AT-T

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Glütseriin? Kas jutt oli pidurivedelikest ESK/BSK? Jahutusvedelikud valmistatakse ikka etüleenglükooli, mitte glütseriini baasil.
muuseumipapa
Uudistaja
Postitusi: 1
Liitunud: 03 Dets, 2006 23:12
Asukoht: Järva-Jaani
Kontakt:

Postitus Postitas muuseumipapa »

Aitäh kõigile senistele nõuandjatele! Küllap me selle mootori käima ikka saame. Probleem vaid selles, et meie hulgas pole kedagi, kes A-401 mootoriga kokku puutunud oleks. Aga eile sai siis esimest korda põhjalikumalt kapoti alla vaatama hakatud. Ilmnes, et eelmise valdaja info mingi detaili puudumise kohta oli õige - pole kompressorit! Veidi asja uurides selgus, et see sõitu ei sega. Õhku läheb vaja vaid peapiduritele, klaasipuhastajatele ja haagisele. Pidurdada saab ju ka külgpiduritega, klaasi puhastada käsiajamiga ja haagist meil polegi. Käivitamiseni küll eile veel ei jõudnud, kuna mootori õlivarras ei näidanud üldse, küttesüsteemi õhutustorustik lekkis, elektrilise õlipumba juhtmed läbi lõigatud ja massilüliti on puudu. Otsustasime vähekeseks aja maha võtta ja end veidi militaartehniliselt harida. Olgugi, et endal 1972. aastal ATL`I kursused läbitud, ei ole sellest suurt abi. Sestap siia foorumisse end vastu võtta palusingi ja sellest suuremat abi loodan. Paar küsimust algatuseks spetsialistidele : kui me nüüd kusagilt kompressori hangime, kuidas käib rihma peale panemine? Egas ometi mootor ...? Ja seiskamise süsteemi ei leidnud ka. Heade kogemuste vahetamiseni! Tuve Kärner, Järva-Jaani vanatehnika varjupaiga muuseumipapa.
PS : vaadake ka : varjupaik.jjts.ee
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Kõige parem viis kõigile küsimustele vastus saada oleks vast Lagedil Vabadusvõitluse Muuseumis ära käia. Seal on meestel sarnaste mootoritega kõvasti kogemusi ja abist nad kindlasti ei keeldu.
Materjali netist:
http://freefire.narod.ru/Att.htm
http://www.russianarms.ru/forum/index.p ... opic=551.0
http://www.bmz.ru/
See viimane on selliste masinate remondifirma koduleht. Iseasi, kuidas Venemaalt juppide toomine õnnestub. Isegi mootorratta osade toomine (ametlikult) on raskemaks läinud.
represseritu
Liige
Postitusi: 198
Liitunud: 24 Veebr, 2005 18:27
Asukoht: Metsakooli tee9, Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas represseritu »

Enne käivitamist tuleb mootori õlisurve normi ajada. Mootoril on selleks
olmas elektrimootoriga spetsiaalne õlipump. Olen kunagi ammu Klooga
sõjaväelinnakus 3 kuulistel kordusõppustel T-54 baasil ehitatud masinatel
(rootor transheekaevaja kaevikute kaevamiseks, buldooser-teehöövel
väli pinnaseteede kiireks rajamiseks)polügonil ringi sõitnud ja neid
tundma õppinud. Kahjuks palju enam ei mäleta ja õppuste käigus koos-
tatud konspektid korjati ära
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

AT-T

Postitus Postitas Crispy »

Sattusin netis sellise pildi peale:

Pilt
Väidetavalt tegu Harju-Risti tuletõrjes arvel olnud masinaga. Aga küsimus on selles, et milleks AT-T'le redel peale on pandud?
Linnas sellega ringi ei sõida ja pikki vahemaid ka mitte. Metsas puude otsast langevarjurite koristamiseks? :lol:
mart2
Liige
Postitusi: 5127
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Kontakt:

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitus Postitas mart2 »

Crispy kirjutas:Sattusin netis sellise pildi peale:
...
Väidetavalt tegu Harju-Risti tuletõrjes arvel olnud masinaga. Aga küsimus on selles, et milleks AT-T'le redel peale on pandud?
Linnas sellega ringi ei sõida ja pikki vahemaid ka mitte. Metsas puude otsast langevarjurite koristamiseks? :lol:
Mina näen pildil, et on raamkonstruktsioon (mida saab ka redelina kasutada?) ja selle küljes mingi toru kaheks jaguneva jaotusotsaga. Äkki on mingi kõrgemalt kustutava süsteemi osa?
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
donnervetter
Liige
Postitusi: 171
Liitunud: 28 Juun, 2007 21:36
Kontakt:

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitus Postitas donnervetter »

Redel on nö lahtikäiv/pikendatav.
Kui metapõlengu, turbapõlengu või ka näiteks kemikaali vms. põlengu puhul tulekoldele lähedale ei saanud minna või oli ohtlik, siis kasutati seda tehnikat.
Redeli otsa võis paigutada tavalise nö lafetjoatoru või siis vahu tekitamiseks vahugeneraatori.
[i]Kui sa oled sattunud ihuüksi keset ääretut kõrbe ja sul on ainult pool liitrit vett, siis ära heida meelt.
Sul jätkub sellest elu lõpuni![/i]
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: AT-T

Postitus Postitas nimetu »

Ma pakuks ka, et idee on umbes analoogne lennuväljadel kasutatavate tuletõrjeautode peal olevate pikendustega. Ehk siis põhiline on ligipääs sinna, kuhu ükski masin ega inimene tavaliselt ei roni.
Pilt
Aspelund
Liige
Postitusi: 1139
Liitunud: 04 Mai, 2005 10:45
Kontakt:

Re: AT-T

Postitus Postitas Aspelund »

See pole AT-T vaid väiksem АТ-Л.

Ja tõenäoliselt oli tegu sarnase masinaga: http://gvtm.ru/at-s_mashina_pennogo_tusheniya

Vajadus tema järele võis olla tingitud Tallinna lennuvälja olemasolust.

A.
OnuHeino
Liige
Postitusi: 117
Liitunud: 19 Jaan, 2018 10:56
Kontakt:

Re: AT-T

Postitus Postitas OnuHeino »

https://www.youtube.com/watch?v=6QLUaay9qQg

Siin madalmaallased käitavad sarnast motoagregaati üle pikema aja. Hea vaatamine.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist