Trumm, ma ütlesin, kirjaviga ... hea, et ühte nulli kuhugi kiirusesse juurde ei pannud kogemata, Trumm saaks pikalt seletada, miks nõukogude tankid ikka võidusõiduautona ringi ei kihutanud ning hakkanud BT5est midagi seletama. Vähemalt oleks võinud, siis mu ilmselge vea ümber lükkata kompetentselt.
Torsioonvedrustus kasutusega ruumi juurde ei saa - ühel juhul läks mingi osa ruumist kaduma (küll mitte otse, vaid tehniliselt) külgedelt (vedrude puhul) - teisel juhul põhjast. Ma pole isegi kindel, kas torsioonvedrustus m3 osas, kuidas nõukogude tankidel see rakendatud, hoopis ruumi ära ei võtnud.
Peamine põhjus, oli lühike vedrukäik, mille tõttu maastikuomadused kannatasid.
Kuid selle jaoks oli ka olemas lihtne lahendus - vedrude keeramine nurga alla - nagu tehti näiteks Comet tankil või ka Challenger-il on (küll gaasiamordid).
- Cromwell.jpg (59.66 KiB) Vaadatud 1035 korda
Point on see, et vedrustus on vene tankidel olnud pea identne eelmise aastatuhande 40nendatest. Üleüldist veermiku on veidi lihvitud - lisandus T62 amordipaar ning T72ega (T64 veermik on omajagu siiski erinev) vähendati veidi rullikute suurust ja lisati üks rullik.
Mul pole küll T44 sõidukogemust, kuid T62 ja T72 vahe maastikul on üsna pisike.
Selleks, et reaalselt kasvatada maastikul operatiivkiirust on vaja tegeleda vedrustusega, näiteks CV90ne puhul kasvatati maastikukiirust aktiivvedrustusega vs torsioonivedrustusega kusagil 30 - 40%, kuid näiteks isegi ilma elektroonikata puhtalt reguleeritavad gaasiamortidega challenger 1 (massiga 63 tonni) ületab maastikukiirusel T72 (41 tonni).
Torsioonvedrustus arvatavasti kaob järgmise põlvkonnaga - peamisteks lääne masinateks mis seda kasutavad on Loe 2 ja Abrams (kuid seda tänu sellele, et mõlema veermik töötati välja 70nendatel) uuemad, Challanger, Leclerc, K2 ning Merkava jne kasutavaid muid lahendusi. Ta peamine pluss on - lihtne ja odav, kuid üleüldise tankide kallimaks ning keerulisemaks minemise juures on tegemist vananenud lahendusega, mille väike kokkuhoid ei tasu end ära, oluliselt halvemate maastikunäitajate osas.