Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43977
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Inimesed meenutavad siin oma noorpõlveautosid, 20a tagasi oli aftermarket alarm üsna tavaline. Mäletan, mul oli 96 Opel Omega, sel käisid "standardis" uksed alles võtmest lahti. 1994 mersul samamoodi. Alles 2000 Volvol oli tehase alarm.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 4895
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

AMvA kirjutas: 15 Okt, 2025 9:42 Tänapäeval panevad aftermarket alarmi vist 1% autoostjatest.
Tea midagi. Mul siiani kaubikutes olnud kõigil kohapeal siinses esinduses paigaldatud alarm (Meta), miskipärast lisade nimekirjas tehasealarmi ei pakutud?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43977
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kahtlustan, et paljudel "tehasealarmidel" pole ka pooli funktsioone, mida aftermarket pakub. Kuna autosid varastatakse vähe ja kasko maksab kinni, siis omanikud ei viitsi süveneda. Näiteks pole ma pea ühestki uuest autost leidnud neid ultraheli liikumisandureid, mida iga tõsisem aftermarketi komplekt sisaldab. Tihti pole võimalik alarmi osaliselt deaktiveerida, et kui nt jätad koera autosse. Osad tootjad ei raatsi eraldi pasunat panna ja kasutavad auto enda helisignaali jne. Nt 24 VW-l, kui jätad koera pagasnikusse, siis poest tulles sul alarm karjub, vastavat muudatust teha aga pole kasutajal võimalik.

Mingil Gemini alarmil olid taolised funktsioonid küll olemas ja ühe nupuvajutuse kaugusel.
2000 Volvo tehasealarmil on seevastu akusireeniga pasun (raskesti ligipääsetavas kohas) ja võimalus salongi andurid "vaigistada" kui keegi jääb autosse.
Viimati muutis Kapten Trumm, 15 Okt, 2025 10:10, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43977
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Walter2 kirjutas: 15 Okt, 2025 10:01
AMvA kirjutas: 15 Okt, 2025 9:42 Tänapäeval panevad aftermarket alarmi vist 1% autoostjatest.
Tea midagi. Mul siiani kaubikutes olnud kõigil kohapeal siinses esinduses paigaldatud alarm (Meta), miskipärast lisade nimekirjas tehasealarmi ei pakutud?
Kaubikute (ka N1 sõiduautopõhised) varustus ongi pahatihti lahjem kui sama hinnaklassi sõiduautol (M1). Paljud asjad tuleb lisana tellida, mis sõiduautol on põhivarustuses.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5192
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 15 Okt, 2025 10:06 Kahtlustan, et paljudel "tehasealarmidel" pole neid funktsioone, mida aftermarket pakub.
Näiteks pole ma ühestki autost leidnud neid ultraheli liikumisandureid, mida iga tõsisem aftermarketi komplekt sisaldab.
Tihti pole võimalik alarmi osaliselt deaktiveerida, et kui nt jätad koera autosse. Osad tootjad ei raatsi eraldi pasunat panna ja kasutavad auto enda helisignaali jne. Nt 24 VW-l, kui jätad koera pagasnikusse, siis poest tulles sul alarm karjub, vastavat muudatust teha aga pole kasutajal võimalik.
Paljude EL riikide reeglid keelavad mahuandurite kasutamise tegelikult, kuna tekitavad palju valehäireid. Sama rea alla käib ka lisapasuna paigaldus.

Samas on tänapäeval igasuguste aftermarket alarmide paigaldus mõttetu. Kui profid vargad (leedukad) tahavad su auto ära viia, siis nad seda ka teevad, vaatamata sellele, mis alarm seal peal on. Ja amatöörid ei saa tänapäevasest autost jagu. Ning kui sul on läpakas autosse unustatud, siis see viiakse ära vaatamata sellele kui kõva pasunaga alarm sul on.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43977
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Leedulaste eest on auto kaitstav, küsimus on selles, et mainstream ohver piidubki selle "tehase alarmi ja immoga", mille kahjutuks tegemine on varastele perfektselt selge. Samuti ka autoga ära sõitmine, kui garderoobis jäetakse võtmed mantli taskusse. Mul õnneks taolisi autosid pole kah.

Küsimus on sellise tõkestuse loomises, mille lahti lammutamine on liiga aeganõudev ja sunnib loobuma. Keskmine varas on ikkagi 3 minuti mees, kui selle ajaga ei õnnestu tegu ära teha, siis pigem pannakse päkka. Tuttavatele olen soovitanud - pange kuskile teile teadaolevasse kohta lüliti, mis katkestab kütuse etteandepumba toite (parem kui põhi-, mitte relee ergutusahela) ja enamik vargaid lööb pimedas vihas jalaga ukse lömmi, kuid auto jääb paigale.

Läpaka teemal - ärge jätke istme peale. Tagumised klaasid võiks ka kõige tumedamaks kiletada, et igaüks ei näeks, mis sul seal tagaistuja jalgade kohapeal on.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5192
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 15 Okt, 2025 12:17 Leedulaste eest on auto kaitstav, küsimus on selles, et mainstream ohver piidubki selle "tehase alarmi ja immoga", mille kahjutuks tegemine on varastele perfektselt selge. Samuti ka autoga ära sõitmine, kui garderoobis jäetakse võtmed mantli taskusse. Mul õnneks taolisi autosid pole kah.

Küsimus on sellise tõkestuse loomises, mille lahti lammutamine on liiga aeganõudev ja sunnib loobuma. Keskmine varas on ikkagi 3 minuti mees, kui selle ajaga ei õnnestu tegu ära teha, siis pigem pannakse päkka. Tuttavatele olen soovitanud - pange kuskile teile teadaolevasse kohta lüliti, mis katkestab kütuse etteandepumba toite (parem kui põhi-, mitte relee ergutusahela) ja enamik vargaid lööb pimedas vihas jalaga ukse lömmi, kuid auto jääb paigale.
Tänapäevase autoverguste taseme juures täiesti mõttetu teema. Kasko on niikuinii olemas.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43977
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sedand küll.
Lihtsalt tehniliselt luua käivitustõkestus, millest jagu saamine selle 3 minuti jooksul pole võimalik ja ainus võimalus on auto minema vedada, pole teab mis keerukas ega kallis, suurim töömaht tekib ilmselt salongi polstrite lammutamisega (et juhtmed viisakalt läbi vedada).

On muidugi erandeid, osadel autodel on veel paagiväline pump ja auto alt ligipääsetav, annad sinna pisikeste krokodillidega 12v peale ja töötab. Aga täna on enamasti paagisisesed ja selle juhtmetele ligipääsu saab jällegi oluliselt raskendada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
ahto42
Liige
Postitusi: 739
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

korra veel klaaside juurde
Viskas ette autopesija video, et kuidas tema puhastab
https://www.youtube.com/watch?v=limFvEGcuZc
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: maskeerimisvork ja 3 külalist