ЗиЛ tänapäeval

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Tegelane5
Liige
Postitusi: 890
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Tegelane5 »

Hydrazine kirjutas:Sekundeerin Trummile. Sellest kaadrist on inimlikult kahju. Kaader kes pole ehk kõige haritum aga kes oskab sitast saia teha. Aga see oli nõukogudeaegne süsteem. Eks ta mõnevõrra lihtne ole tänapäeval, et ostad Baltic Bolt'ist vastava poldi, sebid poest õige vedruseibi ja tunned ennast nagu insener. Need tulevikuta inimesed tegid sitast saia uskudes, et nende töö on vajalik. See on venemaa, näinud, kogenud...
Osad pädevamad tüübid olid tagasi kutsutud. Selliseid kuldsete kätega mehi on alati vaja. Kui muretseda siis pigem kunagiste liini- ja ideoloogia :lol: tööliste pärast.
Tundub et Venes on päris popp BMWle vana Volga plekke sokutada-seal on selliseid käsitöölisi hädasti vaja. Ja kui see teema ei toida, siis suvalises keretööde firmas on nad alati teretulnud.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44128
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vaatasin eile selle Zili saate veelkord läbi, huvitav, kas neid limusiine ei saa siis vabaturul müüa?
Seal oli mingi konkreetne case, et kaitseministeerium tellis 3 masinat ja hüppas siis alt, kui masinad juba valmimisjärgus olid.
Taolise Zil kabrioleti, mida on kokku toodetud võibolla kümmekond autot üldse, väärtus vaba ilma kollektsionääride jaoks võib olla juba miljonites.
Eriti kui ta tehaseuus on ja pole vaja end vaevata restaureerimisega, kus iga jupi peab oskuslik mees põlve otsas tegema ja kus internetist ei saa midagi osta.

Üks detail veel - kui seal "suures tehases" oli tööl igasugu sulelisi ja karvaseid, siis tolles eksperimentaaltsehhis (oli üks koht, kus tehti grupipilti auto juures ja üks kass ronis kaadrisse) töötavate vendade hulgas ei hakanud silma ühtegi sellist, kellel oleks nina ebanormaalselt punane või sinine. Ehk siis ausad vene oskustöölised, kes ilmuvad sul kell 8 tööle lõhnadeta ja kes suudavad lahendada mehhaanilisi probleeme, mis tänapäeva metallitööliste jaoks kaelamurdvad on.

Olen kunagi kokku puutunud taolise kontoriga nagu Silbet Metall - asus Männikul. 90ndate keskpaigas olid seal veel palgal tõeliselt osavad metallimehed, kes nt valdasid kõvade teraste töötlemist peensusteni, oli vaja treida nt ülikõvadest poltidest natuke väiksemad poldid, polnud probleemi, sepp lasi vanad pehmeks, treial treis ära ja sepp karastas uuesti, seejuures ei läinud need rabedaks ega jäänud pehmeks. Tehti seal mulle 53 kolvisõrmedest sõiduautole sõrmed, mida saada polnud jne. Minuarust on see kunst, mis 20-30 aastaste hulgas järjest haruldasemaks muutub.

See on ikka täitsa mage tegu, kui VF valitsus tahab omamaiseid limosid ja laseb selliste oskustega kambal laiali joosta. Tänavalt kutsekoolide lõpetajaid korjates neid Zile küll ei ehita. :rip:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas mx77 »

Vaatsin ka eile filmi ära, suht kurb muidugi, aga kuidagi väga venelik kogu see atmosfäär. Eks täna saaks muidugi teha sarnase filmi ka Detroidist, seal terve linn nagu see üks tehas.
Aga mis mulle eriti silma jäi oli, et ühelgi töölaual ei olnud ühtegi arvutit.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44128
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Noh, see kes on käinud omaaegsetes, EV ajal erastatud metallitööstustes 90ndatel, isegi 2000ndate alguseski, on see pilt kaunis tuttav.
Minu jaoks midagi nii väga üllatavat seal polnud. Nägin taolist, põrgu eeskoda meenutavat tsehhi viimati Edelaraudtee depoos paar nädalat tagasi.
Selles Silbet Metallis käisid ka tellimused perfokaatidele ja kassapidaja lõi oma kassaraamatut arvelaual kokku, aasta oli siis mingi 1999.
Umbes analoogne kaader kõndis seal ringi ja adminkorpuses lõi kohe ninna liiga kauaks kirsadesse jäänud partjankade hais. :D
Lõuna ajal asendas seda tehase söökla hakklihasousti aroom (olen söömas käinud, lõhki keedetud keedukartulid, hakklihakaste ja peedisalat).
Nagu oleks ajas 15 aastat tagasi sattunud. :)

Neile, kellel vähese vanuse tõttu taolised asjad nägemata, võis muidugi ehmatust tekitada Zile monteerivate robotkäte puudumine.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas mx77 »

Pagan selle robotkäega - see osakb vaid koostada ja selle tööga tegelevad ka RR tehases siiani inimesed, aga igasugune projekteerimine ja hilisem ainueksemplaris detailide valmistamine oleks ikka CAD-i ja CNC puhul oluliselt kergem. Ma kardan, et see ZIL on kaugelt vaadates suht keanke, aga kui hakata ikka kuskil kapotialuses või muidu lähemalt uuristama see pilt ilmselt nii kena enam poleks.
Tooksin siia näitena Cadillaci poolt ainueksemplaris lihtsalt enda jaoks tehtud auto.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cadillac_Sixteen
Kusjuures sellel Caddyl oli täiesti ainueksemplaris spetsiaalselt selle auto jaoks tehtud mootor, mitte üksteisega kokku pandud kaks V8-t.
Esimesed lonzheronid ja vahesein olid välja freesidu ühest monoliitsest 600 kg alumiinimklotsist CNC pingil.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Hydrazine »

Kapten Trumm kirjutas:Selles Silbet Metallis käisid ka tellimused perfokaatidele ja kassapidaja lõi oma kassaraamatut arvelaual kokku, aasta oli siis mingi 1999.
Olid ajad, 80 baiti kaardile kogunisti. Perfolinte sai EPT arvutuskeskuses ka abiks kokku kleebitud, türbel kui kerija sassi läks, siis oli kokkuvõttes üks nutt ja hala, otsi õiget auku taga ja nuta...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44128
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eks vanadel on oma auto tööjoonised kalkade peal, kuhu need joonistati nt 1978. aastal :)
Taoline seltskond vaevalt, et arvutit ka õpib, aga viga on selles, kes õpiks, need ei lähe Venemaal (ega ka meil) plekitükkidest autot kokku panema.
Muidu selline "handbuilt" asi on valges ilmas omaette turunish ja makstakse üsna heldelt. Mõned mahagonipuust kaatreid ehitavad firmad töötavad siiani ja nende nähtavalt käsitsi ehitatud toodang maksab hulga rohkem kui klaasplastitehases CAD-i abil vorbitud samaväärne.

Minuarust ongi see just lahe, et selliseid vanakooli asju veel teha osatakse. Usun, et kui vene valitsus lõpetab oma müügipiirangute trikitamise, leitakse ka nendele käsitöönduslikele kabriolettidele maksevõimelised ostjad, uskuge, need tulevad läänest, mitte Põhja-Koreast.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20824
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Lemet »

Alles laupäeval kirjeldas Saaremaa puupaatide ehitaja, millist megahuvi nende toodang Skandinaavias oli tekitanud.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44128
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Traditsiooniliste puitkaatrite ehitajad Riva ja Chris Craft on Helsinki paadimessil tavaliselt kohal olnud, tõsi viimane tavaliselt kataloogide ja mudelitega.
Riva selline suhteliselt basic mahagonipuust kerega lahtine kaater, umbes 6 m pikk vist Fordi V8 karburaatormootoriga maksis alates 78 000 eurot.
Asi on tehtud kohe nähtavalt käsitsi, koos käsitööga koos käivate vimkadega, seda polegi üritatud kontsertklaveriks muuta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
chocolate
Liige
Postitusi: 57
Liitunud: 20 Sept, 2014 22:59
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas chocolate »

Kapten Trumm kirjutas: Minuarust ongi see just lahe, et selliseid vanakooli asju veel teha osatakse. Usun, et kui vene valitsus lõpetab oma müügipiirangute trikitamise, leitakse ka nendele käsitöönduslikele kabriolettidele maksevõimelised ostjad, uskuge, need tulevad läänest, mitte Põhja-Koreast.
"ZiL limos are equipped with 8-cylinder 7.7 l 315 hp engines! Their fuel consumption is 30 to 40 l for 100 km; maximum speed is claimed to be 200 km/h. It’s almost a sports car which costs ZiL from 100 to 150 thousand dollars to produce (each). They sell their limos for about 250 thousand dollars which is obviously overpriced."
http://englishrussia.com/2012/02/13/zil ... nufacture/

