AMvA kirjutas: ↑16 Okt, 2025 17:09
Ja milliseid probleeme see 0W-20 siis põhjustab?
1. õlikulu Lada tasemel, ma olen enda 2024 autole valanud 15 000 õlivahetusvälba jooksul juurde 3 liitrit. Garaazis on mul 30 aastat vanad autod, mis ei vaja mitte mingit õli lisamist. Dumbuseni käes kätkeb riski, et sõidetakse mootor vaeseks.
2. kulumisprobleemid algavad siis, kui mootori tolerantsid on kulunud natuke suuremaks, keti ja klapimehhanismi liigkulumine liiga vedela ja pindade külge "mittehakkava" õliga algab mõju muidugi varem. Täna levinud ketiprobleemid on tingitud nii "longlife" õlivahetustest, kuid ka keti õlitamiseks vähesobivast liigvedelast õlist (ei püsi ketil). Seepärast on levinud peale garantiiaja lõppu minna üle 30 viskoossusele.
Minu 2000 Volvo, mille läbisõit lähenes 300 000-le tekitas tehase ette nähtud 5W-30 õliga igasugu kummalisi, peamiselt plokikaanest tulevaid hääli. Peale üleminekut 5W-40 peale need hääled on kadunud, samuti kustub õlisurvetuli kiiremini.
Viskoossemale õlile üleminek kulumata mootorile on aga ohtlik. Teatud kohad võivad kuivaks jääda, kuna paksem õli ei "mahu" väiksematesse piludesse.
2024 Isuzu D-max vajab näiteks 10W-40 õli, kulu 15 000 vahetusvälba peale on ümmargune null. Tase karteris on täpselt sama.
See paar protseni väiksem kütusekulu ja samapalju suurem võimsus lihtsalt pikemas perspektiivis ei tasu mootori remonti ära. Tasuv on see vaid siis, kui autoga sõidetakse liisinguperioodi lõpuni- kuid on ka erandeid, mis ei pea isegi garantiiaega vastu (need downsizetud bensuturbo mootorid).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.