Kriku kirjutas:Eesti idufirma propageerib minu arvates selget totrust:
Siin toob Zahharov sisse aga huvitava tulevikustsenaariumi. On vaid mõne aasta küsimus, kui hakkab toimima täna veel veidrana tunduv loogika. Ütleme, et auto on laetud 60-70 kilovati tasemele ning väga odava elektriga. See auto võib nüüd oma elektrit võrku tagasi anda. „Sinu maja või korter tarbib 10-15 kilovatti päevas. Kui autoga parasjagu ei sõida, siis võid majapidamisse elektri võtta otse auto akust, mis on täis laetud kõige odavamatel aegadel. Seda hakkame nägema. Maksad vaid mõne sendi kilovatt/tunni eest," maalib Zahharov pildi.
https://arileht.delfi.ee/artikkel/94943 ... -uut-moodiIga vähegi arukas inimene ostab selleks omaette akud, kui tahab niimoodi elada.
Ka praegustel mitmetel elektriautodel on võimekus väljastada 230V pinget, et näiteks elektriühenduseta suvilasse "oma vool" kaasa võtta või koduse elektrikatkestuse ajal külmikut toita ja telefoni laadida.
Muidugi auto tehases paigaldatud inverteri väljundvõimsus on piiratud 2-3kW võimsusega aga sellest jagub ka ühekohalisele pliidile või kettsaega puude tükeldamiseks.
(Mõnedel autodel on pistikupesa salongis ja teistel saab elektritarviti ühendada laadimispistikusse spetsiaalse vahetüki abil.)
Aga see, milles artikli unistuse mõte on, et auto aku oleks võimeline ühenduma hoone energiasüsteemiga vastava juhtelektroonika kaudu ja vajaduse (näiteks kõrge elektrihinna hetkel kell 18-21) saaks õhtusöögi supikeetmiseks kuluva elektri võtta autoakust automaatselt.
Et kui inimene tuleb autoga koju, siis pistab juhtme autokülge ja edasi toimetab aku laadimise ning hoone elektritarbimise jaotamisega/ajastamisega automaatika.
Seepärast on ka kortermajade laadimistaristu rajamise hind ka kõrgem lihtsast pistikupesast, et soovitatakse rajamise planeerimisel kasutada tulevikku silmaspidades NUTIlahendusi.
Ka kodusel laadimisel peab jälgima, et laadimise soodsel ajal kütteseadmete tarbeks ka energiat jätkuks.
Sellest muidugi veel praegu ei räägita, et sellise süsteemi haldamiseks peavad kasutajal olema kas hulga spetsiifilisi teadmise või tuleb kasutajal osta seadmestik ja selle seadmestiku haldamise igapäevane püsiteenus (sest järgmise päeva elektri hind avaldatakse eelmisel päeval kell 13), et süsteem üldse toimiks.
Kes turumajandust natukegi jagab, siis võib oletada sellise teenuse hinnakujunemist tulevikus.
Selliseid süsteeme ehitavad meistrimehed iseseisvalt juba aastaid üle ilma, aga sellise isetegevuse puudus hetkel on probleem "kuidas tagada autokasutuse maksustamine kütuseaktsiisi kogumise tingimustes".
Ehk näiteks, et kuidas maksustada isiku enda toodetud energia poolt laetud e-auto liikumine teedel?
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.