Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Lemet »

Kõvemad mehed suutsid piduriketaste ja klotside vahetamiseni jõuda vähem kui 50 000 km-ga. Ma plaanin 100 000 ära sõita, hetkel on juba 93 000 ees.


Viiekäigune manuaal, diiselBerlingo- käisin just 100 000 hoolduses. Leiti, et tagumised klotsid võiks ära vahetada, muu on korras. Just võiks, mitte ei peaks. Kettaid olla veel küll järgi, esimesi klotse kah julgesti järgmise ülevaatuseni. Liikumise ühtlane hoidmine on võtmeks, ka kütusekulu number sõltub sellest hoomatavalt. Võid paagitäiega sõita 1100, aga võid ka vaid 850...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas:Autojuhtimiskunsti see küll ei näita, näitab vaid oskust mingit mehaanilist seadeldist opereerida.
Autojuhtimiskunst on siiski autovaldamise oskus erinevates situatsioonides ja käiguvahetusega pole sellel mitte mingit pistmist. Sinu loogika järgi ei valda ükski tänapäevane võidusõitja seda peent "autojuhtimiskunsti", kuna kogu käiguvahetus tehakse ära labadega rooli taga, millede taga on omakorda tegelikult elektroonika.


Kohe näha, et sul puudub professionaalse autojuhi ettevalmistus, mis mul õnneks olemas on.
On küll käiguvahetusega pistmist, nagu minu autoõpetaja ütles, et kui saate käigud käppa, on muu juba lihtne.
Ja "tänapäeva võidusõitja" peab ikka mõtlema, milline käik panna ja millal, seega vägagi peab ta seda kunsti valdama.

Ja profaanile selgituseks - et asi pole mitte ainult käiguvahetuse mehhaanilises liigutuses, vaid selles, millal, kas ja mismoodi - ja kuidas see auto liikumisega haakub. :wall:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

OLAVI, ma arvan, et selle pensakril on kümme korda lihtsam sõita automaadiga kui vehelda selle käsikastiga ja unustada muu liikluse jälgimine.
Kui päris aus olla, siis kui ei ole plaanis käia oma autoga Audru rajapäevadel, siis on käsikastiga vehkimine täiesti mõttetu tegevus.


Pensionärile, kui tegemist pole miski rikkur- või investorpensionäriga, automaatkastiga (vägagi kasutatud) auto soetamine on üsna rumal mõte.
Automaatkäigukast on siiski täiendav risk ja realiseerumisel päris arvestatava rahanumbriga. Töökindlus jääb käsikastide alla ikka kordades ja sestap pole eriti suur ime, kui penskarite autopargist leiab nii Lada 2106-sid kui VW Polo 1,2-sid, mõistagi käsikastiga.

Näiteks sellise lihtsa asja nagu Mersu 4-käigulise automaadi (kasutusel 90ndate keskpaigani) kapitaalremondi pakkumne on nt 2500 eurot (olen ise võtnud).
20 aastat vana auto puhul võib see kergelt ületada auto enda maksumuse.

Kahjuks rohkearvulise elektroonika, can-buside ja paljude käikude kasutamine annab töökindluses pöördvõrdelist efekti.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:
Kohe näha, et sul puudub professionaalse autojuhi ettevalmistus, mis mul õnneks olemas on.
On küll käiguvahetusega pistmist, nagu minu autoõpetaja ütles, et kui saate käigud käppa, on muu juba lihtne.
Ja "tänapäeva võidusõitja" peab ikka mõtlema, milline käik panna ja millal, seega vägagi peab ta seda kunsti valdama.

Ja profaanile selgituseks - et asi pole mitte ainult käiguvahetuse mehhaanilises liigutuses, vaid selles, millal, kas ja mismoodi - ja kuidas see auto liikumisega haakub. :wall:


See on nii tore Trumm, kui sa üritad mu päeva lõbusaks teha :lol:

Ma küsin siis sinu käest, mite korda nädalas sa Audru ringil või Laitse Rallipargis sõitmas käid?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Äkki käid C-kati kursusel ära?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:Äkki käid C-kati kursusel ära?


Mul on isegi E-kat käes. Kas sul on? Jutupaunik rsk.
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Lemet »

Mul on isegi E-kat käes


E-kategooriat tegelikult ei eksisteeri, niipaljut võiks ju teada...

Mootorsõidukite kategooriad

 

Mootorsõiduki juhtimise õiguse (edaspidi juhtimisõiguse) seisukohalt jagunevad autod ja mootorrattad põhikategooriatesse:

AM (mopeed), A (mootorrattad), B, C, D (autod), BE, CE, DE (autorongid)
ja nende alamkategooriatesse A1, B1, C1, D1, C1E ja D1E.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Okei, no paneme siis täpsemalt, et CE kategooria (ma ei tea, kas keegi kuskil omavahel rääkides üldse kasutab sellist nimetust?)
vanahalb
Liige
Postitusi: 2635
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

Kui ma veel noor olin sai liiklusolude ettehindamist testida Loksa autobaasis. Kolgaküla karjäärist, no põhimõtteliselt Loksalt veeti savi Kopli keraamikatehasesse. Palka maksti tonnkilomeetrite eest ja sellepärast löödi järelhaagisega Maz-le nii palju savi peale kui vähegi mahtus. Jõuetu mootori ja kärssamakippuva siduriga auto sellise koormaga koha pealt ära minna ei jaksanudki ja ekskavaator lükkas karjääris talle kopaga hoo sisse. Enamaltjaolt oli küll sirge peatee ja praeguse Susi hotelli juurest kuni Koplini välja natuke allamäge. Liiklust ja foore oli ka tollal vähem aga ūlemäära lihtne niimoodi sõita polnud. Kes auto tee peal välja suretas sel soovitati mõni lihtsam töö valida :)
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Lemet »

AMvA kirjutas:Okei, no paneme siis täpsemalt, et CE kategooria (ma ei tea, kas keegi kuskil omavahel rääkides üldse kasutab sellist nimetust?)


Kui siin laua lõuaga pikkust mõõta tahta, siis võiks ka oma väited korrektselt sõnastada. BE näiteks pole mingi saavutus kekkamiseks, mul tegi vanem plika selle suure haagissuvila vedamiseks mõni aeg tagasi vasaku käega vabast ajast ära.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Lemet kirjutas:
AMvA kirjutas:Okei, no paneme siis täpsemalt, et CE kategooria (ma ei tea, kas keegi kuskil omavahel rääkides üldse kasutab sellist nimetust?)


Kui siin laua lõuaga pikkust mõõta tahta, siis võiks ka oma väited korrektselt sõnastada. BE näiteks pole mingi saavutus kekkamiseks, mul tegi vanem plika selle suure haagissuvila vedamiseks mõni aeg tagasi vasaku käega vabast ajast ära.


Sellepärast ilmselt mitte ükski BE kati omanik ei räägi, et "mul on E-kat" :D. Pole igatahes ise kuulnud, kuigi tutvusringkonnas paljudel see on.
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Lemet »

Loomulikult, pole kuulnud, pole olemas...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Crispy »

Kapten Trumm kirjutas:
OLAVI, ma arvan, et selle pensakril on kümme korda lihtsam sõita automaadiga kui vehelda selle käsikastiga ja unustada muu liikluse jälgimine.
Kui päris aus olla, siis kui ei ole plaanis käia oma autoga Audru rajapäevadel, siis on käsikastiga vehkimine täiesti mõttetu tegevus.


Pensionärile, kui tegemist pole miski rikkur- või investorpensionäriga, automaatkastiga (vägagi kasutatud) auto soetamine on üsna rumal mõte.
Automaatkäigukast on siiski täiendav risk ja realiseerumisel päris arvestatava rahanumbriga. Töökindlus jääb käsikastide alla ikka kordades ja sestap pole eriti suur ime, kui penskarite autopargist leiab nii Lada 2106-sid kui VW Polo 1,2-sid, mõistagi käsikastiga.


Ja kas pensionär teeb Bolti/Wolti, et läbisõit nõnda suureks saab, et tekib mure automaatkasti suremise kohta?
Mul maja ees enamike pensionäride autod enamasti seisavad ja nädalas liiguvad vaid paar korda...
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Lemet kirjutas:Loomulikult, pole kuulnud, pole olemas...

Mul on hea meel, et akf oskab Transpordiameti lehe netis üles leida, tõsiselt.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1674
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Crispy kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:
OLAVI, ma arvan, et selle pensakril on kümme korda lihtsam sõita automaadiga kui vehelda selle käsikastiga ja unustada muu liikluse jälgimine.
Kui päris aus olla, siis kui ei ole plaanis käia oma autoga Audru rajapäevadel, siis on käsikastiga vehkimine täiesti mõttetu tegevus.


Pensionärile, kui tegemist pole miski rikkur- või investorpensionäriga, automaatkastiga (vägagi kasutatud) auto soetamine on üsna rumal mõte.
Automaatkäigukast on siiski täiendav risk ja realiseerumisel päris arvestatava rahanumbriga. Töökindlus jääb käsikastide alla ikka kordades ja sestap pole eriti suur ime, kui penskarite autopargist leiab nii Lada 2106-sid kui VW Polo 1,2-sid, mõistagi käsikastiga.


Ja kas pensionär teeb Bolti/Wolti, et läbisõit nõnda suureks saab, et tekib mure automaatkasti suremise kohta?
Mul maja ees enamike pensionäride autod enamasti seisavad ja nädalas liiguvad vaid paar korda...

Ja seisavadki, sest penskar ei saa omale liisinguga uut masinat osta (liisingut saab siis kui töötasu laekub panka).
Saab tunduvalt suurema protsendiga autolaenuga osta teise või kolmanda ringi auto, milledest ca 90% moodustavad kas ebamõistlikult suure mootoriga või oma ekspluatatsiooniiga lõpetava automaatkastiga.

Näiteks Audi nõuab 150 000km tagant suuremat käigukasti hooldust, mis on kallis ja seda paljudel juhtudel ei tehta, sest odavam on võltsida vajaliku hoolduse märge ja auto mõnekümne tuhande möödudes maha müüa kui "hästihooldatud" masin.

(Mu oma auto käigukasti pandi esinduses kasti hooldustel, selle auto käigukasti absoluutselt sobimatu roolivõimendi õli, mis selgus kui hiljem teostatud tööde dokumentides hakkasin vahetusõli marki uurima.
Aga kui paljud üldse oma auto hingeelu tunnevad?)
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 30 külalist