Järjekordne näide, et kuidas vana auto omamist osatakse ebameeldivaks teha.
Otsin hetkel autotootja poolt määratud andmetega 14" rehve 2004a autole.
Selgub, et kõik nimekamad rehvitootjad on sellised tootmisest eemaldanud ja valikuks on kas osta "tundmatu tootja" rehvid või osta uued 15" veljed hinnaga 170eur tükk + saatmine + uued 15" rehvid. (Aga 15" rehvid on suurema kandevõimega ja seega jäigemad ning ebamugavam sõita talvel ning kontaktpind teega märjal, rehvi normaalrõhul on väiksem.)
Kellel on hetkel rehviostmise plaan, võiksid olla tähelepanelikud seoses :
https://ec.europa.eu/info/energy-climat ... s/tyres_et *) Määruses (EL) 2020/740 on sätestatud uued märgistamiseeskirjad, mida kohaldatakse alates 1. maist 2021 . Sellega asendati eelmine määrus (EÜ) nr 1222/2009 , mida kohaldati alates 2012. aastast, millega kehtestati esmalt sõiduautode ja kaubikute rehvide märgistamise kohustus. Uued reeglid laienevad ka bussi- ja veoautorehvidele ning tutvustavad võimalusi, mis näitavad, kas rehvid sobivad kasutamiseks rasketes lumeoludes või äärmuslikes kliimatingimustes.
*) Enne 2021. aasta maikuud toodetud rehvide varude arvestamiseks
võib vana märgistusega sõiduautode ja kaubikute rehve müüa kuni 2021. aasta lõpuni.
*)
Euroopa turult on keelatud rehvid, mille energiaklass on halvem kui E, märjal haardeklassil halvem kui E või mille müraklass on madalam kui B.
Täienenud on talverehvi tähistus uue "kolmnurkse märgiga", mis võivad olla nii üksi kui mõlemad korraga:
*) Talverehvidel, mis on lubatud kasutamiseks
rasketes lumeoludes, on spetsiaalne piktogramm, mida nimetatakse "Alpi sümboliks" või 3PMSF (3 mäetippu koos lumehelbega). Piktogrammi saamiseks peab rehv läbima spetsiaalse lumega teel pidurdamise testi. Sama piktogramm on rehvi külgseinal.
*) Põhjala talverehvidel, mis on heaks kiidetud kasutamiseks
eriti külmades oludes, on ka spetsiaalne piktogramm, mis kujutab jääst stalagmiiti. Piktogrammi kandmiseks peab rehv läbima spetsiaalse testi pidurdamiseks äärmuslikul jääl. Neid rehve turustatakse ainult Põhjamaades ja neid tuleks kasutada äärmiselt külmades talveoludes.
Tavaliselt ei tööta need rehvid hästi märjal pinnal või vähem karmides talvetingimustes.
Kuna tootjad tahavad vabaneda lattu toodetud kaubast (et mitte neid saabuval aastal ise utiliseerida), siis on mitmed tootjad ja müüjad kaotanud oma kodulehel viited kohustuslikule andmesildile (et raskendada ostja teha valikuid) ja loota on , et enne aastalõppu tulevad suuremad soodustused rehvidele.
Näiteks:
https://www.nokiantyres.com/ talverehvide kirjeldustes andmete sildiandmed ei kajastu.
Huvitaval kombel on enamus "tundmatu nimega tootjaid" vajalikud märgised oma toodangule hankinud ja reklaamivad neid edukalt.
Siin näiteks link ühe tootja kodulehelt, et antud toode on mitte ainult varustatud asjakohase sildiga, vaid ka kinnitatud EU tooteregistris:
https://eprel.ec.europa.eu/screen/product/tyres/599943 Vaatamata sellele, et sertifikaat on saadud madalamaile tasemele, on see kindlam valikukriteerium kui üldse ilma serdita tootel.
Näiteks sellel lehel
https://dks-reifen.de/FAQ/Reifenalter-DOT/ avaldab Sakslane viitega ISO´le, et:
*) Nõuetekohase ladustamise korral on uute rehvide ladustamisaeg kuni viis aastat kahjutu (vt ka ISO2230) : Sellest tulenevad muutused rehvide tööomadustes on tühised.
*) Üldjuhul loetakse kuni 5 -aastased rehvid - kui neid korralikult ladustada - uuteks rehvideks . Meie näites DOT 0521 kuni nädala 05 2026. Olenevalt tootmismahust ja nõudlusest hoitakse rehve laos kauem või lühemalt. Kuna ladustamine maksab ka raha, hoitakse rehve laos võimalikult lühikest aega, aga ka nii kaua, kui see on kättesaadavuse tagamiseks vajalik. Rehve mõõtmetes, mis on harva nõutud, või
vanemate mõõtmetega, toodetakse vastavate numbritega ainult pikemate intervallidega.
Järeldusi võib igaüks ise teha.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.