681. leht 1281-st
Re: Viktoriin
Postitatud: 02 Nov, 2014 14:15
Postitas Kapten Trumm
Neli klappi silindri kohta ja klappe otse (st nookuriteta) käitavad nukkvõllid pole iseenesest antud kaalukategoorias midagi erilist, selline lahendus leidis NSVL-s diiselmootoril minuteada esmakordselt kasutust V-2 diiselmootoril (T-34 ja co). Samasugune lahendus on kasutusel ka vene V-12 diislist loodud 6-silindrilisel diislil, mida kasutati diiselgeneraatoritest kaatriteni.
Erakordne on jah mootori radiaalne ehitus ja sellest tulenevalt erakordselt väiksed mõõdud ja kaal saadud võimsuse kohta.
Põhimõtteliselt vastus õige.
Re: Viktoriin
Postitatud: 02 Nov, 2014 15:24
Postitas Some
Euroopa juutidelt ära võetud kulda, juveele ja muud väärtuslikku, hoidsid sakslased korralikult pankade varakambrites. Küsimus - kelle nimele oli kõik see vara vormistatud? Ees- ja perekonnanimi paluks.
Re: Viktoriin
Postitatud: 02 Nov, 2014 16:19
Postitas mutionu
Some kirjutas:Euroopa juutidelt ära võetud kulda, juveele ja muud väärtuslikku, hoidsid sakslased korralikult pankade varakambrites. Küsimus - kelle nimele oli kõik see vara vormistatud? Ees- ja perekonnanimi paluks.
Martin Bormann on nagu meelde jäänud härrana, kes majandas partei kassa ja muude rahaliste vahenditega?
Re: Viktoriin
Postitatud: 02 Nov, 2014 16:50
Postitas Hydrazine
Kapten Trumm kirjutas:Erakordne on jah mootori radiaalne ehitus ja sellest tulenevalt erakordselt väiksed mõõdud ja kaal saadud võimsuse kohta.
Pratt & Whitney R-4360 Major Wasp või Lycoming XR-7755... mõlemad on kergemad ja üksjagu võimsamad, kW/kg suhe oluliselt parem kui Zvezda M503'el ning mõlemad ka palju varem valmis tehtud. Selles suhtes ei tundu see kuigi erakordne.
Re: Viktoriin
Postitatud: 02 Nov, 2014 17:16
Postitas diesel
tagasihoidlikult mainiksin, et pw ja lycoming on bensukad, aga zvezda puhas diisel.
Re: Viktoriin
Postitatud: 02 Nov, 2014 17:40
Postitas Hydrazine
Jah, päris jäme möödalaskmine minu poolt, lähen seisan nurgas nüüd natuke aega....

Re: Viktoriin
Postitatud: 02 Nov, 2014 18:01
Postitas diesel
see näpukas pole nurgas seismist väärt.

a mudu lugesin zvezda kohta netist, et kombinatsioonis võimsus-mõõdud-kaal-kütusekulu oli asi vee peal pruukimiseks vägagi jumekas. maismaale ja õhku ei kõlvanud, kuna kilosid on ikka väga liiast.
Re: Viktoriin
Postitatud: 02 Nov, 2014 23:48
Postitas Some
mutionu kirjutas:Some kirjutas:Euroopa juutidelt ära võetud kulda, juveele ja muud väärtuslikku, hoidsid sakslased korralikult pankade varakambrites. Küsimus - kelle nimele oli kõik see vara vormistatud? Ees- ja perekonnanimi paluks.
Martin Bormann on nagu meelde jäänud härrana, kes majandas partei kassa ja muude rahaliste vahenditega?
Ei ole paraku, vihjeks - tegu veidrast huumorist tuletatud fiktiivse nimega.
Re: Viktoriin
Postitatud: 03 Nov, 2014 15:33
Postitas halleluuja
Max Heiliger
Re: Viktoriin
Postitatud: 03 Nov, 2014 16:37
Postitas Some
halleluuja kirjutas:Max Heiliger
Täpselt nii. Heiliger pidavat tähendama pühakut. Halleluuja, küsi!
Re: Viktoriin
Postitatud: 03 Nov, 2014 17:45
Postitas Kapten Trumm
a mudu lugesin zvezda kohta netist, et kombinatsioonis võimsus-mõõdud-kaal-kütusekulu oli asi vee peal pruukimiseks vägagi jumekas. maismaale ja õhku ei kõlvanud, kuna kilosid on ikka väga liiast.
Samade suhtarvude järgi pidanuks Kamazi 700 kilone mootorijurakas kaaluma samapalju kui Gaz-53 täisalumiiniumist mootor ehk kuskil 260 kg (kui diisleid vaadata).
Ziguli 140 kilone mootor 2106 puhul (80 hj) aga 96 kg.
Laevamootoril, kus kaalu nii väga kirvega taga ei aeta, on see suhe lausa erakordne.
Re: Viktoriin
Postitatud: 03 Nov, 2014 17:50
Postitas Some
Kapten Trumm kirjutas:a mudu lugesin zvezda kohta netist, et kombinatsioonis võimsus-mõõdud-kaal-kütusekulu oli asi vee peal pruukimiseks vägagi jumekas. maismaale ja õhku ei kõlvanud, kuna kilosid on ikka väga liiast.
Samade suhtarvude järgi pidanuks Kamazi 700 kilone mootorijurakas kaaluma samapalju kui Gaz-53 täisalumiiniumist mootor ehk kuskil 260 kg (kui diisleid vaadata).
Ziguli 140 kilone mootor 2106 puhul (80 hj) aga 96 kg.
Laevamootoril, kus kaalu nii väga kirvega taga ei aeta, on see suhe lausa erakordne.
Mind pani veidi kukalt sügama, et miks diislile küünlad? Lausa kolm silindri kohta.
Re: Viktoriin
Postitatud: 03 Nov, 2014 18:05
Postitas halleluuja
Sinimägede muuseumis on eksponeeritud kolme eestlasest rüütliristi kavaleri fotod. Puudu on neljas- kes see on ja millisel põhjusel?
Re: Viktoriin
Postitatud: 03 Nov, 2014 22:26
Postitas Some
halleluuja kirjutas:Sinimägede muuseumis on eksponeeritud kolme eestlasest rüütliristi kavaleri fotod. Puudu on neljas- kes see on ja millisel põhjusel?
Raudristi said Alfons Rebane, Harald Riipalu, Paul Maitla ja Harald Nugiseks. Edasi pean oletama - pakun et Nugiseks on puudu, sest ta ei osalenud Sinimägede lahingutes?
Re: Viktoriin
Postitatud: 04 Nov, 2014 6:51
Postitas halleluuja
Vale vastus
