678. leht 1281-st
Re: Viktoriin
Postitatud: 13 Okt, 2014 8:19
Postitas Some
Jak-141?
Re: Viktoriin
Postitatud: 13 Okt, 2014 9:27
Postitas Hydrazine
See ta on. Mõtlesin, et piisavalt ainulaadne ja spetsiifiline, et ehk ei tule vastus nii kähku... Some küsib.
Re: Viktoriin
Postitatud: 13 Okt, 2014 9:41
Postitas Some
Hydrazine kirjutas:See ta on. Mõtlesin, et piisavalt ainulaadne ja spetsiifiline, et ehk ei tule vastus nii kähku... Some küsib.
See oli lihtsalt kättemaksuks, et minu trikiga küsimuse nii ruttu ära arvasid
Järgmine küsimus. Teise maailmasõja alguses oli Saksamaa allveelaevadel kombeks põhjalastud laevade ellujäänud meeskonnaliikmetele anda päästepaati toidumoona, vett ja näidati kätte suund lähima ranniku poole. 1942a juhtus midagi, mis pani neid sellest traditsioonist loobuma. Mis juhtus ja kuidas seda intsidenti kutsuma hakati?
Re: Viktoriin
Postitatud: 13 Okt, 2014 13:11
Postitas Tschy
Juhtus see, et üks U-paat uputas.. um mingi varustuselaeva(vist?). Seejärel andis teada kõigil kanalitel, et läheb ellujäänutele abi osutama - vanakooli reeglite kohaselt. USA pommitajale anti käsk pinnale tulnud allveelaev uputada, kuigi teadsid situatsiooni olemust.
Kahjuks laev ja intsident on meelest läinud.
Re: Viktoriin
Postitatud: 13 Okt, 2014 22:00
Postitas Some
Tschy kirjutas:Juhtus see, et üks U-paat uputas.. um mingi varustuselaeva(vist?). Seejärel andis teada kõigil kanalitel, et läheb ellujäänutele abi osutama - vanakooli reeglite kohaselt. USA pommitajale anti käsk pinnale tulnud allveelaev uputada, kuigi teadsid situatsiooni olemust.
Kahjuks laev ja intsident on meelest läinud.
Situatsiooni kirjeldus õige. Intsidendi nimi tuleb selle laeva nimest. Teab keegi?
Re: Viktoriin
Postitatud: 13 Okt, 2014 22:05
Postitas Roamless
Laconia juhtum
Re: Viktoriin
Postitatud: 13 Okt, 2014 22:20
Postitas Some
Roamless kirjutas:Laconia juhtum
Täpselt nii. Laconia pardal oli 2700 inimest.
http://en.wikipedia.org/wiki/Laconia_incident
Roamless küsi.
Re: Viktoriin
Postitatud: 21 Okt, 2014 12:33
Postitas Kapten Trumm
Keegi ei küsi enam.
Küsin siis.
Selle üsna tuntud nõukogude lennuki riiklike katsetuste aruandesse kirjutati katselenduri poolt (mälu järgi) "Lennuk on väga stabiilne ja kergesti juhitav, koordineerimata pööretel pöörisesse ei lähe. Pöörisesse viimisel väljub juhise lahtilaskmisel pöörisest ise. Gaasi maha laskmisel maandub ise. Lihtne nagu taburett".
Mis lennukist oli juttu?
Re: Viktoriin
Postitatud: 21 Okt, 2014 13:58
Postitas flint
AN-2 Vähemasti käitub vastavalt kirjeldusele.
Re: Viktoriin
Postitatud: 21 Okt, 2014 14:10
Postitas Kapten Trumm
Ei ole An-2.
Vihjeks niipalju, et "maandub gaasi maha lastes ise" on viide lennuki tagumisele tsentreeringule, nimelt oli sabarattaga (pool vihjet) telikuga masinate maandumisel kehvadele lennuväljadele suureks ohuks kapoteerimine ehk üle propelleri uperpalli tegemine). Taoline iseärasus oli sõbralik noorte ja vilumata pilootide suhtes, kuna lennuk andestas päris jämedaid piloteerimisvigu.
Lihtsamalt seletades, päris "õige" tsentreeringuga sabarattaga masin maandub esmalt põhitelikule ja kiiruse langedes alles paneb sabaratta maha. Tagumise tsentreeringuga masin maandub kas kolmele rattale korraga või ekstreemsel juhul enne sabarattale.
Re: Viktoriin
Postitatud: 21 Okt, 2014 15:03
Postitas eeru
IL-2
Re: Viktoriin
Postitatud: 21 Okt, 2014 15:35
Postitas Kapten Trumm
Il-2 on jah õige vastus.
Selle tsentreeringu ja pardalaskuri olemasolu/mitteolemasolu vahel on venekeelses kirjasõnas näha olnud imeversioone - kuni Stalini enda käsuni.
Re: Viktoriin
Postitatud: 22 Okt, 2014 11:31
Postitas Kapten Trumm
Keegi ei küsi?
Küsimus samast zanrist. Selle Polikarpovi pool välja töötatud, kuid ebaõnnestunuks peetud ning hiljem teise konstrueerimisbüroo poolt lõpuni välja töötatud hävitaja osutus esialgses teostuses väga kindlaks masinaks ning läbis katsetused ilma oluliste avariideta ning võeti NSVL lennuväe relvastusse. Tema hilisem, moderniseeritud teisend aga osutus väeosades kasutades üpris avariiliseks ning keskmistele pilootidele kättesaamatuks masinaks. Üks tuntud nõuka äss kommenteeris seda, et hea lenduri käes on tegemist väljapaistva masinaga, kuid keskmise lenduriga annab see kehva tulemuse.
Küsimus, mis lennukiga oli tegemist ning milles seisnes see moderniseerimine, mis esialgselt rahuldava masina riukalikuks muutis?
Re: Viktoriin
Postitatud: 22 Okt, 2014 11:53
Postitas Lemet
Lennuk ise ilmselt MiG-1/3, äss, keda tsiteeriti, Pokrõskin...
Re: Viktoriin
Postitatud: 22 Okt, 2014 11:57
Postitas Kapten Trumm
Aga muudatus, mis lennuki nahka keeras?