Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia

Tagantjärele tarkus on täppisteadus. Või kui tädil oleks rattad...
Vasta
Kasutaja avatar
nublu
Liige
Postitusi: 926
Liitunud: 16 Dets, 2003 19:25
Kontakt:

Lennunduse arengukava kuni aastani 2006

Postitus Postitas nublu »

Jäi täna netis surfates täiesti juhuslikult selline dokument ette. Vastu võetud 2000. aastal ning üleval majandusministeeriumi kodukal

http://www.mkm.ee/doc.php?2634

Kuna siin kohtab aeg-ajalt ka teisi lennundushuvilis militariste, siis panen arengukava militaarsed osad ka siia ülesse
9.2. Õhuvägi
Esimese õhuväe üksusena moodustati Eesti Vabariigi Valitsuse 22. mai 1992.a. määrusega Üksik Raadiotehniline Õhukaitsepataljon. Õhuväe kui väeliigi taasloomine algas 1994. aastal, kui kaitseväe juhataja 13. aprilli käskkirjaga moodustati Kaitsejõudude Peastaabi 6.osakonna baasil õhuväe kõrgeim operatiivjuhtimise organ – Õhuväe Staap iseseisva juriidilise isikuna ning õhuväe ülemale allutati Üksik Raadiotehniline Õhukaitsepataljon. Vabariigi Valitsuse 29. aprilli 1997.a. korraldusega nr 316-k õhuvägi reorganiseeriti ning Üksik Raadiotehnilise Õhukaitsepataljoni baasil loodi: Lennubaas, Õhuseiredivisjon ja Õhukaitsedivisjon. Õhuväe kõrgeima operatiivjuhtimise organiks jäi Õhuväe Staap.
Õhuväe põhiülesandeks rahuajal on õhuruumi kontroll, mis koosneb õhuseirest ja õhuturvest. Sõjaaja põhiülesanneteks on õhukaitse, maa- ja mereväe toetamine, osavõtt NATO ja partnerriikide ühisoperatsioonides ning ühisoperatsioonide tagamine Eesti riigi territooriumil. Põhiülesannetele lisanduvad rahuajal kaitseväe väljaõppe tagamine, eriotstarbeline tsiviil- ja militaarne transport, VIP-reisid ning eriülesannete täitmine teiste riiklike struktuuride huvides.
Lähiaastatel on õhuväe arengu esmaseks prioriteediks Eesti, Leedu ja Läti ühine BALTNET projekt, mis tõhustab liitumist Euroopa julgeoleku- ja tehniliste süsteemidega. BALTNET toetab Eesti suveräänsust ja koostööd kaitseväe ning tsiviillennunduse vahel.
Võttes aluseks seaduste ja seadusandlike aktidega õhuväele püstitatud ülesanded ning prioriteedid, on välja töötatud õhuväe arenguplaan aastateks 2000-2006. Vastavalt prioriteetidele peab aastaks 2006 olema:
1. realiseeritud radarite soetamise programm, tagatud Eesti õhuruumi radarkate kolme õhuseireradari baasil ja käivitatud õhuseire lahinguvalveteenistus täies mahus (BALTNET ja ESNET projektid);
2. Ämari koostegutsemisvõimeline lennuväli valmis vastu võtma NATO ja partnerriikide õhusõidukeid täies mahus;
3. käivitatud riigikaitseliste ülesannete täitmiseks vajalike õhusõidukite soetamise programm.

9.3. Piirivalve Lennusalk
Piirivalve Lennusalk on Siseministeriumi valitsemisalas asuv Piirivalveameti kohalik täidesaatva riigivõimu volitustega asutus. Piirivalve Lennusalk on moodustatud Vabariigi Valitsuse 26. juuli 1994. aasta määrusega nr. 296 “Riikliku Lennusalga asutamine” ning Vabariigi Valitsuse 22. aprilli 1997. aasta määrusega nr. 87 “Riikliku Lennusalga ümbernimetamine Piirivalve Lennusalgaks ja arvamine piirivalve koosseisus olevate asutuste loetellu” arvatud piirivalve koosseisu. Piirivalve Lennusalga õhusõidukid on kantud tsiviilõhusõidukite registrisse.
Piirivalve Lennusalga lennutegevuse, struktuuri ja koosseisu planeerimise aluseks on Piirivalveameti ja Piirivalve Lennusalga põhimäärustega määratud eriotstarbelised riiklikud ülesanded:
• piirivalvelised (arengukava valmimise ajal ei täideta piirikaitselisi ülesandeid);
• lennutegevus riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmiseks (mere- ja lennupääste, merekeskkonna seire);
• lennutegevus riigi sisemise (mittesõjalise) julgeoleku tagamiseks (päästetööd, politsei, tolli ja teiste riigiasutuste tellimused);
• ressursside tagamine (meeskondade väljaõpe, treenitus ja valmidus põhiülesannete täitmiseks).
Piirivalve Lennusalka on arendatud 1996. aastal koostatud Riikliku Lennusalga arengukava 1996 – 2006 põhjal. Arengukava täpsustati 1998. aastal juba Piirivalve Lennusalga arengukavana aastateks 1998 – 2007 ja 1999. aastal ühildati see piirivalve arengukavaga. Piirivalve Lennusalga arenguprioriteetideks lähiaastateks on:
• õhusõidukite pargi uuendamine;
• varustuse täiendamine;
• personali koolitus;
• lennu- ja merepääste tugibaaside loomine;
• baaslennuvälja üleviimine Pärnusse.

10. Tsiviil-militaarne koostöö
10.1. Tsiviil-militaarse koostöö valdkonnad ja osapooled
Tsiviil-militaarne koostöö on kaitsealase koostöö valdkond, mis põhineb printsiibil, et julgeolekulised muudatused Euroopa teistes piirkondades mõjutavad ka Eesti julgeolekut ja Eesti julgeolekuprobleemidel on samuti otsene mõju Euroopa kui terviku julgeolekule. Eesti on seadnud eesmärgiks NATO-ga liitumise, mis eeldab tsiviil-militaarse koostöö tähtsuse tõusu. Eestil puudub ressurss riiklikku transportlennunduse omamiseks, seega tuleb tsiviil-militaarsesse koostöösse kaasata tsiviillennunduse ettevõtjad. Eelkõige osalevad tsiviil-militaarses koostöös Eesti Vabariik ministeeriumide ja ametite kaudu, Lennuliiklusteeninduse AS ja kaitsejõud, sh õhuvägi ning teatud tingimustel ka Piirivalve.
Tsiviil-militaarse koostöö valdkondadeks on:
1. õhuseiresüsteem ja infovahetus;
2. lendude juhtimine;
3. tsiviil-militaarses ühiskasutuses olev lennuväli;
4. lennupäästetööd (momendil seda Eesti seadused ei luba).
Kooskõlas NATO planeerimisprotsessiga ja Riikliku liitumisplaani MAP/ANP alusel tuleb Teede- ja Sideministeeriumis, Lennuametis ja teistes pädevates asutustes, kes vastutavad tsiviillennunduse korraldamise eest, luua planeerimis- ja koostööstruktuurid, välja töötada ja juurutada vajalikud õigusaktid ning määrata vastutavad ametnikud.

