Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas nimetu »

Selle taustal on mõneti huvitav, et Volvo ja Renault plaanivad uute autode tippkiiruse piirata 180 km/t peale.
AMvA
Liige
Postitusi: 3539
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

nimetu kirjutas:Selle taustal on mõneti huvitav, et Volvo ja Renault plaanivad uute autode tippkiiruse piirata 180 km/t peale.

Vähe või? :D
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas nimetu »

Ei. Lihtsalt huvitav suund autotootjatelt. Ma ei imestaks kui teisedki sama teed lähevad.
Walter2
Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Walter2 »

See tippkiirus on ju suuresti reklaamiteema - palju seda praktikas kasutatakse (kui just Saksamaal ei ela)? Eriti veel kui hübriidid ja el.autod turul domineerima hakkavad millede puhul kütusekulu ja läbisõit laadimiseta on palju olulisemad.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas nimetu »

See limiit on ilmselt selle tõttu nii suur, et möödasõite oleks endiselt võimalik ohutult teostada. Prantsusmaal peaks suurim teedel kehtestatud piirkiirus kusagil 130 km/t olema.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40142
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Nendel autodel, millel on 250 kmh piiraja, kantakse see isegi tehnilisse passi. Üks selline isend on ka mul.
Arvan, et seetõttu, et kui sind tabatakse liikumas kiiremini, siis saad ka auto omavolilise ümberehituse eest.
Saksamaal saab neid piiraja eemaldamisi minuteada ka legaliseerida ja kiibituuning tegijad pakuvad ka taolist teenust.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Walter2 »

Nendel autodel, millel on 250 kmh piiraja, kantakse see isegi tehnilisse passi. Üks selline isend on ka mul.
Arvan, et seetõttu, et kui sind tabatakse liikumas kiiremini, siis saad ka auto omavolilise ümberehituse eest.
Saksamaal saab neid piiraja eemaldamisi minuteada ka legaliseerida ja kiibituuning tegijad pakuvad ka taolist teenust.

Mõnede tootjate kallimaotsa masinatel saad sama mudeli juba tehasest osta ilma piirajata (lisavarustuse nimekirjas) - turundus seegi.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Manurhin »

nimetu kirjutas:Selle taustal on mõneti huvitav, et Volvo ja Renault plaanivad uute autode tippkiiruse piirata 180 km/t peale.

Jaapanis kehtib 180 km/h piirang juba ammu kõigile siseturul müüdavatele autodele.

Muideks, loen siin praegu 1953. aasta liikluseeskirja ja seal on kehtivad kiiruspiirangud sellised:

linnas:
sõiduautod ja mootorrattad - 50 km/h
trollibussid, autobussid ja kaubaveoks kohandatud sõiduautod - 40 km/h
veoautod - 35 km/h
trammid ja järelvankriga autod - 30 km/h
iseliikuvad mehhanismid (veotraktorid jms.) - 20 km/h
jalgrattad ja invaliidi-mootorsõidukid - 15 km/h

maal (maanteedel):
sõiduautod ja mootorrattad - pole otseselt piiratud, kuid sõidukijuht peab valima sellise kiiruse, mis... blablabla, teate isegi. Sõiduautode ja mootorratastega ei tohi maanteel eesliikujast mööda sõita kiirusega üle 60 km/h.
Veoautod - 50 km/h
autobussid - 60 km/h
veoautod inimeste veol - 30 km/h
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1661
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas:
Turist 47 kirjutas:Kummaline , labane olukord.
PPA "kotib" regulaarselt eraettevõtteid, eraisikuid "kasuliku koorma" mõne kilo ülekaalu pärast. Ise, samas, enda tehnika võimaliku ülekaalu kohta info puudub.
"Vahele jäädes", teeseldakse üllatust, pärast MNT kontroll-kaalumist.
T.

Kui neile tarnija kinnitas, et kaal on ok, siis ei hakka keegi üle kaaluma.

Igal ülevaatusel, kus masin ületab piduristendi mõõdetakse automaatselt ka silla koormus.
Huvitav, et kuidas eelmisel ülevaatusel seda ei märgatud ja mis andis neile kindluse, et seda kunagi tulevikus ka ei märgata?

AMvA kirjutas: ...
No shit, Sherlok?
Mersul on muuseas lehtvedrud.

"Originaalvedrusid" on saadaval laias valikus nii 1 kui ka 2 lehelisi ja võimalik on ka lihtsalt lisalehti lehtvedrule panna: https://www.autodoc.ee/auto-osad/lehtve ... B100%5D=HA

Huvitav, et kas need viimasel ajal avariidesse sattunud bussikesed ülekaalutakse ja nõuetele vastavust kontrollitakse, sest need on ju ka spetsiaalselt ümber kohandatud?

Kõik kes on kokkupuutunud kaubiku istmete arvu muutmisega, teavad et alati on registrimuudatuse tegemisega kaalumise nõue sertifitseeritud kaaluja juures.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Walter2
Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Walter2 »

Igal ülevaatusel, kus masin ületab piduristendi mõõdetakse automaatselt ka silla koormus.
Huvitav, et kuidas eelmisel ülevaatusel seda ei märgatud ja mis andis neile kindluse, et seda kunagi tulevikus ka ei märgata?

Saan artiklist aru et ülekaalud tulidki välja esimesel ülevaatusel - uutel autodel on esimene ülevaatus 3-4 aasta pärast uue auto loovutamist. Samuti ei takista miski teadliku ülekaalu olemasolul teisaldatav püsikola autost välja tõsta (seda siis mitte antud loo kontekstis).
Paljudel kaubikutel on passi märgitud naeruväärselt väike kandevõime (500-600 kg nt.) kuigi bussid kannatavad vabalt palju rohkem vedada. :scratch:
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40142
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ja tagasillast midagi näha ei olnud? Ära tee nalja, paned nendele mersudele täiskoorma peale on tagumik vastu maad. Mis siis veel kahe või kolmekordse ülekaalu puhul peaks olema?


Jäigemate vedrude panek tehase omade asemele (või lehtvedrude puhul ühe lisalehe panek) pole juba hulk aastaid muud kui "elementaarne".
Selliseid asju saab lasta teha kas eritellimusena, kuid küllap autoehitajatel on kättesaadavad sellised asjad juba kataloogikaubana.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Walter2 kirjutas:
Igal ülevaatusel, kus masin ületab piduristendi mõõdetakse automaatselt ka silla koormus.
Huvitav, et kuidas eelmisel ülevaatusel seda ei märgatud ja mis andis neile kindluse, et seda kunagi tulevikus ka ei märgata?

Saan artiklist aru et ülekaalud tulidki välja esimesel ülevaatusel - uutel autodel on esimene ülevaatus 3-4 aasta pärast uue auto loovutamist. Samuti ei takista miski teadliku ülekaalu olemasolul teisaldatav püsikola autost välja tõsta (seda siis mitte antud loo kontekstis).
Paljudel kaubikutel on passi märgitud naeruväärselt väike kandevõime (500-600 kg nt.) kuigi bussid kannatavad vabalt palju rohkem vedada. :scratch:


Ametlik kandevõime on väike, kuna sellised kaubikud on B kategooriana arvel, see, kui nad tegelikult rohkem vedada kannatavad, ei oma tähtsust.
Kuigi ei kannata kõik B kategooria kaubikud sugugi ülekoormamist, kõik oleneb.
Kaalubussid võtavad ülekaalus kaubikuid, päris tihti rajalt maha.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40142
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Nendel suurel kaubikutel on enamikul see kandejõud piiratud kommertsotstarbel - et kasutaja saaks sõita B-kati lubadega, sest C-kati load on tänapäeval juba haruldus. See on kõva müügiargument. Kaubikute juhid on meil 18-a tattninad, kellel 95% ei ole mingeid C-lube ja C-lubade omanik küsib piisavalt palka, et kaubiku peale seda ei jaksa keegi maksta.

Loomulikult ei osta omanik 9 m3 veoruumiga Sprinterit või Daily't selleks, et seal 700 kg vedada (kui ta kogemata soojustusmaterjale ainult ei vea). Sõidavad need kõik tegelikult normaalkaalus, kuid juriidiliselt ülekaalus. Trahv muidu üle 3500 sõitmise eest on sama, mis vastava kategooria puudumise eest. Aga vahele jäämise võimalus on väike. Politsei vaatab liiklust visuaalselt - kui sa just auto tagaotsa vastu maad ei koorma, ei hakka sulle keegi hõlma.

Tegelikult võik antud lolli mängimise lõpetada (probleem ei piirdu ainult politsei bussidega) ja teha seaduses teatud mööndusi (nt kaubik kuni 4200 kg vms), sest praegu teevad juhid nägu, et nad pakivad oma 9 m3 kaubikusse 500 kg ja politsei teeb nägu, et ei näe.

Politsei kontroll on praegu nii lõdvaks muutunud, et Tallinna ringteel naljalt ei sõida normaalkaalus ükski metsaveoauto. Sõidan igapäevaselt mööda ringteed - 90% metsaveokitest on laetud täis "ääreni", st seal on nii 10 tonni ülekaalu. Eesti oludes normaalkaalus metsaveok saab täis olla ca 2/3 tugede kõrguseni.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Väino
Liige
Postitusi: 683
Liitunud: 10 Aug, 2009 20:18
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Väino »

Kui kaubiku veermik kannab, siis ei ohusta see ülekaal kedagi. Veokatel peaks tugevusvaru piisavalt olema - mingid riigid lubavad vist 60 tonni, aga Eestis ei pea maanteed sellele vastu.
Taaniel Tina
Liige
Postitusi: 937
Liitunud: 07 Nov, 2012 9:54
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Taaniel Tina »

Akf Kapten Trumm, küllap me tunneme siis lihtsalt erinevaid omanikke.
Neid, keda mina tean, need küll ei annaks oma sõidukit vastava kategooria lubadeta isikutele. See sääst ei ole nii suur.

Lihtsalt huvi pärast küsin, mida rasket sa tahad kaubikuga tassida, et sellest 700-1000 kg kauba kaalust väheks jääb? Ma ise oma aastate jooksul kogetuna ei suuda midagi välja mõelda.
Sest oma kogemuse põhjalt julgen öelda, et kõik mis on raskem, on siiski mõttekam veoautoga transportida. Parem peale laadida ja parem maha laadida.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist