671. leht 671-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 09 Okt, 2025 8:46
Postitas parkija
Hea küll , piduritrumli saate kätte moel või teisel , kuumutades , lõigates või vasaraga pekstes , mul on veidi "labasem" mure : Kuidas saada auto esi/ tuuleklaas seestpoolt kirkalt puhtaks ? Olen proovinud erinevaid spestsiaalseid auto klaasipuhastuslappe , spetsiaalseid vahtusi , spreisi ja nühi palju nühid , ikka jääb klaas seestpoolt hall .
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 09 Okt, 2025 9:04
Postitas Some
Äädikas. Kui see ei aita siis kasko. Kui kaskot pole siis €200-ga uus esiklaas. Selline täiesti autoremondis võhiku lahenduskäik.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 09 Okt, 2025 9:10
Postitas OLAVI
parkija kirjutas: ↑09 Okt, 2025 8:46
... Kuidas saada auto esi/ tuuleklaas seestpoolt kirkalt puhtaks ?
Olen proovinud erinevaid spestsiaalseid auto klaasipuhastuslappe , spetsiaalseid vahtusi , spreisi ja nühi palju nühid , ikka jääb
klaas seestpoolt hall .
Vast on abiks. Vast on seda klaasi niiskes keskkonnas hoitud?
https://moodnekodu.delfi.ee/artikkel/92 ... -puhastada
Klaasesemete suurimaks vaenlaseks on vananemine, mida ei ole võimalik ei peatada ega tagasi pöörata. Küll aga võib seda õige hooldusega aeglustada.
Klaasi kui materjali vananemine ehk degradatsioon sõltub kahest faktorist: klaasi koostisest ja ümbritsevast keskkonnast. Kõige enam tekitab muret selline vananemisnähtus nagu mikropragunemine (crizzling), mida nimetatakse ka “klaasi haiguseks”. Peamiseks põhjuseks on kõrge suhteline õhuniiskus, mis meelitab klaasi koostises olevad aluselised elemendid klaasi pinnale. Aluseline pind seob endaga õhus olevat niiskust, mille tulemusel tekivad klaasi pinnale veepiisakesed. Kuivemas keskkonnas võivad veepiiskade asemel pinnale moodustuda aluselised kristallid. Lõhna poolest meenutab protsess tolmust äädikat. Selline vananemise protsess võib olenevalt klaasi koostisest aega võtta kas mitu sajandit või kõigest paar aastakümmet.
Nagu eelpoolgi öeldud, siis klaasi “haigust” ei ole võimalik pöörata ega peatada. Ainus, mida teha saab, on seda aeglustada, pestes selle pinnale tekkiva aluselise kihi maha ning hoides eset stabiilsetes tingimustes kuivas hästi ventileeritud ruumis. Nii tuleb klaasi pesta siis, kui see muutub häguseks.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 09 Okt, 2025 9:22
Postitas Kapten Trumm
parkija kirjutas: ↑09 Okt, 2025 8:46
Hea küll , piduritrumli saate kätte moel või teisel , kuumutades , lõigates või vasaraga pekstes , mul on veidi "labasem" mure : Kuidas saada auto esi/ tuuleklaas seestpoolt kirkalt puhtaks ? Olen proovinud erinevaid spestsiaalseid auto klaasipuhastuslappe , spetsiaalseid vahtusi , spreisi ja nühi palju nühid , ikka jääb klaas seestpoolt hall .
Mis autost jutt?
Vanemate Mersude puhul, millel on konditsioneer, on selline seespoolt rasvane esiklaas tavaline nähtus, minu loogika järgi on juurpõhjus vananema kippuv külmaradikas, mis mingil määral lekib õli ja mida salongiventilaator rõõmsalt salongi kannab (ja mis klaasile ladestub).
Arvan, et proovi nt bensiinise lapiga ühest kohast. Eemaldada on vaja õhukest õlikihti.
NB! On minu teooria, lükake paremaga ümber kui soovite.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 09 Okt, 2025 9:50
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: ↑09 Okt, 2025 9:10
parkija kirjutas: ↑09 Okt, 2025 8:46
... Kuidas saada auto esi/ tuuleklaas seestpoolt kirkalt puhtaks ?
Olen proovinud erinevaid spestsiaalseid auto klaasipuhastuslappe , spetsiaalseid vahtusi , spreisi ja nühi palju nühid , ikka jääb
klaas seestpoolt hall .
Vast on abiks. Vast on seda klaasi niiskes keskkonnas hoitud?
https://moodnekodu.delfi.ee/artikkel/92 ... -puhastada
Klaasesemete suurimaks vaenlaseks on vananemine, mida ei ole võimalik ei peatada ega tagasi pöörata. Küll aga võib seda õige hooldusega aeglustada.
Klaasi kui materjali vananemine ehk degradatsioon sõltub kahest faktorist: klaasi koostisest ja ümbritsevast keskkonnast. Kõige enam tekitab muret selline vananemisnähtus nagu mikropragunemine (crizzling), mida nimetatakse ka “klaasi haiguseks”. Peamiseks põhjuseks on kõrge suhteline õhuniiskus, mis meelitab klaasi koostises olevad aluselised elemendid klaasi pinnale. Aluseline pind seob endaga õhus olevat niiskust, mille tulemusel tekivad klaasi pinnale veepiisakesed. Kuivemas keskkonnas võivad veepiiskade asemel pinnale moodustuda aluselised kristallid. Lõhna poolest meenutab protsess tolmust äädikat. Selline vananemise protsess võib olenevalt klaasi koostisest aega võtta kas mitu sajandit või kõigest paar aastakümmet.
Nagu eelpoolgi öeldud, siis klaasi “haigust” ei ole võimalik pöörata ega peatada. Ainus, mida teha saab, on seda aeglustada, pestes selle pinnale tekkiva aluselise kihi maha ning hoides eset stabiilsetes tingimustes kuivas hästi ventileeritud ruumis. Nii tuleb klaasi pesta siis, kui see muutub häguseks.
See tähendab, et autot ei tohi õue lasta, sõitmisest rääkimata

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 09 Okt, 2025 9:54
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑09 Okt, 2025 9:22
parkija kirjutas: ↑09 Okt, 2025 8:46
Hea küll , piduritrumli saate kätte moel või teisel , kuumutades , lõigates või vasaraga pekstes , mul on veidi "labasem" mure : Kuidas saada auto esi/ tuuleklaas seestpoolt kirkalt puhtaks ? Olen proovinud erinevaid spestsiaalseid auto klaasipuhastuslappe , spetsiaalseid vahtusi , spreisi ja nühi palju nühid , ikka jääb klaas seestpoolt hall .
Mis autost jutt?
Vanemate Mersude puhul, millel on konditsioneer, on selline seespoolt rasvane esiklaas tavaline nähtus, minu loogika järgi on juurpõhjus vananema kippuv külmaradikas, mis mingil määral lekib õli ja mida salongiventilaator rõõmsalt salongi kannab (ja mis klaasile ladestub).
Arvan, et proovi nt bensiinise lapiga ühest kohast. Eemaldada on vaja õhukest õlikihti.
NB! On minu teooria, lükake paremaga ümber kui soovite.
Levinuim põhjus sellele on siiski soojendusradika väike leke, mis kannab klaasile jahutusvedeliku aurud, mis seal ladestuvad ja niiske ilmaga seovad niiskust
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 09 Okt, 2025 9:54
Postitas Kapten Trumm
Minu mersul sai esiklaas vahetatud poolteist aastat tagasi (väljaspoolt liiga täpiline, segas pimedas sõitmist), sisepind kipub endiselt selline rasvane olema

Carglassis vahetati, ise maksin, mingi 250 eurot vist oli.
Teistel umbes samavanadel kondiga autodel pole seda täheldanud. Samas ma tean paari samasuguse mersuga isikut, kes kurdavad sama probleemi. Ei pretendeeri tõele, kui teil on parem teooria, olen valmis õppima.
Aga "aluselisuse" juttu ei usu. Mul seisab auto kuivas garaazis, aknad lahti ja sõidab korra nädalas. Esiklaas läks seest rasvaseks paari nädala jooksul peale vahetust.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 09 Okt, 2025 9:56
Postitas Kapten Trumm
AMvA kirjutas: ↑09 Okt, 2025 9:54
Levinuim põhjus sellele on siiski soojendusradika väike leke, mis kannab klaasile jahutusvedeliku aurud, mis seal ladestuvad ja niiske ilmaga seovad niiskust
Ma seda varianti ka vaatasin, märkisin peene vildikata paisupaagile, kusmaal nivoo on jne - aasta jooksul pole tilkagi peale valada vaja. Aga noh, kõike võib olla. Ja see soga on tõesti natuke nagu rasvane.
Kui see soga pärineb soojendusradikast, siis ilmselt kõige lihtsam on kasutada mingit kvaliteetset lekkepeatajat, muidugi hoolega ja mõistusega. Selline ollus peatab hästi neid pisilekkeid, kus väike tilgake ilmub.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 09 Okt, 2025 10:04
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑09 Okt, 2025 9:56
AMvA kirjutas: ↑09 Okt, 2025 9:54
Levinuim põhjus sellele on siiski soojendusradika väike leke, mis kannab klaasile jahutusvedeliku aurud, mis seal ladestuvad ja niiske ilmaga seovad niiskust
Ma seda varianti ka vaatasin, märkisin peene vildikata paisupaagile, kusmaal nivoo on jne - aasta jooksul pole tilkagi peale valada vaja. Aga noh, kõike võib olla. Ja see soga on tõesti natuke nagu rasvane.
Kui see soga pärineb soojendusradikast, siis ilmselt kõige lihtsam on kasutada mingit kvaliteetset lekkepeatajat, muidugi hoolega ja mõistusega. Selline ollus peatab hästi neid pisilekkeid, kus väike tilgake ilmub.
Tänapäevastel autodel on soojendusraikas nii peente kanalitega, et lekkepeataja kasutamine ajab ta 100% umbe
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 09 Okt, 2025 10:30
Postitas Madis Reivik
Klaasipesuvahendile pisike tilk ammoniaaki, töötab nagu reklaamis
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 09 Okt, 2025 11:04
Postitas Kapten Trumm
Esiklaasi sisepinnal....?
Või mõtlesid ikka jahutusvedelikku?