Iva seisneb retoorilisena mõeldud küsimuses, miks arvestati Rail Balticu puhul nn. sotsiaalmajandusliku tuluga, aga Estonian Airi puhul ei arvestatud. Ma arvan, et küsimuse vastus sisaldub juba selle sõnastuses. Ehk siis Rail Baltic on "balti", aga Estonian Air kõigest "eesti".Kriku kirjutas:Siin ka: http://arileht.delfi.ee/news/uudised/in ... d=78073788
Ei saa öelda, et jutus iva puuduks.
Miks ma nii arvan?
Sest mullu otsis Äripäeva toimetus agaralt Estonian Airi kurva lõpu süüdlast. Ja andis patuoinastele enda kaitseks siis sõna kah, nagu ajakirjanduseetika nõuab. Mida need vastasid? Et Euroopa Komisjon luges lätlaste airBalticu puhul riigiabi seaduslikuks, aga meie lennufirma puhul mitte; ja vihjasid, et Brüsselist vaadatuna paistab Baltikum ühtse regioonina, millele justkui piisab ühest rahvusvahelisest lennujaamast küll.
http://www.aripaev.ee/arvamused/2015/12 ... ehti-liiga
See jutt tuli guugeldades esimesena ette, aga mäletan kindlasti, et sama väide käis läbi mitmest loost.
Näib, et meie endi 90ndatel loodud kuvand kolmest tublist väikeriigist, kes käsikäes Euroopa Liidu ukse taga kraabivad, on nüüdseks omaenda elu hakanud elama.
Kas see kuvand on õige? Jah, kui vaadata ajaloos vaid aastaid 1939-94. Aga kui vaadata kogu teadaolevat ajalugu, siis pigem mitte. Sest enne MRPd ei sidunud Eestit Leeduga peaaegu mitte midagi. Ja ega 21.sajandil kah koostöö hästi sujunud ei ole.
Kellele see kuvand on kasulik? Kahtlemata Lätile! Eestile, nagu näha, pigem mitte.
Miks me siis sellele kuvandile Rail Balticu näol rämedalt peale tahame maksta? Ma arvan, et lihtsalt nostalgiast taasiseseisvumisaastate järgi; praegused tähtsad paksud olid siis alles virgad ja saledad.
Tõesti kahju, et Siim Kallas presidendiks ei saanud, ta vääriks seda auametit minu meelest küll. Aga kompensatsiooniks talle kiirraudtee ehitada läheks kole kalliks, ega me Põhja-Koreas ela! Ehk leiaks ta nostalgiajanu leevendust, kui korraldada 2019.a. augustis Balti kett vol 2 ja nimetada Kallas selle Eesti-poolseks koordinaatoriks?
Ja Rail Balticu omaosaluse eest saaks, nagu akf. Kriku märkis, kaks kolmandikku Saaremaa sillast valmis ehitada.