Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16611
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Fucs »

Meil on kolm põhilist logistikavarianti sõja puhul Eesti varustamiseks mujalt Euroopast, mis suudaks arvestatavas koguses kaupa kiirelt liigutada.
Mereteed ja laevatransport, õhuteed ja õhutransport ning raudtee.
Viimane on kõige nõrgem ja kõige suuremate toimimisprobleemidega.
Mereväe ja Toetuse väejuhatuse spetsialistid vbl võtavad vaevaks valgustada, millised on ühe või teise nõrgad kohad ja kui vajalik meile on lisaks õhu- ja meretranspordile kiirelt toimiv raudteetransport läbi Suvalki.

RB ei ole militaartaristu, vaid ikkagi tsiviiltaristu (tegelikult kahese kasutusega taristu), mis võimaldab/parandab oluliselt ka militaarnänni logistikat. Selle militaarse kasuteguri saame ilma oma kaitse-eelarvet sellele kulutamata ja kuni 85% EU tsiviiltaristu ehitamise rahade eest.
Eks me ostaks selle raha eest muidugi pigem moona ja õhutõrjet, aga EU ei anna RB raha nende ostmiseks mitte :D
Samal ajal käivad ka muud (otseselt või kaudselt seotud) üldist logistikat parandavad tegevused TAPA (aga mitte ainult) suunal.
EstMilMob (projekt nr 101078924 — 21-EE-TM-EstMilMob — CEF-T-2021-MILMOB)
Samuti kahese kasutusega taristu.
https://www.kaitseministeerium.ee/et/uu ... e-projekti
https://www.ts.ee/aktiivsed-projektid/
Eesti Raudtee elektrifitseerimise projekt
https://www.transit.ee/eesti-raudtee-el ... igub-edasi

Kui lihtne või raske on vaenlasel raudteetransporti kahjustada või takistada oleneb sajast pisiasjast.
Kui kiiresti on võimalik vaenlase poolt katkestatud/sesima pandud raudteetransporti taastada oleneb kahjustuste olemusest ja suurusest.
Ühest vastust ei ole.


Hidden Tracks: Rail Baltica and the Suwałki Gap
https://ecamaastricht.org/blueandyellow ... suwaki-gap
European rail line caught up in geopolitics stemming from Ukraine war
https://www.trains.com/trn/news-reviews ... raine-war/
Qwerty226
Liige
Postitusi: 766
Liitunud: 31 Mai, 2022 11:37
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Qwerty226 »

olevtoom kirjutas: 20 Dets, 2023 19:08
Qwerty226 kirjutas: 20 Dets, 2023 19:02 Õnneks saab raudteed kasutada kõigil kolmel välja toodud punktideks. Ega niisama Muugale välja ei ehitata Rail Balticat, soovitakse ikkagi Soomest kraami saada.
Et, noh, teeme valmis ja siis vaatame?
Ei, kohe leiab raudtee kasutust ju kõigis kolmes punktis.
Qwerty226 kirjutas: 20 Dets, 2023 19:02
olevtoom kirjutas: 20 Dets, 2023 19:08Saarte vahet käivad laevad saavad ka dotatsiooni, kas peaks need ka kinni panema, sest ei tasu ära? Või pigem kaudne majanduslik kasu on ikkagi suurem kui see dotatsioon, mis riik maksab.
Mulle millegipärast tundub, et saartele ei vii auto- ega raudteid, mistõttu see näide ei puutu asjasse.
Seda enam, inimestel muud võimalust ei ole, las maksavad. Miks ma maksan makse, et kohalik Rünno saaks odavamalt Tupenurme sõita? Või pigem kaudne majanduslik kasu on ikkagi suurem kui see dotatsioon, mis riik maksab?
olevtoom
Liige
Postitusi: 365
Liitunud: 06 Dets, 2023 9:52
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas olevtoom »

Qwerty226 kirjutas: 20 Dets, 2023 20:05
olevtoom kirjutas: 20 Dets, 2023 19:08 Et, noh, teeme valmis ja siis vaatame?
Ei, kohe leiab raudtee kasutust ju kõigis kolmes punktis.
Millegipärast on RB apologeetide seas vähemalt kaks esimest punkti teemavalikust välja jäänud.
Qwerty226 kirjutas: 20 Dets, 2023 19:02 Seda enam, inimestel muud võimalust ei ole, las maksavad. Miks ma maksan makse, et kohalik Rünno saaks odavamalt Tupenurme sõita? Või pigem kaudne majanduslik kasu on ikkagi suurem kui see dotatsioon, mis riik maksab?
Ka see võrdlus ei kõlba. Loomulikult ei meeldi mullegi kellegi teise hüvanguks makse maksta, kuid saarte näitel on tegu saarlastele teistega võrdsemate tingimuste loomisega. RB näitel on tegu tallinlastele kõige võrdsemate tingimuste loomisega, kui reisijateveost rääkida.
Kremli troll.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4833
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Some »

Paar tänast uudist ka teemasse:
Eesti seis, kopp lüüakse järgmisel aastal maasse:
https://www.err.ee/1609200862/salomets- ... ssi-ehitus

Läti seis - raha pole leitud aga siiski alustavad Riiast Leedu pole millegagi, Eesti ots tehakse kunagi hiljem.
https://www.err.ee/1609201144/latis-lah ... rdit-eurot

Huvitav, kui Eesti etapp peaks Lätist oluliselt varem valmima, kas siis hakkab rong algul käima Tallinna ja Pärnu vahet? Rongid ostab vist riikidevaheline ühisettevõte siis äkki hoopis variant, et alustavad Poola ja Leedu liinide opereerimist varem ja meie imetleme oma tühje terminalihooneid? Muidugi 2030a on piisavalt kaugel, nii et kõik saab veel venida ja kallimaks minna, ei üllatuks kui tuumaelektrijaam valmiks varem...
Qwerty226
Liige
Postitusi: 766
Liitunud: 31 Mai, 2022 11:37
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Qwerty226 »

olevtoom kirjutas: 20 Dets, 2023 20:57
Qwerty226 kirjutas: 20 Dets, 2023 20:05
olevtoom kirjutas: 20 Dets, 2023 19:08 Et, noh, teeme valmis ja siis vaatame?
Ei, kohe leiab raudtee kasutust ju kõigis kolmes punktis.
Millegipärast on RB apologeetide seas vähemalt kaks esimest punkti teemavalikust välja jäänud.
Qwerty226 kirjutas: 20 Dets, 2023 19:02 Seda enam, inimestel muud võimalust ei ole, las maksavad. Miks ma maksan makse, et kohalik Rünno saaks odavamalt Tupenurme sõita? Või pigem kaudne majanduslik kasu on ikkagi suurem kui see dotatsioon, mis riik maksab?
Ka see võrdlus ei kõlba. Loomulikult ei meeldi mullegi kellegi teise hüvanguks makse maksta, kuid saarte näitel on tegu saarlastele teistega võrdsemate tingimuste loomisega. RB näitel on tegu tallinlastele kõige võrdsemate tingimuste loomisega, kui reisijateveost rääkida.
Ükski apologeet ei räägi reisijate veost? Tundub, et see pigem kõige suurem põhjus, miks inimesed RB-d toetavad.
Ja miks see võrdlus ei kõlba? Kui riik maksab iga Saaremaa elaniku kohta 667€ aastas dotasiooni siis see on okei, aga kui riik maksab iga Tallinna elaniku kohta sama palju dotasiooni, siis see on räige ebavõrdsus. (Muidu kõige rohkem "võrdsemaks" muutub Pärnu inimestele olukord. 40 min Tallinna ja 1h Riiga, nagu väga ideaalne asukoht.) Aga ka kõik kohalike peatuste elanukud (Assaku, Luige, Saku, Kurtna, Kohila, Rapla, Järvakandi, Kaisma, Tootsi, Urge, Surju ja Häädemeeste), miks nende kohtade elanikud on vähem tähtsad? Häädemeestest hakkab saama 1:30ga Tallinna (ja 1:09 Riiga), see ju tohutult kasuilk kohalikele elanikele.
olevtoom
Liige
Postitusi: 365
Liitunud: 06 Dets, 2023 9:52
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas olevtoom »

Qwerty226 kirjutas: 21 Dets, 2023 10:32 ... Aga ka kõik kohalike peatuste elanukud (Assaku, Luige, Saku, Kurtna, Kohila, Rapla, Järvakandi, Kaisma, Tootsi, Urge, Surju ja Häädemeeste), miks nende kohtade elanikud on vähem tähtsad? Häädemeestest hakkab saama 1:30ga Tallinna (ja 1:09 Riiga), see ju tohutult kasuilk kohalikele elanikele.
Ahaa. Et tegelikult ka hakkab see 250 km/h tegev helesinine vagun kõigis neis peatuma? Mis tema keskmine kiirus siis tuleb?
Kremli troll.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3505
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Dr.Sci »

olevtoom kirjutas: 21 Dets, 2023 18:42
Qwerty226 kirjutas: 21 Dets, 2023 10:32 ... Aga ka kõik kohalike peatuste elanukud (Assaku, Luige, Saku, Kurtna, Kohila, Rapla, Järvakandi, Kaisma, Tootsi, Urge, Surju ja Häädemeeste), miks nende kohtade elanikud on vähem tähtsad? Häädemeestest hakkab saama 1:30ga Tallinna (ja 1:09 Riiga), see ju tohutult kasuilk kohalikele elanikele.
Ahaa. Et tegelikult ka hakkab see 250 km/h tegev helesinine vagun kõigis neis peatuma? Mis tema keskmine kiirus siis tuleb?
Ma loodan et akf Qwerty226 kommentaar oli iroonia. Seda enam et Häädemeestest Pärnusse saaks ju praktiliselt momentaalselt, ainult et - xkümmend minutit jalutad jaama - RB nimeline teleport toob kohale 5 minutiga - ja siis kulutad veel kümneid minuteid ühistranspordi ootamiseks ja kesklinna sõitmiseks selmet 33 min ( :google: ) autoga kohe kohale sõita. Ja ajagraafik tuleks sobitada rongi järgi. Toimima hakkaks see ehk siis kui automaks teha nii suur et teivasjaamade lähedased elanikud peavad autost loobuma ja vahetavad selle hobuse vastu.
Qwerty226
Liige
Postitusi: 766
Liitunud: 31 Mai, 2022 11:37
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Qwerty226 »

Miks neid kohalike peatusi tehakse siis Teie arvates :wall: ?
Hakkab sõitma regionaal rong, mis teeb peatused kohalikes peatustes (sõidab Tallinnast Riiga 2:45) ja rahvusvahelise rong, mille peatused on Eestis ainult Tallinn ja Pärnu (sõidab Tallinnast Riiga 1:42).
https://www.rbestonia.ee/naidissoidugraafik/
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3505
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Dr.Sci »

Qwerty226 kirjutas: 21 Dets, 2023 19:33 Miks neid kohalike peatusi tehakse siis Teie arvates :wall: ?
Hakkab sõitma regionaal rong, mis teeb peatused kohalikes peatustes (sõidab Tallinnast Riiga 2:45) ja rahvusvahelise rong, mille peatused on Eestis ainult Tallinn ja Pärnu (sõidab Tallinnast Riiga 1:42).
https://www.rbestonia.ee/naidissoidugraafik/
Aaaa - et me tellime spetsiaalselt siis 3x päevas toimuvate kohalike vedude jaoks eraldi rongi? Ja teise varuks kui esimesega midagi juhtub? Tundub mõistlik... sest ega kohalikud ju eriti ei sõida, peaasi on Varssavi suunal 6 väljumist päevas
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas ahto42 »

Meenub miskipärast Simpsonite "Monorail osa"
Qwerty226
Liige
Postitusi: 766
Liitunud: 31 Mai, 2022 11:37
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Qwerty226 »

Dr.Sci kirjutas: 21 Dets, 2023 19:50
Qwerty226 kirjutas: 21 Dets, 2023 19:33 Miks neid kohalike peatusi tehakse siis Teie arvates :wall: ?
Hakkab sõitma regionaal rong, mis teeb peatused kohalikes peatustes (sõidab Tallinnast Riiga 2:45) ja rahvusvahelise rong, mille peatused on Eestis ainult Tallinn ja Pärnu (sõidab Tallinnast Riiga 1:42).
https://www.rbestonia.ee/naidissoidugraafik/
Aaaa - et me tellime spetsiaalselt siis 3x päevas toimuvate kohalike vedude jaoks eraldi rongi? Ja teise varuks kui esimesega midagi juhtub? Tundub mõistlik... sest ega kohalikud ju eriti ei sõida, peaasi on Varssavi suunal 6 väljumist päevas
Sa arvasid, et üks rong tuleb :roll: ?
"Rail Baltica opereerimisplaani järgi hakkab taristul liikuma 26 kiirrongi ja 16 regionaalrongi"
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3505
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Dr.Sci »

Qwerty226 kirjutas: 21 Dets, 2023 20:14
Dr.Sci kirjutas: 21 Dets, 2023 19:50
Qwerty226 kirjutas: 21 Dets, 2023 19:33 Miks neid kohalike peatusi tehakse siis Teie arvates :wall: ?
Hakkab sõitma regionaal rong, mis teeb peatused kohalikes peatustes (sõidab Tallinnast Riiga 2:45) ja rahvusvahelise rong, mille peatused on Eestis ainult Tallinn ja Pärnu (sõidab Tallinnast Riiga 1:42).
https://www.rbestonia.ee/naidissoidugraafik/
Aaaa - et me tellime spetsiaalselt siis 3x päevas toimuvate kohalike vedude jaoks eraldi rongi? Ja teise varuks kui esimesega midagi juhtub? Tundub mõistlik... sest ega kohalikud ju eriti ei sõida, peaasi on Varssavi suunal 6 väljumist päevas
Sa arvasid, et üks rong tuleb :roll: ?
"Rail Baltica opereerimisplaani järgi hakkab taristul liikuma 26 kiirrongi ja 16 regionaalrongi"
See infrastruktuur (taristu on ühe naistevahetajast presidendi poolt (taas kollases meedias lahutusega päevakajaline) indutseeritud sõnavärd (IMHO)) hõlmab kolme riiki - ja väide on muus osas ebatäpne - või väidad et veerem mida soetatakse ongi 26+16 koosseisu? + reservid... Ehk mitu rongi reaalselt ostetakse reisiveo teenindamiseks? Ja kas kaubarongid sellel liinil hakkavad sõitma elektritoitel? Ma pole veel ühtegi sellist vedurit näinud...

Muidugi - suurushullustusel pole piire. Ka tühjade taskutega poliitik Piibeleht suutis insener Sanderil munad korraliku eeltööga pihku võtta. Ja edasi spontaalselt tekkinud idufirma suutis õhku müüa sellises koguses, et kapitali hulka kaasati investoritelt pool kuningriiki ja printsessi käsi (siirad vabandused kui mu kunagine kirjanduse õpetaja seda loeb ja pahaks paneb - pigem loeti mu jutud klassi ees ette)
Runkel
Liige
Postitusi: 3589
Liitunud: 07 Sept, 2017 22:39
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Runkel »

Dr.Sci kirjutas: 21 Dets, 2023 20:44 (taristu on ühe naistevahetajast presidendi poolt (taas kollases meedias lahutusega päevakajaline) indutseeritud sõnavärd (IMHO))
Vastupidi, mu meelest õnnestunud sõnaus. Tari, tarind, taristu. Võõrlaenule on igatahes tugev konkurent tekkinud, sellest kõneleb taristu kasutussagedus.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10216
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Kilo Tango »

Runkel kirjutas: 21 Dets, 2023 21:35
Dr.Sci kirjutas: 21 Dets, 2023 20:44 (taristu on ühe naistevahetajast presidendi poolt (taas kollases meedias lahutusega päevakajaline) indutseeritud sõnavärd (IMHO))
Vastupidi, mu meelest õnnestunud sõnaus. Tari, tarind, taristu. Võõrlaenule on igatahes tugev konkurent tekkinud, sellest kõneleb taristu kasutussagedus.
Igati nõus. Taristu on viimase aja keeleuuendustest julgelt üks paremaid. Eriti seetõttu, et lähtub juba olemasolevast tüvest ning üldisest keele loogikast.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline