Lennunduspilte

Üksused, relvad, tehnika. Autasud ja vormid. Kõik teemasse puutuv.
Kasutaja avatar
Castellum
Liige
Postitusi: 2446
Liitunud: 27 Dets, 2008 23:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Lennunduspilte

Postitus Postitas Castellum »

Siit üks ilus pilt 1925. aastal Kbelyst. Kõige kirdepoolsem angaar n-ö tagantvaates:
http://www.planes.cz/cs/photo/1134226/o ... kbely-lkkb
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5553
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Lennunduspilte

Postitus Postitas toomas tyrk »

Juhiks siiski tähelepanu, et kõik need Kbely angaarid on vähe teistsuguste akendega. Letovi tehase ja väidetavalt Letňany lennuväljal asunud angaaridel on seal kaare all viis akent küllalt soliidsete betoonist vahepostidega. Kbely angaaridel selliseid ei paista. Samuti - nagu juba mainisin - Letovil paistis seal pildil olevat kaks angaari, mis asusid üksteise suhtes 90-kraadise nurga all. Selliselt paiknenud angaare Kbely's ka ei paista.

Katsun õhtul ikka sealt oma raamatust ka selle Letňany angaaridega pildi kuidagi arvutisse saada...
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5553
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Lennunduspilte

Postitus Postitas toomas tyrk »

Siin on siis see "minu raamatu" pilt. Nurk nüüd just päris 90 kraadi pole, aga siiski paiknevad mõlemad angaarid üksteise suhtes nurga all.
letnany_001.jpg
Kasutaja avatar
Castellum
Liige
Postitusi: 2446
Liitunud: 27 Dets, 2008 23:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Lennunduspilte

Postitus Postitas Castellum »

Siis sel juhul neid angaare enam pole. No lihtsalt pole...seal vanas tehaseosas on praegu enamasti uued hooned.

Need, mis jutu järgi pidid olema restaureeritud, on siis mingid muud angaarid.
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Kasutaja avatar
Noor
Liige
Postitusi: 1845
Liitunud: 13 Aug, 2006 13:47
Asukoht: Euroopa
Kontakt:

Re: Lennunduspilte

Postitus Postitas Noor »

Upitaks vana teemat...

Mis "üritusega" võib tegu olla? Tundub, et erinevate üksuste vanemad ohvitserid?

Samuti järsku see käelindiga (?) lennuväelane on kellegile äratuntav?

Pilt

Pilt
Ostan või vahetan kõike, mis puudutab EW lennundusega seonduvat.
Kasutaja avatar
Noor
Liige
Postitusi: 1845
Liitunud: 13 Aug, 2006 13:47
Asukoht: Euroopa
Kontakt:

Re: Lennunduspilte

Postitus Postitas Noor »

Ehk see motorist on kellegile tuttav?

Pilt
Ostan või vahetan kõike, mis puudutab EW lennundusega seonduvat.
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5553
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Lennunduspilte

Postitus Postitas toomas tyrk »

andrus kirjutas:Ma ei tea, kuivõrd usaldusväärne on lennukispetsialistide jaoks Volker Koos, refereerin siinkohal tema raamatut:

ülesanne luua He 111 saadi Reichsverkehrministerium (RVM) käest 1932.a. pommi- ja reisilennukiks (Koos rõhutab, et esmane oli sõjalennuk ja et Heinkeli enda mälestustes on selle seiga kohta jama kirjutatud). Reisilennuk pidi olema sõja korral pommilennukiks ümber seadistatav. He 111 V-2 (Wnr. 715 D-ALIX; Koos ei kasuta nimetust He 111c ) esmalend toimus mais 1935.a. (sõjaversiooni He 111 V-1 (Wnr. 713 D-ADAP) esmalend oli 17.11.1934.a.). Alates juunist katsetati lennukit Rechlinis. Lõpuks anti lennuk Deutsche Lufthansale (DLH), kus ta sai nime „Rostock“. Alates 16.01.1936.a. rakendati lennukit postiveokatsetel DLH Lõuna-Atlandi liinidel.

DLH sai kokku 12 He 111 lennukit: lisaks V-2 veel V-4 (Wnr. 1968 D-AHAO „Dresden“; esmalend detsembris 1935.a., esitleti avalikkusele 10.01.1936.a.). 1936.a. ehitati 6 He 111 C (Wnr. 1828-1833) tüüpi lennukit (siin kasutab Koos tüübi lisandina C tähte). Nimed on ära toodud järgmistel masinatel: 1828 D-AMES „Nürnberg“, 1830 D-AXAV „Köln“ (kaotati Mannheimis 12.11.1937.a.), 1832 D-AQUA „Breslau“, 1833 D-ATYL „Karlsruhe“. Samal aastal sai DLH veel 2 He 111 G tüüpi masinat (Wnr. 2534 D-AEQA „Halle“, Wnr.2535 D-AYKI „Magdeburg“).
1938.a ehitati DLH jaoks 2 He 111 L tüüpi lennukit (Wnr. 1884 D-ACBS „Augsburg“ ja 1885 D-ADCF „Dresden“). Reisjatevedu He 111 lennukitega algas suvise lennuplaani järgi 19.04.1936.a. Saksamaa siseliinidel ja alates 1936/37.a. talvise lennuplaani järgi alates 4.oktoobrist liinil Berliin-Varssavi. Lennud jätkusid kuni sõjani.
Ka Luftwaffe tellis tosina tsiviilvarustuses lennukit reisi- ja sidelennukiks, nende hulgas mõned Türgile mõeldud masinad, mis sõja algusega seoses jäid tarnimata. 1940.a. läks 9 He 111 Lufthansa koosseisust üle Luftwaffe kätte, kes kasutas neid õppe- ja reisieesmärkidel.
Rowehli kohta märgib Koos, et kuigi D-ALIX hukk on dokumenteeritud, leidub ikka neid, kes kirjutavad, et lennuk hävines luurelendudel NSVL kohal. Aga see, et selliseid luurelennukeid oli, on Koosi väitel tõestatav: näiteks 22.11.1937.a. sai Heinkel-Werke tellimuse, valmistatavast F-seeriast 3 masinat (Wnr. 2358-2360) ümber ehitada – militaarvarustus ära jätta ja 4 kaamerat sisse ehitada. Välja pidid need masinad nägema nagu DLH He 111G masinad, kaasa arvatud värviskeem.

V. Koos: Ernst Heinkel Flugzeugwerke 1933-1945. lk.48-50

igatahes minu asjatundmatu arvamuse kohaselt tundub Luftwaffe poolt selline oma rahade eest tellitud lennukitest luuremasinate valmistamine palju usutavam, kui DLH omanduses olevate masinate ümberseadistamine. Oleks huvitav teada, kust pärineb info „alates 1937.a. algusest oli D-ALIX luure käsutuses“ ja kuipalju see lennuk jõudis teha lende NSVL kohale, kui ta juba märtsi keskel Aafrikas maandumisel purunes, ja miks on hukkunud reisija jutumärkides ?


Guugeldasin täna Kommando Rowehli hoopis muud infot otsides, aga sattusin selle sama Arvo axishistory postituse peale, mille keegi oma blogisse on vedanud.
http://www.germanaircraftwwii.org/p/kom ... owehl.html

Tuli see vana teema meelde ja otsisin edasi.
arvolv kirjutas:By 1936, a number of specially modified "reconnaissance" Heinkel He 111's were turned over to Rowehl and his hand-picked crews. They were marked as regular Lufthansa airplanes, civilian registered - but they secretly worked for Rowehl and the Luftwaffe, completing aerial reconnaissance operations as directed. The first three He 111's airplanes were:

He 111/V4 - D-AHAO "Dresden", W/N 1968;
He 111/C-03, D-AXAV, "Köln", W/N 1830; and,
He 111/C-03, D-ALIX, "Rostock", W/N 715,


Jäi ette ka selline raamat "Heinkel He 111: The Early Year — Fall of France, Battle of Britain and the Blitz"
https://books.google.ee/books?id=qbMuDg ... &q&f=false

Kus on C seeria kohta kirjas
The summer of 1936 saw beginning of the assembly of six preproduction planes, which received the designation He-111C-0. By the end of 1936 all six C-0s had been built and each aircraft duly received its own name.
The six were:
He 111 C-01 Nürnberg (D-AMES)
He 111 C-02 Leipzig (D-AQYF)
He 111 C-03 Köln (D-AXAV)
He 111 C-04 Köningsberg (D-ABYE)
He 111 C-05 Breslau (D-AQUA)
He 111 C-06 Karsruhe (D-ATYL)


Allpool on lennukite saatusest kirjas, et liinilennukitena nad ei tasunud ennast ära, osa lendasi nn prestiižiliinidel. Kaks tk said kullerilennukiks. Aga ka et
in mid-1937 He 111 C-03 was handed over to a secret reconnaisance unit named "Kommando Rowehl...

Seega - Lufthansa lennukeist anti selle raamatu järgi Rowehlile üle vaid He 111 C-03, D-AXAV, "Köln", W/N 1830.

Edasi - Venemaal hukkunud lennuk. Arvo tekstis on kirjas
Of interest to note is that D-ALIZ crashed in the Soviet Union, while on a "civilian" flight to the Crimean area and the Caucasus region.

Ehk siis alla kukkus D-ALIZ, mitte D-ALIX.

Vaatasin saksa tsiviillennukite registrit, mis küll ei ole täiuslik (olen ise otsinud lennukeid, mille pilt on, aga seal registris kirjas pole). D-ALIZ nimega lennukit seal ei ole. Küll on aga

Kood: Vali kõik

D-ALLA   Heinkel He111 J   Hansa Luftbild         
D-ALLZ   Heinkel He111 H   

Hansa Luftbild oli teatavasti üks Rowehli "katuseid". D-ALLZ taga küll Hansa Luftbildi kasutajana ei ole märgitud. Ja samuti ei leia internetiotsinguga midagi selle eluloost ega õnnetustest.

Kui aga juba, siis juba. Kõik He 111 lennukid saksa tsiviilregistrist.

Kood: Vali kõik

   
D-AAAF   Heinkel He111F-1   5013   D-AAAF
D-AALO   Heinkel He111         D-AALO
D-AANU   Heinkel He111 E         D-AANU
D-AAZI   Heinkel He111 B-2   2181   D-AAZI
D-ABBH   Heinkel He111         D-ABBH            
D-ABDH   Heinkel He111         D-ABDH
D-ABDS   Heinkel He111         D-ABDS
D-ABIB   Heinkel He111         D-ABIB            
D-ABID   Heinkel He111         D-ABID
D-ABVE   Heinkel He111         WL-ABVE
D-ABVK   Heinkel He111 P         D-ABVK
D-ACAH   Heinkel He111 H-1      D-ACAH
D-ACBS   Heinkel He111 V-14 G-3 or L   1884   D-ACBS   DLH 'Augsburg'   00.00.36      
D-ACDF   Heinkel He111v15 G-3      D-ACDF
D-ACIQ   Heinkel He111 H-2   3246   D-ACIQ   Flugber. /Luftgau Kdo VII Casablanca   
D-ACKN   Heinkel He111      WL-ACKN            
D-ACLA   Heinkel He111 H-1      D-ACLA            
D-ACLC   Heinkel He111      D-ACLC            
D-ACLQ   Heinkel He111 H-5   3246   D-ACLQ   Flugber.Lg.Kdo.XII Casablanca Waffenstillstandskommission         
D-ACLW   Heinkel He111      D-ACLW            Accident Casablanca 30.9.42
D-ACLX   Heinkel He111 H      D-ACLX   Kontrollinspektion Afrika as courier aircraft         
D-ACLZ   Heinkel He111      D-ACLZ            
D-ADAG   Heinkel He111      D-ADAG
D-ADAP   Heinkel He111 V-1   713   D-ADAP   E-stelle Rechlin
D-ADBS   Heinkel He111   2762   D-ADBS TH+HU   E-stelle Travemunde
D-ADBX   Heinkel He111   3365   D-ADBX
D-ADCF   Heinkel He111 V-15 G-3 or L   1885   D-ADCF   DLH 'Dresden'   00.00.36      
D-ADCU   Heinkel He111 D-1   2346   D-ADCU
D-ADIG   Heinkel He111      D-ADIG
D-ADNH   Heinkel He111 P-2   2471   D-ADNH CA+NA
D-ADOO   Heinkel He111 E      D-ADOO 56+DOO
D-ADOU   Heinkel He111   1441   D-ADOU   Erpr.St.Rechlin
D-ADUM   Heinkel He111 V-18 J      D-ADUM   
D-AEAB   Heinkel He111      D-AEAB GP+AY
D-AEBA   Heinkel He111      D-AEBA
D-AEEO   Heinkel He111      WL-AEEO
D-AELU   Heinkel He111      WL-AELU
D-AEOL   Heinkel He111 H-1      D-AEOL            
D-AEPB   Heinkel He111      WL-AEPB
D-AEQA   Heinkel He111 V-12 G-01   2534   D-AEQA   DLH 'Halle'   00.00.39   
D-AERJ   Heinkel He111 P-2   2598   D-AERJ TH+HV   E-stelle Travemunde
D-AESR   Heinkel He111 H-1      D-AESR            
D-AEST   Heinkel He111      D-AEST
D-AEXE   Heinkel He111      WL-AEXE
D-AFAY   Heinkel He111 I      D-AFAY
D-AFBN   Heinkel He111 H-1      D-AFBN
D-AFCF   Heinkel He111      D-AFCF
D-AFIF   Heinkel He111      D-AFIF
D-AFPB   Heinkel He111      WL-AFPB
D-AFPO   Heinkel He111      D-AFPO
D-AGAU   Heinkel He111 B-2      D-AGAU
D-AGIG   Heinkel He111 J      D-AGIG   Hansa Luftbild         [He177 v3 WNr. 3 per some]
D-AGOK   Heinkel He111 B-1      D-AGOK 71+GOK   
D-AHAO   Heinkel He111 V-4   1968   D-AHAO   DLH 'Desden'   00.01.36      Taxied into building 4.36
D-AHAY   Heinkel He111 V-17      D-AHAY
D-AHOA   Heinkel He111      D-AHOA
D-AHSA   Heinkel He111 H-1      D-AHSA
D-AIMR   Heinkel He111      WL-AIMR
D-AIZU   Heinkel He111v9   1807   D-AIZU
D-AJAK   Heinkel He111 V-5 B-0   1432   D-AJAK
D-AJYR   Heinkel He111      D-AJYR
D-AKEM   Heinkel He111 B-1   1005   D-AKEM
D-ALEQ   Heinkel He111 V-10 E   1437   D-ALEQ
D-ALES   Heinkel He111 V-3 c A-0   714   D-ALES   E-stelle Rechlin         [or WNr. 715]
D-ALIX   Heinkel He111 V-2 b   715   D-ALIX   DLH 'Rostock'         Crashed on approach to Bathurst Gambia 12.3.37 [or WNr. 714]
D-ALLA   Heinkel He111 J         D-ALLA   Hansa Luftbild
D-ALLZ   Heinkel He111 H         D-ALLZ
D-ALUI   Heinkel He111         D-ALUI
D-AMES   Heinkel He111 C-01   1828   D-AMES   DLH 'Nurnberg'   00.00.36      C-04 per Nowarra
D-AMEY   Heinkel He111         D-AMEY
D-AMPI   Heinkel He111         D-AMPI
D-AMPQ   Heinkel He111         D-AMPQ
D-AMSO   Heinkel He111         D-AMSO   Hansa Luftbild
D-AMYW   Heinkel He111         D-AMYW
D-ANAU   Heinkel He111         D-ANAU
D-ANJF   Heinkel He111 B-1      D-ANJF   DVL
D-ANLH   Heinkel He111         D-ANLH
D-ANTI   Heinkel He111 B-1      D-ANTI   Hansa Luftbild
D-AOHA   Heinkel He111 D-1      D-AOHA   Luftwaffe         [also B-2]
D-AOJN   Heinkel He111 H-1      D-AOJN            
D-AOJU   Heinkel He111         D-AOJU
D-AOKE   Heinkel He111 B-1      D-AOKE
D-AORM   Heinkel He111         D-AORM
D-AOUA   Heinkel He111 C-05      D-AOUA
D-APFK   Heinkel He111 H-1   5251   D-APFK GQ+AF   
D-APOW   Heinkel He111 P-2      D-APOW   Waffenstillstandskommission         Accident Rabat 7.1.42
D-APYS   Heinkel He111 V-5 e   1440   D-APYS            and V-19 [to D-AJAK?]
D-APZD   Heinkel He111 V-32   2122   D-APZD
D-APZE   Heinkel He111 H-6   2453   D-APZE
D-AQAL   Heinkel He111E         WL-AQAL
D-AQOX   Heinkel He111 V-9 B   1807   D-AQOX   Heinkel Flugzeugwerke GmbH   
D-AQUA   Heinkel He111 C-05   1832   D-AQUA   DLH 'Breslau'   00.00.36
D-AQUO   Heinkel He111 V-8   1664   D-AQUO   Heinkel Flugzeugwerke GmbH
D-AQYF   Heinkel He111 C-02   1829   D-AQYF   DLH 'Leipzig'   00.00.36      C-01 per Nowarra
D-ARAU   Heinkel He111 B      1449   D-ARAU   Epr.St.Rechlin
D-ARBS   Heinkel He111 H         D-ARBS
D-ARCG   Heinkel He111 V-11 B-1      D-ARCG
D-AREP   Heinkel He111 B-1      1011   D-AREP TH+HT   E-stelle Travemunde
D-ARFA   Heinkel He111         WL-ARFA
D-ARMB   Heinkel He111         D-ARMB
D-ARPA   Heinkel He111         WL-ARPA
D-ARQE   Heinkel He111 H         D-ARQE   Kontrollinspektion Afrika as courier aircraft
D-ARUB   Heinkel He111 J         D-ARUB   Hansa Luftbild
D-ASAR   Heinkel He111 V-16      D-ASAR   DLH
D-ASCB   Heinkel He111         WL-ASCB
D-ASVS   Heinkel He111 P      2755   D-ASVS GQ-AB
D-ATCR   Heinkel He111 B-1      D-ATCR   DVL
D-ATDQ   Heinkel He111         D-ATDQ
D-ATLK   Heinkel He111         D-ATLK      
D-ATPQ   Heinkel He111         WL-ATPQ
D-ATYL   Heinkel He111 C-06   1833   D-ATYL   DLH 'Karlsruhe'   00.00.36   
D-AUKY   Heinkel He111 V-7 P V-19   1808   D-AUKY
D-AVAX   Heinkel He111 C-0      D-AVAX   
D-AVEV   Heinkel He111 B-2      D-AVEV            
D-AVEY   Heinkel He111 B-1      D-AVEY
D-AVHB   Heinkel He111 H-1      D-AVHB
D-AVPX   Heinkel He111         WL-AVPX
D-AXAV   Heinkel He111 C-03   1830   D-AXAV   DLH 'Koln'   00.00.36      Crashed in Wessen Stein mountains 12.11.37
D-AXFD   Heinkel He111 H-1      D-AXFD
D-AXNF   Heinkel He111         D-AXNF
D-AXOH   Heinkel He111 V-6 B-0   1434   D-AXOH   Heinkel Flugzeugwerke GmbH   
D-AXVD   Heinkel He111      3122   D-AXVD
D-AXWP   Heinkel He111 H      3712   D-AXWP   DLH
D-AYFO   Heinkel He111         D-AYFO
D-AYKI   Heinkel He111 V-13 G-02   2535   D-AYKI   DLH 'Magdeburg'   00.00.39   
D-AYPA   Heinkel He111         D-AYPA
D-AYSO   Heinkel He111         WL-AYSO
D-AYWQ   Heinkel He111 H-5      D-AYWQ

Sry, see tabel on selline, nagu ta on.
Kuidas see tsiviilregistri koodide andmine käis - ei tea. Aga järjestus ei ole kindlasti kronoloogiline. Osade lennukite puhul on werknumber kirjas, need peaks kronoloogiat näitama.

Suur osa ilmselt erinevad prototüübid või katselennukid, igaühe kohta seal stoorit taga ei ole. Mõnel on. Huvitavad ilmselt DLH ja Hansa Luftbild.

Selle postitusega ei taha ma kuidagi väita, et D-ALIX oli Rowehli lennuk, ega ka eitada, et ta seda ei olnud. Lihtsalt veidi lisainfi, mis ette jäi. Kellegile kasuks Rowehli lennukite otsimisel. ja mul äkki, kui jälle midag He 111 või Rowehli kohta guugeldan.
andrus
Liige
Postitusi: 4322
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Lennunduspilte

Postitus Postitas andrus »

Rowehli koha pealt:
kas see leht tuli googeldamisel välja: https://adl-luftfahrthistorik.de ?
Seal on saksa uurijad oma mitmel pool avaldatud artikleid üles pannud, näiteks sellised:

Theodor Rowehl And German Strategic Air Reconnaissance (Günther Ott) https://adl-luftfahrthistorik.de/dok/th ... twaffe.pdf
Heinkel He 111 – Bau in Deutschland bis 1945 (Volker Koos) https://adl-luftfahrthistorik.de/dok/he ... bomber.pdf
Heinkel He 111 – Doppel-Blitz bei der Lufthansa (Volker Koos) https://adl-luftfahrthistorik.de/dok/he ... twaffe.pdf

Timin on ka üritanud infot Rowehli kohta kokku kompileerida:
Михаил Тимин: Крылатые предвестники войны https://warspot.ru/12211-krylatye-predvestniki-voyny

Viitan veel igaks juhuks ka sellele postitusele: viewtopic.php?p=645990#p645990
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5553
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Lennunduspilte

Postitus Postitas toomas tyrk »

Guugeldasin vahelduseks ka D-ALIXi piloodi Untuchti ja tuleb välja, et päris tuntud tegelane
https://de.metapedia.org/wiki/Untucht,_Robert

Huvitav kokkusattumus, et hukkus samas, kus D-ALIX, ainult et aasta hiljem. Bathurst (tänapäeval Banjul) oli siis sakslaste baas üle-Atlandi lendude korraldamiseks Lõuna-Ameerikasse.

Rowehli truppi kuulumist ei mainita.
Kasutaja avatar
Noor
Liige
Postitusi: 1845
Liitunud: 13 Aug, 2006 13:47
Asukoht: Euroopa
Kontakt:

Re: Lennunduspilte

Postitus Postitas Noor »

Minu uus lennundusega seotud ese on see Tavasti valmistatud lennufirma AGO emailitud märk. Peaks suht vähelevinud olema, arvestades asutuse väga lühikest tegutsemuse aega.
Manused
20220123_131458.jpg
20220123_131403.jpg
Ostan või vahetan kõike, mis puudutab EW lennundusega seonduvat.
andrus
Liige
Postitusi: 4322
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Lennunduspilte

Postitus Postitas andrus »

tl4.jpg
tl5.jpg
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5553
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Lennunduspilte

Postitus Postitas toomas tyrk »

Need on kaks fotot umbes 10 foto seeriast, mis Parikased tegid mingil valitsusele tehtud üritusel. 1919. mai-juuni algus.

Fotod on tuntud ja neid on palju liikvel (Parikased tegid neist foto-postkaarte), aga ma pole senini suutnud leida ürituse toimumise aega, ja mis üritus see täpselt oli.

Nii et vihjed endiselt teretulnud.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist