Sõjaväelased avastasid defektid pommitajatel Su-34.
Kõigil uutel rindepommitajatel Su-34, mis alates 2006 astast vägedesse on antud, on märkimisväärsed defektid, mis piiravad lennukite lahingus kasutamist. Sellisele järeldusele tuli Venemaa õhujõudude komisjon, kirjutab viitega Kaitseministeeriumi allikale ajaleht "Izvestija".
Hetkel tegeleb komisjon Su-34 ekspluatatsiooni puudutava ettekande ettevalmistamisega, mis esitatakse uele kaitseministrile Sergei Šoigule.
Iga pommitaja omab oma nö. unikaalseid puudusi, ühiseks defektiks kõigi pommitajate juures on radari ning sihtimis-navigatsioonisüsteemi ebastabiilne töö. Sealjuures esinevad tõrked mitte ainuüksi tarkvara, vaid ka tehniliste rikete tõttu. Su-34 tuleb tihti ekspluatatsioonist eemaldada ning hooldusesse suunata.
Õhujõudude maapealse ja ekspluatatsiooniteenistuse ohvitser pajatas ajalehele, et igal vägedesse saabunud lennukil on oma omapärad. Rohkelt on Su-34 tekitanud probleeme maapealsetele teenistustele. Üldiselt on Su-34 raske nimetada seerialennukiks,
Nii näiteks on ühel lennukil abiseadmete elektrimootor paigutatud ühte kohta, järgmisel aga hoopis teise, jooniste järgi aga peaks mootor asuma üldse kolmandas kohas. Lonkab ka tehase koostekvaliteet- juhtmete jootekohad on ebakvaliteetsed, mitmed sõlmed on lõpuni viimistlemata.
"Kõige probleemsemad on seeria kaks esimest lennukit, mis 2006 aastal Lipetski lahingukasutuse keskuses asuvad. Neil ei tööta üldse mitte midagi, nii seisavadki lennuväljal lihtsalt ilu pärast," jutustas olukorraga tuttav ohvitser ajakirjanikule. Sealjuures märkis ohvitser, et kolm viimast masinat on märgatavalt kvaliteetsemalt toodetud.
Ajalehe allikad STKs avaldasid imestust sõjaväelaste pretensioonide üle, kuna väljaselgitatud probleemid on "kasvuraskused". "Joonised ja katsemasinad on üks asi, seeriatootmises aga ilmnevad probleemid. Tuleb teha muudatusi konstruktsioonis, muuta tehnoloogiat," jutustas vestluskaaslane "Izvestiale".
Ametlikku kinnitust Su-34 avastatud defektidele pole esialgu avalikustatud. Tuleb aga märkida, et alates pommitaja seeriatootmise algusest 2006 aastal katsetati juba 2010 aastalesimest modernisatsioonipaketti, mis sisaldas uusi relvaliike, moderniseeritud mootorit, uuendatud kiirguseavastuse hoiatusjaama ning abistavat gaasiturbiinjõuseadet. Moderniseeritud masinaid toodetakse alates 2011 aastast.
Portaali Military Russia andmetel on Venemaa saanud juba 31 pommitajat Su-34, nende seas seitse lennukatsetuste prototüüpi. Kokku planeeritakse kuni 2020 aastani õhujõududele soetada 140 seda tüüpi masinat.
http://izvestia.ru/news/541006
http://lenta.ru/news/2012/12/07/su34/