10.2. Tsiviil-militaarse koostöö edasine areng
Alapeatükis 10.1. nimetatud tsiviil-militaarse koostöö valdkondade edasises arengus on järgmised põhiülesanded:
1. Tuleb luua õhuruumi kasutamise ühtne riiklik järelevalvesüsteem (sh õhuseiresüsteem). Õhuseiresüsteem ühendab ühtseks süsteemiks kõik erinevate valitsusasutuste ja ettevõtjate poolt kasutatavad õhuruumi jälgimise raadiotehnilised vahendid (radarid, muud sensorid), samuti visuaalsed õhuruumi kontrolli vahendid ning võimaldab kasutada saadud teavet ülesannete täitmiseks maksimaalse efektiivsusega. Samuti väldib see riiklikes struktuurides tehniliste vahendite ja seadmete dubleerimist nende hankimisel ja kasutamisel. Õhuruumi kasutamise ühtne riiklik järelevalvesüsteem hõlmab lisaks tehnilisele süsteemile ka regulatiivset osa.
2. Luua ühtne riiklik lendude juhtimise süsteem, mis vastavalt riigi poolt kehtestatud prioriteetidele rahu ajal tagab kõikidele õhuruumi kasutajatele maksimaalsed võimalused. Nimetatud süsteemi loomist tuleb alustada lennujuhtimisest regionaalsetel lennujaamadel. Kõigi lennuvahendite tsiviil- ja militaarlende juhib ühine integreeritud lennujuhtimisteenistus. Kaitseväe lennuvahendeid juhitakse kaitseväe lennujuhtide poolt vaid eriülesannete täitmisel, kui tsiviillennujuhid ei ole pädevad seda tegema. Kriisiolukorras läheb riiklik lennujuhtimissüsteem õhuväe kontrolli alla ja sõjaolukorras õhuväe alluvusse.
Koostöös Rootsi ettevõtjaga Swedavia on käivitatud lennuliikluse korraldamise ja õhuseire projekt ATMAS, mille peaeesmärk on kahe nimetatud tsiviil-militaarse koostöö valdkonna arendamine Eestis. Lisaks nimetatud õhuseiresüsteemi ja integreeritud lennujuhtimissüsteemi loomisele on ATMAS projekti eesmärk ka protseduuride kogumi loomine õhuruumi kasutamiseks rahuajal ja üleminekul kriisi- ja sõjaolukorda.
3. Arendada Ämari lennuväli tsiviil-militaarses ühiskasutuses olevaks lennuväljaks. Vabariigi Valitsuse 7. septembri 1999.a. otsusega on võetud suund muuta Kaitseministeeriumi valitsemisalas asuv Ämari lennuväli tsiviil-militaarses ühiskasutuses olevaks lennuväljaks. Õhuvägi on huvitatud Ämari lennuvälja kiiremast kasutuselevõtust, sest riigikaitse seisukohalt asub see strateegiliselt tähtsas kohas ning kolmnurk Tallinn-Paldiski-Ämari annab eeldused selle transpordisõlme edaspidiseks majanduslikuks arenguks. Lennubaasi moodustamine Ämaris ja lennuvälja käikulaskmine on oluline samm Eesti saamisel NATO täisliikmeks, sellega avatakse Eesti Vabariigi õhuruum NATO poliitiliste huvide ja eesmärkide elluviimiseks.
Riigi raha investeerimisel Ämari lennuväljale tuleb vältida funktsioonide dubleerimist Tallinna lennujaamaga: riigil on otstarbekas omada Põhja-Eestis ainult ühte suurt tsiviillennundust (sh kaubavedu) teenindavat lennujaama. Seetõttu tuleb investeeringute tegemisel Ämari lennuväljal arvestada asjaoluga, et Ämari lennuvälja kasutatakse tsiviilotstarbel ainult äärmisel vajadusel (hädamaandumine vms). Lennujaamade vahelises konkurentsis on oluline tagada Tallinna lennujaama kui Eesti peamise lennujaama konkurentsivõime võrreldes Helsingi-Vantaa ja Riia lennujaamadega.
4. Lennupäästetööd. Käsitletakse arengukava 11. peatükis, sest seadused ei võimalda praegu nimetatud valdkonna arendamist tsiviil-militaarse koostöö valdkonnana.
Tsiviillennunduse osapoolest lähtuvalt tuleb tsiviil-militaarse koostöö realiseerimiseks õiguslikult reguleerida küsimus vastutuse jagamisest õhuruumis toimuva üle. Võimalikud lahendused on “Lennureeglitesse” muudatuste sisseviimine või õhuruumi kasutajate komitee loomine mõne teise riigi eeskujul.


15. Tegevuskava
Õhuvägi
• Jätkab tihedat koostööd NATO Õhukaitse Komiteega (NADC) Eesti õhukaitsemudeli välja töötamisel;
• Jätkab tihedat koostööd USA Kaitseuuringute Instituudiga (IDA) Ämari lennuvälja kui tsiviil-militaarses ühiskasutuses oleva lennuvälja arengu küsimustes;
• Jätkab tihedat koostööd Rootsi Kaitseuuringuametiga (FOA) ning NATO CCMS komiteega Ämari lennuvälja keskkonnakaitseliste projektide raames;
• Jätkab õhuväele püstitatud NATO Partnerluse Eesmärkide (PG-de) täitmist vastavalt realiseerimisplaanidele;
• Jätkab Ämari lennuvälja väljaarendamist koostöövõimelisena NATO ja partnerriikide õhujõududega
• Realiseerib koostöös Kaitseministeeriumiga radarite soetamise programmi. Tagab Eesti õhuruumi radarkatte kolme õhuseireradari baasil ja käivitab õhuseire lahinguvalveteenistuse täies mahus aastal 2006;
• Käivitab koostöös Kaitseministeeriumiga riigikaitseliste ülesannete täitmiseks vajalike lennuaparaatide soetamise programmi.
Piirivalve Lennusalk
• Uuendab õhusõidukite parki – aastaks 2006 täiendatakse Piirivalve Lennusalk ühe täisaparatuuriga vaatluslennukiga (SRG), kahe kahemootorilise otsingu ja päästetöödeks mõeldud transporthelikopteri ning keskmise või kergehelikopteriga vaatluslendudeks ja ambulantslendudeks.
• Täiendab varustust – aastaks 2006 peavad Piirivalve Lennusalga patrull-lennukid olema varustatud kaasaegsete navigatsioonisüsteemidega, otsingu- ja ilmastikuradariga ning SLAR süsteemiga. Helikopterid peavad olema varustatud otsingu- ja päästevarustusega (autopiloot, otsinguradar, -prožektor, infrapunane skanner, tõstesüsteemid) kaasarvatud välisvints ja kustutuskotid.
• Koolitab ja suurendab personali – Piirivalve Lennusalga ettevalmistatud meeskondade arv suurendatakse aastaks 2006 kaheksale. (3 lennukitele, 5 helikopteritele).
• Loob arengukava kehtivuse perioodil lennu- ja merepääste tugibaasid (kütuse ja päästevarustuse varud – konteinerid õnnetuskohale toimetamiseks õhusõidukitega) Tallinnas, Kuressaares, Pärnus ja Alatskivil.
• Viib baaslennuvälja üle Pärnusse. Alternatiivlennuväljadeks jäävad Tallinn, Tartu, Kuressaare, Kärdla ja Ämari eeldusel, et see renoveeritakse. Helikopteriplatsid piirivalve piirkondades ja Süsta merebaasis.
Tsiviil-militaarne koostöö
• Luuakse õhuruumi kasutamise ühtne riiklik järelevalvesüsteem;
• Luuakse ühtne riiklik lendude juhtimise süsteem;
• Jätkatakse ATMAS projekti;
• Valmistatakse Ämari lennuväli ette selle muutmiseks tsiviil-militaarses ühiskasutuses olevaks lennuväljaks;
• Jätkatakse koostööd NATO ATMC (Air Traffic Management Committee) ja teiste struktuuridega eesmärgiga koordineerida tsiviil-militaarset koostööd;
• Kaasatakse Eesti pädevad ametnikud NATO tsiviillennunduse planeerimise komisjoni (Civil Aviation Planning Committee ehk CAPC) töösse;
• Piirivalve Lennusalk rakendab NATO standarditega tsiviilõhusõidukitele esitatavad nõuded;
• Piirivalve laiendab koostööd õhuväega: Piirivalve Lennusalga hooldebaasi ja Ämari lennuvälja ühiskasutamine.
Nii et varsti on siis hävituslennukite ostukonkurssi oodata, või mis :P :wink:

Ja Piirivalve peaks ka uued kopterid saama...
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
Rebasepoeg
Liige
Postitusi: 156
Liitunud: 06 Jaan, 2006 20:59
Kontakt:

Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia

Postitus Postitas Rebasepoeg »

Sama küsimus nagu merevägedega.

Soovin, siis nüüd teie käest infot Balti õhuvägede kohta.
Lupus
Liige
Postitusi: 872
Liitunud: 02 Juun, 2005 12:44

Postitus Postitas Lupus »

Läri umbes samas seisud mis meil.Leedul 4 L-39 + veel mõned transport lennukid.
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2039
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Würger 190G »

http://www.kam.lt/index.php/en/34671/
Ehk siit midagi Leedu õhujõudude kohta.
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2039
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Würger 190G »

Kasutaja avatar
Tux
Liige
Postitusi: 1327
Liitunud: 30 Okt, 2005 21:13
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Tux »

No jälle on uudised! Seekord Postimehes:
http://www.postimees.ee/260406/esileht/ ... 199492.php

Rootsi Rahvapartei annaks vanad hävitajad Balti riikidele

Tsiteerin:
Rootsi Rahvapartei tegi ettepaneku anda Rootsi lennuväe vanad Gripen-tüüpi hävituslennukid Balti riikidele, kirjutab Aftonbladet.

Rahvapartei pressiesindaja Allan Widmani sõnul on parlamendis arutlusel Gripenite arvu vähendamine kuni 100ni.

Widmani kinnitusel jääb Rootsil seega üle umbes 70 Gripen-tüüpi hävituslennukit, nende vanametalliks lammutamine on aga kulukas.

«Kuna kolmel Balti riigil puudub oma õhuvägi, saaksid NATOsse kuuluvad Eesti, Läti ja Leedu nende abil kaitsta oma õhuruumi,» leidis Widman.
....
Rootsi kaitseministri pressiesindaja Toni Eriksoni kinnitusel pole veel teada, kuidas valitsus Widmani ideesse suhtub.

Praegu Rootsi valitsuskoalitsioonis oleva roheliste partei arvates ei peaks mõtet lennukite Balti riikidele andmisest kõrvale heitma.

«See oleks huvitav alternatiiv. Kuid seda tuleks teha nii, et sellest ei kujuneks jälle üks abiandmisprojekt,» lisas roheliste partei pressiesindaja Lars Ångström.
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
Maximus
Liige
Postitusi: 301
Liitunud: 18 Veebr, 2006 14:06
Asukoht: Raplamaa
Kontakt:

Postitus Postitas Maximus »

No kuigi lennikid on vanad oleks ääretult hea meel,kui eesti need omale saaks alustuseks kõlbaksid küll.
lembetu
Liige
Postitusi: 234
Liitunud: 18 Apr, 2005 16:58
Kontakt:

Postitus Postitas lembetu »

waffen kirjutas:No kuigi lennikid on vanad oleks ääretult hea meel,kui eesti need omale saaks alustuseks kõlbaksid küll.

Grippenid pole nii halvad midagi. Poolakad oleks äärepealt ostnud F-16 asemel neid, aga USA lobby tegi oma töö. Ei tea kuidas nad uuemate vene hävitajate vastu saavad, aga tankide, kopterite, soomukite, vastase tagala sodikslaskmiseks kõlbavad küll. Pealegi, lisapaakidega oleks lennukaugus selline, et saaks pommitada kasvõi Petrogradi linna, selle lähedal olevaid ballistiliste rakettide baase või Sosnovõi Bori tuumajaama :)
"Ma lähen neile kallale: kuni ei jää ühtegi, kes ei tunnusta maajumalaid."
Kasutaja avatar
kala
Liige
Postitusi: 497
Liitunud: 25 Apr, 2005 16:50
Kontakt:

Postitus Postitas kala »

Arvan et Eesti ei võta neid Grippeneid vastu, varemgi igasugust kraami pakutud, tasuta või pool muidu, alati on meie riigi "isad" need pakkumised pikalt saatnud. Kaitsevägi meil vist siin selleks et valitsus saaks ilusti ära sõita, kui jamaks läheb.
Pärtel
Liige
Postitusi: 493
Liitunud: 16 Sept, 2005 11:50
Asukoht: Lõuna - Eesti
Kontakt:

Lennuvahendid EKV-le

Postitus Postitas Pärtel »

Tänases Postimehes on üks huvitav lugu
http://www.postimees.ee/270406/esileht/ ... 199492.php


Samas on selles artiklis üks lõik: Eesti kaitseametnikud on öelnud, et Eestil ei ole lähiajal siiski kavas endale hävituslennukeid soetada ega moodustada näiteks ühist hävitajate eskadrilli koos Läti ja Leeduga.

Kas see tähendab, et Eesti riik ei soovi isegi kingitud tehnikat endale saada. Siin foorumis on ka varem olnud juttu lennukitest, sh Rootsi omadest ning nende omadustest.

Mis te arvate, kas Eesti peaks selle pakkumise vastu võtma?

Nende vanade lennukite ülalpidamine on kindlasti kallis, samuti ei ole meil ju ka selliste lennukite peale kohe mehi panna, kuid samas on see pakkumine küllatki ahvatlev, et see vastu võtta.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40135
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kahtlen Gripenite andmise reaalsuses.

Niisama antakse ilmselt Viggeneid. Gripeneid ilmselt müüakse.

Kui niisama Gripeni saab, on see hea tehing.

Kui kasutatud Gripenit tuleb turuhinnaga osta, siis minu hääl läheb second-hand F-16C-le

Samuti ei ole uus Gripen arukas valik, hind on liiga kallis, kuid praegusel ajahetkel pakub F-16 laiemaid võimalusi sama hinna eest.

Rootsi ja Norra vahel toimunud õppelahingud näitasid, et Gripen vs F-16AM (MLU moderniseerimise läbinud F-16A) tulemused on 50:50. Seega ei ole Gripen mingi ilmaime.

Näiteks oli pikematel üritustel suur probleem lennuki väike praktiline lennukaugus, F-16A-ga võrdseks tegutsemiseks tuli kasutada lisapaake ja see võttis kohe tema väikse manööverdusvõime eelise ära.

Praegu kasutuses olevatel Gripenitel on õhk-maa võime kaunis piiratud, rootslased ise peale pommide ja rannakaitse tiibrakettide muud ei pruugi.

Väga huvitab, mismoodi on Gripenil lahendatud see väidetav lühiraja võime. Raja pikkuse määrab eelkõige maandumisjooks ja erinevalt Viggenist ei ole Gripeni mootor reverseeritav.

Kui see lühirajavõime on samasugune müstika nagu Mig-29 250 meetrine stardijooks, mis saavutatakse osaliselt tangituna ja ilma relvadeta - so olematu lahinguvõime arvelt, siis on see lihtsalt müügijutt.

Muidugi pool muna on parem kui tühi koor - ehk siis niisama saamise korral muidugi Gripen, kui osta tuleb, siis ilmselt mitte.
Lupus
Liige
Postitusi: 872
Liitunud: 02 Juun, 2005 12:44

Postitus Postitas Lupus »

Parem ikka kui erafirmalt renditud L-39
canislupus
Liige
Postitusi: 1044
Liitunud: 14 Veebr, 2005 13:23
Kontakt:

Postitus Postitas canislupus »

Olge rahulikud - küll kunagi ka ostetakse ja siis kindlasti mõttetut kaupa sõbrahinnaga.
Kasutaja avatar
sokkmiis
Uudistaja
Postitusi: 10
Liitunud: 16 Mär, 2006 9:47
Asukoht: Pärnu on staap
Kontakt:

Postitus Postitas sokkmiis »

Kas tahate väita, et Rootsil kõlbab õhukaitset teha Gripen´itega, aga Eestil ei kõlba? Ja kui need antaks poolmuidu? Ons need Gripenid tõesti nii hädised? Ma ei usu...
Kasutaja avatar
Tux
Liige
Postitusi: 1327
Liitunud: 30 Okt, 2005 21:13
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Tux »

Kui me saame lennukid sümboolse hinna eest, siis jäävad meile ikkagi hoolduskulud. Rootslased ise väidavad, et Gripenite hoolduskulu on 2000 USD/tund (F16C olevat see umbes 3600 USD/tund), millega olevat nad oma konkurentidest parimad, lennuki projekteerimisel olevat arvestatud ka seda, et teda saaks välitingimustes kergelt ja kiirelt hooldada. Nende kaitsekonseptsiooni järgi tuleks sõja korral lennukid üle riigi laiali hajutada ja stardiks ja maandumiseks oleksid siis harilikud 9 m laiused ja vähemalt 800 m pikkused maantee lõigud. Sellisel juhul hooldaksid lennukit siis 5 reservisti-mehhaanikut ühe elukutselise tehniku juhendamise all, kes siis oma veoautodega ringi sõidavad ja kokkulepitud kohas hooldust teevad ja tangivad. Maandumise ja järgmise stardi vaheline hooldus ja tankimisaeg pidi olema 10 minutit ja näiteks mootorivahetuseks pidi kuluma ainult üks tund!

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kõik pildid siin on siis maanteel maandumisest ja hooldamisest.

See lennuväljadest mittesõltumine on minu arvates suur eelis, kui peaksime ainult Ämari ja Tallinna lennuväljaga arvestama, siis saaks kogu meie lennuväe ühe õnnestunud raketirünnakuga ära kaotada.

Siin on ka üks link kus arutatakse poolakate lennukiostu valikuid (Gripen või F16 - ei hakkaks seda ümber tõlkima kuna on liiga pikk) Zdzislaw Dyrmani artikkel "Fighter for Polish Sky -- Selected Aspects for Making Choice"
http://www.eurofighter-typhoon.co.uk//f ... 8ceeb841c1

Paljud artiklis loetletud puudused on ilmselt juba paljus kõrvaldatud või siis kõrvaldatavad, kuid minu arvates pole ükski neist ka selline, et sellepärast tasuta lennukitest loobuda tuleks. Gripenitega saaksime me parema lennuväe kui enamikul maailma riikidel praegu on!

Rootslastele endile oleks asi ilmselt mitmekordselt kasulik:
- Vähendavad ohtu oma riigile andes meile oma õhuväe
- Suurendavad Gripenite osa NATO-s, see on oluline arvestades seda, et Eurofighter ja Rafael pole endiselt veel kusagil massilises kasutuses. Järsku läheb nii veel mõni riik tulevikus hoopis Gripenitele üle!
(Norway to Back out of F-35 JSF Over Industrial Share?
http://www.defenseindustrydaily.com/200 ... x.php#more )
- Ei pea hakkama masinaid ise lammutama, sest salajast tehnoloogiat niisama metalli kokkuostu viia ei saa!
- poliitilised plusspunktid ka muidugi.

Mõned lingid ka Gripenite kohta:
http://www.airforce-technology.com/projects/gripen/
http://www.canit.se/~griffon/aviation/gripen/

Erinevate lennukite objektiivne võrdlemine on väga raske töö, sest parameetreid mida silmas pidada on väga palju. See on sarnane rohkem õunte ja apelsinid omavahelisele võrdlusele. Mingit abi saab nendelt lehekülgedelt:
http://www.canit.se/%7Egriffon/aviation ... hters.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison ... r_aircraft
Viimati muutis Tux, 27 Apr, 2006 14:06, muudetud 4 korda kokku.
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: kernel ja 2 külalist