Eesti majandus eile, täna ja homme.

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
cabslock
Liige
Postitusi: 273
Liitunud: 30 Jaan, 2018 8:25
Kontakt:

Re: Eesti poliitelu eile, täna ja homme.

Postitus Postitas cabslock »

Kriku kirjutas:Bussiliiklust peaks nagunii doteerima.
Miks küll?
Taaniel Tina
Liige
Postitusi: 1078
Liitunud: 07 Nov, 2012 9:54
Kontakt:

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Taaniel Tina »

Mina ei saa aru, milles siin Venemaa süüdi on.
Elektri hinna Euroopas on kalliks teinud endale eurooplased is kõige selle rohe-elektri porno ja looduhoiuga. Ja nüüd mõtlevad, et venelased võiksid olla härrasmehed ja kehtestada ka oma elektrile kallid aktsiisid???
Aga kui eurooplased tahavad omale osta kallist elektrid, siis on venelased seda nõus müüma.
Ja ei vaeva üldse pead euroopa rohe-natside peades toimuvate dilemmade üle.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42796
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Kriku »

Parandan ennast - bussiliiklust pidanuks tasuta ühistranspordi eelse piletihinna taseme säilitamiseks nagunii doteerima.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas AMvA »

Kriku kirjutas:Parandan ennast - bussiliiklust pidanuks tasuta ühistranspordi eelse piletihinna taseme säilitamiseks nagunii doteerima.
Linnadevahelisi liine pole kunagi doteeritud.
teeline35
Liige
Postitusi: 1838
Liitunud: 11 Apr, 2010 9:21
Asukoht: LÄÄNEMAA
Kontakt:

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas teeline35 »

Ei ańdnud ikka rahu.
Ma eelistaks küll, et arst, kes mind ravib omab diplomit. Ja et lennuki, millega lendan on ikka vastava diplomiga inimesed projekteerinud.
See on ikka väga naiivne jutt, et diplom ei garanteeri midagi.
Mina näiteks tahaks, et arst, kes mind ravib omaks arstidiplomit. Füüsika, keemia, mingit masti filoloogia või sotsioloogia diplomiga "arsti" hoolde ma usaldaks ennast ainult juhul kui mu tervis ikka väga raudne oleks! :lol:
Meil Krikuga oli vaidluseks kas ülikooli lõpetamisel saadud diplom annab mingeid kindlaid tagatisi, et inimene ka väljaspool oma eriala mõnel teisel alal paremini hakkama saab, võrreldes samal alal varem töötanud kogenud töötajaga. Jäime eriarvamusele. Inimesed on ju erinevad; pikki , lühikesi, pakse ja kõhnasi, laisku ja virke. Ei tule sõjaväestki inimesed välja ühesugustena veel vähem ülikoolist.
Mis mind ajendas teemat tõstatama on eestis tekkinud olukord kus kroonilise tööjõu puuduses on meil tekkinud arvukas kiht kõrge enesehinnanguga diplomeeritud "eliiti". Kellel oma erialal tööd ei jagu või polegi sellist eriala olemas ( "eriala" tekitati kõrgkooli poolt riigilt raha saamiseks või ka mõne hakkajama õpetlase poolt enda äraelatamiseks), aga tahaks igal juhul juhtivale tööle kõrge palga peale. Nende inimeste viisaka äraelamise võimaldamieks on tekkinud praeguseks kõrgharidusdiplomite (teinekord ka mitteametlik) nõue päris paljudele riigi ja omavalitsus ametitesse kandideerijatele.
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42796
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Kriku »

AMvA kirjutas:
Kriku kirjutas:Parandan ennast - bussiliiklust pidanuks tasuta ühistranspordi eelse piletihinna taseme säilitamiseks nagunii doteerima.
Linnadevahelisi liine pole kunagi doteeritud.
Tunnistan, et mulle pole see asi selge.
Bussifirma pole rahul, et riikliku dotatsiooni abil liikuval Haapsalu-Tartu liinil on märksa odavamad piletihinnad.
https://online.le.ee/2017/02/28/taisto- ... innatousu/

:scratch:

Ekspressliine pole kunagi doteeritud...?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Some kirjutas:Pole kuulda olnud, et Luxekspressi linnadevahelisi liine keegi doteeriks.
Mõned suuremad linnadevahelised liinid (peamiselt Tartu suunas) ongi need vähesed liinid, mis kommertsalusel toimivad ja kus tänu liikuva raha suurusele on ka konkurents võimalik. Kui me aga räägime kapa-kohilast, siis seal ei toimi.

Paraku aga kõik ei ela kolme suure põhimaantee ääres (kus tõesti on kommertsvedu võimalik).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16611
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Fucs »

Swed: ekspordi väljavaade on halvenenud
http://www.ituudised.ee/uudised/2019/01 ... ised.ee%29

Valitsus eraldas raha maade omandamiseks Kiviõlis [Tasuline, mul ei ole]
https://www.aripaev.ee/uudised/2019/01/ ... s-kiviolis

ÜLEVAADE: Eesti ronis Euroopa Liidu keskmiste palkade pingereas 17. kohale
„Ma ei nimetaks seda teaduslikuks uuringuks, sest suurem osa infost tuli Vikipeedia artiklist, kus oli Euroopa Liidu riikide palgad välja toodud,'' seletas Fischer.
8)
https://www.ohtuleht.ee/918152/ulevaade ... -17-kohale
Avatar
Liige
Postitusi: 2286
Liitunud: 17 Veebr, 2009 21:30

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Avatar »

Kapten Trumm kirjutas:Tuuleenergeetika ongi Eestis elektritarbija raha eest peetav teatud seltskonna siesta, mis eriti ei vähenda vajadust Narvas põlevkivi ahju ajada. Pigem tuleb tuuleenergia osakaalu kasvades suurendada traditsioonilise elektritootmise võimsust (ka puiduhakkest), kompenseerimaks tekkivaid harmooniaprobleeme elektrivõrgus, mis tulenevad tuulikute hüplikust tootlikkusest (energeetikud seletavad kindlasti paremini).
No sa pead lihtsalt suutma alternatiivsete tootmismeetoditega kompenseerida tuule heitlikust, ja tõesti tänapäeval saab seda ainult põlevkivikateldega (kuigi ka nende soojas/valmis hoidmine on kulukas). Aga tulevikus võib ju asi paraneda/areneda. Selle jagu, mis sa tuulest elektrit jahvatad, jääb sul ju ikka põlevkivi põletamata, ja elektri eest teenid. Taust on see, et mingil hetkel see nafta-tipp tuleb, ja selle järel läheb siblimiseks, ning kes ei suuda oma tootmist/tööstust/elamist energiaga varustada, kukub maailmakonkurentsis tõsiselt. Ja see on selline positiivne stsenaarium, mis ei sisalda apokalüpsist. Traditsioonilise elektritootmise võimsuse suurendamine - jah kindlasti. Kuigi sellega ilmselt lendavad millalgi CO2 foobid samuti selga. On pakutud ideid akumulatsioonijaamadest (veemahutitega näiteks - pumpad energiakülluses vee kõrgematesse mahutitesse ja energianappuses lased läbi turbiin madalamatesse tagasi) . Ma nüüd nii spets ei ole, aga minu meelest annaks tuule ja akujaamadega (no ja muude lisadega hüdro jne) küll kujundada tasakaalus üleriikliku süsteemi. On tuult - jahvatad kõvasti, osa tarbitakse ära, osa akumuleerid. Tuult vähe/pole, lased akujaamad käima. Loomulikult selline süsteem nõuab suuri investeeringuid ja arendusi, ning praegused tuulikud on vaid jäämäe tipp.
Mulle meeldib tuulikute puhul see, et nad on hajutatud süsteem, ja neid ei ole võimalik mõne õigesse kohta sihitud tegevusega täielikult kasutuks muuta.
Aga jah, loomulikult võib öelda et Eesti elektritarbija maksab selle praegu kõik kinni. Tuulikute suunda ma siiski oleks valmis sponsoreerima, kui seda riigi ja tarbija huvidest lähtuvalt arendataks ja oleks läbimõeldud strateegia. Igasugused Utah ja Lähis-ida põlevkiviväljad on see, mis mulle äärmiselt lollid ideed tundusid. Aga ma loomulikult ei ole EE masterplaanidesse pühendatud, võib-olla neil on mingi iva kusagil sügaval...
Ja minu meelest on põlevkivi ahju ajamine nii ehk naa raiskamine, ning põlevkivi peaks kasutama pigem keemiatööstuses.
Ehk siis Eesti energeetiline sõltumatus on vaja säilitada. Põlevkivi põletamine annab meile selleks puhvri (erinevalt lõunanaabritest). Tuleb pingutada selle nimel, et mingil hetkel Eesti energiavajadus enam ei toetuks põlevkivile, aga samas oleks kaetud Eesti oma võimalustega. Ja loomulikult nii et kohalikul inimesel oleks see taskukohane ja varasemate aastakümnete jooksul kinniplekitud arendused nende huve teeniks.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4833
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Some »

Kapten Trumm kirjutas:
Some kirjutas:Pole kuulda olnud, et Luxekspressi linnadevahelisi liine keegi doteeriks.
Mõned suuremad linnadevahelised liinid (peamiselt Tartu suunas) ongi need vähesed liinid, mis kommertsalusel toimivad ja kus tänu liikuva raha suurusele on ka konkurents võimalik. Kui me aga räägime kapa-kohilast, siis seal ei toimi.

Paraku aga kõik ei ela kolme suure põhimaantee ääres (kus tõesti on kommertsvedu võimalik).
Samas diiselrongid tikuvad just nimelt kommertsliinidega konkureerima... St Kapa-Kohilast ka rongiga linna ei saa.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3505
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Dr.Sci »

https://tarbija24.postimees.ee/6495777/ ... -kui-latis

Ei oskagi kommenteerida... artiklist: "Soodne hind Lätis on tingitud ka sellest, et see ei ole lätlastele kodumaine toode. «Kuna Lätis on see ikkagi importtoode, siis selleks, et ta seal konkurentsivõimeline oleks, peab tal enam-vähem teiste kurkidega võrdne või lähedane hind olema.»"
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

No sa pead lihtsalt suutma alternatiivsete tootmismeetoditega kompenseerida tuule heitlikust, ja tõesti tänapäeval saab seda ainult põlevkivikateldega (kuigi ka nende soojas/valmis hoidmine on kulukas).
No need tuulikute kompensatsioonimehhanismid pole enamasti kuigi rohelised ja rohelisena on neil õnne olla väga vähestes riikides. Näiteks rohke hüdroenergia ressursiga Norra. Seal põhimõtteliselt pumbatakse ülejääva tuulelektriga vett uuesti hüdrojaama tammi taha mäe otsa, et saaks seda tammist alla läbi turbiinide lasta. Taanis, mis on ka kole roheline, tehti seda kompensatsiooni kivisöe (saksa) ja gaasijaamadega. Roheline värk, eh. Elektri akumuleerimine kuskile akudesse on üüratult kallis.

Paraku on Eestiss hüdroenergia ressurss suht olematu. Hüdroenergia jaoks oleksid head mägised alad (kõrgemal asuva vee energia on suurem) ja suured jõed. Ainus viis kuidagi "roheliselt" seda teha ongi need Auvere katlad, mis pandi puiduhaket põletama. Seepeale tõstsid samad graanuliärimehed (kes olid ka Emajõe "apelli" taga) hädakisa, et mida see Eesti Energia solgib siin turgu oma suurte hakke ostudega (mis tõstis kütepuidu hinda).

Ühesõnaga, roheliste propaganda tuuleenergiast on tegelikult üks pooltõdede kuulutamine. Kõige selle taga aga paistavad välja tuuleärimeeste eurode pakid, et saada endale soodsamaid tingimusi. Ja katlad Ida-Virus tossavad endiselt.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas Walter2 »

Näis mis sellest Pakri maa-alusest hüdroakumulatsioonijaama projektist saab.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
teeline35
Liige
Postitusi: 1838
Liitunud: 11 Apr, 2010 9:21
Asukoht: LÄÄNEMAA
Kontakt:

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas teeline35 »

Endiselt seisukohal, et tuumajaam oleks kõige mõistlikum. Co saaste olematu. Ainuke probleem radioaktiivsed jäägid, aga neid peaks võrreldes põlevkivikateldest tuleva tuhaga vähe olema. Pealegi on arendamisel tuumaenergia tootmiseks tehnoloogiad, mis kasutavad ära ka radioaktiivsed jäätmed. Kas meie silmad seda näevad on muidugi iseasi.
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5706
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Eesti majandus eile, täna ja homme.

Postitus Postitas toomas tyrk »

Tuumajaamad ei ole samuti kiiresti reguleeritavad ning ei suuda katta tarbimise tippe. Viimane sellelaadne katse lõppes Tšernobõli katastroofiga.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist