68. leht 666-st
Re: Autoteema
Postitatud: 12 Jaan, 2021 17:26
Postitas Smith
Kapten Trumm kirjutas:Mida mina kliendina arvaksin? Hetkel on VW maine minu silmis selline, et nad täidavad lubadusi. Võibolla tulevikus muudan seda arvamust.
Kui minu uus VW auto täidab valmistaja lubadused kütusekulu osas ja ma läbiks ülevaatused sellel teemal puhtalt, siis mul on üsnagi kama2, mida nad seal manipuleerisid või mitte. Igasugu ülikoolid ja muud pädevad organid võiks uurida hoopis elulisemaid probleeme - miks autod ei täida tootja lubadusi kütusekulu osas. Sest enam kulutatud kütus tähendab ju täiendavat saastet, sh CO2 emissiooni.
Ma võin ka vastata, miks ei täida. Sest kütusekulu mõõtmiseks kasutatakse täna metoodikaid, millel on tavalise sõiduga ühist niipalju, et autod sõidavad. See on tekkinud autotootjate survel, et näidada oma toodet parema ja rohelisemana.
Enamikul autoostjatel on see VW manipulatsioon kama2, kui poleks tekkinud võimalust juriidiliselt autot tagasi anda, sõidetaks nendega tänaseni.
Asi selles ongi , et ei olnud kama2 tarbijatel.
Küsimus oli seal lämmastikoksiidide tasemes. Siin me ei räägi Greta Thünbergist ega polaarkarudest vaid just
sellest sitast mida me sisse hingame ning tekitab linnades fotokeemilist sudu. Väga konkreetne astma põhjust lastel
kes elavad linnades.
Mõju inimesele
Reageerides veres oleva hemoglobiiniga väheneb vere hapnikukandevõime ja tekivad hingamisprobleemid (hüpoksia). Eriti ohtlik on see imikutele ja väikestele lastele, kes võivad selle kätte surra. Nitraadimürgitust kutsutakse "sinise beebi sündroomiks", kuna tekkinud hapnikupuuduse tõttu muutub nahavärv sinakaks.[13]
Põhjustab kilpnäärme talitluse häireid.
Tekitab A-vitamiini defitsiiti.
Võib tekitada vähki.[14]
Suurtes kogustes lämmastikoksiidi sissehingamine võib tekitada ka allergiaid, kurguturset ja krampe.
Mõju loodusele
Nitraatide suurenenud sisaldus joogivees, pinnavee kvaliteedi langus.
Vetikate õitsemine – nitraat põhjustab eutrofeerumist, mis tekitab hapnikupuudust, mille tõttu kalad surevad.
Kasvuhoonegaas – lämmastikuga seonduvad kliimamuutused.
Lämmastiku küllastumine metsa pinnases. Happevihmade tagajärjeks on mulla hapestumine.
vanahalb kirjutas:Minuarust pole see müstika ega pettus vaid diiselautod ongi niimoodi programmeeritud. Sama leiti mu mäletamist mööda ka Toyotal jne.
Autodel polnud viga midagi, lihtsalt USA mõõtemetoodika oli vale.
Seal pole mingit vahet et kas auto seisab ristmikul foori taga või ülevaatuspunkti pingis. Kohal seistes tulebki heitgaasi näidud madalamaks saada et möödaminevad lapsevankriga emad jala pealt ei kukuks. Kui VAG üldse midagi käkerdas siis seda et läks ilmaasjata närvi ja paigaldas tarkvara mis tuvastab mõõtmist.
Usa sellise kubatuuriga diiselmootoreid ise nagunii teha ei oska ja diiselsõiduautod pole seal ka eriti populaarsed
.
Ei ole nii. Oli väga suur vahe , foori taga tossutas nii nagu ei tohiks. Mis mõttes käkerdas ilmaasjata ?
Alates 2005 oli peal juba petutarkvara mis sai aru kui autolt teostatakse mõõdistust , kui sitt ventikasse lendas
tegi seda petutarkvara lihtsalt VEEL targemaks , et suudaks katset MITU korda korrata.
Ja USA mõõtemetoodika on täpselt samasugune , EURO 5. Meil lihtsalt omasid ei sanktsioneerita.
Ja Passat oli tõepoolest nutikas. Pärast auto regulatsioone täht-tähelt järgides ettevalmistamist käivitas labor standardse Euro 5 heitgaasitesti – täpselt sellise testi pidanuks auto enne müüki minekut läbima. Mitte eriti üllatuslikult sai Passat läbi, eraldades 167 mg/km mürgiseid lämmastikoksiide. Euro 5 norm on 180 mg/km.
Volkswageni nutikas tarkvara teab, et seda testitakse, sest protseduur on alati sama. Alustatakse külma mootoriga 20-30 kraadises laboris, seejärel sõidetakse 9,6 km rullikutel, rooli keeramata ja käiku alati samal ajal vahetades, ja seda kõike kiirusel, mis kõigub kõigest paari kilomeetri võrra ettenähtud väärtusest. Kogu protseduur kestab alati 20 minutit ja 20 sekundit.
Et panna arvutit uskuma, et auto on laborist pääsenud, kiirendati paar korda tugevalt, ka üle maanteekiiruse. Kohe pärast seda käivitati uuesti Euro 5 test, kuid seda ühe erinevusega – alustati sooja mootoriga. Sama auto, mis just oli viisakalt testi läbinud, kukkus sel korral kolinal läbi, eraldades 435 mg/km lämmastikoksiide (tuletame meelde, et norm on jätkuvalt 180 mg/km). Seega arvates, et on teel, mitte laboris, saastab auto kaks ja pool korda rohkem.
Volkswagen tunnistas, et auto tegi sohki:”Selle tarkvaraga oli autol võimalik ära tunda, et asub laboris, ning lülitada mootor saastama vastavalt testitingimustele.
Ilmselt ingliskeelseid allikaid ei suvatsenud lugeda, siin on eestikeelne.
https://www.accelerista.com/uudis/toote ... asteteste/
https://www.err.ee/546330/volkswagen-ta ... seadistada
Re: Autoteema
Postitatud: 12 Jaan, 2021 17:31
Postitas Kapten Trumm
Asi selles ongi , et ei olnud kama2 tarbijatel.
Küsimus oli seal lämmastikoksiidide tasemes. Siin me ei räägi Greta Thünbergist ega polaarkarudest vaid just
sellest sitast mida me sisse hingame ning tekitab linnades fotokeemilist sudu. Väga konkreetne astma põhjust lastel
kes elavad linnades.
Lämmastiku oksiide tekitavad kõik sisepõlemisautod ja isegi need hübriidid, millega puukallistajad ise sõidavad.
Diiselmootori heitgaasid tekitavad märksa suuremaid probleeme kui puukallistajad oma kinnistes facebooki gruppides välja suudavad mõelda. Just vanemad diiselautod. Rohelised ja puukallistajad - see on agressiivne religoon, mis eirab igapäevaelu reaalsust ja jutlustab asjadest, mis pole kuigi reaalsed. Nagu nad ise ütlevad, need tühised (nende teooriat eitavad) detailid neid ei huvita, peamine on oma vahitorni levitamine.
Lastel oleks kindlasti hädasid vähem, kui vanemad kontrolliks, millega nad tegelevad, mida söövad jne.
Vaene uus VW sõiduauto oma emissioonidega asub siin pingereas küll teises kümnes.
Ja kui rohelised veel teaksid, milline looduse lagastamine käib "väikse ökoloogilise jalajäljega" elektriautode tootmiseks vajalike materalidega!
Re: Autoteema
Postitatud: 12 Jaan, 2021 18:04
Postitas Walter2
Kapten Trumm kirjutas:
Diiselmootori heitgaasid tekitavad märksa suuremaid probleeme kui puukallistajad oma kinnistes facebooki gruppides välja suudavad mõelda. Just vanemad diiselautod. Rohelised ja puukallistajad - see on agressiivne religoon, mis eirab igapäevaelu reaalsust ja jutlustab asjadest, mis pole kuigi reaalsed. Nagu nad ise ütlevad, need tühised (nende teooriat eitavad) detailid neid ei huvita, peamine on oma vahitorni levitamine.
Kus tead mis feisspuugi kinnistes gruppides toimub - kui sa just ise neisse ei kuulu?
Või tavaline nsr retoorika?
Re: Autoteema
Postitatud: 12 Jaan, 2021 21:53
Postitas vanahalb
Smith kirjutas:
vanahalb kirjutas:Minuarust pole see müstika ega pettus vaid diiselautod ongi niimoodi programmeeritud. Sama leiti mu mäletamist mööda ka Toyotal jne.
Autodel polnud viga midagi, lihtsalt USA mõõtemetoodika oli vale.
Seal pole mingit vahet et kas auto seisab ristmikul foori taga või ülevaatuspunkti pingis. Kohal seistes tulebki heitgaasi näidud madalamaks saada et möödaminevad lapsevankriga emad jala pealt ei kukuks. Kui VAG üldse midagi käkerdas siis seda et läks ilmaasjata närvi ja paigaldas tarkvara mis tuvastab mõõtmist.
.
Ei ole nii. Oli väga suur vahe , foori taga tossutas nii nagu ei tohiks. Mis mõttes käkerdas ilmaasjata ?
Alates 2005 oli peal juba petutarkvara mis sai aru kui autolt teostatakse mõõdistust , kui sitt ventikasse lendas
tegi seda petutarkvara lihtsalt VEEL targemaks , et suudaks katset MITU korda korrata.
Ja USA mõõtemetoodika on täpselt samasugune , EURO 5. Meil lihtsalt omasid ei sanktsioneerita.
Nojah. Mõnda asja mäletasin valesti, mõnes küsimuses on üle reageeritud.
Ma mäletasin, et selle testi üks põhitingimus oli et rooli ei tohi liigutada. Sealt siis järeldus, et pole vahet kas ristmikul foori taga, ummikus või ülevaatuse pingis - mootor töötab sellises reziimis et heitmekogus on väiksem kui reaalsel sõidul.
Asja natuke studeerides vaatasin, et kogu probleem on NOx heitmetes. Üldse ilma katalüsaatorita ei saa vist eluilmas NOx saastenormi alates EURO 4. Võimalikud katalüsaatorid on LNT ja SRC. See esimene on odavam ja tööpõhimõttelt selline et sinna kogutakse lämmastikku (siis on NOx saaste väga väike) ja , sarnaselt tahmafiltrile, põletatakse perioodiliselt tühjaks. Põletamise ajal NOx kogus suur kuid keskmisena jääb ta ikkagi EURO 4 normi piiresse. VAG tegi siis muarust sellise ratsi, et testi ajal katalüsaatorit puhtaks ei põletatud ja kuskil 2005 a oli selline 0-lähedane NOx kogus ülikõva sõna. Test ise on selline reziim mis algab toasooja mootoriga, sõidatakse rullikutel ca 10 km ja vahetatakse käike aga rooli ei liigutata. Muidugi, nii idiootse testi väljamõtlemiseks peab eriline peaaju ehitus olema sest reaalses elus sellist olukorda ei ole. Seepärast sai ka VAG üsna lihtsalt testimist tuvastada.
Põhimõtteliselt saavutati sellega ainult müügiargument paduroheliste silmis ja EURO saastenormi tervikuna ei rikutud.
Teise põhimõttega katalüsaator on SRC ehk rohkem Ad-Bluena tuntud. See on kallim lahendus kus heitgaasi hulka peaaegu pidevalt kusihapet pihustatakse. Niimoodi saab alaliselt 0-lähedasi NOx koguseid kuid 2005 minuarust seda tehnoloogiat veel polnudki. Tänapäeval on ta üldlevinud, ka VAG mootoritel.
"Peaaegu pidevalt" kirjutasin sellepärast et ca –11 kraadi juures jäätub AD-Blue vedelik ära ja süsteem lülitatakse välja. Homme- ülehomme lubas meiekandis vähemalt -15, katalüsaatorid ei tööta ja hoidke kopse

Re: Autoteema
Postitatud: 13 Jaan, 2021 1:54
Postitas huvitun
See peaks olema väidetavalt sõiduk, milles hukkus NSVL-i popikoon Viktor Tsoi. Moskvitš?
selline sõiduk?

Re: Autoteema
Postitatud: 13 Jaan, 2021 10:14
Postitas Kapten Trumm
Käkru sõidetu on jah Moskvits, mudel 2141 ehk nn "uus mosse".
Re: Autoteema
Postitatud: 13 Jaan, 2021 10:28
Postitas T11ger
vabandan teema mõningase risustamise pärast, aga: kuidas suhtute gaasikütuse kasutamisse autodel? Ja siis sammuke edasi: gaasikütus KV/KL sõiduautodel rahuaja tingimustes nendel masinatel, mis teevad nö kontoritööga seotud sõite?
Re: Autoteema
Postitatud: 13 Jaan, 2021 10:52
Postitas Illike
Minul neljas LPG auto. Probleeme on olnud ainult ühega, Insigna 1,6 turbo mootoriga, kuid seal oli ka III põlvkonna gaasiseade peal. Põles ära üks klapp. Väidetavalt saab nüüd turbomootoritele peale panna V põlvkonna seadet, mis on kohandatud just turbomootoritele. On probleeme olnud nurgataguste Läti gaasitanklatega. Gaas oli seal ikka kohutavalt must. Eestis kasutan Alexelat ja ei ole probleeme olnud.
1,8l Vektra C sõitis läbi ca 500 000 km enne kui külje pealt sisse sõideti ja läks mahakandmisele.
Praegusel autol IV põlvkonna gaasiseade peal. Peale pihustite suuremaks puurimist kadus ära korraks tekkiv viivitus. Läbisõit selle gaasieadmega ca 80 000. Dolomiitides ei olnud kordagi muret, et oleks jõupuudus vms. Kiirteel 130+ kiirusel vahetult enne Itaalia piiri (kes käinud, see teab seda tõusu) tekkis gaasi puudujääk. See oli aga ka enne pihustite üle puurimist. Olen käinud ainult hoolduses ja siis korra pihusteid üle puurimas.
Re: Autoteema
Postitatud: 13 Jaan, 2021 10:55
Postitas T11ger
tänud!
Re: Autoteema
Postitatud: 13 Jaan, 2021 12:40
Postitas Kapten Trumm
Kui gaasiautol tekivad mingid tühjad kohad mootori veos sisse ja tuleb pihustusteid puurimas käia (ok saan aru, seal on see pihusti märksa lihtsam kui bensumootoril) siis need seadmed, arvestades neid kõlavaid põlvkondi, on ikka suht universaalsed (st konkreetsele halvasti sobivad) ja lapsekingades. Bensiinimootoril oleks ikka pihustite "üle puurimine" räme kuliibinlus ja jõnksutav/130 kmh hinge kinni võttev auto ühemõtteline tehasepraak.
Eks pidava gaasiauto mudel saab olla ikka mitte retrofititav komplekt, vaid see on integreeritud kohe auto sisse tehases ja mõistab kasutada autol olevaid andureid ning arvutusvõimsust.
Ma olen ühel autol pihusteid vahetanud (noh, suurem on ju "parem"), vahetasin 185 cc/min tootlikkusega pihustid 220 cc/min omade vastu (muidu tehniliselt identsed), kuna tegemist oli lambdavaba autoga, siis tulemuseks oli päris ära rikutud segukõver. Et seal küll väga puusalt panna ei anna.
Re: Autoteema
Postitatud: 13 Jaan, 2021 13:05
Postitas AMvA
Kõik LPG järelpaigaldatavad seadmed on sõltumata põlvkonnast siiski enam-vähen universaalsed ja ei pruugi konkreetse auto peal ideaalselt toimida.
Autotehased toodavad ainult CNG autosid, mis on tegelikult igati parem variant, sest auto on kohe algselt gaasiautoks loodud, lisaks on CNG aktsiis tunduvalt madalam, kui LPG aktsiis.
Re: Autoteema
Postitatud: 13 Jaan, 2021 13:18
Postitas Gideonic
AMvA kirjutas:Kõik LPG järelpaigaldatavad seadmed on sõltumata põlvkonnast siiski enam-vähen universaalsed ja ei pruugi konkreetse auto peal ideaalselt toimida.
Autotehased toodavad ainult CNG autosid, mis on tegelikult igati parem variant, sest auto on kohe algselt gaasiautoks loodud, lisaks on CNG aktsiis tunduvalt madalam, kui LPG aktsiis.
Isegi sai mingi hetk CNGd kaalutud teiseks autoks perre. Jäi ära kuna lihtsalt uue auto hind liiga kallis. Muidu igati asjalikud. Ühel tuttaval on ja tõepoolest tuleb Tallinn-Tartu ots 4x odavam kui minu suhteliselt januse bentsukaga (kütus 2x odavam, kulub 2x vähem). Samuti sai räägitud taksojuhiga kelle CNG Škodal üle 100K all oli. Kiitis ka taevani ja probleeme pidavat olema mitte esinenud pooleteise aasta jooksul.
Suurimad miinused minu jaoks olid:
1. Suhteliselt nigel sõidukaugus, (isegi kui nii CNG kui bensiinipaak kokku arvestada) tuli enamikel mudelitel seal nii 450km kanti
2. Sõltuvus veel suhteliselt haruldastest CNG tanklatest (või on sõidukaugus veel 2x väiksem)
3. Üsna lahjad mootorid jäädes tavaliselt sinna 100-110hp kanti. Linnas täitsa piisav, aga maanteel ikka oluliselt rohkemaga harjunud.
Re: Autoteema
Postitatud: 13 Jaan, 2021 13:20
Postitas Kapten Trumm
Kui tekivad mingid augud sisse või 200 kmh kiirusklassi auto üle 130 ei lähe, siis on probleem õige segu koostise hoidmisega.
Sealt järgmine samm ongi ärapõlenud klapid või sulanud kolvid, sest lahja seguga kipuvad temperatuurid üles lendama ja asjad sulama. Veits vajalikust rikkam on isegi ohutum.
Mäletades rasket 90ndate algust (bensukriis jne) - "ökonoomseks" (kõige väiksemate võimalike düüsidega karbussis) tjuunitud mosse läks suure hädaga allamäge 100 kmh välja. Põhjusel, et vajaliku võimsuse arendamiseks oli segu liiga lahja.
Re: Autoteema
Postitatud: 13 Jaan, 2021 13:26
Postitas Illike
AKF Trumm, ära räägi asjadest mida Sa arvad või oled kuskilt midagi kuulnud kuid ei tea. Kui Sa ei tea asjaolusid, siis ära targuta. Kuskil ei ole öeldud, et üle 130 ei lähe, probleem tekkis kiirendamisel. Seal on üks tobe tõusukoht, suhteliselt loll. Samas Strada della Forra peal oli oi kui tore sõita.
Re: Autoteema
Postitatud: 13 Jaan, 2021 13:30
Postitas Kapten Trumm
3. Üsna lahjad mootorid jäädes tavaliselt sinna 100-110hp kanti. Linnas täitsa piisav, aga maanteel ikka oluliselt rohkemaga harjunud.
Nendel väikestel turbomootoritel tuleb vaadata rohkem pöördemomenti. Skoda kodukal seda leida ei õnnestu.
Sõidan igapäevaselt autoga, millel on 120 hj 1600 kg tühimassi juures, mis on täitsa Lada tasemel erivõimsus (75 hj 1050 kg tühimassi).
Tegelikult arendab antud mootor 320 Nm 1500 pöörde juures, möödasõidud käivad kuuenda käiguga nagu premium autol.
Mul vend sõidab 1,4 TSI Superbiga, alguses ka irvitasin aga sõitis see täitsa hästi, pigem tundus isegi kiirem kui harjukeskmine 2.0 jaapani pereauto.