Esmalt, kui siin juba selle teema kohta jaurame siis kasutame õigeid termineid. Tegemist on elektrotehnilise terasega, mitte räniterasega. Valede terminitega guugeldades pole vaja üllatuda kui ainult Hiina tootjad näkku kargavad.
Pöördudes aga tegeliku teema poole. Küsimus on selles, kas meil tähendab Eestit või Euroopat? Võrgustruktuurilt oleme igal juhul pigem sarnasemad omavahel kui jänkidega. Lisaks on Eestis siin asustustihedus piisavalt madal, et pole vaja jänkide moodi trafodega nii palju priisata. Seal kasutatakse keskpinget ikka proportsionaalselt Euroopaga võrreldes korralikult rohkem, ei julge kordades öelda aga kahtlustan seda. Sellest on ka Ameerikamaal suurem vajadus jaotustrafode järel. Kui sul ikka iga maja juures istub mastil oma trafo siis pole imet, et neid kaob nagu vett keriselt. Elektriautode jaoks taristu loomisega on muidugi omaette ooper. Seekõik aga jookseb läbivalt teemasse - puudub pikem plaan taristule ning kui see on olemas ei suudeta enda taskutest kaugemale vaadata.
Tarneajad on tõesti pikenenud, räägin sellepõhjal mida on kurtnud tuttavad. Siin aga vaatame juba unustushõlma vajuva koroonakriisi otsa ning nendime, et omavahel väga seotud majandustele mõjuvad sellised majandustegevust peatavad üritused üllataval kombel negatiivselt.
Adresseerides veel kord Hiina teemat. Isiklikult ei suuda ma kusagilt, vähemalt tasuta, välja lugeda et Hiina oleks suurim elektrotehnilise terase tootja. Arvestades nende rolli maailma terase turul on see isegi täiesti võimalik, aga olles kuulnud mida ma olen nende rõhuva osa terase kvaliteedi kohta ajab selle trafodesse toppimine küll judinad peale. Eriti arvestades, et nende enda nälga arvesse võttes kulub enamik vähemalt natukenegi kvaliteetsest materjalist nende enda koduturule ära. Küll aga olid venelased väga suur mängija elektrotehnilise terase turul Euroopas, seega kui akf tahab häirekella lüüa siis mina jauraks sellel teemal.