Ei, detonatsioon on kütusesegu osaline iseeneseslik süttimine väljaspool süüteküünla poolt initsieeritud põlemisfronti.
Detonatsioon on normaalsest kiirem, plahvatuslaadne põlemine, mis tekib enamasti siis, kui segu liiga kõvasti kokku suruda. Kui täpne olla, siis segu mootoris normaalselt ikka põleb (leegi kiirus alla 100 m/sek), kui plahvatab (2000 m/sek), siis ongi detonatsioon.
See, millest sa räägid, on kas hõõgsüüde või isesüttimine. Neid aetakse segi, kuna nad tekitavad analoogset heli, kuid toimemehhanism on erinev.
Hõõgsüüdet tekitavad enamasti ülikuumad osad põlemiskambris (nt liiga kuumad küünlad, tahmamine) ja see avaldub enamasti selles, et peale süüte väljalülitamist üritab mootor edasi käia.
Üks variant on veel isesüttimine - see juhtub siis, kui suruda segu kokku väga kõvasti - näiteks kui kasutada bensiini diiselmootoris. Seal pole enam sädet vaja, vaid segu süttib tohutu surve ja sellest tingitud kuumenemise mõjul ilma sädemeta. Bensiinimootorites seda üldiselt ei esine, kokkusurumine peab vist mingi 2 korda suurem olema (nii 20 ringis ehk).
Detonatsiooni üks eeldusi peale kõrge surveastme/madala oktaanarvu on ka segu kokkusurumine suurel alal selliseks küllalt õhukeseks (1 cm paksuse kandis) kihiks. Selline nähtus on millegipärast tekitatud mosse mootoris (selle originaaliks peetavad BMW mootoris seda muide ei ole) - kui vaadata põlemiskambri lõiget, kolb ÜSS-is, siis on see igalt poolt vaadates kuusirbi kujuga. Seepärast on antud mootor iseäranis detonatsioonialdis ja allus pahasti ka põlve otsas tehtud A-76 konversioonidele, sest teise tihendi panekuga muutus põlemiskamber veel ebanormaalsemaks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.