Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1439
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

krossipart kirjutas: 01 Nov, 2025 16:30
mongol kirjutas: 01 Nov, 2025 16:19 Näu.

Slip.
Lugedes eelnevaid kirjutisi siis pigem mitte.. :D
"Slip" on õige, mina olin see kes hoogu läks. :)
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Welber
Liige
Postitusi: 530
Liitunud: 23 Okt, 2014 19:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Welber »

tsivi_list kirjutas: 31 Okt, 2025 16:31 Naastuvärdjad juba krõbistavad, lõhuvad teid ja tänavaid, reostavad müra ja peenosakestega.
Lamellivärdjatel läheks päris raskeks, kui me ristmikke ja fooritaguseid ei karestaks.
tsivi_list kirjutas: 31 Okt, 2025 16:31Ammu pole selliseid talvi, et üldse talverehvi vaja oleks. Tuleb õppida sõitma, mitte lõhkuda naastudega teid!
Kle jutupaun, tule sõida jää ja veega kaetud kruusateel, kõik ei ela keset linna.
Bonis nocet, quisquis pepercerit malis.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2839
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Alts kirjutas: 01 Nov, 2025 12:05 Kormoran suvekad.on mu kõige suurem rehviikaldus olnud.
Pehmete külgedega ja vist ka ülejäänu pehme.
Pole sellist asja varem ette tulnud, et rehvid kulusid "lõpuni" ca. 16000 kilomeetriga. ...
Kormoran, veremaa Nokia tehases toodetud odavbrändi rehvid sealsetele "väiksematele rahvaautodele, viletsatel teedel sõitmiseks, kus "pehme rehv" on mõnus.
Kas rehvide koormusindeks ja mootori vääne oli ikka vastavuses rehvide otstarbega?

Kas need, kes kurdavad "pehmete külgede" üle üldse teavad, mis asi on "rehvi koormusindeks" ja kuidas seda kasutatakse?

Võimas mootor, agressiivne sõidustiil ja hea "vihmarehvi" saab isegi tuhande kilomeetriga siledaks sõita.
Tegelane5 kirjutas: 01 Nov, 2025 15:04 Kunagi olid mingid "suurte klotside ja naeltega" Daytoni'd vist ning nood pidasid suht OKlt isegi. Pärast naelad välja ja olid suvel tunduvalt paremad kui sama "töötluse" läbinud Michelini talvekad.
Daytoni (naelteta) talvekad olid ühed visa kulumisega "lõbusad" rehvid.
7 aastat aastaläbi auto all ja mustrit oli 2/3 alles.
Kõvad kui piljardikuulid ja isegi 50kW mootor suutis neid asfaldil vilistama panna.
Markeeringu järgi võis nendega talvel sõita aga mõistlik selline tegevus ei olnud.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2353
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas maksipoiss »

Welber kirjutas: 01 Nov, 2025 22:55 Kle jutupaun, tule sõida jää ja veega kaetud kruusateel, kõik ei ela keset linna.
Ja seda veel Lõuna Eesti küngaste vahel. Tegelikult saab kuidagi hakkama, tuleb parempoolsed rattad teepeenral hoida, seal on reeglina parema pidamisega pinnast.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2839
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

maksipoiss kirjutas: 02 Nov, 2025 9:52
Welber kirjutas: 01 Nov, 2025 22:55 Kle jutupaun, tule sõida jää ja veega kaetud kruusateel, kõik ei ela keset linna.
Ja seda veel Lõuna Eesti küngaste vahel. Tegelikult saab kuidagi hakkama, tuleb parempoolsed rattad teepeenral hoida, seal on reeglina parema pidamisega pinnast.
Ketid autosse ja Murphi seaduse järgi ei lähe siis neid vaja (hetke hind 17eur).
Nende pealepanekut tuleb muidugi enne Sinutorust õppida ja tasasel pinnal harjutada.
https://www.k-rauta.ee/p/rattakett-yc18 ... lupasearch
Pilt
Tegelikult olen neid sihipäraselt kasutanud ainult üks kord ja sedagi suvel, kus äkilise paduka järel muutus savine nõlv libedaks ja inimene ei saanud suverehvidega autoga enam tee peale.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2066
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Vaatlus on oluline. Kui vaatan varahommikul köögi aknast, et autod liiguvad kuidagi aeglaselt, siis tuleb rahulikult kohvi juua. Varsti ilmub suur kollane rikkalikult vilkuritega varustatud krusa ja tunni - paari pärast on tee täitsa sõidetav. Kestva saju korra protseduuri korratakse. Tõsi, kõigil pole võimalust sõiduaega valida, siis tuleb sõidukiiruse ja muude selliste võtetega toimetada.
mart2
Liige
Postitusi: 6481
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mart2 »

Welber kirjutas: 01 Nov, 2025 22:55 [... Lamellivärdjatel läheks päris raskeks, kui me ristmikke ja fooritaguseid ei karestaks.
... Kle jutupaun, tule sõida jää ja veega kaetud kruusateel, kõik ei ela keset linna.
Probleem on hoopis mujal -
1) Ennem rehvide ostu ei arvestata, et - kus, millal ja kui sagedasti - tuleb ette ekstreemseid olusid.
2) Kas auto tüüp (veoskeem, mootori võimsus ja kaal) on valitavate rehvide korral kõige parem?
3) Milline on juhi sõidustiil?
4) Kas eelistad vähem riski ja kõrgemat hinda või tahad odavalt, kuid oled valmis ise riski võtma?

Kasutan lamelle üle 10 aasta ja pole veel erilist probleemi olnud - ka mitte Tartu linnas ristmikel, kus hommikune puistamine veel tegemata ja jää peal õhuke lumekirme.
Põhilised faktorid - ostan kvaliteetsed (kahjuks 8) kallimad) "rõngad" ning sõidan rahulikumalt.
NB! Odavad naastud on ka testides kehvemad kui kvaliteetsed lamellid.

PS! Elan Põlvamaal, endise Vana-Võrumaa alal.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
AMvA
Liige
Postitusi: 5259
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 02 Nov, 2025 8:37
Alts kirjutas: 01 Nov, 2025 12:05 Kormoran suvekad.on mu kõige suurem rehviikaldus olnud.
Pehmete külgedega ja vist ka ülejäänu pehme.
Pole sellist asja varem ette tulnud, et rehvid kulusid "lõpuni" ca. 16000 kilomeetriga. ...
Kormoran, veremaa Nokia tehases toodetud odavbrändi rehvid sealsetele "väiksematele rahvaautodele, viletsatel teedel sõitmiseks, kus "pehme rehv" on mõnus.
Kormoran on Michelin Group brand ja toodetakse Poolas.
Jätaks neist asjadest rääkimise, millest midagi ei tea.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3465
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

OLAVI kirjutas: 02 Nov, 2025 8:37
Alts kirjutas: 01 Nov, 2025 12:05 Kormoran suvekad.on mu kõige suurem rehviikaldus olnud.
Pehmete külgedega ja vist ka ülejäänu pehme.
Pole sellist asja varem ette tulnud, et rehvid kulusid "lõpuni" ca. 16000 kilomeetriga. ...
Kormoran, veremaa Nokia tehases toodetud odavbrändi rehvid sealsetele "väiksematele rahvaautodele, viletsatel teedel sõitmiseks, kus "pehme rehv" on mõnus.
Kas rehvide koormusindeks ja mootori vääne oli ikka vastavuses rehvide otstarbega?
Siin on kas sarnased nimed segi läinud või on venevastane hüsteeria silme eest mustaks võtnud.
Kormoran on Michelini odavbrand: päritolult Poola firma mis idablokis oli Stomil. Ma mäletan nõukaajast sellised tõstukirehve. Sarnaselt on Tsehhi Barum mis nõukaajal oli Eestis tuntud mootorratta rehvidega tänapäeval Continentali grupp kuuluv.

Cordiant on see Venemaa üsna suur firma mis on nüüd lääne mahajäetud tehased endale saanud. Nokia oma samuti. Euroliidus neid tänapäeval ei müüda. Oma 10 aastat tagasi oli Cordiant igas Tallinna odavpoes esindatud.

Kormorani suverehvid on mul ühel autol olnud. Ei oska ei head ega halba öelda. Surid lõpuks vanadussurma, päris kiiresti aga ei maksnud ka suurt midagi. Täielik häving oli hoopis Continentali uute suverehvidega mis tavalise diiselpassati all ühe suvega (ca 12 000 km vist ) ära kulusid. Umbes samal ajal oli küll ka Continentali skandaal kui ajakirjanikud selgeks said et Conti teeb testides paremate tulemuste saavutamiseks rehvid ülipehmest segust. Võib-olla tänapäeval on teisiti. Ma ise pole seda marki enam julgenud osta.


P.S Kuid täpsemalt vaadates vähemalt Soomes müüakse Cordianti küll. Mmm.... muteada ei tohi Venemaa rehve müüa aga võib-olla on kasahhi toodanguks muteerunud. Ei hakanud süüvima.
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 807
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Marvin »

Mis leheküljel meil see eelmise aasta lamelli/naela vaidlus nüüd oligi? :).
nukkel
Liige
Postitusi: 1736
Liitunud: 30 Aug, 2014 15:03
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas nukkel »

Kas Eestis tohib kette kasutada?
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1439
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

vanahalb kirjutas: 02 Nov, 2025 15:45 Sarnaselt on Tsehhi Barum mis nõukaajal oli Eestis tuntud mootorratta rehvidega tänapäeval Continentali grupp kuuluv.
Barum on praegusel ajal Mitas. Põllumajandus-ja ehitustehnika alal täiesti arvestatav tegija, sõiduautorehvidest olen siinmail vähe kuulnud. Tsiklirehvide tootjana üldiselt hea kuulsusega, offroad- ja endurorehvide hinna-kvaliteedisuhe on täiesti broo. Mitase C02 krossirehv oli külgkorviMM esikümne valitseja, a siis nad otsustasid teda veel paremaks teha ja läks nagu alati. :)
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1439
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

nukkel kirjutas: 02 Nov, 2025 17:32 Kas Eestis tohib kette kasutada?
Kuival asfaldil on kindlasti keelatud. :)
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Sten1111
Liige
Postitusi: 241
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:27
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Sten1111 »

AMvA kirjutas: 02 Nov, 2025 15:26
OLAVI kirjutas: 02 Nov, 2025 8:37
Alts kirjutas: 01 Nov, 2025 12:05 Kormoran suvekad.on mu kõige suurem rehviikaldus olnud.
Pehmete külgedega ja vist ka ülejäänu pehme.
Pole sellist asja varem ette tulnud, et rehvid kulusid "lõpuni" ca. 16000 kilomeetriga. ...
Kormoran, veremaa Nokia tehases toodetud odavbrändi rehvid sealsetele "väiksematele rahvaautodele, viletsatel teedel sõitmiseks, kus "pehme rehv" on mõnus.
Kormoran on Michelin Group brand ja toodetakse Poolas.
Jätaks neist asjadest rääkimise, millest midagi ei tea.
Mingi 5 aastat tagasi olid michelin xin4 made in russia. Peale sõja algust hakkasid ilmuma samad rehvid made in italy kirjaga. Kusjuures vene omad jätsid parema mulje
AMvA
Liige
Postitusi: 5259
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 02 Nov, 2025 8:37 Kas rehvide koormusindeks ja mootori vääne oli ikka vastavuses rehvide otstarbega?

Kas need, kes kurdavad "pehmete külgede" üle üldse teavad, mis asi on "rehvi koormusindeks" ja kuidas seda kasutatakse?

Võimas mootor, agressiivne sõidustiil ja hea "vihmarehvi" saab isegi tuhande kilomeetriga siledaks sõita.
Rehvi koormusindeksil ja mootori väändel ei ole mitte vähimatki seost. Muu rehvijutt on kah täiesti pastakast imetud.

Püsiksid äkki oma kutsetunnistusel oleva teema raamides äkki?
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline