693. leht 694-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 14:25
Postitas Kapten Trumm

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 14:30
Postitas AMvA
isonts kirjutas: 30 Okt, 2025 14:06
Sõites pimedal tänaval, ilma tuledeta kihutades,
Kus see info pärineb, et tõuks ilma tuledeta kihutas?
Trumm teab ju alati :D

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 14:32
Postitas andrus
isonts kirjutas: 30 Okt, 2025 14:06
Sõites pimedal tänaval, ilma tuledeta kihutades,
Kus see info pärineb, et tõuks ilma tuledeta kihutas?
Sa siis ei tea Trummi? "Faktid" mõeldakse välja diskussiooni käigus, vastavalt agenda vajadustele. Alguses oli jutt "pardakist". Kui selgus, et tõuks sõitis peateel sõidueesõigusega, siis mõeldi välja kohe järgmine "fakt".


Kapten Trumm kirjutas: 30 Okt, 2025 14:25 https://tartu.postimees.ee/7012555/karl ... oukerattur

Sarnane pauk 5a tagasi.
Lugeda ei oska?
Peateel liikunud kaubikuga kokkupõrke vältimiseks järsult pidurdanud 49-aastane mees paiskus elektritõukerattalt vastu kaubiku tagumist ratast,
Ma näen risti vastupidist olukorda.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 14:37
Postitas Kapten Trumm
Kuule andrus, kaugel see allikaviide minu pidevate hooldusvigade kohta on.....?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 14:38
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: 30 Okt, 2025 14:19
AMvA kirjutas: 30 Okt, 2025 13:31
OLAVI kirjutas: 30 Okt, 2025 13:29
Eks ellujäänud tahavad teistele õpetuseks süüdlase leida aga surnul endal on sellest teadmisest, et ettevaatlikus säästab elu, nüüd juba sügavalt ükskõik.
Ja mis me selle teadmisega pihta hakkame? Kas sa autoga peateel sõites jääd ka enne iga kõrvalteega ristumist seisma, igaks juhuks?
Kastani tänaval avanevad kõikide majade välisuksed otse kõnniteele.

Olen ise elanud sellel tänaval, sõitnud tuhandeid kordi ise jalgrattaga samal kõnniteel ja siin ei pea mitte ainult iga risti, põõsa või hoovivärava juures kiirust maha võtma vaid ka iga maja ukse ees, sest kunagi ei tea, et kuskohast saab keegi ette astuda.

Et sellisel linnatänava "pimedal ristil seisva" auto nina vastu ennast surnuks sõita on ikka äärmine hoolimatus kaaskodanike suhtes, sest praktiliselt peaks kogu pikkuses sellel kõnniteel liikuma jalakäija kiirusel.
KASTANI TÄNAV 2025-10-30 14.05.12.png
Kus sa võtad, et auto üldse seisis? Ja kust sa võtad, et tõuksijuht sõitis kiiresti?
"pimedal ristil seisva" auto

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 14:39
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: 30 Okt, 2025 14:25 https://tartu.postimees.ee/7012555/karl ... oukerattur

Sarnane pauk 5a tagasi.
Ei ole sarnane, sest sellel juhtumil sõitis kaubik peateel.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 16:25
Postitas isakene
Kapten Trumm kirjutas: 30 Okt, 2025 12:48 Hommikuses uudistes teatati, et eile öösi oli liiklusõnnetuses surma saanud üks elektritõuksi sõitja. Mida oligi oodata, loodus pardakki ei salli. Minu mälu järgi peaks esimene olema.
India kodanik, tuleb välja.

https://tartu.postimees.ee/8352243/kast ... oukerattur

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 17:18
Postitas andrus
Kapten Trumm kirjutas: 30 Okt, 2025 14:37 Kuule andrus, kaugel see allikaviide minu pidevate hooldusvigade kohta on.....?
Eeldan, et jutt käib sellest postitusest?
andrus kirjutas: 29 Okt, 2025 11:57
Kapten Trumm kirjutas: 29 Okt, 2025 11:07 Minu hoole all olevad üheksa autot annavad kindlasti palju suurema empiirilise kogemuse kui sinu kaks liisinguautot.
9 autot samade hooldusvigadega võib olla statistika mõttes kehvem valim kui 2 liisinguautot, kui viimaseid hooldavad erinevad inimesed :)
Kas magister oma pikal ja mitmekesises haridusteel tõesti statistikast ja valimist ei ole midagi kuulnud?
https://www.taskutark.ee/mida-uurib-sta ... mistamine/

Postituse mõte oli selles, et ainuüksi autode arv ei määrav, vaid valimit mõjutavad ka muud tegurid, näiteks kui hooldust teeb üks inimene ja ta teeb kõiki üheksat autot hooldades sama hooldusvea, siis on tõenäoline, et need autod/autode mingid osad käituvad pärast ühtemoodi.
Selmet töökojas hooldust tegevad erinevad inimesed. Siis on tõenäosus väiksem, et mingi jupp kuvaldaga seeneks taotakse.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 17:19
Postitas krossipart
isakene kirjutas: 30 Okt, 2025 16:25
Kapten Trumm kirjutas: 30 Okt, 2025 12:48 Hommikuses uudistes teatati, et eile öösi oli liiklusõnnetuses surma saanud üks elektritõuksi sõitja. Mida oligi oodata, loodus pardakki ei salli. Minu mälu järgi peaks esimene olema.
India kodanik, tuleb välja.

https://tartu.postimees.ee/8352243/kast ... oukerattur
Ma ei soovi nalja teha...Kuid... :dont_know:
https://www.youtube.com/watch?v=UIthEM6pDqw

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 17:41
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas: 30 Okt, 2025 14:39
Kapten Trumm kirjutas: 30 Okt, 2025 14:25 https://tartu.postimees.ee/7012555/karl ... oukerattur

Sarnane pauk 5a tagasi.
Ei ole sarnane, sest sellel juhtumil sõitis kaubik peateel.
Täpselt sarnane, sest kergliikuri juht peab valima tee ületuseks sobiva ohutu kiiruse aga surma põhjuseks on mõlemal juhul hooletult liigse kiirusega liikuva kergliikuri juhi kukkumine ja "oma pea vigastamine".

Kui kergliikur sõidaks kõnniteel kõnniteele kohase kiirusega, siis tema pea kineetiline energia oleks sarnane jalgsi liikuja pea energiaga ja surma saamise tõenäosus kukkudes oleks ka sama tõenäoline kui jalgsi liikujal.
Talvelibedaga kukkub tänavatel väga palju inimesi ja kui suur on nende seas kukkumise tagajärjel surma saanute protsent?
https://www.err.ee/1609843197/tartus-hu ... oukerattur
Pilt

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 17:55
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: 30 Okt, 2025 17:41
AMvA kirjutas: 30 Okt, 2025 14:39
Kapten Trumm kirjutas: 30 Okt, 2025 14:25 https://tartu.postimees.ee/7012555/karl ... oukerattur

Sarnane pauk 5a tagasi.
Ei ole sarnane, sest sellel juhtumil sõitis kaubik peateel.
Täpselt sarnane, sest kergliikuri juht peab valima tee ületuseks sobiva ohutu kiiruse aga surma põhjuseks on mõlemal juhul hooletult liigse kiirusega liikuva kergliikuri juhi kukkumine ja "oma pea vigastamine".

Kui kergliikur sõidaks kõnniteel kõnniteele kohase kiirusega, siis tema pea kineetiline energia oleks sarnane jalgsi liikuja pea energiaga ja surma saamise tõenäosus kukkudes oleks ka sama tõenäoline kui jalgsi liikujal.
Talvelibedaga kukkub tänavatel väga palju inimesi ja kui suur on nende seas kukkumise tagajärjel surma saanute protsent?
https://www.err.ee/1609843197/tartus-hu ... oukerattur
Kust sa tead, et kergliikuri juht sõitis "liigse kiirusega"?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 18:54
Postitas Fucs
NGolf kirjutas: 30 Okt, 2025 13:22 Tundub ka päris ühemõtteline koht, tahvel 835 "Teeandmise koht jalgrattateel sõitjale" kasutatuna koos märgiga 221 „Anna teed” näitab
teeandmise kohta jalgrattateel ning jalgratta- ja jalgteel sõitjale.

https://www.google.com/maps/@58.369951, ... FQAw%3D%3D
Tra kuidas mind ajavad pöördesse need igasugused uued, uueaja "spetsialistide" poolt tehtud liikluskorraldused.
No selline ristmik ja liikluskorraldus on igasuguse terve mõistuse vastane. Ime, et seal iga päev keegi alla ei jää.
Kas sealt on üldse võimalik nn "Tamme" tänavalt (p.s. ametlikult Tartus Tamme tänavat ei ole) välja sõita nii, et eriti paremalt, maja nurga tagant (aga ka vasakult põõsa tagant - on see põõsas seal vajalik liiklusohutuse seisukohast?), mõni kiirem rüblik jala ette ei satu või "kergliikleja" ette ei sõida enne, kui paremale või vasakule üldse midagi näha on? Sealt pole paremalt tulevat sõidukit ka näha. Sellistes kohtades ei tohi teha ei ülekäiguradasid ega mingeid kergliiklusteega ristumisi otse ristmiku nurgast. Peab olema tõkend otse liikumise takistamiseks ja liiklejad tuleb suunata ümber maja nurga ja ümber põõsa (kui seda põõsast ökoärevuses inimesed maha võtta ei luba) nn "Tamme" tänavale alustuseks ja siis 5m kaugusel ristmikust tuleb teha ülekäik.
Või siis üldse keelata nn "Tamme" tänavalt sõidukite liiklus Kastani tänava suunas.

EDIT: OK seda põõsast pole seal enam, aga on mingi krdi ehitusplatsi aed.

Ja kas väiksemat märki "Anna teed" ei andnud enam teha? Need "mikromärgid" on ka mingi uus viimase aja trend. Et jumala eest, parem ärgu märgaku juht seda märki kui, et äkki märkabki, sest plekilt ja värvilt saab sigapalju pappi kokku hoida.
...
Tartu jura.png
:wall:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 20:24
Postitas maksipoiss
Fucs kirjutas: 30 Okt, 2025 18:54 Tra kuidas mind ajavad pöördesse need igasugused uued, uueaja "spetsialistide" poolt tehtud liikluskorraldused.

:wall:
Sama siin, ise sellistel tänavatel rattaga sõites sõidan alati autoteel võimalikult paremal servas. Sellised "linnaruumispetsialistide" üllitatud kergliiklusteed ongi jube ohtlikud minu arust.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 20:52
Postitas OLAVI
https://www.err.ee/1609843491/slovakkia ... %A4ijatele.
Slovakkia parlament võttis vastu liiklusseaduse muudatuse, mis kehtestab linnapiirkondades kõnniteedel lubatud maksimaalseks liikumiskiiruseks kuus kilomeetrit tunnis.

Parlamendis teisipäeva pärastlõunal heaks kiidetud piirang kehtib jalakäijatele, jalgratturitele, rulatajatele ning tõukeratta- ja elektritõukerattaga sõitjatele – kõigile, kellel on kõnniteedel lubatud liikuda – ja selle eesmärk on vältida sagedasi kokkupõrkeid kõnniteedel, vahendas väljaanne Politico.

"Peamine eesmärk on suurendada ohutust kõnniteedel, arvestades tõukeratturite osalusel toimunud kokkupõrgete sagenemist," ütles muudatuse autor Lubomír Vážny peaminister Robert Fico vasakpoolsest-populistlikust parteist Smer, mis kuulub valitsevasse koalitsiooni.

Seadusandja sõnul on muudatus kasulik rikkumiste tõendamisel, eriti juhtudel, kui on vaja objektiivselt kindlaks teha, kas liiguti kiiremini kui see, mida peetakse sobivaks kiiruseks aladel, mis on mõeldud peamiselt jalakäijatele.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 30 Okt, 2025 21:09
Postitas NGolf
On muidugi ohtlikult lahendatud, Tartu Postimehes üks hommikune kommentaar räägib, et see trend kahjuks jätkub, roheliikumise hoos.
Oleme pidevalt kergliikluskomisjonis räägitud sellest et kõnniteele ei tohiks panna jalg- ja jalgrattatee märk (paremini tuntud kui kergliiklustee märk). See tekitab vale arusaam, et seal on turvaliselt sõita kaherattalistega. Kahjuks ei võtnud abilinnapea ega linnamajandusosakond seda kuulda, ja isegi praegu veel lisatakse selliseid eluohtlikke kohti juurde - näiteks Karlovas ilmusid hiljuti selliseid märgistused kõnniteedele mis on täis pimesid nurki, mis on vaevalt meetri laiused ja kuhu on ka veel lasteaia värav... Need ohud on ju ilmselgelt, miks ikka arvatakse, et see on vastuvõetav.. Väga kurvaks teeb.