Lamepööris

Vasta
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10276
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Lamepööris

Postitus Postitas Kilo Tango »

ruger kirjutas: 04 Nov, 2024 20:45 Indias tuli tiirutades alla õhuväe hävitaja MiG-29UPG
Indian Air Force (IAF) MiG-29UPG jet in a flat-spin seconds before crashing.
https://x.com/clashreport/status/1853476454001947088
Lamepööris on selle nähtuse nimi. Mitte tiirutamine :-)
nukkel
Liige
Postitusi: 1734
Liitunud: 30 Aug, 2014 15:03
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas nukkel »

Otse tõlkes lame tiirutamine. Spin= tiirutamine.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10276
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Kilo Tango »

nukkel kirjutas: 05 Nov, 2024 17:20 Otse tõlkes lame tiirutamine. Spin= tiirutamine.
Ei leiuta uut lennunduskeelt! Pööris on pööris ja videol on selgelt lamepööris. Tiirutamine on pmst. see, kui lennuk teeb mingi punkti ümber tiire. Oluline on siinjuhul, et lennuk lendab. S.t. kandepinnad töötavad aerodünaamiliselt ja õhuvool on tagatud mõlema tiiva mõlemal tiiva. Pööris tekib siis, kui üks või mõlemad lennuki tiivad varisevad. Ehk siis lennuki tiib ei tööta enam normaalse kandepinnana, vaid lihtsustatult öeldes on õhuvool tiiva kohal rebenenud.


Toetan. Kriku
AMvA
Liige
Postitusi: 5255
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas AMvA »

nukkel kirjutas: 05 Nov, 2024 17:20 Otse tõlkes lame tiirutamine. Spin= tiirutamine.
Otsetõlge ei ole alati parim tõlge. Tõlgi eesti keelst "lase jalga" otse mõnda muusse keelde, nalja saab.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 43239
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Kriku »

Spin ei ole ka otsetõlkes tiirlemine, vaid just pöörlemine, näiteks: https://earthsky.org/earth/why-cant-we- ... rths-spin/ .

Teemat rohkem mitte solkida!
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44107
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Lennuõnnetused

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Pöörise puhul on katapulteerumise reeglid üsna ranged, keegi ei oota maapinnani, kas tuleb välja või ei tule. Hävitaja puhul võib pöörisest väljumiseks kuluda kõrgust tuhandeid meetreid.

Eriti legendaarne "pööriselennuk" oli MiG-23, sellel alla 6000 m polnud lootustki. Probleem oli selles, et lennuki kere oli suhteliselt pikka ja peenike ning pöörises paindus niipalju, et painutas ka mootorit ja turbiinilabad hakkasid käima vastu mootori kesta ja lõpuks mootor seiskus. Kokkuvõttes oli ühe probleemi asemel kaks ning kui sa said lõpuks 1000 m kõigusel asja kontrolli alla, oli kohe järgmine probleem, kuhu teha seisva mootoriga hädamaandumine.

Loemaa kirjeldab oma raamatus, kuidas taoline masin tuli pöörises alla Lvovi linna kohal ja eraldunud katapultiste tabas täpselt linna sõjaväekomandandi lemmiklillepeenart, niiet edaspidi sai komandandist tuline lennuväelaste vihkaja. :D

Aga MiG-29 on heade K-36 istmetega, mida on praktikas demotud mitmel lennundusnäitusel. Muide pöörises alla tulev lennuk, kui seal suurt midagi plahvatamas pole, jääbki muljutud kujul, suht ühte tükki. Lihtsalt teha pole sellega muud kui vanarauda.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline