Re: Autotehnikateema
Postitatud: 13 Okt, 2025 12:47
Elektriliste seisusoojenditega olen aastate jooksul märganud sellist asja, et kuna jääpunniauku ei panda neid juba ammu, siis need voolikule vahele pandavate elementidega lõikavad paigaldajad pahatihti nurki, kui õige koht asub kehvasti ligipääsetavas kohas. Ja noh, kui tehnikul pole tegelikult viitsimist endale selgeks teha, kuidas jahutusvedelik liigub, siis võib tulemuseks olla "plokisoojendus", mis sulatab voolikut, kuid ei soojenda eriti mootorit, kuna vedelik ei saa liikuda (paigaldusviga).
Olen sellist haltuurat näinud isegi diiselgeneraatorite soojendusega, kus ligipääs mootorile on töökojas erinevalt autost pea ideaalne. Ehk siis paigaldajad ei oma eriti teadmisi jahutussüsteemi toimimisest ja ehk sellestki, et kuumal veel on kalduvus liikuda ülespoole ja külmal allapoole.
Tänapäeval vist polegi enam mootoriplokkidel neid jääpunne nagu vanasti? Seal oleks plokisoojenduse õige koht, mitte ülemises jahutuslõdvikus kohe radika taga, kus kogu soojendatud vesi radikas momentaalselt jahtub ja plokki ei pääsegi, kuna termostaat on kinni ja termostaati avanemiseks vajalikku tempi ei suuda taoline pisike kütteelement (mida jahutab radikas kõrval) eluilmas tekitada
Hetkel maksab DEFA 220V seisusoojendus koos jahutusvedeliku soojenduse, akulaadimise ja salongi puhuriga mõnesaja euro kandis+paigaldus, mingile peetud autole järelpaigalduseks ehk viimane piir, kahtlane et neid autonoomseid sedasi pandaks.
Olen sellist haltuurat näinud isegi diiselgeneraatorite soojendusega, kus ligipääs mootorile on töökojas erinevalt autost pea ideaalne. Ehk siis paigaldajad ei oma eriti teadmisi jahutussüsteemi toimimisest ja ehk sellestki, et kuumal veel on kalduvus liikuda ülespoole ja külmal allapoole.
Tänapäeval vist polegi enam mootoriplokkidel neid jääpunne nagu vanasti? Seal oleks plokisoojenduse õige koht, mitte ülemises jahutuslõdvikus kohe radika taga, kus kogu soojendatud vesi radikas momentaalselt jahtub ja plokki ei pääsegi, kuna termostaat on kinni ja termostaati avanemiseks vajalikku tempi ei suuda taoline pisike kütteelement (mida jahutab radikas kõrval) eluilmas tekitada

Hetkel maksab DEFA 220V seisusoojendus koos jahutusvedeliku soojenduse, akulaadimise ja salongi puhuriga mõnesaja euro kandis+paigaldus, mingile peetud autole järelpaigalduseks ehk viimane piir, kahtlane et neid autonoomseid sedasi pandaks.