OLAVI kirjutas:
Audi 100 oli veel selline masin, mida sai samas keresuuruses osta nii 1,8L -4L mootoriga ja erinev oli nii tühimass ja lisavarustus. Ehk klassi ei määranud kere suurus.
Tänapäeval ei kvalifitseeru ükski masin Saksas premium klassi, millega ei saa omanik kiirteel häbenemata sõita ja seega Saksas pole olemas kuni 77kW mootoriga premium klassi autosid, sellised on "töölisklassi autod".
Kuna riigiti on erinev max lubatav kiirus ja erineb mõiste "premium klass", siis teistes riikides saab ka väiksema mootoriga auto seda mõistet kasutada.
(Mind isiklikult selline eksitav "petureklaami sõna" nagu premium klass häirib, sest miks peaks ostma noor ema lapsevankri vedamiseks suure pereauto.
Sammuti nagu leiab taaskasutust "GT" tähelühend.)
Saksamaal oli nende mikromotoriseeritud premium autode turul 3 olulist nishi, millega pidi tootja arvestama.
1. taksojuhid, ostsid valdavalt ülinõrkasid diiselmootoreid, seejuures vakstust sisu ja käsikastiga
2. pensionärid, kellel polnud võimsust vaja
3. mägipiirkonade elanikud - mägedest alla tulles polnud võimsus oluline, talvel üles minnes oli aga suur mootor kurjast (ostsid imekombinatsioone nagu 1,6 mootoriga Audi 100 Quattro)
Muidugi on ka premium autod kallid, nt BMW puhul, kus ostja peaks just võimsust eelistama, annavad "hinnad alates" väikemootoriga entry level mudelid nii pool läbimüügist ja võimsad mudelid vaid tühise murdosa.