Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
_dumbuser_
Liige
Postitusi: 2085
Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas _dumbuser_ »

retti kirjutas: 18 Juun, 2022 14:49
T-62 kirjutas: 18 Juun, 2022 14:16 Natuke sõltub nägemus ka pildistamise nurgast ja varjudest.
Vaatenurgad ja varjud ei muuda fakti et erinevalt tavalisest Volgast kapoti grofeeritud osa ulatub esiservani välja
Kummalgi pildil ei ulatu mingi osa kapoti esiservani. Ühel on lihtsalt vari seal ja seda miskipärast peetakse servaks.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5223
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Manurhin »

retti kirjutas: 16 Juun, 2022 20:46 Mis Volga on pildil ?muis_XfcUDzZ.jpg
Kuna esitiival ei paista seda läikivat "Volga"-kirjakest olema (ja värv ka natuke tuhmivõitu), siis võimalik, et väga rangelt võttes polegi enam tegu mitte Volgaga, vaid pildil on hoopis ART-2 (made in Koeru).
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Peeter
Liige
Postitusi: 2594
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Peeter »

Panen siia ühe lause Wikipedia Gaz-24 venekeelselt lehelt: https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%90%D0%97-24 Seal on pikk loetelu 24 versioonidest ja loetelu lõpus on üks lause: В небольшом количестве выпускались модификации с двигателем от ГАЗ-21 (Д-21), в силу размера мотора визуально отличавшиеся более высоким капотом. Nb! Jutt ei käi Perkinsi või Roveri või Indenori mootorist.
P.S Ma mäletan kah juttu, et Scaldiale läksid masinad ilma mootorita. Kas või kus kast oli, seda ei mäleta, aga oli jutt, et mootori paigaldus toimus Belgias. Täpselt sama jutt oli ka muudest audodest, et läksid ilma mootorita ja seal pandi peale. Automaatkastid sigullile pandi kah seal, aga kas auto läks siit komplektsena või ilma kastita mittekomplektsena, vat seda nüüd enam kah ei mäleta.
Lisasin: Otsisin nüüd veel lisainfot ja venelased ise kirjutavad, et Scaldia tootis neid autokomplektidest, mis saadeti meritsi NSVL-ist. Tõlgi seda nii või naa, aga vägisi vihjab siiski mootorita/kastita sõidukite tarnimisele, millist juttu ka mina mäletan lugenud olevat.
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas retti »

Samas ei saa ikkagi välistada ka nn. dogonjalkat. Fotol oleva kapott on pikema grofeeringuga ja sarnane kui mitte sama.
Kuvatõmmis 2022-06-18 211217.png
Kuvatõmmis 2022-06-18 211217.png (838.34 KiB) Vaadatud 469 korda
Peeter
Liige
Postitusi: 2594
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Peeter »

Volga Gaz-24-24 ja 24-25 pidid olema väljanägemiselt "täiesti tavalised Volgad", ja olid ka. Ainsaks erinevuseks väliselt oli V-mootori kaks sumpaotsa taga. Isegi oli petteks siduripedaal tuimalt fikseerituna paigaldatud, kuigi tegemist oli automaatkastiga masinaga. Mingisugust "tõstetud kapotti" ei olnud. Sellest on niiii palju kirjutatud. Loe Volgaklubist sellise auto taastamistest Eestis. Mitte kuskilt pole paista viidet tõstetud kapoti(de)le eriteenistuse seeriatel. Pigem on siin küsimus millisele isikule või asutusele selline väliselt "muudetud" kapotiga auto kuulus? EAA-seeria number. Suure tõenäosusega ikka mingi ettevõte? Sellise EAA saanud eraisik oleks ehk mingi erilise ettevõtte eriline känd olnud? Dateering ehk ca 82-85? Selline asi pidi tol ajal olema igaljuhul legaalne ümberehitus, st autoinspektsioonis fikseeritud (st KGB-l kah teada, kui paigaldati mingi erilisem mootor). Ettevõtte autole omaalgatuslikult sellist asja keegi ehitama ei tikkunud ju? Või on tegemist autoga, millele oli mitu numbrit passis? Siis poleks selline eritunnus jällegi ju lubatud olnud. Milline mootor sai üldse olla? Mis põhjusel? Või tõi varustaja thasst mingi naljaka tagavaraosa komplekti ja keegi tahtis lihtsalt originaalitseda?
ГАЗ-24-24, версия для спецслужб, т. н. «догонялка», оснащалась модифицированной силовой установкой от ГАЗ-13 «Чайка» — двигателем ЗМЗ-2424, V8, 5,53 л, 195 л. с. и трёхступенчатой автоматической коробкой передач, а также гидроусилителем рулевого управления. Имела штатный кузов и видоизменённую ходовую часть. Максимальная скорость — до 170 км/ч. Выпускалась с 1968 по 1985 год.
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kas EAA ei olnud Min nõukogu autobaas?
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1764
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas maksipoiss »

Kipub vist ikka see v8 olema sellise kapotigahttps://autoclassics.us/e/gaz-24-24-spec-avtomobil-kgb/
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas retti »

maksipoiss kirjutas: 19 Juun, 2022 13:28 Kipub vist ikka see v8 olema sellise kapotigahttps://autoclassics.us/e/gaz-24-24-spec-avtomobil-kgb/
See täitsa tavalise kapotiga
seenior
Liige
Postitusi: 54
Liitunud: 03 Nov, 2020 11:58
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas seenior »

Pildil on täiesti tavaline made in Koeru Gaz 24. Keegi viskas õhku mõttekillu , et Gorkist poolikult komplekteeritud Volgasid välja ei saadetud. See tarkuse tera küll tõele ei vasta. Ühel päeval aastal 1976-1977 seisan oma veokaga Saaremaale sõitval praamil. Juhuse tahtel märkan lähedal seisva kalurikolhoosi embleemiga veoka kastis " Volgat" (24-02 ? ? ) .Auto on ilma ratasteta ja ainult kruntvärviga värvitud. Mõned aastad varem töötasin ma Tartu Autode Remondi Katsetehases varustus osakonna autojuhina. Gorki sõitu oli üsna tihti, samuti mitmesuguseid jutte kohalikega. Siis ma kuulsin esimest korda sellisest " Volgast" mida nüüd oli võimalik oma silmaga näha. Venemaal oli sel ajal toiduainetega väga kitsas käes ja tõenäoliselt toimus ametlik tehing põhimõttel - koorem sproti konserve tehasele ja " Volga " meile.Vanemad Saaremaa mehed peaksid veel mäletama, mis kolhoosi saabus sel ajal mainitud "Volga".Aga miks ilma ratasteta ? Lihtsalt lääne maailm ei olnud huvitatud vene rehvidest ja vene värvist.
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas retti »

Värvisin esimest korda elus autot.
Krt.
Välja tuligi Koeru Volga.
Vaat mis teeb vari(katus).
Srry.
Värvitud muis_XfcUDzZ.jpg
Värvitud muis_XfcUDzZ.jpg (70.12 KiB) Vaadatud 2312 korda
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40239
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Pildil on täiesti tavaline made in Koeru Gaz 24. Keegi viskas õhku mõttekillu , et Gorkist poolikult komplekteeritud Volgasid välja ei saadetud. See tarkuse tera küll tõele ei vasta. Ühel päeval aastal 1976-1977 seisan oma veokaga Saaremaale sõitval praamil. Juhuse tahtel märkan lähedal seisva kalurikolhoosi embleemiga veoka kastis " Volgat" (24-02 ? ? ) .Auto on ilma ratasteta ja ainult kruntvärviga värvitud. Mõned aastad varem töötasin ma Tartu Autode Remondi Katsetehases varustus osakonna autojuhina. Gorki sõitu oli üsna tihti, samuti mitmesuguseid jutte kohalikega. Siis ma kuulsin esimest korda sellisest " Volgast" mida nüüd oli võimalik oma silmaga näha. Venemaal oli sel ajal toiduainetega väga kitsas käes ja tõenäoliselt toimus ametlik tehing põhimõttel - koorem sproti konserve tehasele ja " Volga " meile.Vanemad Saaremaa mehed peaksid veel mäletama, mis kolhoosi saabus sel ajal mainitud "Volga".Aga miks ilma ratasteta ? Lihtsalt lääne maailm ei olnud huvitatud vene rehvidest ja vene värvist.
Üks võimalus on veel "mittekonditsiooniline toodang". Et oli krundi all - keerati seal midagi kihva (selgus alles kruntimise järel) ja lükati liinilt kõrvale, hiljem vaatame, mis saab. Teadsin ühte meest, kes vene ajal teenis lisaraha plekitööga ja tema garaaz oli täis kõikvõimalike vene sõiduautode kereosi, sh lonseroonid, sisemised esikoopad, põrandad jne, mida päris kindlasti vabamüügis polnud.

Neid käidi naturaalmajanduse korras ärimas otse Togliattist (või muust vene tehasest), detailil võis olla mingi viga, mistõttu visati see praagi hulka ja toodangu arvestuses ei kajastunud - sina viisid tehase sööklasse (või mõnele jupijumalale tehases) koorma kartulit ja pärast laeti su auto taolisi kerejuppe (või muud vajalikku) täis.

Olevat just 80ndate teisel poolel levinud meetod olnud, kui Gorba segadused juba toiduainete saadavust mõjutasid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
seenior
Liige
Postitusi: 54
Liitunud: 03 Nov, 2020 11:58
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas seenior »

See Saaremaal nähtud "Volga" oli kindlasti lepingu alusel Belgiale mõeldud diiselauto toorik, ilma mootorita, ilma ratasteta ja kruntvärviga. Belgia saatis vastu kvaliteetset terasplekki pidevalt juba hulka aastaid. Togliattis oli " nekonditsija" ostmiseks suur kauplus äärelinnas . Ilma krundita haljast plekist poritiib maksis umbes 4-5 rubla. Kartuli pakkumine tehasele oli vast natuke lahja mõte. Tean, et üks metsamajand valmistas tehasele suures koguses puidust tööriiete kappe. Nemad olid küll suured sõbrad.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40239
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tundub nii olevat, antud vennikese kerejuppide tagavara oli nähtavalt põlve otsas mingi punase krundiga üle tuisatud, et rooste ei läheks. Küllap nad siis haljalt tulid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1699
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 21 Juun, 2022 15:09 Tundub nii olevat, antud vennikese kerejuppide tagavara oli nähtavalt põlve otsas mingi punase krundiga üle tuisatud, et rooste ei läheks. Küllap nad siis haljalt tulid.
Nõuka ajal olid kõik poes müüdavad kereplekid kas haljad või punakas-pruuni krundiga, siis ei torkanud transpordivigastustele tekkinud rooste kohe silma.
08 plekid tulid juba musta krundiga.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40239
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

No põlve otsas lastud krunt erineb natukene kvaliteedilt tehase omast. Tehase omal ikka jooksukohti või pintsli jälgi polnud :D
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 46 külalist