PAK-FA/Su-57 Vene 5. põlvkonna hävitaja

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Kulibin »

Piloteeritava lennuvahendi projekteerija raske ülesanne on pilooti elus hoida. Seega siis lademes piiranguid.
Tehnoloogiliselt ei piira miski ehitamast õhust raskemaid lennuaparaate, mis taluvad kordades suuremaid jõude, kui inimkeha kannatab.
Moodne varglennuk on üpris vähejuhitav ja reeglina ei suuda ilma elektroonikata ükski piloot nendega lennata, olgu või Jurgis ise sangas. :wink:
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10282
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kulibin kirjutas:Piloteeritava lennuvahendi projekteerija raske ülesanne on pilooti elus hoida. Seega siis lademes piiranguid.
Tehnoloogiliselt ei piira miski ehitamast õhust raskemaid lennuaparaate, mis taluvad kordades suuremaid jõude, kui inimkeha kannatab.
Moodne varglennuk on üpris vähejuhitav ja reeglina ei suuda ilma elektroonikata ükski piloot nendega lennata, olgu või Jurgis ise sangas. :wink:
Arrghhh. Enne kirjutasin, et ära vatra asjadest, mille tase nõuab rohkem teadmisi kui Popular Mechanics annab. Siis kustutasin ära ja kirjutasin viisakamalt. Oleks pidanud ikka lause alles jätma.

Selliseid ülitugevaid lennuaparaate tehakse ka praegu. Mõnede vigurlennukite tiivatala kannatab väidetavalt koormusi +-25G. See ei tähenda, et see oleks piir, millele lennuk sertifitseeritakse. Esiteks on ülekoormusega lennul ka muid koormusi, mis tiiba mõjutavad ja sellele peab vastu pidama kogu lennuk. F-16 koormuspiirangud jäävad inimesele alla. Samamoodi paljude teiste lennukite omad. Kõik maksab ja 25G-ga lendava lennuki ehitamine on väga keeruline. Masstootmises olev lennuk on alati võimekuse erinevate komponentide ja hinna kompromiss. Toon lihtsa mõttekäigu:
1. Selleks, et konstruktsioon kannataks sellise ülekoormusega lendu, kus näiteks 10kg kaalub juhtvarras kaalub 250 kg nõuab lisatugevdusi ja erimaterjale ja see kasvatab massi.
2. Suurema massiga lennuk variseb samal kohtumisnurgal sama tiivapindalaga. Järelikult tuleb suurendada kandepindu, mis suurendab omakorda massi.
Lisaks igasugused väsimusprobleemid jms. Lisaks on ka UAV-d vaja hooldada. Lisaks on väga raske kontrollida gürojõude turbiinmootoris, mis on 25G-ga viraažis.

Mis puutub sellesse halvasti juhitavusse, siis see on jama. Pigem on need ülejuhitavad. Ja ebastabiilseteks on lennukid ehitatud pigem selle pärast, et nende lauglemisväärtus oleks parem ja et lennuk reageeriks õhus kiiremini. Mitte selle pärast, et muidu justkui ei saa vargsust saavutada.
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Kulibin »

:wink:
Tjah, kuna see teema on pak-fa-fa-fa, siis olen ikka aegajalt võtnud siin ilkuda.
Nüüd siis õnnestus ärritada profaani. :wink:
Aga kuna targutamiseks läks, siis juhiks lugupeetava tähelepanu teatud ebatäpsustele:
Esiteks näiteks toodud F-16 ei sisalda ühtegi juhtvarrast ega trossi, kõik liigub servodega ja otseselt tüüridega ei ole jyistick seotud. Ja see joystick kaalub paarsada grammi koos kõigi lülititega mis seal sees.
Teiseks ei ole F-16 plaaneri taluvus inimvõimete ulatuses. 9G on elektrooniliselt piiratud, et piloot veel adekvaatne püsiks.
F-16 on kahjuks kah viimane lennuk, mis on veel reaalselt piloteeritav. F-22 enam seda pole, lendamisega tegeleb seal tegelikult kompuuter, piiloot väljendab masinale vaid oma soove selle juhtpulgakese läbi, kompuuter vaatab siis mis teha annab. :wink: Varglennukite konstruktsioonilised nüansid ja projekteerimisele esitatavad nõuded on ikka väga palju erinevad 30-date aastate aerodünaamikaõpikutest tudeeritule. Aga sellega olen muidugi päri, et põhitõed jäävad. Kui on muidugi tähtsatel funktsionaalsetel põhjustel vaja neid tõdesid kuidagi vägistada, siis seda tehaksegi kuna sõjalennuki otstarve on ikka väga erinev rekordpurilennuki omast. Ja piloteeritavus kui selline pole moodsal gürode ja kompuutrite-servode ajastul probleem.
P.S. Ma toon ühe võibolla siin kohatu näite: Klassikalise ilusaid lennuvahendeid projekteeriva inseneri õudusunenägu. Osprey, ilge peletis ja lendab vaid elektroonikute ja IT vendade armust. Kole nagu tuumasõda ja ainukesed aeodünaamilised vidinad seal küljes on propellerilabad vist. Aga väga funktsionaalne. 8)
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5594
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Gideonic »

Hiinlaste J-20 esinemine Zhuhnai lennushõul:

https://www.youtube.com/watch?v=96GdSaSQHMA
gooligan
Liige
Postitusi: 1409
Liitunud: 23 Veebr, 2012 14:25
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas gooligan »

tundub küll, et 5gen jõuab Hiinas enne kasutusse kui venelastel (2018). Mis sest et paljuski ameeriklaste pealt kopeeritud vt lisaks http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/ ... debut.html ). Hiinlaste kõrgtehnoloogiline tootmisvõimekus ja kogemus (ning ka rahaline seis) on hoopis teisest klassist kui venelastel.
Ja see jõudude tasakaalu muutus on venelastel palju murettekitavam, kui hüpoteetiline vastasseis läänlastega.
2korda2
Liige
Postitusi: 1754
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas 2korda2 »

Ma pole mingi ekspert aga need lennukid on välimuselt sama sarnased kui F18 ja MIG-29. Kumb siis tollal kumma pealt kopeeris?
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5594
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Gideonic »

2korda2 kirjutas:Ma pole mingi ekspert aga need lennukid on välimuselt sama sarnased kui F18 ja MIG-29. Kumb siis tollal kumma pealt kopeeris?
Inspiratsiooni on kindlasti saadud nii F-35 kui ka F-22 pealt. Kui vaadata kasvõi IRST, Lünebergi läätse, EODAS analoogi jms paigutust. Ei tasu unustada, et varastati ju gigabaitide viisi F-35 infot (tõsi allhankijatelt, ja mitte kõige kriitilisemat).
Piisavalt originaalne on see lennuk küll, et minuarust pole puhtas plagiaadis küll aus hiinlasi süüdistada.

Muuseas, tuletades meelde fakti, et Z-10 ründekopteri esmane disain tehti Kamov'i poolt (siiski üsna kaugel lõppproduktist) ning võrreldes selle lennuki väliskuju Mig 1.44'ga, tekib ka soov kohe konspiratsiooniteooriad puhuma hakata :D

Rumal on rääkida puhtast plagiaadist, kuna lennukitel on erinevusi on küll ja veel. Kuid vaadates lennuki suurust ja kuju, mootorit (AL-41), tüürpindade asukohti, siis teatavaid sarnasusi ikka on. Kes teab, mida kõke 90ndate kaoses venkudelt kokku osta/varastada õnnestus :dont_know:

Pilt
Pilt
Lemet
Liige
Postitusi: 20824
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Lemet »

Pikem jutt analooge mitteomavast...huvipakkuv on see, et viimase aja piltidel näikse märkimisväärne panus tehtavat tiivaalustele asjadele. Mis teatavasti väga viienda põlvkonnaga kokku ei kõlksu...
Тем не менее, пушечное вооружение современных боевых самолетов является только вспомогательной системой. Главным оружием Т-50 должны стать ракеты и бомбы существующих и новых типов. Для их транспортировки самолет должен получить большое количество узлов подвески, как на внешней поверхности фюзеляжа и крыла, так и во внутренних грузоотсеках.
https://topwar.ru/103087-o-vooruzhenii- ... ak-fa.html
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Lemet
Liige
Postitusi: 20824
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Lemet »

Kaheksas katsemasin saabus Komsomolskist Žukovskisse.

Pilt

http://bmpd.livejournal.com/2330194.html#comments
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44128
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Minu pakkumine on, et katsetajad kirjutavad aruandesse "kursilpüsivus selgelt ebapiisav" (vt vertikaalsabade mõõtmeid ja võrdle samasuure Su-27 omadega) (pluss viimasel on ka alla suunatud "kiilud" stabiilsuse huvides). Või on probleem lahendatud nagu Tu-160l täispööratava sabaga, mida siis arvuti sõidu ajal kogu aeg krutib, et soovitud kurssi hoida?

NB! 1990ndal visioneeris keegi uut vene varghävitajat (MiG-37 Ferret) sellisena:
Pilt
Italieri tootis sellest lausa 1:72 mudelit.
Kus pärines, ei tea.
Võib-olla mudeliehitajad ise imesid pastakast?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20824
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Lemet »

Üllatavalt palju filmimaterjali PAK-FAst...küll õhustankimise kontekstis.

https://www.youtube.com/watch?v=Fgnyb-pnsw0
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10282
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Kilo Tango »

Praegustel katselennukitel ei ole ma veel ühelgi näinud korralikku raadiosagedusi neelavat pinnakatet. Shape stealth kõigil. Ja kui hea seegi - radarijälge on kindlasti vähendatud oluliselt, kuid hiinlastel tundub praegu igatahes seis parem olevat.
Kasutaja avatar
M.R.
Liige
Postitusi: 189
Liitunud: 19 Veebr, 2015 19:33
Asukoht: Anelema
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas M.R. »

Seal Trummi videos väidavad venkud, et ainult neil suudavad hävitajad üksteist ka tankida, aga mulle nagu mälusopist meenub, et jänkidel on sama asi ammu kasutusel ... Kas järjekorde "ne imejet analogov mire" jutt, või mäletan valesti?
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5594
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Gideonic »

M.R. kirjutas:Seal Trummi videos väidavad venkud, et ainult neil suudavad hävitajad üksteist ka tankida, aga mulle nagu mälusopist meenub, et jänkidel on sama asi ammu kasutusel ... Kas järjekorde "ne imejet analogov mire" jutt, või mäletan valesti?
See väide on kindlasti BS

US Navy Super Hornetid tangivad üksteist (Buddy-tanking) täiesti regulaarselt, k.a. operatiivtingimustes, et tegevusraadiust suurendada.

Siin pilt:
Pilt

Ja näiteks üks air-show video

Samutil teevad seda veel vähemasti prantslased:
Pilt
Lemet
Liige
Postitusi: 20824
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Lemet »

Kus ja millises videos sihukest asja väidetakse??
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist