EV energia ja julgeolek

Tagantjärele tarkus on täppisteadus. Või kui tädil oleks rattad...
Vasta
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15559
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Fucs »

Walter2 kirjutas: 29 Nov, 2022 11:57
Kapten Trumm kirjutas: 29 Nov, 2022 10:45 Unustasin lisada, et plahvatusohtlike/sõjalise mõjutamise ohuga sihtmärkide hulga lisandub peagi LNG laev seal Pakrineeme sadamas+gaasi infra kalda peal. Tuumapommi laadseid asju saab juba 2. Mis objektid on Letipeal?
Letipea laadseid kohti vajavad paldiskilased ja nursipalulased närvide sirgeks puhkamiseks.
Kapten Trumm kirjutas: 29 Nov, 2022 13:29 On üsna kindel, et katse peale asutada Letipeale mingi puhkekeskus (kus siis Nursipalu ja Paldiski elanikud käiks närve parandamas) puhkeb täpselt samasugune käun. Metsikult seal käia - seal on iga teeotsa peale pandud "telliskivid", "eramaa" sildid jne.
See, kuhu planeeritakse/kaalutakse TEJ rajamise võimalust on RMK käes ja seal ei ole "telliskivi" ja "eramaa" silte.
Seal ongi nn "Letipea avalik liivarand", kuhu saavad minna kõik soovijad ujuma ja/või puhkama. Edasi nii lõuna kui põhjapoole on kivised rannad, päris põhjakaldal on veel liivaga rannaribasid, aga nendele juurdepääs on "telliskivide" ja "eramaa" siltidega piiratud. Mööda rannajoont võid ju sinna mööda avalikku "kallasrada" jala kõndida ringiga ümber eramaade ja kogu Letipea neeme mõned (2-3) kilomeetrid.

Alumisel aerofotol on ära märgitud kaks kinnistut (punasega) ja kohta (sinisega), millised TEJ jaoks olid välja valitud.
Kunda sadamapoolne kinnistu on KOV käes ja nagu mina olen aru saanud, siis sinna TEJ rajamise vastu eriti keegi ei ole (või igatahes on vastalisi kordades vähem).
Kunda_Letipea TEJ00.png
KOV käes olev kinnistu, kuhu algselt planeeriti:
Kunda TEJ02.png
Sellest nagu ma aru saan loobuti ja uuringute läbiviimiseks valiti välja RMK käes oleva kinnistu merega piirnev ala:
Letipea TEJ01.png
https://xgis.maaamet.ee/maps/XGis?app_i ... UKAT1_82=1

*****

Selgituseks ja taustaks, miks ILMSELT seal paljud selle TEJ vastu võivad olla.
Mahu, Letipea, Kunda ja Karepa (ning edasi läände kuni Vanupeani välja) liivarannad on ajalooliselt kasutuses olnud hinnatud suvituspaikade ja supelrandadena juba Tsaari-Venemaa aegadest. Tegemist on n.ö. aktiivselt kasutuses oleva "suvitusrajooni ja piirkonnaga". Seal on aegade jooksul erinevates paikades olnud suviti puhkamiseks nii lastelaagrid kui ettevõtete "suvilad" ja "puhkekodud". Letipeal on nii maastikukaitseala kui mitmed looduskaitselised alad, vääriselupaigad ning muud kaitsealused objektid. Kunda sadamapoolne kinnistu jääb Letipea maastikukaitse alast välja ja seal on "ainult" vääriselupaik.

RMK kinnistu kitsendused
https://kitsendused.maaamet.ee/#/avalik ... 2:006:0780
KOV kinnistu kitsendused
https://kitsendused.maaamet.ee/#/avalik ... 1:001:0611

Käesolevaga ei võta mina mingit seisukohta ega õigusta ühtesid ega teisi.
Lihtsalt info jagamise eesmärgil tehtud postitus, et ei hakataks niisama puusalt lahmima igasuguseid oletusi ja andma hinnanguid.

Kui kedagi huvitab täpsemalt, mis seal Letipeal toimub ja on läbi aegade toimunud, siis vabalt saadaval ja loetav:

Letipea ja Lood : artiklite kogumik 2018
Koostaja: Marek Vahula,
https://www.digar.ee/viewer/et/nlib-dig ... 974/page/1
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 3343
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Madis Reivik »

Soomlased on lollid ja külvavad hirmu ;)

Aga meil on kõik suurepärane, lihtsalt ümberkaudsed riigid ei suuda meie ootustele vastata

https://www.ohtuleht.ee/1075267/otse-ka ... -juhtimine
logistik76
Liige
Postitusi: 272
Liitunud: 18 Mär, 2020 15:20
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas logistik76 »

Lingitud artiklis on ju Eesti puudujäägid ka kenasti kirjas.
Mina küll näen:
Meie oma Auvere on jälle katki. Kuigi see ei ületa enam uudiskünnist. Uudiskünnist ületaks see, kui Auvere töötab ideaalselt,“ rääkis Kallas.

Kohalik Eesti probleem on Kallase sõnul see, et me tarbime elektrit nii, nagu murekohti poleks.

„Pikas perspektiivis on energiapuudusele ainult üks lahendus: me investeerime uutesse energiaallikatesse ja ühendustesse teiste riikidega. Lühikeses perspektiivis on meil kaks võimalust: kas võimalikud elektrikatkestused või kokkuhoid ja tarbimise juhtimine,“ nentis Kallas.
Walter2
Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Walter2 »

Madis Reivik kirjutas: 01 Dets, 2022 12:31 Soomlased on lollid ja külvavad hirmu ;)
Aga meil on kõik suurepärane, lihtsalt ümberkaudsed riigid ei suuda meie ootustele vastata
https://www.ohtuleht.ee/1075267/otse-ka ... -juhtimine
No aga see ongi pikaajalise plaani tulem - sõjaprintsessi ex ketrab nagu katkine grammar et Eestisse pole juhitavaid el.tootmisi vaja kuna meil on ju piisavalt välisühendusi... :wall:
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 3343
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Madis Reivik »

Huvitav jah et probleem on selles et "meie tarbime". Selliste hindadega on tarbimine juba mõnda aega kõvasti langenud. Universaalteenus teeb muidugi karuteene kellaajalisele tarbimisele, selle regull ongi võimalik ainult läbi katkestuste.

Minu arust on probleem selles et Auveres on mingi suuremat sorti jama mida kinni mätsitakse. Kas pahatahtlik turumanipulatsioon või siis totaalne lollus või kombinatsioon mõlemast. Huvitav mitu korda seal juhtkond vahetunud on ? Las ma pakun: null.
teeline35
Liige
Postitusi: 1556
Liitunud: 11 Apr, 2010 9:21
Asukoht: LÄÄNEMAA
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas teeline35 »

Paldiski gaasisadama saaga jätkuks.
https://www.err.ee/1608805969/alexela-s ... erminalile
"Oleme liitumistaotluse esitanud ja sellega koos ka laeva kohta kõik tavapäraselt nõutavad tehnilised parameetrid, mille kohaselt meie toodava laeva jaoks sobib sama tehniline lahendus, mis soomlaste Exemplari jaoks," rääkis ajalehele Alexela juht Marti Hääl.
Eleringi sõnul ehitasid nad gaasitoru Soome Fingridi ujuvterminali Exemplar silmas pidades. Soomlased ostsid käppasid kaks – üks pidi tulema tagavaravariandina Paldiskisse ja teine Inkoosse.

Soomlastel on nüüd kaks ühendusseadet ja nad ei soovi enam teist Paldiskisse anda, märgib ajaleht.
järjest mannetum asi välja paistab Valitsuse ja Eleringi poolt! :evil: Kogu selle läbimõtlematu rohepöörde tulemusel on meil enrgiapuudus, aga vähe sellest, et midagi ise teha ei taheta, ei lasta ka teistel midagi teha! :wall: Kokkuvõtteks;
Gaasiettevõtjaid ühendava gaasiliidu tegevjuht Heiko Heitur kritiseeris riiki ja Eleringi: "Selle asemel, et mõelda välja jutt maailmameredel, käpad külgedel, seilavatest gaasilaevadest, oleks pidanud selle käpa Eestisse tellima. Eleringi projektijuhtimisel oleme jõudnud olukorda, kus meil ei ole ühisettevõtet, laeva, vastuvõtuvõimet Eestis ega eelisligipääsu Soomes."
Nii see olukord on kahjuks. Gaasi pole vaja, põlevkivi põletada ei tohi, Põlevkiviõli ka paha ja põletada ei tohi. Metsa maha võtta sooja saamiseks põletamiseks ka ei tohi! Elektritootmiseks paneme püsti rohkempäikes-ja tuuleparke, mis talvel piisavalt voolu ikka ei anna, et kodu soojaks kütta! :wall: :wall: :wall: Ei kujuta küll ette millega meie poliitikud ja muu "haritud" eliit mõtleb! :evil:
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40142
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ei ole vaja nüüd gaasiärikate ja nende suuvoodrite PR lugusid nii tõsiselt ka võtta. Alexela tuli oma uue laeva jutuga välja umbes nädal tagasi, kus "selgus", et seal laadimiskäppa polegi. Ja miks siis gaasiäriga kursis olevad inimesed õigel ajal pastakat ei tõstnud? Alexela ässad sõidsid kopteriga ehituse ajal iga natukese aja takka kohapeale, kas see gaasitoru ots kai peal silma ei hakanud? Me võime siin eestlase masohhismist arvata, et Eleringis on võhikud koos, aga miks siis suured gaasiässad alles praegu ärkavad?

Laadimiskäpad pole seal standaardsed või universaalsed, vaid käivad konkreetse terminalilaeva juurde. Miks Alexela ei suutnud seda laeva koos käpaga tellida?

Ja et soomlased armastavad eestlastelt keerulises olukorras taburetti alt lükata, ei peaks ju natuke elu kogenud inimest üllatama panema (tegelt on selle kohta märksa kangem ütlemine).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Walter2 »

Kapten Trumm kirjutas: 01 Dets, 2022 15:12 Laadimiskäpad pole seal standaardsed või universaalsed, vaid käivad konkreetse terminalilaeva juurde. Miks Alexela ei suutnud seda laeva koos käpaga tellida?
Meie käpp on koos laevaga põhjakaldal - koos sellesama laevaga mis kõigepealt Paldiskisse pidi tulema. Eraldi ei pidanudki seda kuulsat käppa soetama ei Alexela ega Elering sest keegi ei tea mis laev siia tuleb. Veidi mittemillestki tehtud järjekordne ajakirjanduslik "kriis".
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
reptiil
Uudistaja
Postitusi: 7
Liitunud: 09 Dets, 2019 10:58
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas reptiil »

Laadimiskäpad e. MLA-d(Marine Loading Arm) on vägagi standartsed tooted. Tavaliselt tellitakse terminaali võimaliku kõige suurema laeva jaoks.
Meie ja Inkoo puhul räägime suure tõenäosusega 16" MLA-st CNG jaoks(Compressed Natural Gas) Ühe tüki hind koos kõigi vilede ja kelladega umbes
1,1-1,3MEUR. Ainuke probleem, et tellimisaeg on praegu 11-12 kuud.
Kasutaja avatar
Sho
Liige
Postitusi: 2930
Liitunud: 26 Jaan, 2009 18:45
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Sho »

OT.
Ei taha küll norida ega viriseda, aga see kriibib juba ammu silma.

Standard - kinnitatud norm.
Standart - teatud lipp.

Seega kinnitatud normile ehk standardile vastav on standardne, mitte standaardne ega standartne.

OT lõpp.
Võtke teed ja tulge homme jälle..
Turist 47
Liige
Postitusi: 4363
Liitunud: 08 Nov, 2014 18:30
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Turist 47 »

"Käppadest" ei tea midagi. Päevaleht (vist) teab :
Kui Paldiski LNG-terminalis veeldatud maagaasi vastu võtma ei hakata, võib sinna rajada kilplaste teemapargi filiaali.
On näha, et nii Soome kui ka Leedu "sikutavad tekki" defitsiidi olukorras või lihtsalt võimaluse avanedes enda poole.
https://epl.delfi.ee/artikkel/120107782 ... gi-filiaal
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9123
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Kilo Tango »

EV valitsuse kurtmine peaministri suu läbi, et elektrisüsteemiga on kehvasti, on enda keedetud supp. Peamine vürsts on praegune kompensatsioonisüsteem, mis tagab fikseeritud elektri hinna. Sellega kaob turult ära suur hulk hinnatundlikkust. Elik - kliendid (mina ise sealhulgas) ei hooli enam kehtivast elektri hinnast ja tarbivad siis, kui tuju on. Kui ma varem näiteks sättisin elektriauto laadima ikka võimalikult soodsale ajale, valisin, millal ma sauna kütsin jne., siis nüüd panen saba taha siis, kui parajasti vaja on.

Ehk siis - hinnal on kaks turu informeerimise funktsiooni. Üks on tootjate informeerimine sellest, et tarbijad ootavad suuremat pakkumist. Teine on tarbijate informeerimine sellest, et antud toote tarbimisel tasub kasutada allahindlusi ehk siis ajastada ostmist. See viimane funktsioon on praegu täidetud vaid osaliselt (äriettevõtete puhul). Tarbijad lahistavad, nagu mingit kriisi polekski.
gooligan
Liige
Postitusi: 1252
Liitunud: 23 Veebr, 2012 14:25
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas gooligan »

täitsa nõus - eelmise aasta elektritoetused said oma keerukuse pärast tohutut kriitikat.
Seekord langeti teise äärmusesse ja lihtsustati üle.

Kuid seal on ka juriidilised nõksud, miks ei ole päris kosher universaalteenust ajaliselt limiteerida. Kuna hind peab olema kujundatud tootmishinnapõhiselt + marginaal jms, siis ei ole ju öösel toodetud elekter kuidagi odavam, kui päeval toodetu. Seepräst võib rakendatud konstruktsiooniga olla võimatu pakkuda öist elektrit kuidagi eraldi hinnaga ja võib minna mingite EL konkurentsiteemadega vastuollu.

Täna jaotub elektrikasutus laias laastus 75% ettevõtted/25% eratarbijad. Kiiret ja märgatavat kokkuhoidu saaks ikka esimesest leida. Ja looduslik valik on täna suure hooga ka toimumas - tehaseid suletakse, vahetusi vähendatakse jne. Standardi sulgemine hoiab kokku rohkem energiat, kui see et terve linn sätiks oma (nõude)pesumasina ööseks töötama.

Ka täna uugavad suuresti maksumaksja raha eest sajad lumekahurid Eesti terviseradadel. See naeruvääristab kogu Kallase kokkuhoiuüleskutset. 1 m3 lume tootmiseks kulub ca 1-14kW/h (mediaan ca 4kW/h) elektrit (sõltub õuetemperatuurist, lumekahuri tüübist jm teguritest) ja ca 400l vett (tihtilugu joogivett) + kilomeetrite kaupa valgustatud metsaradu. Üksik kahur võib ideaaltingimustes toota tunnis 20-35m3 lund. Edasi arvutage ise.
Uuema tüübi lumekahurid peaks olema kuni 70% ökonoomsemad ja peaks võimaldama nt Rootsi 100 suusakeskusel kokku hoida 1.7-2.4GWh/aastas.

Meil on tegelikult kokkuhoiu kohti küll ja veel, ilma et inimeste elu väga häirima hakata. Saadi enne kahureid metsa-all suusatatud loodusliku valguse käes, saadakse ka sõjatalvedel vanamoodi hakkama.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9123
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Kilo Tango »

gooligan kirjutas: 02 Dets, 2022 15:39 ...1 m3 lume tootmiseks kulub ca 1-14kW/h (mediaan ca 4kW/h) elektrit (sõltub õuetemperatuurist, lumekahuri tüübist jm teguritest) ja ca 400l vett (tihtilugu joogivett) + kilomeetrite kaupa valgustatud metsaradu. ...
Ma küll ei tea ühtegi Eesti spordirada, kus joogiveest lund toodetakse. Kõikidel radadel, mida mina tean, on vee kogumiseks kas tiik või on need loodusliku veekogu kõrval. Näiteks: Pirita - jõgi; Viimsi Vimka (küll mitte terviserada, aga lund tehakse) - tiik; Valgehobusemäe - tiik jne.

Elektri kulu sõltub ilmselt välistemperatuurist. Praegu on elektriga probleem ikkagi tipptundidel ja ma ei usu, et ükski terviseraja omanik tipptunnil lund toodaks. Nemad maksavad ju ikkagi börsihinnaga.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3309
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: EV energia ja julgeolek

Postitus Postitas Dr.Sci »

Dr.Sci kirjutas: 08 Apr, 2022 20:46
Pirr kirjutas:
Kilo Tango kirjutas:Valitsus kiirendab tuumaenergia kasutuselevõtu analüüsi

https://majandus.postimees.ee/7495947/v ... e-analuusi
Võiks nagu kiirelt sellega edasi minna ning otsuse ära teha väiksema, mitmest reaktori moodulist koosneva, 4. generatsiooni tuumajaama rajamise osas.
Alles siis kui uus tuumajaam on valmis, saab põlevkivi ahju ajamise ära lõpetada.
Võiks jah otsustada... aga otsustamise hetkest läheb ikka 6-10 aastat enne kui miski valmis, ja ma luban et finantseerin militaar.net-i kasti hea konjaki vääringus (moderaatorite osaks jääb laiali jaotamine) , kui 1.11.2022 Paldiski LNG terminalist gaas voolama hakkab.
Avastasin ajaloost ühe kommentaari... ja alles 01.12.2022 võeti Eleringi poolne osa vastu ... ja kokkuvõttes ilma "käpata". Uus pakkumine - kui 01.12.2023 Paldiski LNG terminalis on laev sildunud ja sealt LNG torusse voolab siis 3 kasti konjakit... aga kevadise ennustuse osas... äkki jõuluvana toob paar piparkooki vähemalt.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist