Ja kuidas see erineb idapiiri olukorrast?Lemet kirjutas:
Jama, kontroll taastati pmslt ju ainult suurtel trassidel, väikesed külavaheteed ja teedevälist ala vaevalt et praeguse mehitatusega suudetakse kontrollida. Soomlsdtel on vähemalt selleks koolitatud reserv, meil mitte.
Sõja eest välismaale.
Re: Massiline põgenemine sõja korral
Re: Massiline põgenemine sõja korral
Mul läks nüüd järg käest - kas sõja puhkedes tahetakse hakata põgenema Lätti või ida poole?
Kõik laevade-lennukitega üle mere minevad marsruudid on veel kergemini kontrolli alla võetavad kui II ms ajal, sest randades pole enam ligilähedaseltki sel hulgal paate või väikelaevu.
Kõik laevade-lennukitega üle mere minevad marsruudid on veel kergemini kontrolli alla võetavad kui II ms ajal, sest randades pole enam ligilähedaseltki sel hulgal paate või väikelaevu.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Massiline põgenemine sõja korral
Millal lugupeetav mõnd väikelaevade pesitsuskohta väisas? Pirital on igal juhul väikealuste arv hüppeliselt suurenenud. Põhjarannikul samuti.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Massiline põgenemine sõja korral
Arvestades, kui palju inimesi Ukrainast Venemaale põgenes, siis ilmselt ka Eestist põgeneks suur hulk inimesi ida suunas. Mina ei läheks küll kuhugi, esiteks ei oleks kohta kuhu minna ja teiseks olen ma fatalist ja arvan, et oma saatuse eest ei jookse keegi ära. Aga muidu, kas keegi värskendaks mu mälu palun, millised viimati sõdinud riigid sulgesid piirid põgenevale tsiviilelanikkonnale? Süüria? Iraak? Ma ise ei mäleta kahjuks.
Re: Massiline põgenemine sõja korral
Pidasin silmas, et Eesti aja lõpus oli piki rannikut suur hulk külasid, mille elanikel oli eluviisiks igapäevaselt merel käia + vahendid selleks.Lemet kirjutas:Millal lugupeetav mõnd väikelaevade pesitsuskohta väisas? Pirital on igal juhul väikealuste arv hüppeliselt suurenenud. Põhjarannikul samuti.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Massiline põgenemine sõja korral
Ma usun, et praegu on paatide arv rannikul vähemalt sama suur või suuremgi, arvestades asjaolu, et väikelaeva juhi tunnistusi antakse aastas välja üle 3000 ja paategi ostetakse usinasti, aastas pealt tuhande.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
-
- Liige
- Postitusi: 455
- Liitunud: 17 Nov, 2016 11:33
- Kontakt:
Re: Massiline põgenemine sõja korral
Mina olen hoopis maanteameti usku ja vaatasin järgi.Lemet kirjutas:Ma usun, et praegu on paatide arv rannikul vähemalt sama suur või suuremgi, arvestades asjaolu, et väikelaeva juhi tunnistusi antakse aastas välja üle 3000 ja paategi ostetakse usinasti, aastas pealt tuhande.
31.12.2018. seisuga oli liiklusregistris arvel 33 547 veesõidukit.
- alla 12 m laevu 2507
- jette 1102
- kalapaate 734
- mootorpaate 15933
- purjejahte 977
- sõudepaate 12282
Neist:
- ookeani kõlbulikud 233
- avamere 680
- rannikumere 12 854
- kaitstud veed 16 618
- määramata 3162
Aastas lisandub keskmiselt jah üle 1000 ühiku veesõidukeid. 1/3 neist sõudepaadid. Palju eelmise vabariigi ajal veesõidukeid oli, seda kiirelt ei leidnud. Kalanduses hõivatute arv oli küll kordades suurem kui praegu.
Re: Massiline põgenemine sõja korral
Irw...näikse, et mainit amet ja min oleme veesõidukite arvu osas üpris ühte meelt. Ja päramootori annab pea igale sõudepaadile külge riputada. Eriti kui hirm taga.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Massiline põgenemine sõja korral
Kui Soome ja Rootsi peaks mõlemad sõtta sattuma, mis kasu neist paatidest?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40194
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Massiline põgenemine sõja korral
233 - kategooria A - sõidavad Rootsi iga ilmagaNeist:
- ookeani kõlbulikud 233
- avamere 680
- rannikumere 12 854
- kaitstud veed 16 618
- määramata 3162
680 - kategooria B - sõidavad Rootsi enamiku ilmadega
12854 - kategooria C - mõeldud kasutamiseks mõni miil kaldast, selles arvus sisaldub mingi kogus neid "lubadeta" paate, mis kaldast kuni 2 miili? minnes ei pea omama navigatsioonivaarustust, lubatav lainekõrgus tavaliselt 1,5 -2 meetrit - tänase ilmaga võiks Rootsi minekuga riskida
16618 - kategooria D- lubatav lainekõrgus enamasti 1 m või vähem - enamikus väikse päramootoriga sõudepaadid/kummipaadid.
Realistlikult sõidavad neist Rootsi A, B ja umbes pool C kati paatidest, arvestades A-paadi mahutavuseks 20, B-paadi mahutavuseks 10 ja C-paadi mahutavuseks 5 inimest (merekindlam alus on ka suurem), saame "merepaiskevõimeks" ca 43 000 inimest. Kui meri on tormisevõitu, siis langeb see arv sinna 10 000 kanti, kui aga suviselt sile, siis võib selle arvu kahega korrutada (ca 90 000 pagulast).
Mis tundub vähe, aga siin on üks "aga". Suuremad ja tõenäolisemalt Rootsi kohale jõudvad alused kuuluvad majanduslikule eliidile (paat tavainimesel on ikka meil suht erandlik) ja taolise elementi (edukas) põgenemine annab kõva kolaka siia jääjate moraalile - näe rikkad kihutavad oma raha juurde Hispaaniasse, kas meie peame surema nende pagemist kattes....?
Aerupaadiga läänerannikult (mootorpaadid olid ka EW ajal vähemuses) Rootsi edukas pagemine kuulub mu silmis lolluste hulka. Ilmselt kes jõudis, tegi seda mootorpaadi slepis. Läänerannikult Rootsi rannikule on ca 300 km suht karmi merd, aerupaadi kiirus pikemal aerutamisel (tollal olid rasked puust paadid) ei ületa 2 kmh, 300 km on 150 tundi, mis on kuus ööpäeva katkematut sõidmist, noh, Eesti poisid olid EW ajal küll tugevad, kuid mitte nii tugevad. Tuuled aga puhuvad (ja puhusid ka 1944 sügisel) läänest, st improviseeritud purjedega suht keerukas.
Lisan ka laevade iseloomustuse määrusest:
2. Väikelaeva kategooriad
Konstruktsioonist lähtuvalt jaotatakse väikelaevad käesolevas määruses järgmistesse kategooriatesse:
1) A-kategooria (ookean) – projekteeritud ja ehitatud pikkadeks merereisideks, mille käigus võib tuule tugevus ületada 8 palli ja laine kõrgus olla üle 4 meetri;
2) B-kategooria (avameri) – projekteeritud ja ehitatud avameresõiduks, kus tuule tugevus võib tõusta kuni 8 pallini ja laine kõrgus kuni 4 meetrini;
3) C-kategooria (rannalähedane) – projekteeritud ja ehitatud rannalähedaseks sõiduks, kasutamiseks rannikuvetes, suurtel lahtedel, järvedel ja jõgedel tuule tugevusega kuni 6 palli ja laine kõrgusega kuni 2 meetrit;
4) D-kategooria (kaitstud veed) – projekteeritud ja ehitatud sõiduks kaitstud rannikuvetes, väikestel lahtedel, väikestel järvedel ja jõgedel tuule tugevusega kuni 4 palli ja laine kõrgusega kuni 0,3 meetrit (üksikud lained maksimumkõrgusega kuni 0,5 meetrit).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Massiline põgenemine sõja korral
Samas, kui ühel kaalukausil on suurem aerupaat ja teisel 40-41 aasta kordumine, siis on sedasorti "lollus" igati aktsepteeritav. Eriti tänase päeval, kus ka aerupaadid märksa raskemalt uppuvad on kui toonased.Aerupaadiga läänerannikult (mootorpaadid olid ka EW ajal vähemuses) Rootsi edukas pagemine kuulub mu silmis lolluste hulka
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40194
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Massiline põgenemine sõja korral
Seda ma väga lihtsalt ei usuks, et siin 1944 keegi Rootsi aerutada suutis. Isegi Hiiumaalt startides mitte. Muud võimalused on reaalsemad. Eelkõige väikereederite vähe suuremate purje- ja mootoralustega pagemine. Eks nad ikka istusid varsti ringi suurematele alustele või veeti slepis. Osa kindlasti läks ka meretoiduks. Mootorpaat oli ka tollal luksus, mida keskmine talumees enda lubada ei suutnud. Valdav osa väikepaate olid ikka aerude (ja osa purjega).
Tegelt on see luksus ka täna - kui just ise pole sündinud osavnäpp.
Kõige odavam toimiv paadilahendus, millega võiks ilusa ilma Soome põgenemist üritada, maksab meil poes 10 tuhande euro alla.
Mina ehitasin endale ca 10a tagasi 5 m RIB paadi, kulutades selleks ca 3000 eurot ja töötunde kahe nädala jagu. See kehtib muidugi eeldusel, et sa jagad asja, tead mida ostad ja mutrivõti seisab peos (enamikul täna enam ei seisa). Oli oma garaaž, tööriistad, knowhow lapsepõlve ajast juba jne jne.
70% inimestest ei oma nii kallist autotki, palju maksab poepaat ja 90% taolise "odava" paadiprojektiga hakkama ei saaks.
Tegelt on see luksus ka täna - kui just ise pole sündinud osavnäpp.
Kõige odavam toimiv paadilahendus, millega võiks ilusa ilma Soome põgenemist üritada, maksab meil poes 10 tuhande euro alla.
Mina ehitasin endale ca 10a tagasi 5 m RIB paadi, kulutades selleks ca 3000 eurot ja töötunde kahe nädala jagu. See kehtib muidugi eeldusel, et sa jagad asja, tead mida ostad ja mutrivõti seisab peos (enamikul täna enam ei seisa). Oli oma garaaž, tööriistad, knowhow lapsepõlve ajast juba jne jne.
70% inimestest ei oma nii kallist autotki, palju maksab poepaat ja 90% taolise "odava" paadiprojektiga hakkama ei saaks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Massiline põgenemine sõja korral
Kas ee ikka nii hull on?Kapten Trumm kirjutas: Tegelt on see luksus ka täna - kui just ise pole sündinud osavnäpp.
Kõige odavam toimiv paadilahendus, millega võiks ilusa ilma Soome põgenemist üritada, maksab meil poes 10 tuhande euro alla.
Mina ehitasin endale ca 10a tagasi 5 m RIB paadi, kulutades selleks ca 3000 eurot ja töötunde kahe nädala jagu. See kehtib muidugi eeldusel, et sa jagad asja, tead mida ostad ja mutrivõti seisab peos (enamikul täna enam ei seisa). Oli oma garaaž, tööriistad, knowhow lapsepõlve ajast juba jne jne.
70% inimestest ei oma nii kallist autotki, palju maksab poepaat ja 90% taolise "odava" paadiprojektiga hakkama ei saaks.
Näiteks selline apastraat on saada: http://www.veetehnika.ee/used/2604968, sellga sõidab vabalt rootsi ära, kui meri väga hull ei ole ja ei maksa kah miljoneid
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40194
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Massiline põgenemine sõja korral
Rootsi tõenäoliselt sõidab, aga puudujäägid tekivad mujalt, mis võivad kogu getaway projekti killida.
Esiteks eeldab sellise suurusega alus vees hoidmist ja sadamakohta. Tutvu vahelduseks hindadega nt Pirital
9 m aluse kaikoht 6 kuud - 1000+ eurot. Mujal ilmselt poole odavam, aga mitte tasuta.
Teiseks vees peetav alus eeldab laevakere iga-aastast hooldamist (põhja mürkvärv, puhastamine jne). Talvist hoiukohta jne.
Kolmandaks täna 90% mehi ei oska/eitaha/ei viitsi seal veepumpasid vahetada või pihusteid puhastada. Või mürkvärvi nühkida.
Seepärast on keskmisele jõukohane alus 4 m plastikpaat 30 hp päramootoriga- soovitavalt uus ja müüja teenindatav. Et ikka sõidaks.
Lased sõiduauto slepis slipilt vette ja pärast tõmbad kaldale. Seisab maja hoovis koormakatte all.
See maksabki poes koos käru ja kõigega alates 9999. Või umbes nii.
Ma olen lapsena küllalt liivapaberiga neid paadipõhjasid nühkinud, kujutan umbes ette, palju tööd on nt kevadel taolise suure paadi sõidukorda viimisega, kuidas toimub selle vette laskmine (eeldab kraanat), millise autoga saab taolist (9 m, 2-3 tonni pluss käru) vedada, mis lube see vajab jne jne jne. Näiteks 50hp kasutatud päramootori saab 1000 euroga, kui oled mees ja teed korda (maksab samuti). Sama asi poest ostes on nii 5000 eurot.
Esiteks eeldab sellise suurusega alus vees hoidmist ja sadamakohta. Tutvu vahelduseks hindadega nt Pirital
9 m aluse kaikoht 6 kuud - 1000+ eurot. Mujal ilmselt poole odavam, aga mitte tasuta.
Teiseks vees peetav alus eeldab laevakere iga-aastast hooldamist (põhja mürkvärv, puhastamine jne). Talvist hoiukohta jne.
Kolmandaks täna 90% mehi ei oska/eitaha/ei viitsi seal veepumpasid vahetada või pihusteid puhastada. Või mürkvärvi nühkida.
Seepärast on keskmisele jõukohane alus 4 m plastikpaat 30 hp päramootoriga- soovitavalt uus ja müüja teenindatav. Et ikka sõidaks.
Lased sõiduauto slepis slipilt vette ja pärast tõmbad kaldale. Seisab maja hoovis koormakatte all.
See maksabki poes koos käru ja kõigega alates 9999. Või umbes nii.
Ma olen lapsena küllalt liivapaberiga neid paadipõhjasid nühkinud, kujutan umbes ette, palju tööd on nt kevadel taolise suure paadi sõidukorda viimisega, kuidas toimub selle vette laskmine (eeldab kraanat), millise autoga saab taolist (9 m, 2-3 tonni pluss käru) vedada, mis lube see vajab jne jne jne. Näiteks 50hp kasutatud päramootori saab 1000 euroga, kui oled mees ja teed korda (maksab samuti). Sama asi poest ostes on nii 5000 eurot.
Viimati muutis Kapten Trumm, 08 Juul, 2019 15:52, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Massiline põgenemine sõja korral
No Pirita on ilmselt vist kõige odavam, eks?Kapten Trumm kirjutas:Rootsi tõenäoliselt sõidab, aga puudujäägid tekivad mujalt, mis võivad kogu getaway projekti killida.
Esiteks eeldab sellise suurusega alus vees hoidmist ja sadamakohta. Tutvu vahelduseks hindadega nt Pirital
9 m aluse kaikoht 6 kuud - 1000+ eurot. Mujal ilmselt poole odavam, aga mitte tasuta.
Teiseks vees peetav alus eeldab laevakere iga-aastast hooldamist (põhja mürkvärv, puhastamine jne). Talvist hoiukohta jne.
Kolmandaks täna 90% mehi ei oska/eitaha/ei viitsi seal veepumpasid vahetada või pihusteid puhastada. Või mürkvärvi nühkida.
Seepärast on keskmisele jõukohane alus 4 m plastikpaat 30 hp päramootoriga- soovitavalt uus ja müüja teenindatav. Et ikka sõidaks.
See maksabki poes koos käru ja kõigega alates 9999. Või umbes nii.
Ma olen lapsena küllalt liivapaberiga neid paadipõhjasid nühkinud, kujutan umbes ette, palju tööd on nt kevadel taolise suure paadi sõidukorda viimisega, kuidas toimub selle vette laskmine (eeldab kraanat), millise autoga saab taolist (9 m, 2-3 tonni pluss käru) vedada, mis lube see vajab jne jne jne.
Haapsalus Siilatsi sadamas on alla 10 meetrisel alusel 500 eurot hooaeg, ei tohiks kellelgi üle jõu käia, kes laeva jäksab osta ja pidada.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist