Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
carrierlost
Liige
Postitusi: 141
Liitunud: 13 Mär, 2016 13:37
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas carrierlost »

Tehnokontrolliga on nii ja naa. Ka USAs on see osariikide tasandil otsus. Paljudes ei ole mitte mingisugust kontrolli. Samas ei ole see takistuseks mujal sõitmiseks.
teeline35
Liige
Postitusi: 1556
Liitunud: 11 Apr, 2010 9:21
Asukoht: LÄÄNEMAA
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas teeline35 »

Ülevaatuse teema jätkuks. Piiril ei nõuta, aga piiride aegadel nt Saksamaal teostati teedel sõidukite tehnokontrolli ja kui veoautol leiti mingi viga, siis kohalik servis tegi auto korda ning mitte odavalt. Mis lõpetas kiirelt mõtted peaaegu täiesti lagunenud, aga siiski liikuvate masinatega antud juhul siis Saksamaale minemisest. Olen midagi sellelaadset kuulnud ka venemaa suunast vedajate korrale kutsumisest Eesti vastavate organite poolt. Tuligi minu tolleaegse tööandja töökotta vene numbrimärkidega veokas koos külmik haakega. Juht oli veel nördinud, et tal haage ju korras, kuuest rattast ju üks täitsa pidurdab. Mehhaanikud panid kõik kuus pidurdama ja otsiti siledate vormelirehvide asemele mustriga ollused alla. Omanik olla nutnud küll (kallis!), aga haakele järgi tulnud autojuht kiitis taevani.
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
kalvis
Liige
Postitusi: 992
Liitunud: 03 Aug, 2014 9:49
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas kalvis »

ruger kirjutas:Lääneriikidesse nende ülevaatust mitte omavate auto(logu)dega enam ei saa siis.
See pole probleem ju. Kui saabunud auto üle piiri on tehniliselt mittekorras, väänab Politsei kohe trahvi ja keelab edasisõitmise. Et ei tasu riskida. Kui auto on tehniliselt korras aga "asukohariigi ülevaatus puudub" siis see pole probleem
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas retti »

Venemaa kui riik võib ju TÜ nõude lõpetada aga kindlustusühing kui eraettevõte vaevalt väljastab "rohelise kaardi" ülevaatuseta liiklusvahendile.
gooligan
Liige
Postitusi: 1258
Liitunud: 23 Veebr, 2012 14:25
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas gooligan »

kalvis kirjutas:
ruger kirjutas:Lääneriikidesse nende ülevaatust mitte omavate auto(logu)dega enam ei saa siis.
See pole probleem ju. Kui saabunud auto üle piiri on tehniliselt mittekorras, väänab Politsei kohe trahvi ja keelab edasisõitmise. Et ei tasu riskida. Kui auto on tehniliselt korras aga "asukohariigi ülevaatus puudub" siis see pole probleem


ja politsei hakkab piiril visuaalselt mõõtma pidurite tõhusust ja tulekustuti korrasolekut, nuusutades aga CO2 sisaldust väljalaskegaasides?
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Manurhin »

10 aastat tagasi Austraalias olles tekkis ühe teise eestlasega vahepeal päris sügav mõte, et kui võtaks õige kätte ja tuleks sealt autodega mööda maismaad, niipalju kui see võimalik oleks, Eestisse. Mina oma "Subaroožetsi" ja tema oma Holden Commodorega. Isegi Iraani ja veel mõne teise potentsiaalse teele jääva riigi saatkonnaga sai juba natuke sel teemal konsulteeritud. Sponsorite leidmist sai samuti arutatud, aga aeg jäi tsipa lühikeseks ja kui sai uuritud ka teede olukorda ja antud autode varuosade kättesaadavust Aasias, siis lõpuks leidsime, et kui endal suurt rahahunnikut niisama tagataskust võtta pole, võib asi kuskil keset sealseid džungleid väga hapuks minna. Muidu oleks olnud vahva küll Western Australia numbrimärkidega siinmail ringi kärutada, eriti arvestades asjaolu, et seal ülevaatust ei nõuta.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Peeter
Liige
Postitusi: 2573
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Peeter »

Üks asi on ohutus/ohtlikkus, teine asi on tehniline bürokraatia või muud vähemolulised nüansid. St see, et sul pole kohustust oma sõidukit ülevaatusele esitada, või siis et ostad (korruptsioon!) omale ülevaatuse, see ei anna sulle õigust osaleda liikluses tehnilistele nõuetele mittevastava sõidukiga. Tehnilised nõuded on ju ikka riigis olemas. Lihtsalt vastutab seisukorra eest roolis viibiv isik. Nii politsei kontrollimise korral (nt ka juhuslik pilguheit), kui loomulikult ka liiklusõnnetuse korral.
Norrakate mägipääste sarjas oli mõni hooaeg tagasi Discoveri pealt väga näitlik seik: mägedest toodi ära üks ohtlik sõiduk. Tehti trahviotsus tehniliselt mittekorras (Norra nõuetele mittevastava) sõidukiga sõitmise eest, lisandus mägipäästetöö ja seejärel kõikide rehvide vahetus nõetele vastavaks. Tüüpilise näitena sellisel juhtumil oli siis norrakate poolt mägedest mitme puksiiriga välja ja alla töökotta toodud veoka puhul tegu "puder ja kapsad" stiilis keissiga. Auto ühest, käru teisest, omanik kolmandast, juht neljandast (riigist/ettevõttest jne). Tehti korda ja pandi auto platsi aresti kuni arve tasumiseni. Mäletan, et juht tahtis veel vist mingi nädala pärast minema minna (nohet palk ja kõik muud veel võlgu), aga teda vist kah kohe ei lastud. Ikkagi ju liiklusrikkumise ja liikluskahju (liiklusseisak!) toimepanija. Hoopis toideti ja poputati natuke, ja soovitati tungivalt "mitte auto juurest ja/või politsei vaateväljast ära kaduda"... Kuni trahv sai tasutud, ja siis lubati vabaks, aga ta vist ikka ütles, et talle aitab, jätab auto siia ja läheb jala koju vmt.
Tean ise ka ühte kunagist juhtumit, kus omaniku ja autojuhtide suhted olid pidevalt sellised "karvased" ja vähemalt ühel viskas lõpuks nii üle, et pani auto Saksas tankstellungi parklasse, viis võtmed tankla kassasse hoiule ja teatas omanikule, et "talle sellest pullist selles firmas aitab, jagelegu veokaomanik ise oma asjadega nüüd edasi".
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40165
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mul on üks tuttav sealkandis autovedusid teinud - kommentaar oli, et enamikke hädasid põhjustavad Norras siiski idiootidest tihendid rooli ja pedaalide vahel.
Noh näiteks minnakse tõusule, viitsimata kette alla panna, poole tõusu peal on aga puuks ja siis tuleb mägipääste "tank" ja tirib sind 4000 euro eest üle tipu - rekka omanikfirma aga maksuku!
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2632
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

retti kirjutas:Venemaa kui riik võib ju TÜ nõude lõpetada aga kindlustusühing kui eraettevõte vaevalt väljastab "rohelise kaardi" ülevaatuseta liiklusvahendile.


Ukrainas väljastab küll. Pole sealset kindlustusseadust lugenud. Võimalik et tekib regressiõigus kui liiklusõnnetuse otsene põhjus on mittekorras auto. Sarnaselt on Eestis et joobes juhi tekitatud kahju maksab kindlustus kinni kuid võib selle omakorda juhilt sisse nõuda
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas retti »

vanahalb kirjutas:
retti kirjutas:Venemaa kui riik võib ju TÜ nõude lõpetada aga kindlustusühing kui eraettevõte vaevalt väljastab "rohelise kaardi" ülevaatuseta liiklusvahendile.


Ukrainas väljastab küll. Pole sealset kindlustusseadust lugenud. Võimalik et tekib regressiõigus kui liiklusõnnetuse otsene põhjus on mittekorras auto. Sarnaselt on Eestis et joobes juhi tekitatud kahju maksab kindlustus kinni kuid võib selle omakorda juhilt sisse nõuda

Mis ei keelab VFs kehtestada TÜta autol liikluskindlustuse kõrgemat koefitsienti.Ka maasiseselt.
P.s Ka nõukaajal sai osta rahvusvahelist liikluskindlustust isiklikule autole.Aga ainult valuuta(mida sul olla ei tohtinud) eest.
Keegi ei tundnud TÜ kohta huvi.
Kas keegi mäletab kus see kontor Vanalinnas oli? Ruumid on silme ees aga kohta ette ei saa....
OLAVI
Liige
Postitusi: 1669
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

gooligan kirjutas:... ja politsei hakkab piiril visuaalselt mõõtma pidurite tõhusust ja tulekustuti korrasolekut, nuusutades aga CO2 sisaldust väljalaskegaasides?

Ka meil kehtiva ülevaatuse juhendi järgi hinnatakse pidurite ja ka kõigi muude auto komponentide seisukorda muuhulgas ka visuaalselt.

Juhus elust:
Laenas mees sõbralt kaubiku, et Saksast kaup ära tuua.
Lihtne, et laevaga sinna, kaup laost peale ja laevaga tagasi.
Kaup peal, pidas politsei kinni ja suunas masina tehnilisse kontrolli.
Kontrolli käigus tuvastati, et piduri torud on korrodeerunud ja masin kõrvaldati liiklusest.
Ja et mitte oma kaupa maha jätta maksiski kinni renditud masinal piduritorustiku, rattasilindrite ja kõik muu mis selle juurde kuulub vahetamise.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2632
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

Liiklusohtlike vigadega autodele võivad kõikide riikide politseinikud sõidukeeldusid kehtestada. Üleüldiselt peab põhjalikumaks kontrolliks küll eelnevalt millegagi silma paistma või kampaaniasse sattuma. Tallinnas laevalt maha sõites vaatab politsei samuti silma järgi et kas sõiduk on ikka enam-vähem liiklemiskõlbulik. Ühe tuttava sõiduauto haagisel jäi silma et rattapolt puudu. Vana jättiski käru sadamasse ja tõi linnast puuduva poldi. Paldiskist Hankosse mineva laevaga sõidavad vaesemad vennikesed ja üks meie auto tuli ükskord samuti sellega. Tavaliselt sadamas mingit kontrolli ei olevat kuid siis oli suurem ettevõtmine ja umbes kolmandik veoautosid, põhiliselt poolakad ja leedulased peksti merre tagasi. Niisuguste rontidega Soomes küll sõita ei tohtivat. Eesti töökojad said hea käibe kui kõik tagasi tulid et autosid praavitada.
Poolakad omakorda oskavad samuti kiusata ja kui midagi paremat silma ei jää siis südasuvel, päikeselõõsas, avastatakse et kojamehe kummid on liiga kulunud. Niimoodi üle piiri tulla ei tohi sest kui peaks vihma sadama hakkama võib tekkida liiklusohtlik olukord. Sõidap nüüd Leedu poolele esimesse tanklasse ja ostap zee uus kojamees!

Teine asi on sellised detailid või ümberehitused mis mõnes riigis võivad keelatud olla kuid välisriigi autol neid ikka tolereeritakse. Kunagi oli aeg kus Eestis võis olla ainult paarisarv lisatulesid kuid Skandinaavias oli eluaeg kolme lisa-kaugtulega sõidetud. Polaarjoonetagused olid üldse kogu auto nina laternaid mitmes kihis täis riputanud. Eestisse tulles sealt midagi maha kiskuma ei pidanud ja võis isegi kasutada.
Peegliks toonitud klaasidega võib vist ka Eestis sõita kui auto on mingist riigist kus ülevaatusel seda lubatakse. Või sealt kus ülevaatust polegi.
Ühel tuttaval oli eesti politseiga pikk vaidlus tulekustuti üle. Millegipärast tahtis politsei seda Eestis kontrollida ja autos polnudki kustutit. Soomes ei pea sõiduautol tulekustutit olema ja enamusel polegi. Eesti politsei arvates oleks pidanud Eestisse tulles autosse ka kustuti panema ja selle tuttava arvates sugugi mitte sest ta auto on igati ülevaatuskorras. Lõpuks jäi nii et pole vaja.
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Crispy »

Ega see tulekustuti on ka paras nali. Pole sellest ka 2+kg kustutist mingit kasu kui kustutada ei oska ja lased terve ballooni ühe pahviga tühjaks. Hoopis omaette nali on gaasiga sõitvad autod ja nende tulekustuti. Kui selline masin peaks põlema minema, ei hakkaks mina küll seda kustutama (isegi mitte viie kilose kustutiga) vaid jookseks nii kiiresti eemale kui jalad kannavad ja karjuks seda ka teistele :lol:
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas retti »

Crispy kirjutas:Ega see tulekustuti on ka paras nali. Pole sellest ka 2+kg kustutist mingit kasu kui kustutada ei oska ja lased terve ballooni ühe pahviga tühjaks. Hoopis omaette nali on gaasiga sõitvad autod ja nende tulekustuti. Kui selline masin peaks põlema minema, ei hakkaks mina küll seda kustutama (isegi mitte viie kilose kustutiga) vaid jookseks nii kiiresti eemale kui jalad kannavad ja karjuks seda ka teistele :lol:

Minu pakikas oleks Soomes täiega maha põlenud kui kustutit poleks olnud.
Päästeteenistuse maja oli sisuliselt silmaga näha ja kohale jõudis auto alles 20 minutiga.
Selle ajaga olin põlengu kustutanud ja jõudnud uuesti 112 helistada - et enam pole vaja.
P.s kuidas sai põlema minna kabiini laetuli - ei mõista tänaseni.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Manurhin »

Crispy kirjutas:Hoopis omaette nali on gaasiga sõitvad autod ja nende tulekustuti. Kui selline masin peaks põlema minema, ei hakkaks mina küll seda kustutama (isegi mitte viie kilose kustutiga) vaid jookseks nii kiiresti eemale kui jalad kannavad ja karjuks seda ka teistele :lol:

Ei need gaasiautod niisama lihtsalt õhku lenda. Tegelik elu on midagi hoopis muud kui Cobra 11 :lol:. Aga kustutamisest rääkides tuleb meelde üks tuubis nähtud video, kus auto põles juba üsna korralikult ja oh seda õnne! Üks täis pütiga tsisternauto juhtus mööda sõitma. Ega's midagi - voolik külge ja kustutama. Saadigi tulest võitu. Ah jaa, see pütt oli juhtumisi sibiauto :mrgreen:.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist