parkija kirjutas: ↑03 Nov, 2025 11:41
.... arutaks ka "kojameeste" teemal : raamiga või raamita ?
Soojal aastaajal on maitse asi, aga kes on talvel autot juhtinud ja kinnijäätunud kojamahe raami vahelt, jäävihmas öösel maanteel jääd välja kraapinud, see niimoodi ei küsi.
ja raamita kojamees jäävihmas on mul külmunud sest .... ?
sõita sai vaid puhuri soojus 100% klaasile ja lisaks el. soojendus sisse lülitatud (transiti kaubik).
muidu kittis raamita kojamehe serva-aluse täis ja kööga. ...
Kas väike sõidukogemus ei luba mõista, et kui selles situatsioonis oleks olnud raamiga kojamees, siis lisaks kojamehe kummiservale oleks pidanud puhtaks kraapima ka liigendite vahed. Kummiserv jäätub mõlemal juhul aga liigendite vahede puhastamisel võib mõni kõrv murduda ja siis oled hoopis ilma kojameheta teepeal.
Vanadel autodel sai kojamahe kergelt (metallklamber) varus oleva vastu vahetada ja sõitu jätkata, siis kaasaegsete kojameeste jäätunud plastkinnitust nii lihtsalt lahti ei pruugi saada, et see ka terveks jääb.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Võib ka jääsulatajat peale lödistada kui ilm selline on. Ei pea tingimata kraapima ega plastikust kõrvu murdma. See pudel autos leiba ei küsi
Muidugi raamiga on neid potentsiaalselt kinni jäätuvaid punkte rohkem.
vanahalb kirjutas: ↑03 Nov, 2025 13:38
. Tuttav rehvimees just kurtis et Kumho rehvid, Koreast ümber maailma reisi teinud. Nii kõvasti on konteinerisse pressitud et ongi kõverad. Et jälle sirgeks saada tuleb veljele tõmmata ja mingi 4 atm sisse lüüa ning tund aega seista lasta. Aga hooaeg ja kliendid ei jaksa oodata.
Mul ka just parasjagu ühed Kumho at rehvid käsil ja oli ka alguses raskusi tasakaalustamisega, nüüd kui pool kulunud on ei laperda enam all.
Panin reedel Kumho lamellid alla, võrreldes suvekatega on väga vaiksed. Peaks pärast vaatama, mis suviseid imerehve Kia tehas elektrikatel kasutab, et karedal asfaldil nii lärmakad. Ju miski väikse veeretakistusega segu vms...
parkija kirjutas: ↑03 Nov, 2025 11:41
Rehvide teemale vahele arutaks ka "kojameeste" teemal : raamiga või raamita ?
Ja kellele ema, kellele tütar
Raamiga vana kooli klaasipuhastaja on tänaseks ajalugu. Oma hobiautole olen ma need ette pannud, et auto näeks välja võimalikult originaalilähedane. Praktikas on 95% täna müüdavatest klaasipuhastajatest raamita kojamehed. Lihtsalt autodel on nad juba mingi 25+ aastat kasutusel olnud.
Nojah, opereerimiseks platsidel kasutatakse hiina paska, müügiks lähevad uued rehvid alla tagasi.
Sa pole vist Soomes ühtegi töötavat veoautot lähemalt uurinud?
Uurin neid sama tihti, kui sa loed svertpaate ja kiiljahte sadamas kokku.
Kui platsimasinaks on ostetud siis sealtsamast ta tihtipeale lõpuks ka sulatusahju läheb. Uue auto rehvid saab neile maha müüa kes pikemaid otsi sõidavad. LingLong, Triangle ja mis need kõik on mis nii 500 km raadiuses väga edukalt toimivad.
Ja kui selgema silmaga vaadata siis need Michelinidega päevinäinud masinad on tegelikult Michelini karkassi peal jumal teab mitmes prott.
Mu jutt oli rohkem teemal et "jedem das seine" ehk pole mõtet imepidamisega Contit alla osta kui põhiosas töristatakse 80 km/t ja kõige libedam koht on munakivisillutis presidendilossi ees.
vanahalb kirjutas: ↑03 Nov, 2025 22:45
Mu jutt oli rohkem teemal et "jedem das seine" ehk pole mõtet imepidamisega Contit alla osta kui põhiosas töristatakse 80 km/t ja kõige libedam koht on munakivisillutis presidendilossi ees.
, Kadrioru lossi ei tahaks protiga ikka vurada.
Muidu meeldiv lugeda, et mehed püsivad kenasti kas lamelli- või naastrehvikaevikus. Kui keegi on hiljuti positsiooni muutnud kas naastudelt lamellidele või siis lamellilt tagasi naastudele ootaks muljeid ja mõtteid - kas tasus possa vahetust.
Kas Hankook on haip või tasub paremate rehvide valikul neid tõsiselt võtta?
Mina olen vaheldumisi mõlemaid kasutanud. Viimasel ajal pigem lamelle, lihtsalt vaikuse pärast ja ei pea rehvivahetust nii täpselt planeerima. Aga saan täiesti aru nendest, kes ennast naeltega turvalisemalt tunnevad.
vanahalb kirjutas: ↑03 Nov, 2025 22:45
Mu jutt oli rohkem teemal et "jedem das seine" ehk pole mõtet imepidamisega Contit alla osta kui põhiosas töristatakse 80 km/t ja kõige libedam koht on munakivisillutis presidendilossi ees.
, Kadrioru lossi ei tahaks protiga ikka vurada.
Muidu meeldiv lugeda, et mehed püsivad kenasti kas lamelli- või naastrehvikaevikus. Kui keegi on hiljuti positsiooni muutnud kas naastudelt lamellidele või siis lamellilt tagasi naastudele ootaks muljeid ja mõtteid - kas tasus possa vahetust.
Kas Hankook on haip või tasub paremate rehvide valikul neid tõsiselt võtta?
Hankook on väga hea rehv, samal tasemal oluliselt kallimate konkurentidega. Mis minu jaoks oli üllatav, et ma ei saanud talve jooksul mitte ühestki naelast lahti. Nüüd sõidavad koos vana autoga uue omaniku käes.
AMvA kirjutas: ↑03 Nov, 2025 14:33
Kui tihti sa Trumm Soomes kuskil platsil töötavate veoautode rehve uurimas käid ka?
Ostsime sel aastal Soomest 2 kasutatud veoautot, neist vanim 2001 väljalaskeaasta. Vaatamas sai käidud paljusid. Kuhu oleks motiivi panna hiina käkke alla küll (auto hind oli 25 000 eurot). Aga võta näpust, nendel arvukatel platsidel käies ma neid massilisi hiina rehve ei näinud kusagil. Tegelt pole neid ka teeäärsetes bensukates märganud (veoauto rehvil on 15 cm kõrgused tähed peal, näeb kaugelt).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
vanahalb kirjutas: ↑03 Nov, 2025 22:45
Mu jutt oli rohkem teemal et "jedem das seine" ehk pole mõtet imepidamisega Contit alla osta kui põhiosas töristatakse 80 km/t ja kõige libedam koht on munakivisillutis presidendilossi ees.
Helsingi linnahoolduse MB Ategodel on igatahes Continentali rehvid all. Valdava osa töristab linnas 50 kmh.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Loomulikult on linnahoolduse autodel veel sellised mis tehas sinna pani.
Mäletamist mööda kirjeldasin olukorda metalliplatsidel ja mujal kus on suur tõenäosus rehv puruks sõita.
Just praegult sõitis metallurgide suht uus auto mööda: Barum - Michelin prott - Barum - Goodride. Tõstetavatel sildadel oli prott ja hiinakas ja silm ei seletanud kas Barumid olid protid või mitte. Michelin oli kindlasti prott, narmendava servaga.
Ma ostsin suvel enda tarbeks taluniku käest 2000 a veoka Väga ägeda mustriga Michelini protid olid all aga karkassid vist vanemad kui meie keegi. Ei temal ega minul pole palju sõite ja küll nad veel 5 aastat ära käivad.
Need hiinakad on massiliselt viimastel aastatel tekkinud nagu kõik hiina kaup. Kui rehvimüüja endale sellist sisse ei võta siis keegi sinna butiiki ei tulegi.