Hydrazine kirjutas:Kas pole nii, et suure kubatuuriga rüüpajad, neil suht savi niikuinii, et mitu käiku, 3 või 4, et momenti on, ehk väänet jätkub. Mikromootoriga moodsad masinad on nii ära optimeeritud, et olenevalt kiirusest peab õige pööretevahemik käiguga sees olema ja siis on neid käike kohe kaks korda rohkem.
Alustuseks toon välja uue ülivõimsa amg.
https://www.auto24.ee/new/model.php?id=4513&sr=1&m=39 käiku.
Mootori pöördemoment, kolossaalsed 900Nm @ 2750-4500 rpm.
Vaevalt sel autol ka 1800 pöörde peal vähe jõudu on.
Ei ole sellist seost küll märganud võimsatel ja lahjadel mootoritel.
Pigem tekkis võimsatele kallitele autodele enne rohkem käike, kui väikestele mootoritele.
Seda enam, et tänapäeval on kütusekulu ja keskkonnanõuded päris olulised.
Loomulikult, kui me räägime normaalsest kasutusest, siis lahja mootor võiks eelisjärjekorras vajada rohkem käike, aga tegelikkuses on rohkem käike vajalikud igale mootorile, et sealt rohkem välja võtta.
Samal ajal tahetakse ka nendest võimsatest mootoritest rohkem kätte saada, mistõttu rohkem käike annab lõpuks ikkagi parema kiirenduse ja just nimelt erinevatelt kiirustelt parema stardi.
Jah osad väga võimsad autod, mis pole ka väga vanad on tõesti omanud ka 4 käigulist automaati, vastupidavuse eesmärgil, aga tänapäeval on ka nende uusversioonid hakanud omama juba oluliselt rohkem käike.
Võimas auto ei ole mingi imeasi, mis ei allu füüsikaseadustele, ka tema puhul muutub nii kiirendus, kui ka kütusekulu.
Vanad mootorid ja käigukastid on tänapäeva mõistes ehitatud üsnagi robustselt.
Tänapäeval seevastu on see teadus kõvasti arenenenud, nii mootorite, kui ka käigukastide osas, seetõttu tänapäeva autod nii võimekad ongi, kütusekulu ja kiirenduse koha pealt.
Üleüldse on autoehituses palju muutunud, kuna on avastatud,et nii on parem, autode tehniline võimekus on igatepidi meeletult arenenud.
Lihtsalt leidub inimesi, kes on endiselt kiviajas ja ei taha uue tehnoloogiaga kaasa tulla, mis on parem.
Kõik tehnika muutub üha enam teaduspõhiseks ja keerukamaks, osad inimesed lihtsalt ei taha sellest aru saada, see ei olnud viide sulle.
Samas Skoda Superbi puhul 6 manuaal vs 7 automaat dsg puhul on kiirendus 9,1 ja 9,2 ehk siis dsg on 0,1 aeglasem.
Samal ajal VW Polo 5 käiku manuaal vs 7 käiku dsg on kiirendus mõlemal sama.
Eks siin on palju mõjutajaid, sellepärast peab vaatlema iga autot alati eraldi, sest autosid ehitatakse väga erinevalt, ülekandearve valitakse väga erinevalt.
Kuid kokkuvõtavalt võib siiski öelda, et rohkem käike on parem ja ei ole see lahjade mootorite pärusmaa, vaid kasulik kõigile autodele.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.