St. kui pikaks ajaks on projekteeritud akude kestvus ja kui palju läbisõidukilomeetreid on projekteeritud sõidukile enne, kui see vajab täielikult kogu akupaki vahetust?
On see 8 aastat ja/või 160 000km või midagi muud?
Siin: https://dspace.emu.ee/xmlui/bitstream/h ... sAllowed=y kirjutab, et
Elektriauto akude eluiga sõltub erinevatest teguritest, kuid keskmiselt on see umbes 8 aastat
ja siin https://enefitvolt.com/uudised/Kogu-tod ... i-valmista on antud vägevad tabelid, kus juhul kui võtta tabelist elueaks max 2800 laadimistsüklit ja iga päev peaksime korra laadima, siis 2800 (laadimistsüklid) : 365 (päevi aastas) saame 7,67 aastat... või kui võtta sealt elueaks max 4500 laadimistsüklit ja iga päev korra laeks, siis saaksime 4500:365=12,32 aastat....
Aga siis loen sealt edasi, et
Esimesed Nissan Leaf mudelid olid 24kWh mahtuvusega akudega (sõiduulatus ca 170 km), praegused aga juba mahtuvustega 40kWh ning 62kWh. Samuti on Tesla Model 3 aku mahtuvusevahemik 54-75kWh, sõiduulatustega vastavalt 354-481km.
Kas ma saan õigesti aru, et selle välja käidud 354-481km sõiduulatuse puhul on arvestatud, et sõidetakse 100% täislaetud akud tühjaks kuni 25% ?
Ehk, et iga 354-481km läbimiseks ühe laadimisega tuleks akud enne 100% täis laadida ja siis pärast 354-481km läbimist on need veel ca 25% täis?
Sellisel juhul kestavad need akud ca 2010 laadimistsüklit, nagu tabelis näidatud?
Kui jah, siis arvutame siit edasi keskmise läbisõiduvõimekuse: Max 2010 laadimist x (480+354:2)km = 838 170km ???? See ei saa ju olla akude reaalne läbisõiduvõimekus

Elektriautode omanike rahulolu kindlustamiseks pakuvad autotootjad nagu Renault (Zoe 2018, 8a või 160 000 km läbisõit) ja Nissan (Leaf 2019: 96 kuud või 160 000 miili läbisõit) akudele garantiisid.
Kusagil artikli tabelites toodud andmetes või arvutustes peab olema mingi kala.

