692. leht 694-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 12:52
Postitas isonts
Kapten Trumm kirjutas: 30 Okt, 2025 12:48 Hommikuses uudistes teatati, et eile öösi oli liiklusõnnetuses surma saanud üks elektritõuksi sõitja. Mida oligi oodata, loodus pardakki ei salli. Minu mälu järgi peaks esimene olema.
Mõni aasta tagasi üks laps sai ka surma ja üks naisterahvas pirital samuti sai surma.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 13:02
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas: 30 Okt, 2025 12:50
Kapten Trumm kirjutas: 30 Okt, 2025 12:48 Hommikuses uudistes teatati, et eile öösi oli liiklusõnnetuses surma saanud üks elektritõuksi sõitja. Mida oligi oodata, loodus pardakki ei salli. Minu mälu järgi peaks esimene olema.
Elektritõuksiga sõitja sõitis peateel, auto tuli kõrvalteelt. Nii et kahjuks seekord on sinu viha tõuksisõitjate vastu põhjendamatu.
Tõuks liikus ühesuunalise liiklusega teel vastu liiklusvoolu kõnniteel ja ei andnud teed paremalt lähenevale autole. Aparaaditehase vastas.
https://tartu.postimees.ee/8352243/kast ... i%20kaubik.
Esialgse info kohaselt liikus elektritõukerattur mööda Kastani tänava kõnniteed Võru tänava suunas, kui talle sõitis ristmiku ületamise ajal otsa Tamme tänavalt Kastani tänava poole liikunud Fiati kaubik.
Siin võib süü vaagimine isegi kohtusse jõuda, sest tegu on "pimeda nurgaga", kus kaubikujuht kihutada ei saanud ja pidi hiilima maja nurgant sobivat auku vasakpöördeks aga tõuksijuht tõenäoliselt lootis hooga läbi lipsata.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 13:08
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: 30 Okt, 2025 13:02
AMvA kirjutas: 30 Okt, 2025 12:50
Kapten Trumm kirjutas: 30 Okt, 2025 12:48 Hommikuses uudistes teatati, et eile öösi oli liiklusõnnetuses surma saanud üks elektritõuksi sõitja. Mida oligi oodata, loodus pardakki ei salli. Minu mälu järgi peaks esimene olema.
Elektritõuksiga sõitja sõitis peateel, auto tuli kõrvalteelt. Nii et kahjuks seekord on sinu viha tõuksisõitjate vastu põhjendamatu.
Tõuks liikus ühesuunalise liiklusega teel vastu liiklusvoolu kõnniteel ja ei andnud teed paremalt lähenevale autole. Aparaaditehase vastas.
https://tartu.postimees.ee/8352243/kast ... i%20kaubik.
Esialgse info kohaselt liikus elektritõukerattur mööda Kastani tänava kõnniteed Võru tänava suunas, kui talle sõitis ristmiku ületamise ajal otsa Tamme tänavalt Kastani tänava poole liikunud Fiati kaubik.
Siin võib süü vaagimine isegi kohtusse jõuda.
Kõnniteel võib ühsuunalisel teel liikuda mõlemis suunas. Selgita, kuidas on võimalik kõnniteel vastu liiklusvoolu liikuda?Teiseks on seal lisatahvel, et jalgarattad liiguvad mõlemis suunas, seega oleks see kõrvalteelt tulnud kaubikujuht olema ekstra ettevaatlik.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 13:22
Postitas NGolf
Tundub ka päris ühemõtteline koht, tahvel 835 "Teeandmise koht jalgrattateel sõitjale" kasutatuna koos märgiga 221 „Anna teed” näitab
teeandmise kohta jalgrattateel ning jalgratta- ja jalgteel sõitjale.

https://www.google.com/maps/@58.369951, ... FQAw%3D%3D

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 13:29
Postitas OLAVI
NGolf kirjutas: 30 Okt, 2025 13:22 Tundub ka päris ühemõtteline koht, tahvel 835 "Teeandmise koht jalgrattateel sõitjale" kasutatuna koos märgiga 221 „Anna teed” näitab
teeandmise kohta jalgrattateel ning jalgratta- ja jalgteel sõitjale.

https://www.google.com/maps/@58.369951, ... FQAw%3D%3D
Eks ellujäänud tahavad teistele õpetuseks süüdlase leida aga surnul endal on sellest teadmisest, et ettevaatlikus säästab elu, nüüd juba sügavalt ükskõik.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 13:31
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: 30 Okt, 2025 13:29
NGolf kirjutas: 30 Okt, 2025 13:22 Tundub ka päris ühemõtteline koht, tahvel 835 "Teeandmise koht jalgrattateel sõitjale" kasutatuna koos märgiga 221 „Anna teed” näitab
teeandmise kohta jalgrattateel ning jalgratta- ja jalgteel sõitjale.

https://www.google.com/maps/@58.369951, ... FQAw%3D%3D
Eks ellujäänud tahavad teistele õpetuseks süüdlase leida aga surnul endal on sellest teadmisest, et ettevaatlikus säästab elu, nüüd juba sügavalt ükskõik.
Ja mis me selle teadmisega pihta hakkame? Kas sa autoga peateel sõites jääd ka enne iga kõrvalteega ristumist seisma, igaks juhuks?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 13:37
Postitas isonts
Tõuksil oli kindlasti eesõigus. Põhimõtteliselt isegi siis kui sõitis sõiduteel vastassuunas oli kaubikul ikkagi kohustus teed anda ja veenduda, et kummaltki poolt ei tuleks teist liiklejat.
Kas kaubik sõitis talle ette või sõitis üle? Samas peab ikka "erilise" õnnetähe alla sündind olema, et ennast pööret sooritava kaubiku rataste alla sõita. Ei saanud ju see kiirus nii suur olla viimasel..

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 13:55
Postitas Kapten Trumm
Mina näen seevastu pidevalt kõrvaklappides ja sõidu ajal nutiseadet kratsivaid tõuksijuhte. Kui sellistes oludes sinust üle sõidetakse, siis ainult autojuhi süü ju ei ole. St antud seltskond enamasti ei kuule ega näe midagi liikluses enda ümber.

Õnnetus juhtus hommikul 6.30 paiku, kui õues on üsna pime. Helkurveste jne samahea kui ei näe. Õigeid tulesid neil riistapuudel pole.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 13:59
Postitas Kapten Trumm
AMvA kirjutas: 30 Okt, 2025 13:31 Ja mis me selle teadmisega pihta hakkame? Kas sa autoga peateel sõites jääd ka enne iga kõrvalteega ristumist seisma, igaks juhuks?
Vasakule-paremale võiks vaadata ikka korraks, liikluses on piisavalt idikaid, kes ei tea liiklusmärkidest midagi ning ei suuda eristada ka punast värvi rohelisest.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 14:00
Postitas Kapten Trumm
NGolf kirjutas: 30 Okt, 2025 13:22 Tundub ka päris ühemõtteline koht, tahvel 835 "Teeandmise koht jalgrattateel sõitjale" kasutatuna koos märgiga 221 „Anna teed” näitab
teeandmise kohta jalgrattateel ning jalgratta- ja jalgteel sõitjale.

https://www.google.com/maps/@58.369951, ... FQAw%3D%3D
Sõites pimedal tänaval, ilma tuledeta kihutades, peateele väljasõitva auto ette, on mininaalselt tegu jagatud süüga (automaatselt ei ole teeandmise kohustusega juht süüdi).

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 14:06
Postitas isonts
Sõites pimedal tänaval, ilma tuledeta kihutades,
Kus see info pärineb, et tõuks ilma tuledeta kihutas?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 14:08
Postitas Tegelane5
NGolf kirjutas: 30 Okt, 2025 13:22 Tundub ka päris ühemõtteline koht, tahvel 835 "Teeandmise koht jalgrattateel sõitjale" kasutatuna koos märgiga 221 „Anna teed” näitab
teeandmise kohta jalgrattateel ning jalgratta- ja jalgteel sõitjale.

https://www.google.com/maps/@58.369951, ... FQAw%3D%3D
Seadus seaduseks aga ei eelda et ühe suunalisel tänaval mingi 25 km/h sõitev liikur vastassuunast tuleb. Vasakul olev hekk ei tee ka asja lihtsamaks, kuigi kaubikust vist näeb üle selle.
Teiseks, kui jalgratta teel võib mopeed sõita siis kas sellega tohib toda õnnetut Kastani tänavat sõita ühes suunas 30 km/h ning vastu ca 45 km/h?! Kuna 30 märke ju vastassuuna jaoks pole pandud, siis peaks ju märkide puudumine tähendama defacto 50 km/h piirangut :lol:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 14:17
Postitas Kapten Trumm
Selles probleem ongi, et kui autojuhi koolitust saanud inimene hakkab selliseid ohufaktoreid arvestama ega kihuta nina nutitelefonis, siis suvaline lammas seda ei tee, teda pole selleks keegi õpetanud ja tema oskuski kuidagi kontrollinud.

Igaüks, kes autoga nt Tallinnas sõidab, teab väga hästi, mis trikke taoline seltskond liikluses teeb. Nees, kes sõidavad normaalselt ja "kaitslikult", on ikka väga pisike vähemus. Enamik sõidab nii, et ajusid nagu polekski.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 14:18
Postitas krossipart
Kapten Trumm kirjutas: 30 Okt, 2025 13:55 Mina näen seevastu pidevalt kõrvaklappides ja sõidu ajal nutiseadet kratsivaid tõuksijuhte. Kui sellistes oludes sinust üle sõidetakse, siis ainult autojuhi süü ju ei ole. St antud seltskond enamasti ei kuule ega näe midagi liikluses enda ümber.

Õnnetus juhtus hommikul 6.30 paiku, kui õues on üsna pime. Helkurveste jne samahea kui ei näe. Õigeid tulesid neil riistapuudel pole.
Kusjuures jah.. Küsimus ei olegi vist sellisel juhul, kas oli tõuksijuht joobes vaid kas kõrvaklappidega vms. Muus osas kõrvalteed.. Tsikliga liikudes ma tõesti iga kõrvaltee osas ei peatu, kuid olen tagasihoidlikult valmis, et keegi tuimalt peateele keerab. Välistan isegi möödasõitu kui näen vasakul kõrvalteed.. Üldjuhul keeratakse peateele ainult vasakule vaadates, et minu "sõidurada" on ju vaba.. Et parmale vaadata, kas kõik sõiduread on vabad paraku unustatakse... :dont_know:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 14:19
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas: 30 Okt, 2025 13:31
OLAVI kirjutas: 30 Okt, 2025 13:29
NGolf kirjutas: 30 Okt, 2025 13:22 Tundub ka päris ühemõtteline koht, tahvel 835 "Teeandmise koht jalgrattateel sõitjale" kasutatuna koos märgiga 221 „Anna teed” näitab
teeandmise kohta jalgrattateel ning jalgratta- ja jalgteel sõitjale.

https://www.google.com/maps/@58.369951, ... FQAw%3D%3D
Eks ellujäänud tahavad teistele õpetuseks süüdlase leida aga surnul endal on sellest teadmisest, et ettevaatlikus säästab elu, nüüd juba sügavalt ükskõik.
Ja mis me selle teadmisega pihta hakkame? Kas sa autoga peateel sõites jääd ka enne iga kõrvalteega ristumist seisma, igaks juhuks?
Kastani tänaval avanevad kõikide majade välisuksed otse kõnniteele.

Olen ise elanud sellel tänaval, sõitnud tuhandeid kordi ise jalgrattaga samal kõnniteel ja siin ei pea mitte ainult iga risti, põõsa või hoovivärava juures kiirust maha võtma vaid ka iga maja ukse ees, sest kunagi ei tea, et kuskohast saab keegi ette astuda.

Et sellisel linnatänava "pimedal ristil seisva" auto nina vastu ennast surnuks sõita on ikka äärmine hoolimatus kaaskodanike suhtes, sest praktiliselt peaks kogu pikkuses sellel kõnniteel liikuma jalakäija kiirusel.
KASTANI TÄNAV 2025-10-30 14.05.12.png