Uue auto valimisel ja üldise autotööstuse poliitika mõistmisel on see vast abiks, mõistmaks hinnaerinevusi.
Täielik tabel allalaadimiseks on artiklis.
https://evclinic.eu/2025/01/19/ultimate ... IP5SFm8koA
Artikli robottõlge:
Mõned pildid artiklist:Oleme nii enda kui ka teie heaks pingutanud, uurides mitme volitatud hoolduskataloogi ja süvenedes jätkusuutlikkuse igasse nurka. Pärast kuu aega kestnud otsinguid on meie kogutud andmed nii huvitavad kui ka murettekitavad. Mõeldes sellele, kui palju vaeva me selle teabe kogumiseks läbi nägime – järelturu tugipäringute esitamine, aktiveerimiste ootamine, iga juurdepääsu eest tasumine, katkiste linkidega tegelemine –, on saanud kristallselgeks, millised tootjad jäävad järgmise põlvkonna spetsialiseeritud töökodade esiletõusuga ellu ja millised mitte.
Kõik taandub kolmele parameetrile: lihtsus, hooldatavus ja ligipääsetavus!
Need kolm parameetrit kehtivad ka kõigi tulevaste sisepõlemismootoriga, hübriid- ja elektriautode omanikele, sest ilma nendeta POLE TÖÖJÕUDU teie sõiduki hooldamiseks, kuna keegi ei taha keeruliste jõuülekannete hooldamiseks kasutada keerulist süsteemi. Volitatud teenustele lootmine tähendab tervete jõuülekande komponentide väljavahetamist ja suuri kulusid.
Tootjate kriitiliseks veaks on nn. "taskuakude" kasutamine , mis on osutunud ebausaldusväärseks ja mõnel juhul ohtlikuks (EQB, Leaf, Kona). Üks parameeter, mida sõiduki ostmisel arvestada, on „Mis tüüpi akud sõidukil on?“. Eelistada tuleks silindrilisi või prisma-/labakujulisi akusid.
Neile, kes pole teadlikud, ei ole elektriautode kõige olulisem komponent aku (kuigi hübriidide puhul on).
Kõige olulisemad komponendid on:
1)Elektrimootorid
2)Pardal olev laadija (OBC)
3)Soojuspump
4)Aku jääb viimasele kohale.
Seega peaksid just nende komponentide hinnad selles järjekorras teile kõige rohkem huvi pakkuma, aga ka Right-to-Repair süsteemi kvaliteet .
Kõige kallimad kWh-akud on igat tüüpi hübriididel. Keskmiselt on hübriidide kWh kogukulu 40% kõrgem kui elektriautode akusüsteemidel.
Kõige kallimad täielikud jõuülekandesüsteemid on keskmiselt hübriidid, millele järgnevad sisepõlemismootoriga sõidukid, samas kui elektriautode süsteemid on kõige odavamad. (See viitab keskmisele hinnale!)
Kõige halvemad varuosade hankimise süsteemid , õigused remondiks ja tugi (tausta-/esiotsasüsteemid) on järgmistelt ettevõtetelt: Xpeng, MG, BYD, Stellantis, Honda, Nissan, Volvo, Rivian, Lucid, Mazda, Hyundai, Kia .
MG ja BYD pole oma RMI-süsteeme veel aktiveerinud.
Lucidil ja Rivianil pole üldse RMI-süsteeme.
Hyundai ei väljasta arveid, jättes raamatupidamisosakondadele midagi töötlemata.
Kia ei ole veel RMI kontosid heaks kiitnud ning diskrimineerib Horvaatia ja Sloveenia omanikke, blokeerides juurdepääsu Kia Connectile.
Garantiid, millele te ei saa loota, kui ostate sõidukeid järgmistelt tootjatelt: Stellantis, Mercedes, Kia, Hyundai.
KMAG lühendab tehase soovitatud hooldusintervalle ja seob garantii jõuülekande hooldusega.
Teine murettekitav tegur on varuosade hinnaerinevus Saksamaa, Prantsusmaa ja Balkani riikide vahel.
Kõik Grand Automotive'i all müüdavad varuosad (hõlmab MG-d, Renault'd, Daciat, Nissanit) on 20–40% kallimad . Odavam on osta sõiduk kohapealt ja hooldada seda Itaalias või Austrias.
Dacia kevad on murettekitav, kuna uute autode müügi edendamiseks on varuosade hind potentsiaalselt kunstlikult tõstetud ebaökonoomsete remonditööde tõttu. Praktiliselt iga kahju viib täieliku kahjuni, mis tekitab kindlustusseltsides muret. Selle auto kaskokindlustus peaks maksma rohkem kui üks Porsche Panamera oma.
Komponentide tasemel remont ettevõttesiseselt:
Teslal, hoolimata sellest, et ta on statistikas esikohal, puudub kahjuks sisemine süsteem aku moodulite või komponentide hooldamiseks.
BMW, Hyundai, Kia, Ford, Mazda, Nissan, VAG, Volvo võimaldavad üksikute komponentide ostmist ja vahetamist teenindusvõrgus.
Kõige odavamad komponendid:
Teslal on kõige madalam kWh hind .
VW-l on kõige odavam OBC .
Teslal on kõige odavamad elektrimootorid .
Teslal on ka parim remondiõiguse (RMI) süsteem .
Tesla ja BMW pakuvad parimat jõuülekande väärtust ja odavaimaid jõuülekande osi.
Porschel on maailma kõige kallimad varuosad .
Parimad RMI-süsteemid (jätkusuutlikkuse ja kulutõhususe seisukohalt kriitilise tähtsusega): Tesla, BMW, Mercedes, VAG, Ford, Toyota .
Halvimad süsteemid: Stellantis, Kia, Hyundai, Xpeng, MG, BYD .
Kõige kallimad süsteemid ( hoolduseks mittesäästvad ): BMW, Xpeng, BYD — see suurendab oluliselt sõiduki omamise kogukulusid ja vähendab investeeringutasuvust.
Lucidil, Rivianil ja teistel puuduvad tugisüsteemid , mis tähendab, et neid sõidukeid tuleks vältida, kuna need võivad igal hetkel muutuda kasutuskõlbmatuks ja hooldamatuks.
Tesla pakub kõige odavamat RMI-süsteemi ehk EPC-d, mis on ligipääsetav isegi eraisikutele ilma ettevõtet omamata. See on isegi tasuta ja täieliku juurdepääsu kogumaksumus on vaid 612 eurot .
Hiina kaubamärgid on osutunud Euroopa laienemiseks täiesti ettevalmistamatuks ning neil puuduvad skaleeritavad süsteemid ettevõtete ja järelturu vajaduste rahuldamiseks. Mõned nende kaubamärkide esindajad ELis kaaluvad juba loobumist mittetoimivate EPC-kataloogide ja veelgi halvema toe tõttu.
Ja kui kõik on öeldud ja tehtud, saab selgeks, miks Tesla on teede kuningas ja ainus tõeliselt jätkusuutlik ja rahaliselt taskukohane sõidukitootja – erinevalt vanadest autotootjatest, kellest on saanud pelgalt 100 erineva välise ettevõtte toodetud „allhanke korras osade kokkupanijad“. Teised statistilised lemmikud on BMW, Mercedes, Hyundai, Polestar, Volvo ja muidugi Toyota .
Neile, kes kaaluvad hübriidauto ostmist elektriauto asemel, pole vaja vaadata midagi muud peale Toyota ja Lexuse . Muul juhul on tegemist pankrotiohtuga.
Varuosade hindade allikas: OEM-kataloogid, USA veebikataloogid, OEM-arved ja hinnapakkumised, partslink24.com.



