Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
parkija
Liige
Postitusi: 1539
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas parkija »

Hea küll , piduritrumli saate kätte moel või teisel , kuumutades , lõigates või vasaraga pekstes , mul on veidi "labasem" mure : Kuidas saada auto esi/ tuuleklaas seestpoolt kirkalt puhtaks ? Olen proovinud erinevaid spestsiaalseid auto klaasipuhastuslappe , spetsiaalseid vahtusi , spreisi ja nühi palju nühid , ikka jääb klaas seestpoolt hall .
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4857
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Äädikas. Kui see ei aita siis kasko. Kui kaskot pole siis €200-ga uus esiklaas. Selline täiesti autoremondis võhiku lahenduskäik.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2783
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

parkija kirjutas: 09 Okt, 2025 8:46 ... Kuidas saada auto esi/ tuuleklaas seestpoolt kirkalt puhtaks ?
Olen proovinud erinevaid spestsiaalseid auto klaasipuhastuslappe , spetsiaalseid vahtusi , spreisi ja nühi palju nühid , ikka jääb klaas seestpoolt hall .
Vast on abiks. Vast on seda klaasi niiskes keskkonnas hoitud?
https://moodnekodu.delfi.ee/artikkel/92 ... -puhastada
Klaasesemete suurimaks vaenlaseks on vananemine, mida ei ole võimalik ei peatada ega tagasi pöörata. Küll aga võib seda õige hooldusega aeglustada.

Klaasi kui materjali vananemine ehk degradatsioon sõltub kahest faktorist: klaasi koostisest ja ümbritsevast keskkonnast. Kõige enam tekitab muret selline vananemisnähtus nagu mikropragunemine (crizzling), mida nimetatakse ka “klaasi haiguseks”. Peamiseks põhjuseks on kõrge suhteline õhuniiskus, mis meelitab klaasi koostises olevad aluselised elemendid klaasi pinnale. Aluseline pind seob endaga õhus olevat niiskust, mille tulemusel tekivad klaasi pinnale veepiisakesed. Kuivemas keskkonnas võivad veepiiskade asemel pinnale moodustuda aluselised kristallid. Lõhna poolest meenutab protsess tolmust äädikat. Selline vananemise protsess võib olenevalt klaasi koostisest aega võtta kas mitu sajandit või kõigest paar aastakümmet.

Nagu eelpoolgi öeldud, siis klaasi “haigust” ei ole võimalik pöörata ega peatada. Ainus, mida teha saab, on seda aeglustada, pestes selle pinnale tekkiva aluselise kihi maha ning hoides eset stabiilsetes tingimustes kuivas hästi ventileeritud ruumis. Nii tuleb klaasi pesta siis, kui see muutub häguseks.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43908
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

parkija kirjutas: 09 Okt, 2025 8:46 Hea küll , piduritrumli saate kätte moel või teisel , kuumutades , lõigates või vasaraga pekstes , mul on veidi "labasem" mure : Kuidas saada auto esi/ tuuleklaas seestpoolt kirkalt puhtaks ? Olen proovinud erinevaid spestsiaalseid auto klaasipuhastuslappe , spetsiaalseid vahtusi , spreisi ja nühi palju nühid , ikka jääb klaas seestpoolt hall .
Mis autost jutt?
Vanemate Mersude puhul, millel on konditsioneer, on selline seespoolt rasvane esiklaas tavaline nähtus, minu loogika järgi on juurpõhjus vananema kippuv külmaradikas, mis mingil määral lekib õli ja mida salongiventilaator rõõmsalt salongi kannab (ja mis klaasile ladestub).

Arvan, et proovi nt bensiinise lapiga ühest kohast. Eemaldada on vaja õhukest õlikihti.

NB! On minu teooria, lükake paremaga ümber kui soovite.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5170
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 09 Okt, 2025 9:10
parkija kirjutas: 09 Okt, 2025 8:46 ... Kuidas saada auto esi/ tuuleklaas seestpoolt kirkalt puhtaks ?
Olen proovinud erinevaid spestsiaalseid auto klaasipuhastuslappe , spetsiaalseid vahtusi , spreisi ja nühi palju nühid , ikka jääb klaas seestpoolt hall .
Vast on abiks. Vast on seda klaasi niiskes keskkonnas hoitud?
https://moodnekodu.delfi.ee/artikkel/92 ... -puhastada
Klaasesemete suurimaks vaenlaseks on vananemine, mida ei ole võimalik ei peatada ega tagasi pöörata. Küll aga võib seda õige hooldusega aeglustada.

Klaasi kui materjali vananemine ehk degradatsioon sõltub kahest faktorist: klaasi koostisest ja ümbritsevast keskkonnast. Kõige enam tekitab muret selline vananemisnähtus nagu mikropragunemine (crizzling), mida nimetatakse ka “klaasi haiguseks”. Peamiseks põhjuseks on kõrge suhteline õhuniiskus, mis meelitab klaasi koostises olevad aluselised elemendid klaasi pinnale. Aluseline pind seob endaga õhus olevat niiskust, mille tulemusel tekivad klaasi pinnale veepiisakesed. Kuivemas keskkonnas võivad veepiiskade asemel pinnale moodustuda aluselised kristallid. Lõhna poolest meenutab protsess tolmust äädikat. Selline vananemise protsess võib olenevalt klaasi koostisest aega võtta kas mitu sajandit või kõigest paar aastakümmet.

Nagu eelpoolgi öeldud, siis klaasi “haigust” ei ole võimalik pöörata ega peatada. Ainus, mida teha saab, on seda aeglustada, pestes selle pinnale tekkiva aluselise kihi maha ning hoides eset stabiilsetes tingimustes kuivas hästi ventileeritud ruumis. Nii tuleb klaasi pesta siis, kui see muutub häguseks.
See tähendab, et autot ei tohi õue lasta, sõitmisest rääkimata :D
AMvA
Liige
Postitusi: 5170
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 09 Okt, 2025 9:22
parkija kirjutas: 09 Okt, 2025 8:46 Hea küll , piduritrumli saate kätte moel või teisel , kuumutades , lõigates või vasaraga pekstes , mul on veidi "labasem" mure : Kuidas saada auto esi/ tuuleklaas seestpoolt kirkalt puhtaks ? Olen proovinud erinevaid spestsiaalseid auto klaasipuhastuslappe , spetsiaalseid vahtusi , spreisi ja nühi palju nühid , ikka jääb klaas seestpoolt hall .
Mis autost jutt?
Vanemate Mersude puhul, millel on konditsioneer, on selline seespoolt rasvane esiklaas tavaline nähtus, minu loogika järgi on juurpõhjus vananema kippuv külmaradikas, mis mingil määral lekib õli ja mida salongiventilaator rõõmsalt salongi kannab (ja mis klaasile ladestub).

Arvan, et proovi nt bensiinise lapiga ühest kohast. Eemaldada on vaja õhukest õlikihti.

NB! On minu teooria, lükake paremaga ümber kui soovite.
Levinuim põhjus sellele on siiski soojendusradika väike leke, mis kannab klaasile jahutusvedeliku aurud, mis seal ladestuvad ja niiske ilmaga seovad niiskust
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43908
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Minu mersul sai esiklaas vahetatud poolteist aastat tagasi (väljaspoolt liiga täpiline, segas pimedas sõitmist), sisepind kipub endiselt selline rasvane olema :dont_know: Carglassis vahetati, ise maksin, mingi 250 eurot vist oli.

Teistel umbes samavanadel kondiga autodel pole seda täheldanud. Samas ma tean paari samasuguse mersuga isikut, kes kurdavad sama probleemi. Ei pretendeeri tõele, kui teil on parem teooria, olen valmis õppima.

Aga "aluselisuse" juttu ei usu. Mul seisab auto kuivas garaazis, aknad lahti ja sõidab korra nädalas. Esiklaas läks seest rasvaseks paari nädala jooksul peale vahetust.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43908
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas: 09 Okt, 2025 9:54 Levinuim põhjus sellele on siiski soojendusradika väike leke, mis kannab klaasile jahutusvedeliku aurud, mis seal ladestuvad ja niiske ilmaga seovad niiskust
Ma seda varianti ka vaatasin, märkisin peene vildikata paisupaagile, kusmaal nivoo on jne - aasta jooksul pole tilkagi peale valada vaja. Aga noh, kõike võib olla. Ja see soga on tõesti natuke nagu rasvane. :dont_know:

Kui see soga pärineb soojendusradikast, siis ilmselt kõige lihtsam on kasutada mingit kvaliteetset lekkepeatajat, muidugi hoolega ja mõistusega. Selline ollus peatab hästi neid pisilekkeid, kus väike tilgake ilmub.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5170
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 09 Okt, 2025 9:56
AMvA kirjutas: 09 Okt, 2025 9:54 Levinuim põhjus sellele on siiski soojendusradika väike leke, mis kannab klaasile jahutusvedeliku aurud, mis seal ladestuvad ja niiske ilmaga seovad niiskust
Ma seda varianti ka vaatasin, märkisin peene vildikata paisupaagile, kusmaal nivoo on jne - aasta jooksul pole tilkagi peale valada vaja. Aga noh, kõike võib olla. Ja see soga on tõesti natuke nagu rasvane. :dont_know:

Kui see soga pärineb soojendusradikast, siis ilmselt kõige lihtsam on kasutada mingit kvaliteetset lekkepeatajat, muidugi hoolega ja mõistusega. Selline ollus peatab hästi neid pisilekkeid, kus väike tilgake ilmub.
Tänapäevastel autodel on soojendusraikas nii peente kanalitega, et lekkepeataja kasutamine ajab ta 100% umbe
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4681
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Madis Reivik »

Klaasipesuvahendile pisike tilk ammoniaaki, töötab nagu reklaamis
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43908
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Esiklaasi sisepinnal....?
Või mõtlesid ikka jahutusvedelikku?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist