686. leht 686-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 24 Okt, 2025 9:39
Postitas Kapten Trumm
Eespool jookseb läbi, et teooria on kuidagi halb toon ja kõvad praktikud sellise asjaga oma pead ei vaeva.
Eestis õlininade hulgas kahjuks üsna levinud väärarusaam. Kel seda arusaama pole, neid ma ka õlininaks ei nimeta.
Eduka praktika aluseks ongi tugev teooria, kuskile maale asendab seda mõistagi praktiline kogemus, aga üsna piiratud ulatuses ja seda praktilist kogemust hangitakse tavaliselt läbi rämedate koolirahade (rikutud mootorite antud juhul).

Kui auto mootor on konstrueeritud 0W-20 õli silmas pidades, siis on 2 varianti, kas uskuda teooriat (vedela õliga mootor koostatakse väiksemate tolerantsidega) ja sinna ei pruugi paksem õli pääseda - või teha praktikat ja kallata 10W-40 sisse, p**** need teoreetikud, küll mina tean paremini.
Kumma valite :dont_know:

Mina näiteks ei laseks taolist mehhaanikut oma auto ligidalegi, kes hakkab selle peal eksperimenteerima (loe kogemusi omandama), vajalikke algteadmisi omandamata. Seepärast ei maksta teooriasse ülbelt ja üleolevalt suhtuda nagu siin paar tegelast harrastab. Ja veelvähem uskuda AI-d, kes korjab oma "teadmised" kokku ka neti lollustest.

Lisanditest: kes on oma elus lapanud õige õliga sõitnud LSD difrit, see ilmselt saab aru, kuipalju üks tilk lisandit muudab sama 80W-90 õli niipalju libedamaks, et jupid ei püsi enam peos.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 24 Okt, 2025 10:17
Postitas stennadi
von manstein kirjutas: 23 Okt, 2025 18:48 Aga ma olen eluaeg ja nagu päris mootorratstega tegelenud - kas siis võistlus krossirattad ( mitte need krossiratta moodi välja nägevad) või siis korralikud tänavasõidurattad (600+).
Ja nende puhul on 100% garanteeritud, et kui autoõli sisse panna, siis sidur libiseb.


Väga hea, et on eluaegsed kogemused.
Huvitav oleks teada, millal mootoriõlid lahknesid auto ja tsikliõlideks?
Japsidel olid pauertsiklid olemas juba kuuekümnendatel. Ja sidurid ei libisenudki..

Kasutati ikka mootoriõli või mis?..
Määrdeainete valik ei ole mingi tunnetuslik küsimus vaid tuleb lähtuda tootja spetsifikatsioonist. Lisaks viskoossusele on õlidel ka muud standardid.
Märja siduriga tsikli õli on kas JASO MA , MA1 või MA2.
Nendel õlidel puuduvad teatud määrimist parendavad lisandid, et mitte sidurit ära "õlitada. Ehk siis siuliselt see õli ei tohi liiga hästi määrida. 60ndatel polnud see teema. Standard juurutati 90ndate lõpus.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 24 Okt, 2025 17:39
Postitas Lemet
Kui auto mootor on konstrueeritud 0W-20 õli silmas pidades, siis on 2 varianti, kas uskuda teooriat (vedela õliga mootor koostatakse väiksemate tolerantsidega) ja sinna ei pruugi paksem õli pääseda - või teha praktikat ja kallata 10W-40 sisse, p**** need teoreetikud, küll mina tean paremini.
Ja kui tootjalt tuleb ühel pöeval karm õlivagetused edaspidi teha nimelt "jämmema" õliga, siis mida sest koostamimisjutust siis arvata?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 24 Okt, 2025 17:54
Postitas avrnbr
Kulunu om?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 24 Okt, 2025 18:23
Postitas mongol
AMvA kirjutas: 23 Okt, 2025 19:47 Peaksid Busat proovima, muudaksid oma arvamust 😀
Proovitud. Otse sõidab tõesti kähku, aga muus osas suur ja raske kobakas, ei ole nauditav. See ridamootori kiunumine ajab diskid seljas sügelema.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 24 Okt, 2025 18:33
Postitas krossipart
mongol kirjutas: 24 Okt, 2025 18:23
AMvA kirjutas: 23 Okt, 2025 19:47 Peaksid Busat proovima, muudaksid oma arvamust 😀
Proovitud. Otse sõidab tõesti kähku, aga muus osas suur ja raske kobakas, ei ole nauditav. See ridamootori kiunumine ajab diskid seljas sügelema.
Eks iki tuleb tarkust lisaks.. :dont_know: "See ridamootori kiunumine ajab diskid seljas sügelema" võiks lisada aegumatute tsitaatide hulka.. :wall:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 24 Okt, 2025 23:45
Postitas Sten1111
stennadi kirjutas: 24 Okt, 2025 10:17
von manstein kirjutas: 23 Okt, 2025 18:48 Aga ma olen eluaeg ja nagu päris mootorratstega tegelenud - kas siis võistlus krossirattad ( mitte need krossiratta moodi välja nägevad) või siis korralikud tänavasõidurattad (600+).
Ja nende puhul on 100% garanteeritud, et kui autoõli sisse panna, siis sidur libiseb.


Väga hea, et on eluaegsed kogemused.
Huvitav oleks teada, millal mootoriõlid lahknesid auto ja tsikliõlideks?
Japsidel olid pauertsiklid olemas juba kuuekümnendatel. Ja sidurid ei libisenudki..

Kasutati ikka mootoriõli või mis?..
Määrdeainete valik ei ole mingi tunnetuslik küsimus vaid tuleb lähtuda tootja spetsifikatsioonist. Lisaks viskoossusele on õlidel ka muud standardid.
Märja siduriga tsikli õli on kas JASO MA , MA1 või MA2.
Nendel õlidel puuduvad teatud määrimist parendavad lisandid, et mitte sidurit ära "õlitada. Ehk siis siuliselt see õli ei tohi liiga hästi määrida. 60ndatel polnud see teema. Standard juurutati 90ndate lõpus.
On ikka tunnetuslik. Tootja ütleb mis õli sobib tava oludesse. Kui kasutad oma sõidukit tavapäratult võib mõni muu õli paremini sobida