Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40172
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

OLAVI kirjutas:
Audi 100 oli veel selline masin, mida sai samas keresuuruses osta nii 1,8L -4L mootoriga ja erinev oli nii tühimass ja lisavarustus. Ehk klassi ei määranud kere suurus.

Tänapäeval ei kvalifitseeru ükski masin Saksas premium klassi, millega ei saa omanik kiirteel häbenemata sõita ja seega Saksas pole olemas kuni 77kW mootoriga premium klassi autosid, sellised on "töölisklassi autod".

Kuna riigiti on erinev max lubatav kiirus ja erineb mõiste "premium klass", siis teistes riikides saab ka väiksema mootoriga auto seda mõistet kasutada.

(Mind isiklikult selline eksitav "petureklaami sõna" nagu premium klass häirib, sest miks peaks ostma noor ema lapsevankri vedamiseks suure pereauto.
Sammuti nagu leiab taaskasutust "GT" tähelühend.)


Saksamaal oli nende mikromotoriseeritud premium autode turul 3 olulist nishi, millega pidi tootja arvestama.
1. taksojuhid, ostsid valdavalt ülinõrkasid diiselmootoreid, seejuures vakstust sisu ja käsikastiga
2. pensionärid, kellel polnud võimsust vaja
3. mägipiirkonade elanikud - mägedest alla tulles polnud võimsus oluline, talvel üles minnes oli aga suur mootor kurjast (ostsid imekombinatsioone nagu 1,6 mootoriga Audi 100 Quattro)

Muidugi on ka premium autod kallid, nt BMW puhul, kus ostja peaks just võimsust eelistama, annavad "hinnad alates" väikemootoriga entry level mudelid nii pool läbimüügist ja võimsad mudelid vaid tühise murdosa.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1669
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Kuna enamus on rõõmsalt nõus, et (reklaam)sõnade tähendus ajas muutub, siis vaataks avalikest allikatest järgi, et mida tähendab tänapäeval "premium auto" tavalise autoreisija seisukohast.

Autopass http://www.autopass.ee/et/pages/category/#premium klassifitseerib niimoodi:
Premium-kategooria
Need on luks-klassi autod. Sellesse kategooriasse satuvad autod, mis kogusid maksimaalse punktisumma järgmistes parameetrites: mahutavus, müratase ja kliimaseade, juhitavus, dünaamika, ilmastikukindlus, silmapaistvus. (Nagu näha, puudub siinsetes valikukriteeriumites sõna "ökonoomsus".)

Bolt eemaldas Premium kategooriast kõik universaalkerega autod, hoolimata margist ja vanusest.
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/b ... -vanusest/
Nõuded sõidukitele:
https://support.taxify.eu/hc/et/article ... 5idukitele
Nimekiri autodest, mis on sõitjate arvates eelmisest aastast väärt nimetust "premium": https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Kui kasutada Google otsinguid, on näha et viimastel aastatel on sellist määratlust suht vähe otsingutulemustes kasutatud.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40172
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Antud Volvo-Subaru näitel formuleeriks selle sedasi - Volvo XC70 on premium klass, Subaru Outback aga mitte (sõltumata, milline vakstust sisu või mootor sellel on). Volvo sõidab täpselt sama kvaliteetselt kui Audi või Mercedes, Subaru on kõigile pingutustele vaatamata siiski suur odavauto (sõidab nagu Toyota Corolla). Kui neid järjest proovida, siis võib vahe olla päris tohutu - nagu AmvA juba täheldas, võin kinnitada täie südametunnistusega, et vastab tõele. Müratase on lihtsalt üks erinevus.

Seejuures hinnavahe on seal päris õhuke, toona oli 6-10 tuhat eurot.

Nagu ütles üks minust targem, siis igivana vaidlus Subar vs Volvo resümeerub sedasi: Subaru - töökindel, kuid mitte nii mugav kui Volvo, Volvo-mugav, aga mitte nii töökindel kui Subaru.

Töökindlus muidu pole premium auto puhul teab mis näitaja, suure massi ja keerukusega auto peabki lagunema rohkem kui lihtne ja kerge. Küll aga akustiline ja haptiline kvaliteet - kuidas auto sõites tundub, kuidas materjalid näpuvahel tunduvad jne. Millise heliga sulguvad uksed jne. Mis lõhn on salongis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3540
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas:Kuna enamus on rõõmsalt nõus, et (reklaam)sõnade tähendus ajas muutub, siis vaataks avalikest allikatest järgi, et mida tähendab tänapäeval "premium auto" tavalise autoreisija seisukohast.

Autopass http://www.autopass.ee/et/pages/category/#premium klassifitseerib niimoodi:
Premium-kategooria
Need on luks-klassi autod. Sellesse kategooriasse satuvad autod, mis kogusid maksimaalse punktisumma järgmistes parameetrites: mahutavus, müratase ja kliimaseade, juhitavus, dünaamika, ilmastikukindlus, silmapaistvus. (Nagu näha, puudub siinsetes valikukriteeriumites sõna "ökonoomsus".)

Bolt eemaldas Premium kategooriast kõik universaalkerega autod, hoolimata margist ja vanusest.
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/b ... -vanusest/
Nõuded sõidukitele:
https://support.taxify.eu/hc/et/article ... 5idukitele
Nimekiri autodest, mis on sõitjate arvates eelmisest aastast väärt nimetust "premium": https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Kui kasutada Google otsinguid, on näha et viimastel aastatel on sellist määratlust suht vähe otsingutulemustes kasutatud.


Katsu nüüd oma koolitarkuse juurest veidi ka reaalsele elule läheneda.
Mingi Autopass või taksofirmad ei määra küll absoluutselt, mis asi on premium sõiduk või mitte. Eriti lool on see Autopassi sõnastus:
mahutavus, müratase ja kliimaseade, juhitavus, dünaamika, ilmastikukindlus, silmapaistvus


Näiteks VW Arteon, BMW 4-seeria Gran Coupe või MB CLS ei ole mitte mingist otsast mahukad autod, aga täiesti vaieldamatult on need premium klassi autod.
diesel
Liige
Postitusi: 637
Liitunud: 20 Jaan, 2011 20:47
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas diesel »

kütusekulust.
mul on kaks täiesti identset vag grupi 1.9 diislit. 66kw.
pea veerand sajandit vanad. toodetud samal päeval, seerianumbrite põhjal
eeldaks, et mõni masin oli nende vahel veel konveieril.
läbisõitu tubli 1,2 miljonit.
kõigil autodel pean päevikut, ehk igas masinas on märkmik ja pliiats ja
kõik kulutused panen kohe kirja.
autode enda kompuutrite näite pole üldse mõtet vaadata.
rehnut põhineb läbisõidul ja tangitud liitritel.
ja aegade algusest saati on üks masin teisest tubli liitri sajale rohkem võtnud.
mõlemad masinad käivad kui kellavärk ja minekus vahet ei tunneta.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas jackpuuk »

No nagu naljanumber, 85% üle viieaastaste diislite puhul on DPF välja progetud. Volvo XC90 (esimene põlvkond) puhul jääb koostekvaliteet 90-ate jaapanlastele alla. Selle hinna juures metsik hulk odavkõva plastikut. Tegelen igapäevaselt autoremondiga ja "sakslased ning rootslased" on igapäevane teema. Japsidele ei saa keskenduda, siis jääd nälga :lol:.
sitt päev, kellele kurdad
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas jackpuuk »

AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:Kuna enamus on rõõmsalt nõus, et (reklaam)sõnade tähendus ajas muutub, siis vaataks avalikest allikatest järgi, et mida tähendab tänapäeval "premium auto" tavalise autoreisija seisukohast.

Autopass http://www.autopass.ee/et/pages/category/#premium klassifitseerib niimoodi:
Premium-kategooria
Need on luks-klassi autod. Sellesse kategooriasse satuvad autod, mis kogusid maksimaalse punktisumma järgmistes parameetrites: mahutavus, müratase ja kliimaseade, juhitavus, dünaamika, ilmastikukindlus, silmapaistvus. (Nagu näha, puudub siinsetes valikukriteeriumites sõna "ökonoomsus".)

Bolt eemaldas Premium kategooriast kõik universaalkerega autod, hoolimata margist ja vanusest.
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/b ... -vanusest/
Nõuded sõidukitele:
https://support.taxify.eu/hc/et/article ... 5idukitele
Nimekiri autodest, mis on sõitjate arvates eelmisest aastast väärt nimetust "premium": https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Kui kasutada Google otsinguid, on näha et viimastel aastatel on sellist määratlust suht vähe otsingutulemustes kasutatud.


Katsu nüüd oma koolitarkuse juurest veidi ka reaalsele elule läheneda.
Mingi Autopass või taksofirmad ei määra küll absoluutselt, mis asi on premium sõiduk või mitte. Eriti lool on see Autopassi sõnastus:
mahutavus, müratase ja kliimaseade, juhitavus, dünaamika, ilmastikukindlus, silmapaistvus


Näiteks VW Arteon, BMW 4-seeria Gran Coupe või MB CLS ei ole mitte mingist otsast mahukad autod, aga täiesti vaieldamatult on need premium klassi autod.

Premium igast otsast, peab ikka s.taks paks rahakott olema, et nendega sõita!
sitt päev, kellele kurdad
AMvA
Liige
Postitusi: 3540
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Jackpuuk, kui sul ei ole raha nende ostuks, siis on see sinu mure, otsi tasuvam töö.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1669
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:Kuna enamus on rõõmsalt nõus, et (reklaam)sõnade tähendus ajas muutub, siis vaataks avalikest allikatest järgi, et mida tähendab tänapäeval "premium auto" tavalise autoreisija seisukohast.

Autopass http://www.autopass.ee/et/pages/category/#premium klassifitseerib niimoodi:
Premium-kategooria
Need on luks-klassi autod. Sellesse kategooriasse satuvad autod, mis kogusid maksimaalse punktisumma järgmistes parameetrites: mahutavus, müratase ja kliimaseade, juhitavus, dünaamika, ilmastikukindlus, silmapaistvus. (Nagu näha, puudub siinsetes valikukriteeriumites sõna "ökonoomsus".)

Bolt eemaldas Premium kategooriast kõik universaalkerega autod, hoolimata margist ja vanusest.
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/b ... -vanusest/
Nõuded sõidukitele:
https://support.taxify.eu/hc/et/article ... 5idukitele
Nimekiri autodest, mis on sõitjate arvates eelmisest aastast väärt nimetust "premium": https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Kui kasutada Google otsinguid, on näha et viimastel aastatel on sellist määratlust suht vähe otsingutulemustes kasutatud.


Katsu nüüd oma koolitarkuse juurest veidi ka reaalsele elule läheneda.
Mingi Autopass või taksofirmad ei määra küll absoluutselt, mis asi on premium sõiduk või mitte. Eriti lool on see Autopassi sõnastus:
mahutavus, müratase ja kliimaseade, juhitavus, dünaamika, ilmastikukindlus, silmapaistvus


Näiteks VW Arteon, BMW 4-seeria Gran Coupe või MB CLS ei ole mitte mingist otsast mahukad autod, aga täiesti vaieldamatult on need premium klassi autod.

Ma ei saa aru, et mis põhjus on sul minuga õiendada kui jagan avalikult meedias olevat infot.
Kui leiad, et sinu määratlus "laugpära" ja "kupee" klassimääratluse kohta on õige, siis anna ajakirjanikud ja taksofirma kohtusse ning nõua õigluse jaluleseadmist.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
kuldar81
Liige
Postitusi: 199
Liitunud: 19 Mär, 2021 22:50
Asukoht: Poola
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas kuldar81 »

Preemiumi määrab koostekvaliteet, kasutatud materjalid ja eelkõige märk mis autol ees. Kahtlemata on Mercedes preemium klass (keegi selles lihtsalt ei vaidle) ja seetõttu võivad nad endale rohkem odavat plasti lubada, samas kui Audi A1s tundub plasti kvaliteet tunduvalt parem kui nt. C klassi Mercedeses.
AMvA
Liige
Postitusi: 3540
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas:Ma ei saa aru, et mis põhjus on sul minuga õiendada kui jagan avalikult meedias olevat infot.
Kui leiad, et sinu määratlus "laugpära" ja "kupee" klassimääratluse kohta on õige, siis anna ajakirjanikud ja taksofirma kohtusse ning nõua õigluse jaluleseadmist.


Milline neist minu poolt loetletud auodest on laugpära või kupee?

Teeme siis ükkord selgeks need autoklassid sulle, ses sul on täiesti segi mõistete premium auto ja autoklass
A-segment: Mini (Minicompact)
B-segment: Väikeauto (Supermini)
C-segment: Väike keskauto (Small family)
D-segment: Keskauto (Large family)
E-segment: Suur keskauto (Executive)
F-segment: Luksusauto (Luxury)

Premium auto võib ola vabalt iga nendest autode suurusklassidest. Premiumi iseloomustavd paremad konstruktsioonilahendused, parem ehituskvaliteet ja lisavarustuse loetelu.
Erinevad keremudelid võtame hiljem ette

Sa ei sa ikka üldse asjale pihta.
Viimati muutis AMvA, 14 Sept, 2021 8:47, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Madis22
Liige
Postitusi: 1476
Liitunud: 09 Mär, 2005 14:11
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Madis22 »

kana tagumik kirjutas:Siia ka Euroopa Komisjoni tulevikumuusikat, millel reaalsusega midagi pistmist pole.

https://www.err.ee/1608334874/aastal-20 ... ahe-liitri

Majanduse ja elu väljasuretamiseks see plaan muidugi kärab küll. Mis on täiesti EK arvutusest puudu, on särtsu hinna korralik tõus, mis inmese jaoks loomulikult autokuluna kirja läheb, kuigi formaaljuriidiliselt elektriauto hinna sees pole.

Ma saan aru, et tähelepanu tahetakse pöörata pistikhübriididele. Et bensiini kasutatakse ainult maanteel, on selle keskmine kulu poole väiksem, kui hübriididel. Et aku pealt sõidetakse ainult linnas lühikesi otsi, võib seegi olla 3-4 korda väiksem kui puhastel elektriautodel. Väiksemad akud ei nõua ka sedavõrd võimekat laadimisvõrku. Laadimiskohti on küll vaja palju, aga võimsused võivad jääda madalamad.
The laws of physics is more what you'd call 'guidelines' than actual rules.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40172
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

jackpuuk kirjutas:No nagu naljanumber, 85% üle viieaastaste diislite puhul on DPF välja progetud. Volvo XC90 (esimene põlvkond) puhul jääb koostekvaliteet 90-ate jaapanlastele alla. Selle hinna juures metsik hulk odavkõva plastikut. Tegelen igapäevaselt autoremondiga ja "sakslased ning rootslased" on igapäevane teema. Japsidele ei saa keskenduda, siis jääd nälga :lol:.


On sellel mingi tõendus ka olemas? Ära nuud huupi purista, meil on täitsa korralik diiselkaubikute park ja kui kellelgi oleks midagi "progetud", siis arved käivad minu laualt läbi, küllap teaksin.

Mul on kaks suht uut Hondat olnud, mõlemad Eestist uuena ostetud ja kontrollitava ajalooga, 1996 Accord ja 2010 Civic. Sõitsin mõlemaga siis, kui odomeetri näidud olid veel viiekohalised. Kui me räägime sõidumugavusest, siis siin pole midagi rääkida (vähemalt Volvoga võrreldes). Mõlemale on iseloomukil koletu sisemüra, kehv ergonoomika ja mikrokliima. Kas see on jaapanlaste mingi moeasi, aga mõlemad vajasid talvel külmaga sõiteks sooje jalatseid, sest külm tuul puhus otse jalgade peale. Kindlasti seepärast, et kuskil pidi olema 0,5 dollarit maksev kummikork, mida kokkuhoiuks ei pandud. Ja juhitavus libedaga, täiesti karauul (eriti Civic). Kui auto rataste seadenurgad on pandud nii, et külgkalde erinevus lausa silmaga näha on, siis kindlalt on konstruktorid midagi puusse pannud.

Eriti räme erinevus on meelde jäänud, kui sai see Accord vahetatud 1999 1,9TDI Passati vastu, sõitsin Tartust tagasi ja alatasa avastasin end maanteel 3 või 4 käiguga sõitmas, sest mootorit polnud lihtsalt tuppa kuulda. Ja salongi vent käis lumelörtsis 1. astmes erinevalt Hondast, kus vent oli põhjas ja lisaks tuli käterätikuga esiklaasi pühkida, et midagi näha oleks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
kuldar81
Liige
Postitusi: 199
Liitunud: 19 Mär, 2021 22:50
Asukoht: Poola
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas kuldar81 »

Kapten Trumm kirjutas:
jackpuuk kirjutas:No nagu naljanumber, 85% üle viieaastaste diislite puhul on DPF välja progetud. Volvo XC90 (esimene põlvkond) puhul jääb koostekvaliteet 90-ate jaapanlastele alla. Selle hinna juures metsik hulk odavkõva plastikut. Tegelen igapäevaselt autoremondiga ja "sakslased ning rootslased" on igapäevane teema. Japsidele ei saa keskenduda, siis jääd nälga :lol:.


On sellel mingi tõendus ka olemas? Ära nuud huupi purista, meil on täitsa korralik diiselkaubikute park ja kui kellelgi oleks midagi "progetud", siis arved käivad minu laualt läbi, küllap teaksin.

Mul on kaks suht uut Hondat olnud, mõlemad Eestist uuena ostetud ja kontrollitava ajalooga, 1996 Accord ja 2010 Civic. Sõitsin mõlemaga siis, kui odomeetri näidud olid veel viiekohalised. Kui me räägime sõidumugavusest, siis siin pole midagi rääkida (vähemalt Volvoga võrreldes). Mõlemale on iseloomukil koletu sisemüra, kehv ergonoomika ja mikrokliima. Kas see on jaapanlaste mingi moeasi, aga mõlemad vajasid talvel külmaga sõiteks sooje jalatseid, sest külm tuul puhus otse jalgade peale. Kindlasti seepärast, et kuskil pidi olema 0,5 dollarit maksev kummikork, mida kokkuhoiuks ei pandud. Ja juhitavus libedaga, täiesti karauul (eriti Civic). Kui auto rataste seadenurgad on pandud nii, et külgkalde erinevus lausa silmaga näha on, siis kindlalt on konstruktorid midagi puusse pannud.

Eriti räme erinevus on meelde jäänud, kui sai see Accord vahetatud 1999 1,9TDI Passati vastu, sõitsin Tartust tagasi ja alatasa avastasin end maanteel 3 või 4 käiguga sõitmas, sest mootorit polnud lihtsalt tuppa kuulda. Ja salongi vent käis lumelörtsis 1. astmes erinevalt Hondast, kus vent oli põhjas ja lisaks tuli käterätikuga esiklaasi pühkida, et midagi näha oleks.


Jaapani autod ongi häälekad. Kui Honda Legend või Lexused/Infintid välja jätta. Plaanisin mingi aeg tagasi Foresteri osta, aga selle kõige suurem miinus ongi vali sisemüra. Vennal on Outback, ja ka see on vali. Siis valisin eelmise põlvkonna Mazda 6. Sisemüra polnud kõige häirivam, aga võrreldes sakslastega siiski suur.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40172
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Võin kinnitada. 2002 a paiku, mil sõitsin 1999 Passat B5 1,9TDi-ga, oli kõva moeauto ju Mazda 6.
Käisin proovisõitu tegemas, mulle piisas Paldiski mnt salongist sõita loomaiani ja tagasi, andsin võtmed tagasi, automüüja imestas, et ei tahagi sellist moekat autot, mille järgi on 3 kuud järjekord. Sisemüra oli ülemõistuse vali, ergonoomika kehvakeme ja see läikivate juppidega sisu tundus näpuvahel....odav.

Sõitsin volkariga koju tagasi koos naisega ja koos imestasime, et kuidas vanem auto on nii palju mugavam ja vaiksem. Seejuures ma ei väida, et B5 kerega Passat oli mingi über kvaliteet - legendaarne lagunev esisild, jupsiv elekter, keset klaasi seisma jäänud kojamehed jne sellele ei viita. Aga oli vaikne, mugav, ergonoomiline ning mahukas auto.

Jaapanlaste valem on lihtne. Vähem müraisolatsiooni (nt pigimatt ja mastiks kaalub korralikult)= kergem kaal. Kergem kaal=väiksem koormus sildadele=vähem lagunemist+väiksem kütusekulu.

Kunagi käisin tegemas proovisõitu selle uue Civic universaaliga. Asi jäi katki seepärast, et mürises veel hullemini kui tollane sedaan-Civic. Müüja pärast lohutas, et nad paigaldavad lisaraha eest uutele autodele tagaosa müraisolatsiooni, mis pidi vaikseks võtma, tuleb arvestada lisakaaluga ca 70 kg :oops:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 17 külalist