690. leht 693-st
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 29 Okt, 2025 10:35
				Postitas Kapten Trumm
				Tühimass on ju 930 kg ja täismass 1370 kg. Pole muidugi superauto, aga kalendrit pole ka vaja. Antud kiirus oli ehk 3 km järel sees.
Massi poolest on see auto umbes Samaraga samas kaalus. Mootor aga 63 kW.
			 
			
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 29 Okt, 2025 10:47
				Postitas davidsoniharald
				Kapten Trumm kirjutas: ↑29 Okt, 2025 10:20
Milleks mõttetu trollimine? Ei jookse amordilaagrid üllatuslikult kokku midagi (ja ka rattalaagrid), teevad ikka väga valju häält, enne kui kinni jäävad. Mida jäigem amordipadi, seda paremini tunda/kuulda on. See, et midagi äkki kokku jookseb (pean silmas korras laagrit, mitte hääle aastatepikkust ignoreerimist), kuulen küll esimest korda. 
See, et inimesed ei oska kuulata ja ei kontrolli (ega vii ka töökotta kontrolliks) asju, sellest midagi üllatuslikku pole.
 
Isikliku empiirilise kogemuse laiendamine kogu maailmale on väga õhukesel jääl kõndimine. Niiviisi võib tund aega aknast vaadates jõuda järelduseni, et Eestis elab 50% neegreid, sest nähti ühte musta ja ühte valget inimest möödumas.
 
			
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 29 Okt, 2025 11:07
				Postitas Kapten Trumm
				Minu hoole all olevad üheksa autot annavad kindlasti palju suurema empiirilise kogemuse kui sinu kaks liisinguautot. 

Olen näinud tugilaagreid, mis 2 cm üles-alla loksuvad (koos vastava kolisemisega sõidul), kuid õnneks pole näinud ühtegi, mis oleks lambist kinni jooksnud.
BMW on sel teema väga kapriisne auto, kuna sõiduomaduste pärast on "padjad" tehtud äärmiselt jäigad, mistõttu amordivarre kaudu laekuvad ebatasasuded taovad põhimõtteliselt otse laagrit ja kogu värk kipub üsna pea kõnks-kõnks tegema, olen vahetanud ka 2-3 a takka neid.
 
			
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 29 Okt, 2025 11:31
				Postitas AMvA
				Kapten Trumm kirjutas: ↑29 Okt, 2025 10:35
Tühimass on ju 930 kg ja täismass 1370 kg. Pole muidugi superauto, aga kalendrit pole ka vaja. Antud kiirus oli ehk 3 km järel sees.
Massi poolest on see auto umbes Samaraga samas kaalus. Mootor aga 63 kW.
 
Olulisemaks kui mass muutub õhutakistus, mille suurus on ruutsõltuvusest kiirusest, erinevalt massi poolt tekitatud inertsist, mis on lineaarne funktsioon.
 
			
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 29 Okt, 2025 11:35
				Postitas Kapten Trumm
				Mis me vaidleme, tehase lubatud 170 kmh maksimaalkiiruse tundub see välja jooksvat ja ei vajagi selleks tervet Tartu maanteed.
Täna eelistakski sellist, ilma mingi rohekolata ning 4-sil mootoriga - nende 3-sil vabiseva mootoriga käkkide asemel.
Muide Samara, kas õhutakistusest või mitte, jooksis oma tehase lubatud 148 kmh (meil oli 1,3) välja üllatavalt elavalt, lärmi oli muidugi kõvasti.
			 
			
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 29 Okt, 2025 11:40
				Postitas isonts
				BMW on sel teema väga kapriisne auto, kuna sõiduomaduste pärast on "padjad" tehtud äärmiselt jäigad, mistõttu amordivarre kaudu laekuvad ebatasasuded taovad põhimõtteliselt otse laagrit ja kogu värk kipub üsna pea kõnks-kõnks tegema, olen vahetanud ka 2-3 a takka neid.
 Rallit sõidad sellega?  Mis aasta BMW ja mis mudel ja palju aastas läbisõitu tuleb? 
Ma otsiks viga kusagilt mujalt, kui iga 2-3 aasta järel amrordi laagreid peaks vahetama. Ilmselt  pole ka sinu enda masin?
 
			
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 29 Okt, 2025 11:48
				Postitas Kapten Trumm
				Kui ma neid patju sedasi vahetasin, siis ma sõitsin umbes 30 tuhat aastas. Minu auto, rallit ei sõitnud.
Kui sa seda patja näpuvahel veeretad, saad aru, et seal pole vähimatki amortisatsiooni, enamvähem jäik tükk ja seepärast see laager kulub ka kiiresti.
Ja BMWl pole isegi tavavedrustus mitte kõige pehmem.
			 
			
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 29 Okt, 2025 11:57
				Postitas andrus
				Kapten Trumm kirjutas: ↑29 Okt, 2025 11:07
Minu hoole all olevad üheksa autot annavad kindlasti palju suurema empiirilise kogemuse kui sinu kaks liisinguautot.
 
9 autot samade hooldusvigadega võib olla statistika mõttes kehvem valim kui 2 liisinguautot, kui viimaseid hooldavad erinevad inimesed 

 
			
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 29 Okt, 2025 12:01
				Postitas Kapten Trumm
				Antud märg unenägu põhineb mis allikal....?
			 
			
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 29 Okt, 2025 12:09
				Postitas isonts
				Kapten Trumm kirjutas: ↑29 Okt, 2025 11:48
Kui ma neid patju sedasi vahetasin, siis ma sõitsin umbes 30 tuhat aastas. Minu auto, rallit ei sõitnud.
Kui sa seda patja näpuvahel veeretad, saad aru, et seal pole vähimatki amortisatsiooni, enamvähem jäik tükk ja seepärast see laager kulub ka kiiresti.
Ja BMWl pole isegi tavavedrustus mitte kõige pehmem.
 
Ma väga järge ei ole suutnud pidada, aga kuidas sa suudad sellise koguse sõidukitega sellist kilometraaži aastas saavutada?
Mis mudel BMW ja mis aasta? Mul on endal päris mitu erinevat olnud ja hetkel praegugi üks vana 5ne perekonnas, mille läbisõit kisub vist 400k kaanti juba ja pole kunagi sellist muret esinenud. 
Ühel vanal kolmesel rullikal imurdus küll amordipudel hooga läbi ühe augu sõites kuna selle ühes otsas(ei mäleta) oli tekkinud murdekoht ja oli täielikult ringiratast läbiroostetanud. Aga see oli ka ajal, kus masinaid remonditi siis kui mingi jupp tõesti küljest ära kukkus...
 
			
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 29 Okt, 2025 12:12
				Postitas Kapten Trumm
				See, mis muresid esineb, sõltub suuresti inimesest, olen tähele pannud, et väga suur arv inimesi suudab täitsa rahulolevalt sõita sellises seisus autoga, mis minu arusaamas on ohtlik. Antud sõiduk oli E28 seeria 520i, millega ma sõitsin ise umbes 110 tuhat km. Mind lihtsalt härivad igasugu "tõnksud", mida ma roolilt tunnen, ülevaatajal nt on need loksuvad laagrid kama kaks.
			 
			
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 29 Okt, 2025 14:07
				Postitas Tegelane5
				OLAVI kirjutas: ↑29 Okt, 2025 2:19
Ajaloost: 
Kui Golf3'el hakkas roolivõimendi (kitsas V) rihm rooli keeramisel, pärast rehvivahetust vilistama, siis oli aeg amordilaagrite vahetuseks. 
Tänapäeval enam (laiad) rihmad ja elektrilised võimendid ei vilista, ainult ampermeetriga saab mõõta võimendi vooluks 35+A.
 
 Golf 3 e puhul siis on veel üks põhjus garaazitungiga sillast, mitte karbist tõsta  
 
  
 
			
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 29 Okt, 2025 16:17
				Postitas davidsoniharald
				andrus kirjutas: ↑29 Okt, 2025 11:57
Kapten Trumm kirjutas: ↑29 Okt, 2025 11:07
Minu hoole all olevad üheksa autot annavad kindlasti palju suurema empiirilise kogemuse kui sinu kaks liisinguautot.
 
9 autot samade hooldusvigadega võib olla statistika mõttes kehvem valim kui 2 liisinguautot, kui viimaseid hooldavad erinevad inimesed 
 
 
Kapten Trumm kirjutas: ↑29 Okt, 2025 12:01
Antud märg unenägu põhineb mis allikal....?
 
 
Milleks nii labaselt? Haritud inimesed selliseid väljendeid ei kasuta. 
Iga inimene teeb vigu. On inimesi, kes teevad vigu sest nad on asja valesti õppinud tegema ja ei tea, et nad midagi valesti teevad. Vahel juhtub vigu kogemata, vahel lastakse mõni asi üle jala, vahel on tööriistad vigased ja vahel on juhendid vigased. Selle kohta on terve teadus olemas. Lennunduses tuntakse ja õpitakse seda teadust kursusel inimfaktor lennunduses. Alates koristajast kuni juhini, kõik peavad kord kahe aasta jooksul kursuse läbima. Kõige ohtlikumad on inimesed, kes peavad ennast ilmeksimatuteks, sest nad ju ometi ei eksi! Eksimuse korral hakkavad nad seda varjama, eitama või kõige hullem, teiste kaela veeretama. 
Kapte Trumm vist ka "eksis veidi", kui tagus oma naise auto poolassi otsad seeneks, "sest need oli nii-nii pehmed".  

 
			
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 29 Okt, 2025 17:40
				Postitas vanahalb
				Kapten Trumm kirjutas: ↑29 Okt, 2025 12:12
Mind lihtsalt härivad igasugu "tõnksud", mida ma roolilt tunnen, ülevaatajal nt on need loksuvad laagrid kama kaks.
 
Mumeelest on siin olemuslik vastuolu. Kui auto on jäiga ja täpse veermikuga siis võimendub iga kruusakivi roolil tuntavaks tõsiseks jõnksuks. Pehmeks ja sujuvaks läheb selline masin alles niisugustel kiirustel mida Baltikumis või Skandinaavias ei kasutata. Saksamaal aga küll ja need autod ongi seda silmas pidades ehitatud.  Ennemuiste vahetati Eestisse toodud USA hobiautodel samuti kõik kummipuksid plastiku vastu sest muidu jäid nõrgemate organismidega sõitjad merehaigeks.
Kui Kapten Trumm sõidab BMW- ta ja väidab et ta tunnetab igat võõrast jõnksu siis võib- olla heasti siledaks saadud soolajärvel. Eesti teedel raputab auto vahel neerud lahti ja mingi amordi=- või rattalaager kaob üldise mürafooni sisse.
 
			
					
				Re: Autotehnikateema
				Postitatud: 30 Okt, 2025 8:51
				Postitas Kapten Trumm
				davidsoniharald kirjutas: ↑29 Okt, 2025 16:17
Iga inimene teeb vigu. On inimesi, kes teevad vigu sest nad on asja valesti õppinud tegema ja ei tea, et nad midagi valesti teevad. Vahel juhtub vigu kogemata, vahel lastakse mõni asi üle jala, vahel on tööriistad vigased ja vahel on juhendid vigased. Selle kohta on terve teadus olemas. Lennunduses tuntakse ja õpitakse seda teadust kursusel inimfaktor lennunduses. Alates koristajast kuni juhini, kõik peavad kord kahe aasta jooksul kursuse läbima. Kõige ohtlikumad on inimesed, kes peavad ennast ilmeksimatuteks, sest nad ju ometi ei eksi! Eksimuse korral hakkavad nad seda varjama, eitama või kõige hullem, teiste kaela veeretama. 
Kapte Trumm vist ka "eksis veidi", kui tagus oma naise auto poolassi otsad seeneks, "sest need oli nii-nii pehmed".  
 
 
Sul tuleks see kursus tühistada ja uuesti läbida.