680. leht 680-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 19 Okt, 2025 9:53
Postitas Kapten Trumm
AMvA kirjutas: 17 Okt, 2025 12:39 Isuzu pakub väga erinevaid õlisid oma autole, mitte ainult 10W-40.
Isuzu õli.png
Mei kliimasse on tehase soovitus 5W-30
Topauto on neid Isuzusid müünud oma 20 aastat, küllap ka mingi kogemus on tekkinud (läbi laiali lennanud mootorte).
Võibolla tehases ei teata, et Eesti ei asu polaarjoone taga?

Antud autod käivad raskeveokite mootoriõliga (nt Shell Rimula R6 LM). Katsetele asendada seda sõiduauto õliga (ähh, mis seal vahet, viskoosus ju sama) reageerib mootor 1-2 vahetuse järel kepsusaalede lendamisega.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 19 Okt, 2025 12:48
Postitas vanahalb
OLAVI kirjutas: 18 Okt, 2025 22:34
Ehk õhkjahutusega mootoris tuleb kasutada õhkjahutusega mootori õli, mitte vesijahutusega mootori õli.
Täpselt sammuti nagu võistluskardi- või lennukimootorid vajavad eri õlisid, mis enamasti omavahel ei ole asendatavad.
Õli viskoosusklass ei ole juba ammu enam kõige tähtsam õli omadusi iseloomustav näitaja, kuigi õli müügireklaamiks seda usinalt kasutatakse.
Ma ei teagi kas õhkjahutusega ja vesijahutusega mootoritele on erinevad õlid. Mis mark tänapäeval näiteks ainult õhkjahutusega mootorite jaoks on?
Seesama 10w 60 on sertifitseeritud nii õhk kui vedelikjahutuse jaoks. Need asjad on purgi peale kirjutatud. Natuke imestama pani hoopis see et nii vana ja väikese võimsusega mootor vajab nii kallist õli. Samasugune käib kolm korda võimsamatele vedelikjahutusega ratastele. Veel varemalt ja 2-taktiliste IZ-de ajal polnud üldse mingit vahet, peaasi et määriks.

Tööstusmootoritest on aastaid olnud kokkupuudet Deutz-idega mis algupoole ainult õhkjahutusega olidki. Mingit eraldi õli neile ei müüdud. Tänapäeval on meid nii õhk-kui vedelikjahutusega ja vähemalt meil töötavad suures piires sama õliga. 2- ja 4 taktilistele on keemiatööstus küll vahe sisse vedanud.