. Minu subjektiivne hinnang on lihtsalt et saadav kasu ei kaalu üles kulutatavat raha ja kõik.
Lemet kirjutas:Ka see lihtsama ehituse jutt tekitab pisut kahtlust. Millist übertehnikat seal MRAPi juures kasutatakse,mille puudumine Pasi lihtsaks teeb? Läbivus on siis põhiline, mille poolest Pasi tasuvam on.
Põhimure on kogu selles elektroonikas mis sinna sisse topitud
Ja kui see elektroonika ei tööta juhtub täpsemalt mis?
Oleneb, uksed näiteks ei pruugi enam töötada nii nagu vaja. Osadel mudelitel kindlasti tornid. Osadel mudelitel on ka mootor "ajuga".
TTA kirjutas:
Kui kogu KL oleks presentsoomuse all ja meil raha oleks siis jah, poleks paha. Aga praegu pigem võtaks tõepoolest ühe mrap'i asemel kolm veokit sest neid suudetakse hooldada ja käigus hoida ka. Vähemalt rohkem kui toda MRAP'i. Minu subjektiivne hinnang on lihtsalt et saadav kasu ei kaalu üles kulutatavat raha ja kõik.
Ehk siis tegutseda eeldusel, et rahuaega on veel küllaga. Üsna omapärane lähenemine sõjaväe kohalt.
TTA kirjutas:
Põhimure on kogu selles elektroonikas mis sinna sisse topitud
Ja kui see elektroonika ei tööta juhtub täpsemalt mis?
Oleneb, uksed näiteks ei pruugi enam töötada nii nagu vaja. Osadel mudelitel kindlasti tornid. Osadel mudelitel on ka mootor "ajuga".
Need ei ole probleemid, mis peaksid takistama. Mootori, torni ja uste juhtimise elektroonika ei ole nii keeruline, et sellega Eestis hakkama ei saadaks. Pealegi on mootori ja uste juhtimise elektroonika laiatarbekraam.
man21 kirjutas:T-55 on mõttetus, isegi väljaõppe mõttes. T-72 ju ropult laokil.
Kui T-55 vastu soovitakse Golfi, siis võiks KaMin uurida, ega keegi T-72 luksusmaasturi vastu vahetada soovi. Neid viimaseid meil ju Toompeal ropult laokil.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Siserahutuste ajal oleks MRAPist oluliselt rohkem kasu, kui tavalisest veokast mida suvalise torupommi ja vintpüssiga kottida saab...
Muide venelased on hakanud Kaukaasias sõdureid mingil põhjusel soomustatud veokatega vedama...