Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Tol ajal oli küllalt ka Tartus kohti kus "Termika" osakonnana täiesti olemas oli. Teistes osakondades veel lisaks ultraheli plokipesu ja küünalde survestend jne. Aastat 5 tagasi hakkasin ühele Saaremaa mehele kirjeldama ATV käigukasti korpuse remonti: Võtad korpuse mõlemad pooled, keevitad laagripesa (al) üle, seejärel pinki ja freesiteraga sõidad pinna uuesti läbi. Ütles vastuseks lihtsalt: Keevitatud veel saan ... Teil seal Tartus võib ju nii olla, aga meil saarel pole enam ei pinke ei mehi, kõik nii suured freesid ammu vanarauaks viidud, mehed vanaks ... jne.....Kapten Trumm kirjutas: ↑02 Veebr, 2023 13:33 Seal on know-how kole tähtis. Ja muidugi põlveotsa tegemise asemel tööstuslik tegemine tähendab, et need üle käiatud pinnad karastatakse korralikult, sest taolised jupid on pindkarastusega ja kui sealt natuke maha võtad, läheb materjal pehmeks ja asi hakkab kuluma.
Re: Autotehnikateema
Ju oli erinevaid. Mäletan ise väga hästi kui üllatunud olin kui noore poisina seni ainumõeldava 1 karpa ja 1õhufiltri asemel esimest korta nelja karpat kapoti all reas nägin. Sealt jäi ka esimest korda meelde "onude" jutt: Weberid! No võis ju veel üks Weber olla, juba siis olid tegija, aga et kohe 4 reas....
Re: Autotehnikateema
See võib tunduda nelja karpana, kuna igal lõõril on oma trompet.Peeter kirjutas: ↑02 Veebr, 2023 15:19Ju oli erinevaid. Mäletan ise väga hästi kui üllatunud olin kui noore poisina seni ainumõeldava 1 karpa ja 1õhufiltri asemel esimest korta nelja karpat kapoti all reas nägin. Sealt jäi ka esimest korda meelde "onude" jutt: Weberid! No võis ju veel üks Weber olla, juba siis olid tegija, aga et kohe 4 reas....
Re: Autotehnikateema
Mootorsaani vända laagrite vahetus
https://www.youtube.com/watch?v=RrPnn88 ... Arseneault
Sarnane asi siis ka autodele tehtud
https://www.youtube.com/watch?v=RrPnn88 ... Arseneault
Sarnane asi siis ka autodele tehtud
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40172
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Muidu neid 45-seid horisontaalseid Webereid peetakse ikkagi võidusõidu pärusmaaks, kui tahad tänaval ka normaalselt sõita, siis räägitakse 40-sest või 38sest.. Kui võidu mitte sõita, siis võimsus 7000-l pöördel pole kuigi eluline.
Nõukariigis, kus kõike nappis, kasutati ka topelt vertikaalkarbusse (nt 2101 Weber tüüpi), lihtsalt mõlemad siibrid tuli tööle sünkroonis panna ning ühte-teist ümber ehitada (kui kambrid üksteisest isoleerituna töötasid).
Praegu on auto24-s üks V12 mootoriga klassikaline Ferrari müüa (vist 400), seal on ühel mootoril kuus horisontaalset 45-st. Kui need nüüd natuke kulunud kah on, siis mehhaanik läheb vist halliks.
Nõukariigis, kus kõike nappis, kasutati ka topelt vertikaalkarbusse (nt 2101 Weber tüüpi), lihtsalt mõlemad siibrid tuli tööle sünkroonis panna ning ühte-teist ümber ehitada (kui kambrid üksteisest isoleerituna töötasid).
Praegu on auto24-s üks V12 mootoriga klassikaline Ferrari müüa (vist 400), seal on ühel mootoril kuus horisontaalset 45-st. Kui need nüüd natuke kulunud kah on, siis mehhaanik läheb vist halliks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Pole mingit põhjust sõita kulunud Weberitega, kui kord juba mingi neid pruukiv klassik majapidamises on. Weberite remontkomplektid on täitsa saadaval ja mõistliku hinnaga. Jah, mul on üks paari Weberiga auto kaKapten Trumm kirjutas: ↑06 Veebr, 2023 12:34Praegu on auto24-s üks V12 mootoriga klassikaline Ferrari müüa (vist 400), seal on ühel mootoril kuus horisontaalset 45-st. Kui need nüüd natuke kulunud kah on, siis mehhaanik läheb vist halliks.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40172
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kui segusiibri võllide pesad karbussi korpuses on aja jooksul suureks kulunud ja sealt visiseb vaikselt õhku peale (igaüks veel isemoodi), siis hästi remondikomplekt ei päästa. Vähemalt pole juhtunud sellist komplekti nägema. Mul on nt paadimootor kolme karbussiga ja sellise veaga, kui tahad korda saada, siis ole lahke, osta uued (originaal)karbussid Harrastaja ostab oma projektile ju uued karbussid ja need kestavad natuke kasutades kaks inimpõlve, ostes 40a vana superauto, siis seal on natuke vajutatud kah. Vähemalt olen lugenud, et need karbussidega V12 mootorid pidid olema väga kapriissed ja soovitatakse alati osta sissepritsega versioon kui valida (Lamborghinil on vähemalt).
Aga noh, kes jõuab 100 tuhande eest osta klassikalise Ferrari, vast taolisele ei käi ka 6 uue Weberi soetamine üle jõu.
Aga noh, kes jõuab 100 tuhande eest osta klassikalise Ferrari, vast taolisele ei käi ka 6 uue Weberi soetamine üle jõu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Kas neid võllipesi hülssida ei saa?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40172
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Eks kõike annab teha, kui metallitööd osata. Lihtsalt karbussi korpus on enamasti mingist tsingisulamist, mis on pehme ja need augud kuluvad selliseks ebakorrapäraseks, ehk siis õnnestumise alus on õige tsentriga augu puurimine sinna ovaalse asemele. Ma paadi karbussidel eksperimenteerisin siibri võllidele peale jootmisega (need olid ka soonilised), aga see ei jäänud pidama, kulus kiiresti maha.
Taolise kulumise korral on remondimenetlus ikka uue karbussi panek. E-bays maksab 45ne Weber ca 500 eurot tükk, nendest tehakse ka hiina koopiaid, mis on umbes poole odavamad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Pukse ja võllilaagreid lausa varuosana saadaval
https://classiccarbs.co.uk/products/web ... dcoe-parts
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autotehnikateema
Tundub jah, et mingitel Weberitel on segusiibri võll kuullaagritel. Siis vaheta ainult laagrid ja simmerid, võlli ja korpusega ei juhtu midagi.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40172
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Siis on lihtne, V12 Ferraril jääb ainult vaakumid võrdseks panna kruvikeeraja abil.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Sünkromeetrit ka vaja
https://classiccarbs.co.uk/product/webe ... nchronizer
https://classiccarbs.co.uk/product/webe ... nchronizer
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 31 külalist