Tikutoos
Re: Tikutoos
No ma tänan.
Nüüd olen nii kaugel, et restidest on kõik vajalikud detailid otsa saanud ja TKS'ile rohkem midagi lisada ei oska.
Kogu see viimane koosteots peale kupli peale liimimist käis üsna kiirelt, aga ega sinna peale väga palju seda kaadervärki talle ei mahugi. Tagavararatta ja summutiga oli omajagu rihtimist - kuidagi enamvähem nad lõpuks asetusid, kuigi mitte päris nii, nagu peaks. Päris täpselt aru ei saagi, kus või mis nihkes on, sest kõik tundub eraldi võttes täpselt nagu peab. Selles mõttes läks esiplaadil olevate tööriistarakistega lihtsamalt. Need käivad muidugi lahti, nii et tööriistad saab välja võtta ja eraldi värvida.
Üldpildid siis koostamise lõppkokkuvõtteks alljärgnevalt. Naljakas on see, et kummalisel põhjusel tundub kogu tankett peale lisandunud välisdetaile kuidagi oluliselt kogukam ja tõsiseltvõetavam. Ja oma suuruse kohta on ta kaunis raske ka - 31g ilma roomikute ja pealmiste luukideta.
Aga, et säiliks ka teatav üllatusmoment, siis ma siin edasi seda teemat nüüd mõnda aega ei käsitle ja teen järgnevatest tegemistest kokkuvõtte kuskil jaanipäeva paiku.
Kristjan
Nüüd olen nii kaugel, et restidest on kõik vajalikud detailid otsa saanud ja TKS'ile rohkem midagi lisada ei oska.
Kogu see viimane koosteots peale kupli peale liimimist käis üsna kiirelt, aga ega sinna peale väga palju seda kaadervärki talle ei mahugi. Tagavararatta ja summutiga oli omajagu rihtimist - kuidagi enamvähem nad lõpuks asetusid, kuigi mitte päris nii, nagu peaks. Päris täpselt aru ei saagi, kus või mis nihkes on, sest kõik tundub eraldi võttes täpselt nagu peab. Selles mõttes läks esiplaadil olevate tööriistarakistega lihtsamalt. Need käivad muidugi lahti, nii et tööriistad saab välja võtta ja eraldi värvida.
Üldpildid siis koostamise lõppkokkuvõtteks alljärgnevalt. Naljakas on see, et kummalisel põhjusel tundub kogu tankett peale lisandunud välisdetaile kuidagi oluliselt kogukam ja tõsiseltvõetavam. Ja oma suuruse kohta on ta kaunis raske ka - 31g ilma roomikute ja pealmiste luukideta.
Aga, et säiliks ka teatav üllatusmoment, siis ma siin edasi seda teemat nüüd mõnda aega ei käsitle ja teen järgnevatest tegemistest kokkuvõtte kuskil jaanipäeva paiku.
Kristjan
Re: Tikutoos
Nonii, mina jään igatahes üllatust ootama, kuigi selline kribu nii paksult igasugust plekki ja muud nänni täis riputada - seegi on juba paras üllatus..
Aga vaatepilt on vägev, nii et ootan...
Aga vaatepilt on vägev, nii et ootan...
Re: Tikutoos
Loodetavasti pole see ootereziim mõne viiruse levikuga seotud
Re: Tikutoos
Oh ei. Kui nii oleks, siis karantiin oleks ju väga suur mudelismi soodustaja.pikk88 kirjutas:Loodetavasti pole see ootereziim mõne viiruse levikuga seotud
Paraku endal ei ole "õnne" siiani karantiinis olla.
Re: Tikutoos
Tundub, et on paslik ka selle teemaga edasi minna.
Peale koostamist järgneb muidugimõista värvimine. Eesti TKS'id jõudsid Poolast meile 1935. aasta alguses, sel ajal kasutasid poolakad kamomustrit mida nimetatakse "jaapani stiilis kamo" - see koosneb musta joonega eraldatud korrapäratutest laikudest, värvideks olid liivakollane, oliiviroheline ja helehall. Eestis masinad jäidki sellesse kamosse ja siin neid hiljem üle ei värvitud. Nähtavasti said nad omale ka valged pardanumbrid mõnda aega hiljem, sest mitmel fotol Eesti TKS'idel need numbrid puuduvad ja masina saab kindlaks teha hoolega mustri piirjooni jälgides.
Värvide puhul kaalusin pikalt. Helehall oli küll varem otsustatud, kuna sama tooni, kui kõige heledamat, kasutati Poola tankidel tollal ka interjööri värviks. Aga toon siinkohal oma paleti ära, ehk on kellelgi sellest kunagi hiljem kasu:
Helehall - Modelmaster MM2077 Lichtgrau RLM63
Liivakollane - Humbrol 225 Middle Stone Matt
Oliiviroheline - AK RealColor RC047 Olivgrün RAL6003
Laikude kuju jaoks printisin omale välja TKS'i vaatejoonised ja püüdsin fotodel hoolega järge ajades piirjooned võimalikult täpselt paika ajada. Tõsi - minu masinast on vaid kaks võtet paremalt küljelt ja tagant, kuid laikude kuju oli kõigil masinatel üsna sama mustrit jälgiv - kahel on vaid kollane ja helehall vahetusse pandud, nii et ülejäänud külgede jaoks kasutasin fotosid teistest tankidest. Kõige suurem mõistatus oli katusega, kus kõik värvid nagu peaks keskele kokku jooksma - ühtegi head fotot pealtpoolt neile tankettidele ju ei ole. Kuidagi ma ta seal siiski ära lahendasin ja väga põdema ei jäänud, sest kuna mul luugid lahti jäävad, siis tervikpilti sellest mustrist niikuinii ei kujune.
Siin on ettevalmistus ja teipimistööd enne kruntvärvi peale laskmist.
Seejärel läks hall, siis teip ja kollane, siis teip ja roheline
Ja siis väriseva käega mustad triibud peale ja seejärel ka dekaalid.
Siit tuli ka esimene ehmatus - kui silmaga tundus nii enamvähem täitsa okei, siis kaamera armu ei anna ja et ta on ka väike, siis lähemalt pildistatuna paistab iga konarus kenasti välja.
Siin on ka väiksemaid detaile. Luugid tuli mustrisse värvida mõlemalt poolt.
Ja umbes sel ajal tegin põhjalikumalt algust ka alusega.
Kristjan
Peale koostamist järgneb muidugimõista värvimine. Eesti TKS'id jõudsid Poolast meile 1935. aasta alguses, sel ajal kasutasid poolakad kamomustrit mida nimetatakse "jaapani stiilis kamo" - see koosneb musta joonega eraldatud korrapäratutest laikudest, värvideks olid liivakollane, oliiviroheline ja helehall. Eestis masinad jäidki sellesse kamosse ja siin neid hiljem üle ei värvitud. Nähtavasti said nad omale ka valged pardanumbrid mõnda aega hiljem, sest mitmel fotol Eesti TKS'idel need numbrid puuduvad ja masina saab kindlaks teha hoolega mustri piirjooni jälgides.
Värvide puhul kaalusin pikalt. Helehall oli küll varem otsustatud, kuna sama tooni, kui kõige heledamat, kasutati Poola tankidel tollal ka interjööri värviks. Aga toon siinkohal oma paleti ära, ehk on kellelgi sellest kunagi hiljem kasu:
Helehall - Modelmaster MM2077 Lichtgrau RLM63
Liivakollane - Humbrol 225 Middle Stone Matt
Oliiviroheline - AK RealColor RC047 Olivgrün RAL6003
Laikude kuju jaoks printisin omale välja TKS'i vaatejoonised ja püüdsin fotodel hoolega järge ajades piirjooned võimalikult täpselt paika ajada. Tõsi - minu masinast on vaid kaks võtet paremalt küljelt ja tagant, kuid laikude kuju oli kõigil masinatel üsna sama mustrit jälgiv - kahel on vaid kollane ja helehall vahetusse pandud, nii et ülejäänud külgede jaoks kasutasin fotosid teistest tankidest. Kõige suurem mõistatus oli katusega, kus kõik värvid nagu peaks keskele kokku jooksma - ühtegi head fotot pealtpoolt neile tankettidele ju ei ole. Kuidagi ma ta seal siiski ära lahendasin ja väga põdema ei jäänud, sest kuna mul luugid lahti jäävad, siis tervikpilti sellest mustrist niikuinii ei kujune.
Siin on ettevalmistus ja teipimistööd enne kruntvärvi peale laskmist.
Seejärel läks hall, siis teip ja kollane, siis teip ja roheline
Ja siis väriseva käega mustad triibud peale ja seejärel ka dekaalid.
Siit tuli ka esimene ehmatus - kui silmaga tundus nii enamvähem täitsa okei, siis kaamera armu ei anna ja et ta on ka väike, siis lähemalt pildistatuna paistab iga konarus kenasti välja.
Siin on ka väiksemaid detaile. Luugid tuli mustrisse värvida mõlemalt poolt.
Ja umbes sel ajal tegin põhjalikumalt algust ka alusega.
Kristjan
Re: Tikutoos
Ohtrad pesud ja detailide lisamine ja kulutamine tegi üldmulje muidugi oluliselt paremaks.
Kulutasin teda tegelikult päris julgelt. Mudel portreteerib seda TKS'i 1939 aasta suvel, seega 4,5 aastat pidevat kasutust, ning et kordagi neid üle ei värvitud - ega nad enam päris esimeses värskuses ei saanud olla.
Värvitud ja esmase toonimisega alus võtab siin ka ilmet.
Alusele oli algusest peale mõeldud ka figuur. Et see on täpselt foto järgi, siis olid mu nõudmised nii poosile kui riietusele üsna täpsed. Nagu arvata võib, siis ega riiulilt sellist meest võtta ei olnud ja ise ma ka suurem asi skulptor ei ole, seega lappasin veebipoode ja püüdsin leida midagi võimalikult lähedast. Midagi asjalikku leidmata panin lõpuks figuuri siiski kokku oma varudes olevatest jäsemetest - sinna läks vististi lausa nelja erineva figuuri kraami. Pea ja kätega ootasin päris viimase hetkeni - olin talle mitu kuud tagasi juba Horneti kraami selleks tarbeks tellinud, aga et koroonakriisi tõttu ükski pakk ei liikunud, pidin ka siin lõpuks omadele varudele toetuma. Käes olev vigur on väänatud samuti foto järgi ja peale pikemat mõistatamist pidasin seda mingit sorti saeks. Kepp teises käes on tehtud Aber'i saksa messingantennist.
Oma fotoeeskujule on kogu töö tulemusel kujunenud figuur pehmema väljendi puudumisel khm... kaugelt sarnane.
Kristjan
Kulutasin teda tegelikult päris julgelt. Mudel portreteerib seda TKS'i 1939 aasta suvel, seega 4,5 aastat pidevat kasutust, ning et kordagi neid üle ei värvitud - ega nad enam päris esimeses värskuses ei saanud olla.
Värvitud ja esmase toonimisega alus võtab siin ka ilmet.
Alusele oli algusest peale mõeldud ka figuur. Et see on täpselt foto järgi, siis olid mu nõudmised nii poosile kui riietusele üsna täpsed. Nagu arvata võib, siis ega riiulilt sellist meest võtta ei olnud ja ise ma ka suurem asi skulptor ei ole, seega lappasin veebipoode ja püüdsin leida midagi võimalikult lähedast. Midagi asjalikku leidmata panin lõpuks figuuri siiski kokku oma varudes olevatest jäsemetest - sinna läks vististi lausa nelja erineva figuuri kraami. Pea ja kätega ootasin päris viimase hetkeni - olin talle mitu kuud tagasi juba Horneti kraami selleks tarbeks tellinud, aga et koroonakriisi tõttu ükski pakk ei liikunud, pidin ka siin lõpuks omadele varudele toetuma. Käes olev vigur on väänatud samuti foto järgi ja peale pikemat mõistatamist pidasin seda mingit sorti saeks. Kepp teises käes on tehtud Aber'i saksa messingantennist.
Oma fotoeeskujule on kogu töö tulemusel kujunenud figuur pehmema väljendi puudumisel khm... kaugelt sarnane.
Kristjan
Re: Tikutoos
Siit edasi tuli veermik, roomikud, tolm jms.
Nagu algusest näha, läksid siia alla RPM'i roomikud, sest need tundusid õigemad, kui IBG enda karbis olevad.
Roomikud olid mul kokku liimitud kumbki jooks kolmes sektsioonis ja pisut oli nende alla saamisega vaevlemist.
All olev ühenduskoht jäi mõnevõrra kohmakas, aga see saab dioraamil pinnasega ära kaetud.
Alus on omale saanud taimestiku ja veelgi pigmente.
Ja figuur on ka värvitud. Näo värvimise puhul proovisin siin esmakordselt Ammo näovärvimise kuuevärvilist akrüülide komplekti - mulje sellest jäi selline harju keskmine - imet ei tee, aga hakkama saab.
Kristjan
Nagu algusest näha, läksid siia alla RPM'i roomikud, sest need tundusid õigemad, kui IBG enda karbis olevad.
Roomikud olid mul kokku liimitud kumbki jooks kolmes sektsioonis ja pisut oli nende alla saamisega vaevlemist.
All olev ühenduskoht jäi mõnevõrra kohmakas, aga see saab dioraamil pinnasega ära kaetud.
Alus on omale saanud taimestiku ja veelgi pigmente.
Ja figuur on ka värvitud. Näo värvimise puhul proovisin siin esmakordselt Ammo näovärvimise kuuevärvilist akrüülide komplekti - mulje sellest jäi selline harju keskmine - imet ei tee, aga hakkama saab.
Kristjan
Re: Tikutoos
Ja nii juhtuski, et just selsinatsemal issanda päeval täpselt 81 aastat tagasi ei olnud TKS numbriga 158 mitte selles jumalale meelepärases asendis nagu tema siia Maa peale loodud oli, vaid oli hoopis roomikud püsti, upakil kaevikus.
TKS numbriga 158, 1939. aasta 28. juunil Kurtnal.
Kristjan
TKS numbriga 158, 1939. aasta 28. juunil Kurtnal.
Kristjan
Re: Tikutoos
Niikaua kui teised minestusest toibuvad ja lahti vajunud suu taas liikuma saavad, saan öelda vaid üht. See on nüüd taas see mudelismi maailma tippklassi ülemise otsa töö! Värvimine tapab veidi seda puhta töö ilu, aga oleks palju tahetud, et see nii oleks jäänud. Mulle nt eriti meeldib see aku seal taga. Ajaloolisel fotol on imeliku rauasaega mees nati naljakas lodevas poosis, mis koos näoilmega annab eriti hea hetke nõutust ilmest. Mudeli mees on muidugi suurepäraselt teostatud, aga meeleolu on veidi lõbusam:)
See on võidutöö, pane tähele!:)
Kk
See on võidutöö, pane tähele!:)
Kk
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist