Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Peeter
Liige
Postitusi: 2589
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Peeter »

OLAVI kirjutas: 21 Juun, 2022 16:14
Kapten Trumm kirjutas: 21 Juun, 2022 15:09 Tundub nii olevat, antud vennikese kerejuppide tagavara oli nähtavalt põlve otsas mingi punase krundiga üle tuisatud, et rooste ei läheks. Küllap nad siis haljalt tulid.
Nõuka ajal olid kõik poes müüdavad kereplekid kas haljad või punakas-pruuni krundiga, siis ei torkanud transpordivigastustele tekkinud rooste kohe silma.
08 plekid tulid juba musta krundiga.
Musta krundiga tuli varem ka asju, aga must krunt oli tehase korrektse varuosadetaili krunt. Kõik need muud krundid ja/või haljad plekid olid "nekondiitsija"-prahihunnikust detailid. Õnnestus millalgi rääkida ühe vanema mehega, kel õnnestus Tallina TPI mingi(d) praktika(d) läbi tehtud saada Togljattis. Rääkis toona ka keredetailide kategooriatest, no neidki oli karjakaupa suisa :scratch: tähtsuse-hierarhia järgi:
*eksporti tumedale autole
*eksporti heledale autole
*eksporti varuosaks
*siseriiklik (nomenklatuurile) tume
*siseriiklik (nomenklatuurile) hele
*siseriiklik (nomenklatuurile) varuosa (sigulli serviste kaudu )
*siseriiklik tavaline auto külge
*siseriiklik tavaline varuosa
*nekondiitsija ("käib kah veel")
*nekondiitsija ("enam ei käi kah", st üle 5mm (vmt) mõõdust väljas)
Nekondiitsijaid ei värvitud, need olid haljad, aga säilitamise huvides tõmmati (mitte enam tehase kulu ja kirjadega) neid pruunika krundiga ise pärast üle, mõningaid suisa pintsliga.
Enam 100% ei julge kätt südamele panna, et oli nii või mitte, aga umbes selline loetelu oli. Samas ei tähendanud see haljas plekk kohe praaki, kellel kuidas kätt oli, aga nii toodi tootmisest välja ka täiesti korralikke detaile, lihtsalt löödi lipakas külge, et praak ja nii ta vasakule lükati. Meil siin Eestiski oli igas piirkonnas miskisugune "oma mees" kes Togljatti või muidu Venemaa vahet uhas ja muudkui defkasid juppe tõi, nii kerele kui mootorile, kui salongile. Pandi nii musti kui haljaid külge ja istusid kenasti, aga oli ka juhtumeid, kus haljast tuli päris korralikult üle lüüa mõõtu, oli see siis (kõvera) auto, või uue halja pleki pärast.
Tol ajal kui tahtsid pidevalt sõita, siis tuli kõik "huvitavad asjad" ära osta, justkui naturaalmajanduse valuuta oli. Nt ostsin Piiterist niimoodi ära ühe 2108-koodiga julla (termoandur kahe väljavõttetoruga millele ei osanud otstarvet leida ka tervest 2108 kataloogist, ei mina, ega ka keegi teine). Alles aastaid hiljem selgus, et tegemist oli eksport-versiooni mingise termovaakumklapiga, millel polnud ei sisemaise ega 1500-se ega ühegi teise tolleaegse siinse kataloogiga pistmist. See oli siis näide milliseid asju eksporti võis minna.
Viimati muutis Peeter, 21 Juun, 2022 19:55, muudetud 1 kord kokku.
Peeter
Liige
Postitusi: 2589
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Peeter »

seenior kirjutas: 20 Juun, 2022 18:43 See Saaremaal nähtud "Volga" oli kindlasti lepingu alusel Belgiale mõeldud diiselauto toorik, ilma mootorita, ilma ratasteta ja kruntvärviga. Belgia saatis vastu kvaliteetset terasplekki pidevalt juba hulka aastaid. Togliattis oli " nekonditsija" ostmiseks suur kauplus äärelinnas . Ilma krundita haljast plekist poritiib maksis umbes 4-5 rubla. Kartuli pakkumine tehasele oli vast natuke lahja mõte. Tean, et üks metsamajand valmistas tehasele suures koguses puidust tööriiete kappe. Nemad olid küll suured sõbrad.
Mis toorik see kastis olnud Volga oli, seda ei võta enam ükski kurat kinni. Tehasest või tehase kõrvalt kui kurat-seda-teab-kust-ja-kuidas toodi Venemaalt igatsugu asju ära. Oli nii ametlikke komplektkeresid, kui samuti "toorik-komplektkeresid", samuti olid komplektsed mootorid, aga samas oli võimalik ära tuua ka "osaliselt komplektseid mootoreid" ja ka suisa tervet mootorit, aga ainult detailidena. Kõik oli võimalik, st kõiksuguses komplektsuses ja konditsioonis asju oli võimalik müügist leida, sest kõik oli defka. Eraldi teema siia juurde oli kas kere või mootor on ka mingite paberitega mis võimaldavad registreerimist. Näiteks: võisid saada korralike ametlike registreerimist võimaldavate paberitega uue tehase plekk-kere, ja samas võidi pakkuda täiskomplektset uut keret, millel oli ainult numbriline detail ja/või paberid puudu. Ühele oma 09-le tõin uue täieliku tehase nina komplektiringi mustast plekist kuni salongini ja jäigi passi "bez nomera", kah oli võimalik. Teisele, 08-le (õigem oleks öelda 083-passile) olen omal ajal Tartus vormistanud üheaegse lükkega nii kere kui mootorivahetuse 08-st 09-ks.
Ise näiteks otsustasin, et oma 2109-l peale värvimist topin pruuni asemel tumehalli sisu sisse, pruuni enam ei pane (pruun oli esimene ots, edasi 89-ndast tulid juba ainult tumehalli sisuga masinad). Ja enne värvi läheb pikk nina ette lühikese asemel. Enamus asju tuli lihtsalt välja, must salong Piiterist kahe korra käimisega, tiivad&kapotiplekk (haljad nekondiitsijad, mis sobisid korrektselt) ja kannel kah hetkega. Ainuke asi, mis jalutama jäi, oli pikk komplektne raamiga kapott, vat seda ei leidnud/leitud. Lõpuks läks kiireks, ja käiku läks seesama kohe saadud haljas pikanina kapotiplekk mis pandi pleku poolt ühele ilutibadefektsele põksuga originaalraamile. Tahtsin lihtsalt seda öelda, et kui oli ettevõtlikust raha ja soovi, siis toodi Venest ära uute paberitega (või ka paberiteta) kere ja tõsteti oma vana pann nii füüsiliselt kui ka dokumentaalselt ringi. P.S. Ma ei ole mitte kuskilt lugenud ega kuulnud jutte, et Nõukogude Liit eksportis kruntvärviga keresid. Autod ja kered olid kõik ikka värvitud ja komplekteeritud, lihtsalt sõltuvalt tellimusest agregaadid (mootor, käigukast, vmt) ei olnud paigaldatud.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40205
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Musta krundiga tuli varem ka asju, aga must krunt oli tehase korrektse varuosadetaili krunt. Kõik need muud krundid ja/või haljad plekid olid "nekondiitsija"-prahihunnikust detailid. Õnnestus millalgi rääkida ühe vanema mehega, kel õnnestus Tallina TPI mingi(d)
Mina ka mäletan, et Lada ja Mosse poritiivad-kapotid olid musta värvi. Mitte punased.

https://www.kuldnebors.ee/search/search ... g=poritiib
Kontrollisin, Kuldses Börsis otsing "poritiib" näitas, et kõik müügil olevad vene autode poritiivad ongi mustad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
wk2
Liige
Postitusi: 2697
Liitunud: 22 Aug, 2014 17:16
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas wk2 »

Jaapani merel 570 autot vedanud Vene laev põles täielikult maha, kuna Jaapan keeldus abistamast.
https://twitter.com/JayinKyiv/status/15 ... 4833997824
OLAVI
Liige
Postitusi: 1690
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Elektriauto omanikule ei muutu midagi, sest tema peab nagunii vahepeal "akut laadima", aga ICE masina juht peab niisama tühja põõsa taha jalutama, sest häbi on teeservas aega parajaks passida.
Ja kui "fotografile" on tehtud püsikorraldus, siis võib enne sihtkohta jõudmist ka pangakonto isegi tühi olla.
Eesti liikluses on tulekul suur muudatus: valitsus võtab lauale sõidukite keskmise kiiruse automaatse mõõtmise.

Erinevalt tavalistest kiiruskaameratest, mis mõõdavad auto kiirust ainult kindlal ajahetkel ja salvestavad selle numbrimärgi üksnes rikkumise korral, koosneb keskmine automaatse kiiruse mõõtmise süsteem alati kahest kaamerast: üks fikseerib kõigi sõidukite möödumise hetke määratud teelõigu alguses ja teine selle lõpus.

Niimoodi saadakse kätte iga sõiduki keskmine kiirus mis tahes pikkusega teelõigul, ja kui see ületab märkimisväärselt (kuni +7 km/h) lubatud sõidukiirust, siis on automaatse numbrimärgi tuvastamise süsteem (ANPR) eeskirju rikkunud auto tuvastanud ja trahviteade läheb teele. Siis kaob igasugune mõte praegusel praktikal, mille järgi vajutatakse kohe pärast kiiruskaamerat gaasipedaal taas põhja – seda tehes tuleks enne järgmist kaamerat metsapeatus teha.

https://forte.delfi.ee/artikkel/1200465 ... e-mootmise

Kesklinnas ei saagi tulevikus enam uue autoga poosetada, sest võrdlemiseks seal ronte varsti näha ei taheta.
Ehk enne 2015 aasta Septembrit toodetud diiselautode omanikud peavad hakkama maksma "linnaloa maksu", kui tahavad sõita kesklinna (sadamasse või sadamast välja). https://en.wikipedia.org/wiki/European_ ... 2015,-0.50
Tallinn kaalub kesklinnas autodele eritsooni kehtestamist.

Londoni näitel on tegemist tsoonidega, kuhu tohivad tasuta siseneda vaid Euro 3 heitgaasinormile vastavad mootorrattad ja mopeed, Euro 4 (NOx) normidele vastavad bensiinimootoriga sõidukid ning Euro 6 normidele (NOx ja PM) vastavad diiselmootoriga sõidukid. Kui auto nendele normidele ei vasta, tuleb maksa kuni 20 euroni küündivaid päevatasusid.
https://forte.delfi.ee/artikkel/1200468 ... htestamist

Kuidas on mujal korraldatud rontidega linnas liiklemine, saab lugeda sellelt Eesti keelselt EU lehelt: https://et.urbanaccessregulations.eu/
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Lemet »

See plekidetailide krunt sõltus ajast- laos olid mäletamist mööda ZIMI ja Gaz- 21 plekid roostekarva krundi all, M-2140 ja GAZ-24 omad aga juba musta all. Kohapeal painatud plekid (mossede sisemised ja välimised karbid, RAFi küljeplekid etc) läksid tellijatele kas haljalt või pruuni krundi all. Plastiktiivad olid ülepea värvimata.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
ReneScorfield
Uudistaja
Postitusi: 14
Liitunud: 05 Apr, 2022 16:18
Asukoht: Lääne
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas ReneScorfield »

https://ekspress.delfi.ee/artikkel/1200 ... akaijateks

Kaitseressursside amet saadab suurte luksusmaasturite omanikele eelotsuseid nende sõidukite sundkasutusse võtmisest. Eelotsused on tunnistatud asutusesiseseks kasutamiseks.

Jutt käib N1G kategooria neliveolistest maasturitest: Toyota Hilux, Land Cruiser, BMW X5 ja X6, Audi Q7, Porsche Cayenne jt.

Kui Eestis peaks kuulutatama välja kõrgendatud kaitsevalmidus või sõjaseisukord, siis tuleb omanikel anda need autod üle kaitseväele.

Masinate kütusepaagid peavad olema tangitud pilgeni täis. Üleandmisel toimub tehniline kontroll. Ei vasta auto tehnilistele nõuetele, on kaitseväel õigus nõuda rikke parandamist omaniku kulul.

Riigikaitseseaduse kohaselt maksab riik sundkasutusse võetud auto eest omanikule õiglast hüvitist.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40205
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

See Ekspressi jutt üritab tekitada kõmu ja näidata, nagu tegeleks meil asjaga idioodid.
Tegelikkuses ma ikka sügavalt kahtlen, kas pargimaastureid KV vajab.
Äärmisel juhul Land Cruiser, see X5 ja Q7 jutt on selline.....fafaa. Need 30 cm laiuste silerehvidega pargimaasturid ei oma lihtsalt mingit reaalselt maastikuvõimet ja karmides oludes lagunevad kiirelt. Põhiliselt huvitutakse ikkagi pikappidest nagu Hilux jne.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40205
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Bolt võiks muuta oma kaubamärki - Bolt Drive asemel Bolt for Idiots.
https://www.delfi.ee/artikkel/120067188 ... tud-autoga

Pannes siia kõrvale igapäevaseks muutunud rasked traumad mingite elektritõuksidega, siis tekib küsimus, et kas seda "ükssarvikut" on ikka vaja taoliste meetoditega toetada.

Tegelikult maandub ka üllatavalt suur hulk neid rendiautosid kohas, kuhu juht ei soovinud sõita - ja asendis, kuhu ei soovinud sattuda. Selle põhjuseks on asjaolu, et neid autosid rendib seltskond, kel endal autot pole ja tähendab, et pole ka eriti juhtimiskogemust. Kui moodne auto jookseb kiirelt ja roolis on oskamatu, siis maandumine võib olla katusel. Nõutab 2a juhistaazi ei maksa midagi - kui selle aja jooksul pole sõitnud, on ka juba autokoolis õpitu ununenud.

Pilt
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3549
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Arvestades, kui palju tegelikult Bolt rendiautosid on, siis on see õnnetuste hulk suht väike. Alles hiljuti tellisid nad Amservist 400 (loe: nelisada) autot juurde. Kui sellise suhte järgi võtta, siis tuleks enamuses maapiirkondades autodega sõitmine kõigil igaks-juhuks ära keeleta. Mis puudutab tõukse, siis neid on palju ka eraomanduses ja ka nendega juhtub pidevalt õnnetusi. Ei ole mõtet oma vaenu )loe: kadedust) ühe Eesti eduka ettevõtte vastu nii primitiivselt välja näidata.
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 333
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Marvin »

Eilses "Pealtnägijas" väitis üks Tallinna kiirabiarst, et tõuksivigastustega inimesi jõuab Tallinnas EMOsse umbes 500 tükki kuus. Okei, ilmselt küll suvekuus, aga kui me räägime üheainsa kergliiklusviisi puhul ainuüksi Tallinnas tuhandetest vigastatutest aastas, siis on probleem ilmselgelt vägagi olemas. Ja lisaks vigastatutele on ilmselgeks probleemiks renditõuksidega avaliku ruumi reostamine - neid jäetakse tänavatele täiesti juhuslikult, püsti või pikali. Probleemi lahendamise asemel eelistab Bolt riigi võtmepositsioone oma inimestega mehitada : https://majandus.postimees.ee/7549066/m ... rengu-juht. See näitab, et Bolt on selgelt liiga suur ja vajab ohjamist.
AMvA
Liige
Postitusi: 3549
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Probleem ei ole mitte rendifirmades ega nende tõuksides, probleem on inimestes kes neid kasutavad ja need inimesed oleme me ise meie tuttavad ja meie lapsed. Seega peaks eelkõige peeglisse vaatama.

Kui samasugune suhtumine oleks prevaleerima jäänud autode algusaastatel, siis me sõidaksime siiani hobukaarikutega
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 333
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Marvin »

AMvA kirjutas: 15 Sept, 2022 7:59 Probleem ei ole mitte rendifirmades ega nende tõuksides, probleem on inimestes kes neid kasutavad ja need inimesed oleme me ise meie tuttavad ja meie lapsed. Seega peaks eelkõige peeglisse vaatama.

Kui samasugune suhtumine oleks prevaleerima jäänud autode algusaastatel, siis me sõidaksime siiani hobukaarikutega
Tõuks on kindlasti millekski hea. Auto on ka millekski hea. Erinevad asjad ja neid ei ole vaja vastandada. Aga ma juhin tähelepanu sellele, et automaailmas saabus suhteline ohutus alles siis, kui turvavahendid muutusid kohustuslikuks ning reeglitest kinnipidamine muutus enesestmõistetavaks. Selleni on tõukslusel veel pikalt minna. Praegu on tegemist kaosega.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40205
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas: 15 Sept, 2022 7:59 Probleem ei ole mitte rendifirmades ega nende tõuksides, probleem on inimestes kes neid kasutavad ja need inimesed oleme me ise meie tuttavad ja meie lapsed. Seega peaks eelkõige peeglisse vaatama.

Kui samasugune suhtumine oleks prevaleerima jäänud autode algusaastatel, siis me sõidaksime siiani hobukaarikutega
Probleem on selles, et Bolti jaoks raha ei haise - tulgu või liiklusohutuse ja vigastuste hinnaga. Või taksosõidul naiste käperdamise hinnaga. Mul üks tuttav, kellele taksojuht tegi huvitavaid ettepanekuid, esitas kaebuse, kuid firma suhtumine oli selline, et üritaks igal juhul kalevi alla lükata.
See, et nende tõuksidega sõidavad idioodid, on juba paar viimast aastat teada, alkolukud ja massiandurid on laiatarbekaup tänapäeval, aga ometi pole mõmmigi ette võetud, eilses Pealtnägijas jorutas pressiesindaja "arendame alles". :dont_know:

Sa saad paremini AMvA, proovid uuesti?

Muidu, lahendus on olemas. Kui Bolt midagi ette ei võta, siis minna sama teed, mis mindi aastaid tagasi selle pardakiga rollerite teemal. Kuna see teema ära reguleeriti (registreerimine, ülevaatused, eksamid), siis tänaseks on rollerid tänavalt pea kadunud. Miks? Sest nende kasutajaskonna enamus on 14-20a tattninad, kelle jaoks reguleerituna pole see teema piisavalt "rebel". Mis tähendab, et ka pakkujate käive kukub koledasti. Täna tundub kasutajatele, et nad võivad kõike karistamatult teha. Kui alaealise tõuksi sanga ronimisel ähvardab sama tagajärg, mis autorooli ronides (trahv 1000 eur suurusjärgus), siis küllap mõeldaks rohkem, enne kui tegevuseks läheb.
Viimati muutis Kapten Trumm, 15 Sept, 2022 8:26, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40205
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Marvin kirjutas: 15 Sept, 2022 8:06
AMvA kirjutas: 15 Sept, 2022 7:59 Probleem ei ole mitte rendifirmades ega nende tõuksides, probleem on inimestes kes neid kasutavad ja need inimesed oleme me ise meie tuttavad ja meie lapsed. Seega peaks eelkõige peeglisse vaatama.

Kui samasugune suhtumine oleks prevaleerima jäänud autode algusaastatel, siis me sõidaksime siiani hobukaarikutega
Tõuks on kindlasti millekski hea. Auto on ka millekski hea. Erinevad asjad ja neid ei ole vaja vastandada. Aga ma juhin tähelepanu sellele, et automaailmas saabus suhteline ohutus alles siis, kui turvavahendid muutusid kohustuslikuks ning reeglitest kinnipidamine muutus enesestmõistetavaks. Selleni on tõukslusel veel pikalt minna. Praegu on tegemist kaosega.
Meil on hiljutisest olemas kogemus - rollerid.
Veel mõni aasta tagasi liikusid Tallinnas ringi rolleritel noortekambad.
Kaasuva probleemina lendas lakke autodest bensiini varastamine (arva, kes).
Siis viskas kellelgi asi üle ja asjad tehti korda.
Rollerid pidid olema regatud (selline roheline numbrike), käima ülevaatusel ja alaealine pidi olema teinud eksami.
Lisaks, politsei mõõtis kiirust ja kui leiti sind üle 50 kmh (peab olema piiraja) sõitmas, siis väänati trahv lubadeta sõidu eest (üle 50 arendav roller loetakse mootorrattaks ja sul peab olema juhiluba).
Hoobilt see pardakk ka lõppes. Polnud piisavalt rebel.

Praegu on samasugune noorte tekitatud pardakk neide tõuksisega. Kes sõidab kõnniteel 70 kmh jne. Lihtsalt teenusepakkujatele tuleb ette panna valik 1. reguleerivad ise asjad ära 2. reguleerib selle riik, kuid siis kaob enamik teenuse käibest, kuna noored ei sõida enam nendega. Kuna Bolt on antud probleemi eksportinud mitmesse riiki, siis mujal nii kaua pole pealt vaadatud, mitmel pool on hakatud sõidukeelde panema.

Kes eile Pealtnägijat vaatas, siis seal oli kaamera kaasas reidiga - ja järjest nopiti maha tegelasi, kes olid sangas illegaalselt. Miks Bolt võimaldab alaealisele selle kättesaamist? Arvab, et kleeps 16+ peatab?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 39 külalist