Kapten Trumm kirjutas:klemmikas kirjutas: Alustuseks toon välja uue ülivõimsa amg.
https://www.auto24.ee/new/model.php?id=4513&sr=1&m=39 käiku.
Mootori pöördemoment, kolossaalsed 900Nm @ 2750-4500 rpm.
Vaevalt sel autol ka 1800 pöörde peal vähe jõudu on.
Ei ole sellist seost küll märganud võimsatel ja lahjadel mootoritel.
Mercedes peab ise ennast autotehnoloogia liidriks ja seepärast sisaldavad nende autod asju, mis tegelikult niiväga vajalikud pole.
Ma olen sõitnud päris mitme W140 S600ga (6,0 V12, 394-400 hj), ei ole kohe mitte sellist tunnetki, et oleks vaja 9-käigulist kasti sinna
Päris sürr kogemus, mootor tiksub tühikäigul 400 pööret minutis, ilma mingi vibratsioonita ja teiste autode seljataha jätmiseks on vaja vajutada ehk 2000-2500 pööret.
Need 9 käiku on vajalikud eeskätt selleks, et igal sammul oleks võtta sobivam käik, mis tähendab suuremat ökonoomsust.
Jutt pole sellest, mida sina autolt vajad või autol arvad piisava olema, vaid selles, mis on efektiivne.
Lisaks tähendab rohkem käike seda, et igal sammul on kiirenduseks võtta sobivam käik, ehk siis auto start mingilt suvaliselt kiiruselt on parem.
Edasi liigume sinna, et autode käikude arv jagatakse alati ära, mis tähendab seda, et ka esimesed käigud muutuvad kergemaks, mis omakorda tingib selle, et auto 0-100 kiirendus tõuseb.
Loomulikult sõltub siin ka palju autotootjast, mida ta kui palju muudab.
Seda ma tahangi öelda, et lõppkokkuvõttes rohkem käike, võimaldab sellest mootorist igal sammul võtta välja rohkem, kui vähem käike, seda võimaldas.
Pole vahet, kui võimas see mootor on, rohkem saame sealt ikkagi kätte, kui lisame sinna rohkem käike.
Sellepärast seda ka praegu tehakse, pluss keskkonnanõuded.
See ei ole mingi näitaja, kui palju on vaja suvalise lahjema mootori selja taha jätmiseks.
Kuid mismõttes teiste autode selja taha jätmiseks?
Su vana Mersu ei jäta elusees selja taha Lotus Omegat ega Audi RS-6-te.
Võimsaid autosid on väga palju, auto mark ega mudel pole siinkohal mingi näitaja.
4 käiguga on see teema, et 1 käik on algul liiga raske ja raiskab mootorit ja siis tuleb tõenäoliselt ma puusalt pakun, kuskil 80 juures järsk üleminek teisele, kus viiakse pöörded liiga alla ja jälle raiskab jõudu.
Ma ei räägi siinkohal sellest, et auto liikuda ei jõuaks, vaid sellest, et sobivamate käikudega, saaks veel parema kiirenduse, samast mootorist, eeldusel, et käigukast ka piisavalt kiirelt käike vahetab.
Teine teema on muidugi see, et vanad automaatkastid ka muidu oma käitamisega raiskasid mootorijõudu ja nende käiguvahetus oli ka aeglasem, kui tänapäevastel.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.