No kui tekstist käib pidevalt läbi suured maasturid, rasked koormad/haagised jne jne, siis paratamatult tekib silme ette minu kirjeldatud masin, mitte 4wd tavaline sõidukas või linnamaastur.
Liikluse planeerimisest
Re: Liikluse planeerimisest
Re: Liikluse planeerimisest
Hommikul just vihastasin ennast siniseks traktoristi peale - nagu klemmikas just kirjutas täpselt nii ongi. Ometi seletasin paar päeva tagasi kuidas oleks "soovitav" lund lükata
Elan 30 km linnast, kasvatan vähke, pean mesilasi ja käin linnas tööl ja oman väheke maad ümbruses. Täiesti klassikaline maakas, igatsorti kraami vaja aegajalt vedada - küttepuud, tormikahjustused, mesitarud, tee tasandamiseks killustikku jne. Talvel, suvel, porisel ajal vahet pole! Maal lihtsalt on vaja...
Kui kõik muu ütlesid eelnevad kirjutajad ära, siis lisan omalt poolt veel ühe nüansi. Just see roheline mõtlemine.
Kui ma tellin linnast biopuhasti koos transpordiga maksan ainult transpordi eest 135 euri. Kui lähen ise käruga järgi maksan 20 euri. 100 euri eest saan lisaks lauamaterjali ka tuua, aga kui tellin transpordiga siis tuleb suur rekka, mis ei ole kuidagi rohelisem kui minu isiklik auto.
Kui mul on vaja tormimurru paar palki saekaatrisse viia ja kutsun tõstukiga rekka - maksan jälle 100 ainuüksi transpordi eest. Ise viin ära ja toon materjali tagasi - no 10kas ja 100 eest lõigatakse materjaliks...
Vaja kevadel teed lappida - panen käru taha ja toon pool kanti killustikku, kui lasen tuua, maksan jälle hingetuks + suur kallur keerab mu tee veel rohkem pekki ja kütusekulu oohhohhhooo!
Kumb siis rohelisem on - omada maal autot millega sa teed sellised toimetused ise ära või omad Teslat ja lased suurtel rekkadel omale hädavajalike toimetuste jaoks teenust osutada
Kalli raha eest ja suure jalajäljega!

Elan 30 km linnast, kasvatan vähke, pean mesilasi ja käin linnas tööl ja oman väheke maad ümbruses. Täiesti klassikaline maakas, igatsorti kraami vaja aegajalt vedada - küttepuud, tormikahjustused, mesitarud, tee tasandamiseks killustikku jne. Talvel, suvel, porisel ajal vahet pole! Maal lihtsalt on vaja...
Kui kõik muu ütlesid eelnevad kirjutajad ära, siis lisan omalt poolt veel ühe nüansi. Just see roheline mõtlemine.
Kui ma tellin linnast biopuhasti koos transpordiga maksan ainult transpordi eest 135 euri. Kui lähen ise käruga järgi maksan 20 euri. 100 euri eest saan lisaks lauamaterjali ka tuua, aga kui tellin transpordiga siis tuleb suur rekka, mis ei ole kuidagi rohelisem kui minu isiklik auto.
Kui mul on vaja tormimurru paar palki saekaatrisse viia ja kutsun tõstukiga rekka - maksan jälle 100 ainuüksi transpordi eest. Ise viin ära ja toon materjali tagasi - no 10kas ja 100 eest lõigatakse materjaliks...
Vaja kevadel teed lappida - panen käru taha ja toon pool kanti killustikku, kui lasen tuua, maksan jälle hingetuks + suur kallur keerab mu tee veel rohkem pekki ja kütusekulu oohhohhhooo!
Kumb siis rohelisem on - omada maal autot millega sa teed sellised toimetused ise ära või omad Teslat ja lased suurtel rekkadel omale hädavajalike toimetuste jaoks teenust osutada

Re: Liikluse planeerimisest
Stiilipuhas ori. A mis ses esimese öö õiguses siis ikka halba on, ülejäänd ööd põrutad ju ise. A mis ses ihunuhtluses siis ikka halba on, suge antkse ju äind tüüpidele, kes pahandust tegid ja ka äind paar nähvakat. 95% pärisorjadest kiunub igatahes niisama. jnejne. Mida te orjad siin väita tahate? Et lisanudvad maksud, sealhulgas täiesti uued maksud ei tee elu raskemaks või? Hoopis kergem hakkab peredel? Liiga vähe on sündivus kukunud, et kliimaeesmärke täita? Käib tohutu linnast maale kolimine, et on vaja elu maal raskemaks tunida veids, muidu ei jää enam ühtegi tühja maja tallnna ringteest väljapoole?Oot, miks selliste ülesannete jaoks Skoda enyaq ei sobi. Või Hyundai ioniq 5. Või Tesla model X.
Raha pole? Voolu pole?
Siis plug-in, mida on ka Volvo valikus.
Ikka kallis? GPS põhine automaks ju ka ei sobi, vaata teemat "privaatsus on kallis".
Ühe rehvi raha maasturi pidamise eest aastas automaksuks leida pole ju küll selline kulu, mis siruli viskab.
Kriitikat kah: Vähemalt osa kogutavast maksust peab minema teehoolduse parandamisse. Ja mingi osa võiks ka omavalitsustele jagada, et tõesti karumustika inimesed (kilomeetreid raskesti läbitavaid teid) hädavajaliku masina eest maksusoodustust saaks. 95 % autoomanikest kiunub igatahes niisama.
Üles
-
- Liige
- Postitusi: 463
- Liitunud: 18 Nov, 2021 15:21
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
See on ikka kvaliteethuumor, et maainimesed tõstavad ja chipivad oma masinaid.
Kellel natukenegi maad, leiab pidevalt kasutust oma raskemale masinale. Vahel linnainimesed ei mõista, missugustes karumustikates osad inimesed vabatahtlikult elavad.

Re: Liikluse planeerimisest
Akf M.R, väga hea kirjeldus. Omalt poolt lisaksin, et üldiselt sama piirkonna inimesed oskavad optimeerida transporti. Kellel on kodus käru, et naabrile paar koormat küttepuid või kaugemalt ehitusmaterjale tuua pigem ikka aitab oma piirkonna inimesi kui vähegi mingi kogukonna tunne eksisteerib.
-
- Liige
- Postitusi: 1078
- Liitunud: 07 Nov, 2012 9:54
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Mõistab ikka.Kellel natukenegi maad, leiab pidevalt kasutust oma raskemale masinale. Vahel linnainimesed ei mõista, missugustes karumustikates osad inimesed vabatahtlikult elavad.
Lihtsal mina pooleldi linnainimesena ei mõista seda, et kui osadel inimestel maal on vaja suurt maastikuautot, siis see ei tähenda, et kõigil peab kindlasti suur maastikuauto olema.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Soovitaksin mõelda, miks USA-s on üks enim müüdavaid autosid Ford F-150 pikap ja miks maapiirkondades seal näeb neid palju.
Ise ma arvan, et see on maainimesele sobiv all-rounder, sõidab ka tuisanud teel ja porisel põllul ja peale puhtaks pesemist võib sellega laupä õhtal tantsuplatsi ääres häbenemata parkida.
Eesti "automaks" ju nügibki inimesi "luksusmaasturite" poole, sest pikapid (Hilux nt) on N1 kategooria ja sellele ei hakka olema automaksu vananemiskoefitsenti ehk ka vanad maksavad täie rauaga. Ehk siis 15a vanuse Hiluxi asemel võib pespektiivne osta 15a vanune Land Cruiser hoopis
Ise ma arvan, et see on maainimesele sobiv all-rounder, sõidab ka tuisanud teel ja porisel põllul ja peale puhtaks pesemist võib sellega laupä õhtal tantsuplatsi ääres häbenemata parkida.
Eesti "automaks" ju nügibki inimesi "luksusmaasturite" poole, sest pikapid (Hilux nt) on N1 kategooria ja sellele ei hakka olema automaksu vananemiskoefitsenti ehk ka vanad maksavad täie rauaga. Ehk siis 15a vanuse Hiluxi asemel võib pespektiivne osta 15a vanune Land Cruiser hoopis

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- ugandiklubi
- Liige
- Postitusi: 1156
- Liitunud: 10 Juun, 2004 15:02
- Asukoht: Tartu või Sinimäe
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Tegelikult mis vahet seal on mida keegi omab või kasutab ,mis see teiste asi on . Vabal maal elab igaüks nii nagu temale meeldib ,milleks tulla teisi õpetama kuidas õigem elad on . Sest kui annad hulludel järgi siis nad tulevad järgmise lolli ideega välja . Näiteks,et sinul liiga suur elamine või tegeled hobidega mis tuleks kindlasti maksustada.Lihtsal mina pooleldi linnainimesena ei mõista seda, et kui osadel inimestel maal on vaja suurt maastikuautot, siis see ei tähenda, et kõigil peab kindlasti suur maastikuauto olema.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Kui sa tegeled sellise pursuiliku-aadelliku tegevusega nagu ulukijaht, siis mismoodi tuuakse kuskilt poole sääreni ulatuva poriga lepikust ära üks lastud põder? Hiina elektriautoga? Honda pargimaasturiga? Ühistranspordiga?muruniiduk kirjutas: ↑01 Dets, 2023 11:22 See on ikka kvaliteethuumor, et maainimesed tõstavad ja chipivad oma masinaid.Kellel natukenegi maad, leiab pidevalt kasutust oma raskemale masinale. Vahel linnainimesed ei mõista, missugustes karumustikates osad inimesed vabatahtlikult elavad.
Tegelikult, nagu näitas seakatku epideemia, on regulaarne jahipidamine väga vajalik, et metsloomi ei sigineks liiga palju, mistõttu tekitavad nad kahju ja tekivad haiguspuhangud. Või kiskjate puhul tekib nende tungimine asulatesse ja kokkupuuted inimestega. Näiteks seakatku leviku üks põhjus oli küttimise liigne piiramine (nt metsaomanikud kaebasid juba ammu, et kõik noored puistud tõngutakse üles), misjärel loodus hakkas sigade arvu ise reguleerima, kõige enam kahju aga kandsid seafarmide omanikud, kelle sead hukkamisele läksid.
Ühesõnaga, maaelus on palju tahkusid, mida iga päev oma korteri ja töö vahet pendeldav linnainimene ei pruugi adudagi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Liikluse planeerimisest
Said valesti aru. Mina näiteks sõidan täitsa tavalise 20 aastat vana mersedesega. 4x4 ja aeglusti on loomulikult olemas ja nats suuremad/karvasemad rehvid a ei ole midagi tõstetud või chipitud.
Näiteks käin sööta vedamas 800 kg korraga autosse. Tavalise universaaliga lubatud 400kg mahub pigem 300.
Haagis lubatud 3500 kg. Ja nii iga nädal. Nagu siin eespool kirjeldati tellitud transport ca 100.-
mina käin ca 10.-
Just praegu kohe, kohe saabub rekka leedust. Kas sõidab ukse ette või jääb kilomeeter eemale sõltub ainult juhist. Osadel on mune osadel mitte.
Ja kõik ikka jälle kinni selles traktoris kes öösel lükkas mulle jälle ilusa valli a praeguseks tee jälle lume all.
Kas käin oma maasturiga 2 korda kildi kaugusel söögi järgi või universaaliga 25 korda.
Sööta tuleb 8 tonni.
Ps. Maainimesed sõidaks kõik maasturiga kui raha oleks.
Kristo 53980192
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Siin ilmselt on arukas eristada neid, kes pendelrändavad kuskilt suure tee lähistel asuvast asulast suurlinna tööle ja need, kes elavad ja töötavad maal koos kõige kaasnevaga. Suured teed on üldjuhul ikka sõidetavad ja seal saab tõesti hakkama sõiduauto või hullemal juhul pargimaasturiga.
Kui aga autot on vaja oma töö/äri/elu tegevusteks maal, kust linna satutkase ainult mõnikord, siis üks autovajadus ongi sõiduauto ja veoauto hübriid, mis on parema läbivusega ja veab kas ise palju või suudab vedada natuke rohkem kui bensujaama kerghaagist.
Üks vajadus võib olla näiteks vedada laenutuse ehitustehnikat, näiteks veetavat korvtõstukit, normaalsemad on kaaluga 2000-3000 kg vahel. Selliste vedamiseks, eriti kui tee on natuke hullem kui veits lumine asfalt, vajataksegi näiteks pikapi, mille registrimass on 3000+ kg ja mille CO2 emissioon on "natuke" suurem kui ökoboksidel. Olen üritanud vedada neid nt Volvo maastikuuniversaaliga, päriselt ei päde. Tänase ilmaga ei saaks isegi suurele teele välja sellise haakega.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Liikluse planeerimisest
Huvitav, kas lõunas jõutakse automaksuga ka selle fenomenini, et näiteks valgas saab väga palju läti registri autosi olema (mitte, et neid praegu vähe oleks)?
Täna pealinnas kogetu põhjal võiks endalgi midagi raamiga, kõrgemat ja lukkudega olla - no anna abi, vähe sellest, et teed on lumised, siis füüsikaseadustest kõrgemaid kanaemmesid ja pardihuultega tibimagistreid ka terve linn täis. Üks ei saa ristmikul eest sõidetud, teine lohiseb üle risti telefon kõrva ääres ja kolmas tuleb ringile nagu jaapani hävituslendur. Katsu sa madala ja monoveolisega nende hullude vahel ellu jääda
Automaksu puhul tekitab trotsi mitte lisanduv väljaminek või selle suurus, vaid vastutasu puudumine. Ei taha nagu riigi eelarve fopaad nii varjatud kujul nagu keegi kinni maksta. Nimetagu seda siis ausalt - sõjamaksuks, riigivalitsemise saamatuse kompensatsiooniks või milleks iganes. Jubeda frustratsiooni tekitab inimestes just see vassimine - ühelt poolt põletatakse riigi raha nii kuis jaksatakse lennufirma, auverede, külmladude ja muu pasaga, ning keegi ei tea vastutusest midagi, samas teise käega need samad mittevastutajad korjavad aga juurde, et saaks veel paremini põletada...
Kütuseaktsiisi puhul jõuab mingigi osa teedesse tagasi, ja vähemalt mul on joppanud - need teed, mida mina sõidan lähevad kas paremaks või vähemalt ei halvene.
Täna pealinnas kogetu põhjal võiks endalgi midagi raamiga, kõrgemat ja lukkudega olla - no anna abi, vähe sellest, et teed on lumised, siis füüsikaseadustest kõrgemaid kanaemmesid ja pardihuultega tibimagistreid ka terve linn täis. Üks ei saa ristmikul eest sõidetud, teine lohiseb üle risti telefon kõrva ääres ja kolmas tuleb ringile nagu jaapani hävituslendur. Katsu sa madala ja monoveolisega nende hullude vahel ellu jääda

Automaksu puhul tekitab trotsi mitte lisanduv väljaminek või selle suurus, vaid vastutasu puudumine. Ei taha nagu riigi eelarve fopaad nii varjatud kujul nagu keegi kinni maksta. Nimetagu seda siis ausalt - sõjamaksuks, riigivalitsemise saamatuse kompensatsiooniks või milleks iganes. Jubeda frustratsiooni tekitab inimestes just see vassimine - ühelt poolt põletatakse riigi raha nii kuis jaksatakse lennufirma, auverede, külmladude ja muu pasaga, ning keegi ei tea vastutusest midagi, samas teise käega need samad mittevastutajad korjavad aga juurde, et saaks veel paremini põletada...
Kütuseaktsiisi puhul jõuab mingigi osa teedesse tagasi, ja vähemalt mul on joppanud - need teed, mida mina sõidan lähevad kas paremaks või vähemalt ei halvene.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Üks mõistlikumaid parandusettepanekuid pärineb praegu sotsidelt, nimelt automaksu võiks tasuda nagu Soomes, auto aktiivse kasutamise perioodi eest (kui arveloleku ajutiselt peatad, siis peatub ka maks). RE on siiani olnud sõrad risti vastu.
Sellest oleks leevendust nii nendele talvel sõitvatele maasturitele, pensionäride suvel sõitvatele Ladadele kui ka hobiautondusele, kus autod valmivad aastaid ega osale liikluses või hiljem sõidavad 500 km aastas.
Praegu on selle automaksu sidumine riigikaitsega tegelikult häbitu, tegelikult on peamine põhjus "maksuküüru kaotamine", mida meie riiakas peaminister koos oma võitluskaaslastega läbi vedela ja paksu üritab läbi viia ja hetkel paistab, et see ongi nende ainus lootus sellest maineaugust välja tulla, kuhu nad oma rumalusest kukkunud on.
Sellest oleks leevendust nii nendele talvel sõitvatele maasturitele, pensionäride suvel sõitvatele Ladadele kui ka hobiautondusele, kus autod valmivad aastaid ega osale liikluses või hiljem sõidavad 500 km aastas.
Praegu on selle automaksu sidumine riigikaitsega tegelikult häbitu, tegelikult on peamine põhjus "maksuküüru kaotamine", mida meie riiakas peaminister koos oma võitluskaaslastega läbi vedela ja paksu üritab läbi viia ja hetkel paistab, et see ongi nende ainus lootus sellest maineaugust välja tulla, kuhu nad oma rumalusest kukkunud on.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Liikluse planeerimisest
Spetsjomm Ghostraiderile ja A4-le!
45 aastat tagasi kui ma pärdikuna samas vanaema majas sibasin kus ma praegu elan, oli tõesti nii et suguvõsa hoidis kokku, vanaonud kellel kallur tõi puid, vajadusel tehti koos katus korda, tapeti koos siga ja võeti koos kartul üles. Kui ma nüüd 15 aastat tagasi samasse kohta kolisin olid vanad eest läinud ja talud kas tühjad või noored asemel. Üritasin ka naabritega ja noorte sugulastega suhteid soojendada, aga põlvkondade vahetus, neetud kapitalism ja mõttelaadi muutus on omad korrektuurid teinud. Tänapäeval vaatavad sugulased sulle viltu kui lähed käru küsima, palud puid tulla tegema või muudmoodi abi palud. Mis mees sa oled et sul oma käru pole, sul polegi oma keevitust, mismõttes sul läks mootorsaag katki, ah sul polegi akulaadijat... jne.
Seega väide, et vanasti oli naamoodi ja et küla/sugulased hoiavad kokku tänapäeva individualistlikkus ühiskonnas enam ei toimi. Ainus mis toimib on kuskil sotsmeedias kaagutamine, et sinu kass oli minu aias või sa julgesid minu aia kõrvalt vana puu maha võtta.
Ma kogu hingest tahaks loota et ikka veel eksisteerib kogukondi kes ajavad ühiselt asju, aga ma arvan et see on pigem erand kui reegel!
45 aastat tagasi kui ma pärdikuna samas vanaema majas sibasin kus ma praegu elan, oli tõesti nii et suguvõsa hoidis kokku, vanaonud kellel kallur tõi puid, vajadusel tehti koos katus korda, tapeti koos siga ja võeti koos kartul üles. Kui ma nüüd 15 aastat tagasi samasse kohta kolisin olid vanad eest läinud ja talud kas tühjad või noored asemel. Üritasin ka naabritega ja noorte sugulastega suhteid soojendada, aga põlvkondade vahetus, neetud kapitalism ja mõttelaadi muutus on omad korrektuurid teinud. Tänapäeval vaatavad sugulased sulle viltu kui lähed käru küsima, palud puid tulla tegema või muudmoodi abi palud. Mis mees sa oled et sul oma käru pole, sul polegi oma keevitust, mismõttes sul läks mootorsaag katki, ah sul polegi akulaadijat... jne.
Seega väide, et vanasti oli naamoodi ja et küla/sugulased hoiavad kokku tänapäeva individualistlikkus ühiskonnas enam ei toimi. Ainus mis toimib on kuskil sotsmeedias kaagutamine, et sinu kass oli minu aias või sa julgesid minu aia kõrvalt vana puu maha võtta.
Ma kogu hingest tahaks loota et ikka veel eksisteerib kogukondi kes ajavad ühiselt asju, aga ma arvan et see on pigem erand kui reegel!
Re: Liikluse planeerimisest
Mina olen algusest peale sellele rõhunud, et koguaeg räägitakse ainult, et maal muud moodi ei saagi kui ainult suuure maasturiga ja see kehtib kõigi maakate puhul. Kõigil on vaja suure maasturiga ilgelt tööd teha ja uskumatult suuri raskusi vedada. No ei ole ikka küll. Väga paljud saavad hakkama tavalise sõidukaga, 4wd või linnamaasturiga. Nii hullud need olud ka ei ole. See, et mingil portsul inimestel on selline praktiline vajadus, ei tähenda, et see oleks kõigil maal elavatel inimestel nii.Kapten Trumm kirjutas: ↑01 Dets, 2023 12:26 Siin ilmselt on arukas eristada neid, kes pendelrändavad kuskilt suure tee lähistel asuvast asulast suurlinna tööle ja need, kes elavad ja töötavad maal koos kõige kaasnevaga. Suured teed on üldjuhul ikka sõidetavad ja seal saab tõesti hakkama sõiduauto või hullemal juhul pargimaasturiga.
Jätkuvalt ma ei toeta automaksu ja mind ei koti kes millega sõidab. Lihtsalt pole vaja ühe seltskonna vajadust laiendada kõigi inimeste peale. See käitumine on nagu lamemaalastel. Üks karjub kõigi eest, aga tegelikult ei vasta tõele.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: htcmees ja 2 külalist