Kõik müügiks
Lemet
Liige
Postitusi: 20824
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Lemet »

Viimase Meretunni kolmandast minutist...

http://podcast.kuku.ee/saated/meretund/
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2329
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas vaoinas »

Kapten Trumm kirjutas:Minuarust ongi see just lahe, et selliseid vanakooli asju veel teha osatakse. Usun, et kui vene valitsus lõpetab oma müügipiirangute trikitamise, leitakse ka nendele käsitöönduslikele kabriolettidele maksevõimelised ostjad, uskuge, need tulevad läänest, mitte Põhja-Koreast.
Selline handbuilt asi saab lääne turul olla vaid "Vene ime" nimelises turunišis. Käsitöönduslikust asjast, mida lääne ostja tõesti käsitöö pärast ostab, eriti veel sellise hinnaga, eeldab seesama ostja kaviliteeti iga pisidetailini.

Vaata seda 2010. aastal maiparaadiks toodetud Zil'i, mida on eelpool lingitud Englishrussia lehel rohkem pildistatud: salongist silma hakkav jämedate plastosutitega kell armatuurlaual, eriilmelised plastnupud aastast kolm, ajas halliks pleekuvast vene plastist ventilatsiooniavad jne. Sellist omast ajast väljarebitud autot soetataks vaid seetõttu, et ta on kummaline Vene nähtus, või hindab soetaja Nõukogude Liidu nostalgiat, või et ta on lihtsalt niivõrd haruldane, kuid kindlasti mitte seetõttu, et tal oleks mingi tohutu käsitöönduslik väärtus ja kvaliteet.

Ma ei taha alaväärtustada vanameistrite tööd, kuid sellist asja läänes Rolls'i hinnaga käsitöö pähe müüa jääb soovunelmaks.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44128
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sa võiks uurida näiteks autot nimega Morgan (maksab GB-s oi kui palju), sa leiad sealt kõvasti viimase peal kvaliteeti kuni pisiasjadeni. :)
Toon ka selline käsitöönduslik masin.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
chocolate
Liige
Postitusi: 57
Liitunud: 20 Sept, 2014 22:59
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas chocolate »

Kapten Trumm kirjutas:Sa võiks uurida näiteks autot nimega Morgan (maksab GB-s oi kui palju), sa leiad sealt kõvasti viimase peal kvaliteeti kuni pisiasjadeni. :)
Toon ka selline käsitöönduslik masin.
GB-s on elukallidus ka teine. Auto hinnakujunemisse peab kaasama ju palgad, tootmiskulud, toorained ja nii edasi, mis kõik on eeldatavasti kõrgemad, kui VF-s. Niisamuti turuolukorra, missuguse hindadega on üldse võimalik selliseid masinaid müüa, GB turul on kindlasti lihtsam müüa kallimaid masinaid, kui VF-s (üldine heaaolu on kõrgem)

http://www.topspeed.com/cars/morgan/201 ... 63229.html

$ 117000

Morganil on ka nimi, mis on automaailmas kindlasti paremini tuntud, kui zil. Siit tuleb ka see moment, kus saab kõrgemat hinda küsida (siiski madalam kui zil).

Kvaliteedi kohalt ei hakka vaidlema, sest ei ole isiklikult ühtegi UUT Morganit (nagi zil-i limusiinid) saanud katsuda.
Tegelane5
Liige
Postitusi: 890
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Tegelane5 »

Kapten Trumm kirjutas:Sa võiks uurida näiteks autot nimega Morgan (maksab GB-s oi kui palju), sa leiad sealt kõvasti viimase peal kvaliteeti kuni pisiasjadeni. :)
Toon ka selline käsitöönduslik masin.
Morgan on omas nishis aga Zil peaks RRi konkurent olema. + jama ju ka selles et praegu on need 'analoogid mida ületatakse' Moskvas näha ka, mõnelgi rikkuril lausa olemas. Nõuka ajal oli hea, maksimaalselt sai keskmine inimene nendest konkurentidest näha pilte Zaruljomis.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist