Autotehnikateema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
80ndate lahendus on see sellepärast, et eluiga on omane 80ndatele. Võib olla ka ülejala tehtud 2000ndate lahendus, mille vastupidavus on samasugune.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Üldistuste jaoks Alfa Romeo või mõne teise margi jaoks peaks valikus olema ikka rohkem analoogseid mudeleid kui see üks Belgia auto.
See võiski olla mingi tarkvaravigaa mis oli ammu parandatud aga et konkreetne auto polnud nii külma sattunud jäi nii nagu oli. Või oli eelmisel omanikul ükskõik.
Natuke sarnaselt - meie firmas oli uus ekskavaator mis -15 kraadi juures ja veel külmemate ilmadega läks normaalselt käima. Aga seda ainult siis kui mootoril polnud soojendust kasutatud. Kui õues oli vähemalt -15 ja plokisoojendust ka oli öösel sees olnud läks mootor käima ja suri kohe väljas. Käima jäi heal juhul alles kolmanda korraga. Esindus teadis et Kanadas kaevati samuti ühel masinal samasuguse anomaalia üle ja siis oodati piisavalt külma ilma et oma arvutiga saaks diagnoosida.
Diagnoos oli üleüldiselt selline et mootori juhtimise programmi oli viga sattunud . Masina andurid ja tema aju mis mõõtsid temperatuuri õues, mootoris, reduktoris ja veel kuskil pidasid võimatuks et kui õues on nii külm siis ainult mootor saab olla samal ajal soe. See on ilmselge viga ja mootor tuleb seisma jätta.
See viga parandati ära niimoodi et konkreetsel masinal kirjutati tarkvara ümber. Tasuta kusjuures sest see on tehase praak. Sellest ei saa veel teha järeldusi et kogu firma või selle riigi toodang on rämps.
Võib-olla mõni Itaaliasse ostetud samasugune masin on tänase pāevani taolise omapäraga. Või pole omanik seda üldse märganudki sest pole nii külm olnud või pole ūldse plokisoojendustki peal.
Kokkuvõttes - mida uuem muudel seda kehvem sest alamakstud India kulide kirjutatud tarkvara annab enne järele kui Itaalia raud.
See võiski olla mingi tarkvaravigaa mis oli ammu parandatud aga et konkreetne auto polnud nii külma sattunud jäi nii nagu oli. Või oli eelmisel omanikul ükskõik.
Natuke sarnaselt - meie firmas oli uus ekskavaator mis -15 kraadi juures ja veel külmemate ilmadega läks normaalselt käima. Aga seda ainult siis kui mootoril polnud soojendust kasutatud. Kui õues oli vähemalt -15 ja plokisoojendust ka oli öösel sees olnud läks mootor käima ja suri kohe väljas. Käima jäi heal juhul alles kolmanda korraga. Esindus teadis et Kanadas kaevati samuti ühel masinal samasuguse anomaalia üle ja siis oodati piisavalt külma ilma et oma arvutiga saaks diagnoosida.
Diagnoos oli üleüldiselt selline et mootori juhtimise programmi oli viga sattunud . Masina andurid ja tema aju mis mõõtsid temperatuuri õues, mootoris, reduktoris ja veel kuskil pidasid võimatuks et kui õues on nii külm siis ainult mootor saab olla samal ajal soe. See on ilmselge viga ja mootor tuleb seisma jätta.
See viga parandati ära niimoodi et konkreetsel masinal kirjutati tarkvara ümber. Tasuta kusjuures sest see on tehase praak. Sellest ei saa veel teha järeldusi et kogu firma või selle riigi toodang on rämps.
Võib-olla mõni Itaaliasse ostetud samasugune masin on tänase pāevani taolise omapäraga. Või pole omanik seda üldse märganudki sest pole nii külm olnud või pole ūldse plokisoojendustki peal.
Kokkuvõttes - mida uuem muudel seda kehvem sest alamakstud India kulide kirjutatud tarkvara annab enne järele kui Itaalia raud.
Re: Autoteema
Walter2 kirjutas:AMvA kirjutas:Milline on 1980-date hammasrihma lahendus ja mille osas see erineb 2020-date hammasrihma lahendusest?
Eelkõige on tänapäeva rihmad teisest materjalist (lisatud on tugevust tõstvaid komponente - plaste, kevlarit, süsinikkiudu), mis garanteerivad minimaalsema venimise ekspluatatsiooniaja jooksul (mis oli probleemne pikkade rihmade korral ning nõudis igas hoolduses rihma kontrolli ning vajadusel pingutamist), väiksem kulumine ning pikemad vahetusvälbad. Fordi teatud mootoriperekonnal jookseb h.rihm üldse õli sees ning selle garanteeritud vahetusvälbaks on 240000 km/10aastat.
Tänapäeval kasutatakse ka mitteümargusi hammasrihma rattaid ja muutuva hammaste sammuga hammasrihmu.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Re: Autoteema
dixci kirjutas:... Lahjema mootoriga diisel Sharan on ka üks selline auto, mis lühema otsaga absoluutselt seest soojaks ei taha minna, eriti kui see diiselküttelt töötav lisasoendus seal ei tööta ja enamikel vanematel autodel nad ei tööta. Talvel sõita tahad siis enne tuleb elektrilise soojapuhuriga esiklaas üles soojendada, et midagigi näha oleks või siis pea küljeaknast välja pista.
Isegi kui lisasoojendus on töökorras, siis sõites välja +6C soojast garaažist õue, kus on -25C ei hakka ka lisasoojendus tööle, sest "aju ei usu", et kuidas äkki saab nii külmaks minna.
Kui pärast garaažist väljasõitmist jätta auto õues 5 minutiks külma kätte seisma ja uuesti käivitada, siis lülitab lisasoojenduse ka tööle.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Re: Autoteema
OLAVI kirjutas:.... sest "aju ei usu", et kuidas äkki saab nii külmaks minna.
Täitsa usutav. Enda auto pealt pakun, et kui valge penoplasti tükk, keset suve, panna auto põhja alla, siis ta krt. arvab, et on talv ja ei käivitu
Lisatud.
Hea OLAVI . See penoplasti asi oli minu poolt süütu tögamine, ei muud .
" Kui VAG grupi masinad võrdlevad termoandurite näite käivitamise hetkel.. .. " -- Annan alla või umbes nii
Viimati muutis Turist 47, 26 Nov, 2021 16:55, muudetud 1 kord kokku.
Re: Autoteema
Turist 47 kirjutas:OLAVI kirjutas:.... sest "aju ei usu", et kuidas äkki saab nii külmaks minna.
Täitsa usutav. Enda auto pealt pakun, et kui valge penoplasti tükk, keset suve, panna auto põhja alla, siis ta krt. arvab, et on talv ja ei käivitu
Kui VAG grupi masinad võrdlevad termoandurite näite käivitamise hetkel, siis penoplasti värvus neid ei mõjuta.
Siinkohal on vajalik arusaada erinevate tootjate käitumise algoritmidest.
Kui VAG masinad kontrollivad andureid starteri andmise ajal ja kasvõi väikse ebakõla tekkimisel mootor üldse ei käivitu (pihusteid ei avata), siis näiteks Toyota avab pihustid alati ja mootor seiskub ebakõla ilmnemisel.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Re: Autoteema
VW 1,9tdi ovaalne väntvõlli hammasrihma ratas.
Läbimõõdu erinevus ca 3mm, kasutusel PD pihustite poolt tekitatava perioodiliselt muutuva koormuse vähendamiseks hammasrihmale.
https://www.google.com/search?q=0381052 ... EE768EE768
Läbimõõdu erinevus ca 3mm, kasutusel PD pihustite poolt tekitatava perioodiliselt muutuva koormuse vähendamiseks hammasrihmale.
https://www.google.com/search?q=0381052 ... EE768EE768
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Re: Autoteema
Walter2 kirjutas:AMvA kirjutas:Milline on 1980-date hammasrihma lahendus ja mille osas see erineb 2020-date hammasrihma lahendusest?
Eelkõige on tänapäeva rihmad teisest materjalist (lisatud on tugevust tõstvaid komponente - plaste, kevlarit, süsinikkiudu), mis garanteerivad minimaalsema venimise ekspluatatsiooniaja jooksul (mis oli probleemne pikkade rihmade korral ning nõudis igas hoolduses rihma kontrolli ning vajadusel pingutamist), väiksem kulumine ning pikemad vahetusvälbad. Fordi teatud mootoriperekonnal jookseb h.rihm üldse õli sees ning selle garanteeritud vahetusvälbaks on 240000 km/10aastat.
Tundub, et siis on ka ettenähtud klapivahede kontroll ning see on paras pähkel- ei mingeid hüdro tõukureid ega isegi mitte "tablette" vaid tõukureid endid tuleb vahetada. Tõenäoliselt saab hinnapomm tubli olema niiet läänes müüdakse enne seda hooldust auto maha või lastakse võiduka lõpuni.
https://youtu.be/mj0JdTkqV4I?t=594
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Re: Autoteema
Kunagi ostsin Hollandis uuena diisel Avensise (2005). Sellel mudelil on kolme eri tüüpi lisasoojendust - ahi; mingi moodustis, mille täpset tööpõhimõtet ei mäleta ning minu masinal oli hoopis õhksoojuspump! Muuseas, Eestis sai pikal otsal ka -25 täitsa hakkama, sest umbes veerand tunniga oli salong soe. Tartus linnas muidugi kehvem, sest naljalt 15 minutit jutti ei sõida.
Seega ei ole mõtet kiruda üldiselt Kesk-Euroopa süsteeme, kui ei täpsusta, millega tegu.
Lihtsalt mõtteks.
Seega ei ole mõtet kiruda üldiselt Kesk-Euroopa süsteeme, kui ei täpsusta, millega tegu.
Lihtsalt mõtteks.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Re: Autoteema
Tegelane5 kirjutas:... Tundub, et siis on ka ettenähtud klapivahede kontroll ning see on paras pähkel- ei mingeid hüdro tõukureid ega isegi mitte "tablette" vaid tõukureid endid tuleb vahetada. Tõenäoliselt saab hinnapomm tubli olema niiet läänes müüdakse enne seda hooldust auto maha või lastakse võiduka lõpuni.
https://youtu.be/mj0JdTkqV4I?t=594
Kohalikes esindustes, kus küsisin analoogse mootori hoolduse intervalli, öeldi klappide kontrollimise vajaduse kohta: "Sõida nii kaua kui mootor töötab ja siis saab meie käest uue mootori osta, sest tootja ei näe ette klappide kontrolli selle mootori eluajal".
Kontrollisin ise ja reguleerisin klapid 160000 peal.
Selgus, et "liiga head" õli kasutades kuluvad ennem klapitaldrikud kui et nukisüsteem ja klapivahed vähenevad alla miinimumi ning on oht, et klapid ei sulgu enam ja põlevad ära.
SinuTorus on näha õpetusi, et kuidas müügiks saab selliseid mittereguleeritavaid klappe "reguleerida" isegi relakaga või traatkeevitusega, aga see pole mõistlik.
(Slaavi inforuumis maksis "kodukootud klapiregull" umbes 1000taala, foorumite andmetel.)
Sellisete, planeeritud elueaga mootorite, õlivalikul ei tasu lähtuda ainult viskoosusest vaid mõistlik on jälgida tootja juhist ja erinõudeid kõigile vedelikele.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
mart2 kirjutas:Kunagi ostsin Hollandis uuena diisel Avensise (2005). Sellel mudelil on kolme eri tüüpi lisasoojendust - ahi; mingi moodustis, mille täpset tööpõhimõtet ei mäleta ning minu masinal oli hoopis õhksoojuspump! Muuseas, Eestis sai pikal otsal ka -25 täitsa hakkama, sest umbes veerand tunniga oli salong soe. Tartus linnas muidugi kehvem, sest naljalt 15 minutit jutti ei sõida.
Seega ei ole mõtet kiruda üldiselt Kesk-Euroopa süsteeme, kui ei täpsusta, millega tegu.
Lihtsalt mõtteks.
Igasugu anomaaliad on.
Lihtsalt reeglina Kesk-Euroopas neid lisasoojendusi pole, kui klient pole lisaraha eest tellinud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Auto oli kokkupandud Inglismaal ja antud soojendus standardina sellel konkreetsel seerial.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Kuna läks külmaks, on teema kuum.
Siiski, kes sõidab linnas ja lühikesi otsi, võiks vaadata vabalthingavat väikest bensiinimootorit. Seal tuleb igasugu lisasoojenduseta sooja õhku juba auto lumest rookimise ajal ja 2 km sõiduga on tuba soe.
Maanteel on see küll jama (mitte eriti öko ja lärm läheb suureks, kui 90 pea juba 3000 pööret on), aga linnas praktiline.
Oli kunagi Saksamaalt toodud 1,9 TDI Passat, läbisõit 90 000 km ja see läks seest soojaks ainult maanteel. Saksa Auto pakkus küll selle diisliga lisasoojendi paigaldust, kuid selle hind oli....krõbe.
Siiski, kes sõidab linnas ja lühikesi otsi, võiks vaadata vabalthingavat väikest bensiinimootorit. Seal tuleb igasugu lisasoojenduseta sooja õhku juba auto lumest rookimise ajal ja 2 km sõiduga on tuba soe.
Maanteel on see küll jama (mitte eriti öko ja lärm läheb suureks, kui 90 pea juba 3000 pööret on), aga linnas praktiline.
Oli kunagi Saksamaalt toodud 1,9 TDI Passat, läbisõit 90 000 km ja see läks seest soojaks ainult maanteel. Saksa Auto pakkus küll selle diisliga lisasoojendi paigaldust, kuid selle hind oli....krõbe.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Kapten Trumm kirjutas:Kuna läks külmaks, on teema kuum.
... Oli kunagi Saksamaalt toodud 1,9 TDI Passat, läbisõit 90 000 km ja see läks seest soojaks ainult maanteel. Saksa Auto pakkus küll selle diisliga lisasoojendi paigaldust, kuid selle hind oli....krõbe.
Põhja versiooni autodele paigaldati näiteks sellised elektrilised salongieelsoojendus "küünlad" salongisoojenduse radiaatorisse minevale voolikule, millede keere ja mõõdud olid analoogsed silindris olevate eelsoojendusküünaldega.
Vastavalt jahutusvedeliku temperatuurile sõltus lülitatavate küünalde arv.
Selliseid küünlaid sai ka tellida varuosana aga korpust ei saa tellida, tuleb otsida lammutusest.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Re: Autoteema
Tänapäevastel elektriautodel (VW ntx.) on soojuspump peal, mis pm. hakkab loetud sekundite jooksul kabiini sooja andma - huvitav miks tavaautodel seda ei kasutata (või kui kasutatakse siis vabandan - pole nii kursis..).
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Siki ja 14 külalist