Helikopterid
Re: Helikopterid
Kas väike või suur. Kas spetsiaalne masin ühe operatsioni jaoks või multi multi. Küsimus ikkagi taandub vajadusele. Kui palju aastas on juhtumeid kuhu vaja kopteriga. Maapealne kiirabi peab ikka alles jääma. Ehk kas on mõistlik üleval pidada mitut baasi jne jne. Artiklis Remmelgas ka mainis seda.
Osta jõuavad kõik…küsimus on lõpuks ülalpidamises, ja pikas perspektiivis personalikulu kõige kallim. See, et siin vaieldakse et päästekopteri peal palju inimesi, siis päästet on nagunii vaja üleval pidada, kui sinna panna lisaks eraldi kiirabimasin oma meeskonnaga siis ikka kulukam.
Ma võin kalli auto odavalt saada jne aga kas hooldust jaksan teha või keevitan kuskil lasnaka nurga taga…
Osta jõuavad kõik…küsimus on lõpuks ülalpidamises, ja pikas perspektiivis personalikulu kõige kallim. See, et siin vaieldakse et päästekopteri peal palju inimesi, siis päästet on nagunii vaja üleval pidada, kui sinna panna lisaks eraldi kiirabimasin oma meeskonnaga siis ikka kulukam.
Ma võin kalli auto odavalt saada jne aga kas hooldust jaksan teha või keevitan kuskil lasnaka nurga taga…
Re: Helikopterid
Küsimus ikkagi taandub vajadusele. Kui palju aastas on juhtumeid kuhu vaja kopteriga.
Enam-vähem jah. Kiirabilende on suhteliselt palju (eelmisel aastal 85 lendu), kuid siin tuleb eristada ka seda, et mida võiks teha ja mida on vaja teha. Kiirabitransporti võib kopteritega teostada, kuid SAR ja pinnaltpäästevõimekus peab olemas olema. Kui ma ei eksi, siis Balti õhuturbemissiooni üheks eelduseks on vastava päästevõimekuse olemasolu.
Re: Helikopterid
https://www.err.ee/1608107749/eesti-loo ... t-kopterit
Lähima 4 aasta plaanid siis. Dios mio kuikaua veel hankeni kulub. Ärevatel aegadel peaks ikka kiirendama neid protsesse
Lähima 4 aasta plaanid siis. Dios mio kuikaua veel hankeni kulub. Ärevatel aegadel peaks ikka kiirendama neid protsesse
Re: Helikopterid
https://www.err.ee/1608644284/valitsus- ... ahast-ilma
Tuleb, ei tule, tuleb, ei tule...
Kuulasin raadiost, kuidas asju valgeks räägiti. Täitsa naljakas. Varem selgitati, et jubedalt ikka vaja ja tõstaks võimekust jne. Nüüd tuleb välja, et polegi tegelikult nii oluline ja põhiline võimekus ju olemas.
Tuleb, ei tule, tuleb, ei tule...
Kuulasin raadiost, kuidas asju valgeks räägiti. Täitsa naljakas. Varem selgitati, et jubedalt ikka vaja ja tõstaks võimekust jne. Nüüd tuleb välja, et polegi tegelikult nii oluline ja põhiline võimekus ju olemas.
Re: Helikopterid
Ei kujuta ette kas nüüd kukkus siis 2 täiendava kopteri ja tartu baasi plaan läbi? Esimesed agustad vist juba 16 aastased?
Re: Helikopterid
Tallinna haigla on veel arusaadav, sellest ähvardas tulla põhjatu rahauk, kuhu järjest lisarahastust oleks maetud, kus siis poliitikud oleks veel lõputuid poolt ja vastu lahinguid löönud, mitte et Tallinn ei vajaks uut haiglat, ok, ka raudtee pikas pespektiivis Tallinnast Haapsallu on paras luksusprojekt, mis ennast tagasi ei teeni, kuid annab regionaalsele arengule lisaväärtust. Aga sellest kopteriumbluust küll aru ei saa, vahepeal oli jutt väiksematest kiirabikopteritest, siis NATO nõudest suuremale kopteritepargile päästevõimekuse osas, mis takistas neil siin uljamalt tegutsemast, et mis see nüüd siis täpselt ära kärbiti, kui uued Augaustad, siis on asi küll nadi, sest naabritel Lätil ja Leedul koptereid kordades juba praegu rohkem.
Unforeseen consequences
Re: Helikopterid
tuleb viia oma võimalused ja soovid kooskõlla.
Täna ähvardavad õpetajad streigiga, kõrgkoolid uksi sulgeda, ühistranspordifirmad seismajäämisega, nõutakse lastetotetuste megatõuse , KV rahastuse eelistõstmine jne jne. Samal ajal peame maadlema järsult kasvanud energia- jm hinnatõusudega.
Kõik need on igati legit soovid. Kuid kõik tuleb paraku millegi arvelt ja poliitilisi valikuid on vaja teha. Püsikuludega tuleb olla ettevaatlik - see kehtib nii Tallinna megahaigla ülalpidamise, kui ka üksikute reisijate rongiga Haapsallu sõidutamisega.
Mina ei ole poliitik ega päästkopteri temaatika asjatundja mõistmaks milline on tegelik vajadus ja nõudlus. Nagu enne ütlesin, taandub kõik poliitilistele valikutele. Kas ülalpidamiskuluga on mõistlik töös hoida paar kopterit või tekitada juurde ntx 10 kiirabibrigaadi autodel?
Kui kiirabikopterite järgi niivõrd suur nõudlus ja vajadus on, siis võiks ju kaaluda ka erafirma(de) kaasamist? Ja siis mõne aasta järel otsustada, kas antud teenuse järele on reaalne vajadus või mitte.
Täna ähvardavad õpetajad streigiga, kõrgkoolid uksi sulgeda, ühistranspordifirmad seismajäämisega, nõutakse lastetotetuste megatõuse , KV rahastuse eelistõstmine jne jne. Samal ajal peame maadlema järsult kasvanud energia- jm hinnatõusudega.
Kõik need on igati legit soovid. Kuid kõik tuleb paraku millegi arvelt ja poliitilisi valikuid on vaja teha. Püsikuludega tuleb olla ettevaatlik - see kehtib nii Tallinna megahaigla ülalpidamise, kui ka üksikute reisijate rongiga Haapsallu sõidutamisega.
Mina ei ole poliitik ega päästkopteri temaatika asjatundja mõistmaks milline on tegelik vajadus ja nõudlus. Nagu enne ütlesin, taandub kõik poliitilistele valikutele. Kas ülalpidamiskuluga on mõistlik töös hoida paar kopterit või tekitada juurde ntx 10 kiirabibrigaadi autodel?
Kui kiirabikopterite järgi niivõrd suur nõudlus ja vajadus on, siis võiks ju kaaluda ka erafirma(de) kaasamist? Ja siis mõne aasta järel otsustada, kas antud teenuse järele on reaalne vajadus või mitte.
Re: Helikopterid
See mõte siin:
Kui 1928-31 ehitati Rapla-Virtsu rdt, siis eriti 1930-te II poolel oli märgata, kuidas uus rdt mõjutas Lõuna-Läänemaa (mis seni oli suht vaene ja majanduslikult mahajäänud kant) arengut. Nii et pikaajalise arendusprojektina on Haapsalu rdt täiesti omal kohal.
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Re: Helikopterid
Raudtee oli siis ka pea ainuke hobusest kiiremini liikuv transpordiviis. Autosid küll oli, aga neid oli vähe ja teed olid autode jaoks viletsad.Castellum kirjutas: ↑03 Juul, 2022 12:09 See mõte siin:Kui 1928-31 ehitati Rapla-Virtsu rdt, siis eriti 1930-te II poolel oli märgata, kuidas uus rdt mõjutas Lõuna-Läänemaa (mis seni oli suht vaene ja majanduslikult mahajäänud kant) arengut. Nii et pikaajalise arendusprojektina on Haapsalu rdt täiesti omal kohal.
Nii et vaadata ei tuleks mitte ainult ühte transpordiliiki vaid transpordilahendust tervikuna.
Re: Helikopterid
Sry, et pole meedias teemat eriti jälginud. Kas polnud uute kopterite mõte polnud mitte olla odavamad ja väiksemad?
Olemas olevad on liig suured ja kallid lihtsalt haigete transaks.
Kuid https://www.err.ee/1608647725/elupaastv ... e-pusikulu "Need plaanitud kopterid oleks olnud võimelised 12 inimest korraga transportima,"
Suht samasse auku ju.
Olemas olevad on liig suured ja kallid lihtsalt haigete transaks.
Kuid https://www.err.ee/1608647725/elupaastv ... e-pusikulu "Need plaanitud kopterid oleks olnud võimelised 12 inimest korraga transportima,"
Suht samasse auku ju.
Re: Helikopterid
mälu järgi oli plaanitud sama mudeliga jätkata. Tekiks mastaabisääst, parem kohapealne varuosade saadavus, meeskondade ristkastus, hooldusvõimekus jne.
Väiksmate/odavamate kopteritega võiks vabalt mõne erafirmaga medikopteri lepingu sõlmida - näitaks ära kas ja kui palju neile tegelikkuses rakendust leiaks ning kas see mitmekümnemiljoniline investeering oleks tasuv või mitte.
Minu teada on paljud lääne medikopteriteenusepakkujad erafirmad.
Väiksmate/odavamate kopteritega võiks vabalt mõne erafirmaga medikopteri lepingu sõlmida - näitaks ära kas ja kui palju neile tegelikkuses rakendust leiaks ning kas see mitmekümnemiljoniline investeering oleks tasuv või mitte.
Minu teada on paljud lääne medikopteriteenusepakkujad erafirmad.
Re: Helikopterid
Noh, Sõõrumaa pangu äri püsti. Tal on raha ja ka kogemused kunagi kiirabifirmaga
Re: Helikopterid
"Järgnevate aastate arendusülesanne, mille jaoks meil on projekt käimas ja mille jaoks me oleme inimesi värvanud ja täiendavaid inimesi veel värbame, on see, et kogu ööpäeva ulatuses me oleksime ühe kopteriga 15 minuti väljalennu valmiduses," rääkis Belitšev.
Väga suurelt võetakse ette asju Eestis, aastal 2022. Püüdleme selle poole mis mujal maailmas iseenesest mõistetav ja mida minuteada peaks ka NATO meilt nõudma? Kuidas saab üks valdkond olla Eestis nii kohutavalt opereeritud aru ma ei mõista.
Väga suurelt võetakse ette asju Eestis, aastal 2022. Püüdleme selle poole mis mujal maailmas iseenesest mõistetav ja mida minuteada peaks ka NATO meilt nõudma? Kuidas saab üks valdkond olla Eestis nii kohutavalt opereeritud aru ma ei mõista.
Re: Helikopterid
Eestis ju riikliku lennunduse üle otsustavad inimesed, kes asjast ei jaga ööd ega mütsi. Vahivad oma eelarveridu ja oigavad, et oi kui kallis. Ja see 12 inimese transport on naftaplatvormi vahet, haiget hakkad vedama siis 1, heal juhul 2 paned peale.
-
- Liige
- Postitusi: 1740
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist