Nii naljakas kui see ka pole, oli Afganistanis varuosadest puudus tõesti. Näiteks selline lihtne asi, nagu piduriõli GTZ22, mida kasutas Gaz-66. Defitsiit. Akud, samuti defitsiit. Aga kuna aeg ajalt mingi tehnika sai pihta, siis keerati sealt asju küljest, näiteks mõni keredetail.
Afganistan 1979- 1989
Re: Afganistan 1979- 1989
Re: Afganistan 1979- 1989
Afganistanis oleva defitsiidi probleem (peale üleüldise defitsiidi nõukogude liidus) oli selles, et varuosadega varustamine käis endiselt rahuaja plaanide järgi - mingid asjad olid ette nähtud läbitud km järgi/mingid asjad ajaliselt. Arvestamata absoluutselt kohalike olusid. Meil oli eriti defitsiitsed igasugused õhufiltrid, mille norm oli sätitud läbitud KMide järgi. Kuid selleks, et näiteks tank oleks lahinguvõimeline peab ta töötama (ehk siis kohapeal töötamist tuli palju ette) ning kuna tolm oli igal pool siis filter pidas vastu vast 10 - 15% ettenähtud aja. See omakorda viis selleni, et mootorid ei pidanud vastu, mis viis jälle selleni, et muid varuosasid hakkas puudu jääma jne.
Meil vast 1/3 tehnikast oli enam vähem, 1/3 andis käima putitada ning 1/3 oli kinnisvara (naljakal kombel oli see suhe enam vähem sama ka Liidu "emamaa" väeosades, mida õnnestus näha).
Meil vast 1/3 tehnikast oli enam vähem, 1/3 andis käima putitada ning 1/3 oli kinnisvara (naljakal kombel oli see suhe enam vähem sama ka Liidu "emamaa" väeosades, mida õnnestus näha).
Re: Afganistan 1979- 1989
Kui ma natukene oma mälu pingutan, siis bensiinimootorite õhufilter oli õnneks pestav ja seda sai pikemalt kasutada, aga õlifiltrite pappelemente oli raske saada. Bensiinimootorite all mõtlen V8 tüüpi nö GAZ 53 mootoreid (mark ei tule meelde), mida kasutasid GAZ 66 ja BTR 70 (kaks mootorit). BTR 70 puhul oli veel see asi, et kui juht oli kogenematu ja unustas jahutusribid kinni (neid sai avada tumbleriga elektriliselt), siis kuumenes mootor või mootorid üle ja tagajärjeks oli plokikaane tihendi lendamine. Neid tihendeid ei olnud samuti saada, aga õnneks oli võimalus mingisuguse raha eest neid kohalikelt afgaanidelt osta. Siis mootoril plokikaaned maha, lihvimine välitingimustes suurt kiviplaati ja vett kasutades, uued tihendid, plokikaaned peale ning sõit võis jätkuda. Kaks meest ja päevatöö.
Re: Afganistan 1979- 1989
Meie teenistuskoht oli Bagramis, nimetasime Kabuli puhkekoduks, sest tol ajal oli ta turvaline ja sündmuste vaene koht. Olen Kabulis käinud ja sõitnud oma BTR - 70 palju kordi, paar kolm korda kuus. Oli nii ühepäevaseid kui kahepäevaseid reise.
Re: Afganistan 1979- 1989
Ma olin BTR - 70 juht mehaanik. Mootorite katteks olid kolm metallist katet ja sõitsin alati need lahti (täitsa püstiasendis), kas kaks või korraga kolm tükki. Nad täitsid kahte ülesannet kui nad lahti olid, esiteks jahutasid mootoreid (seal oli väga kuum) ja teiseks, need kes istusid sõidu ajal soomuse peal, neile oli kaitse kui sattusime varitsuste peale.
Re: Afganistan 1979- 1989
Kellel Telia TV, siis sisuleidjas on film "afganistaani armid", vbl lisaks ka mõnes muus keskkonnas, ja ka e-tankeris/eskalaatoris.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist